Wyjazd do Szwecji

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
sparkson
Użytkownik
Użytkownik
Posty:2
Rejestracja:29 wrz 2016, o 20:17
Uprawnienia:B
Wyjazd do Szwecji

Post autor: sparkson » 1 paź 2016, o 10:14

Witam wszystkich.

Musze zrobić trasę do Szwecji po samochód autolawetą, niestety jak wiadomo te rzadko ważą poniżej 2.2t, a dodatkowo w większości osobówki to ok 1.5t co daje nam ok 200kg ponad dopuszczalne DMC.

Jak wygląda kwestia kary za przeładownie w Szwecji, czy jest odpowiednik ITD ważący samochody? Czy Policja może ważyć?

Opcje są dwie jeśli chodzi o autolawetę tzn mogę polecieć Iveco Daily które w dowód ma wbite 3500DMC bez podanej ładowności, przy czym konstrukcyjnie można na nie załadować 1800kg, lub LTkiem który waży mniej i może przy sprzyjających warunkach przekroczę DMC o 50-100kg ale za to ładowność konstrukcyjna jest bliżej nie określona w tym momencie (teoretycznie z papierów wynika 1600kg :P).

Co radzicie? Dodam że trasa z promu ok 330 km w jedną stronę.

Pozdr

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1636
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: Wolf » 4 paź 2016, o 09:55

sparkson pisze:Witam wszystkich.

Musze zrobić trasę do Szwecji po samochód autolawetą, niestety jak wiadomo te rzadko ważą poniżej 2.2t, a dodatkowo w większości osobówki to ok 1.5t co daje nam ok 200kg ponad dopuszczalne DMC.

Jak wygląda kwestia kary za przeładownie w Szwecji, czy jest odpowiednik ITD ważący samochody? Czy Policja może ważyć?

Opcje są dwie jeśli chodzi o autolawetę tzn mogę polecieć Iveco Daily które w dowód ma wbite 3500DMC bez podanej ładowności, przy czym konstrukcyjnie można na nie załadować 1800kg, lub LTkiem który waży mniej i może przy sprzyjających warunkach przekroczę DMC o 50-100kg ale za to ładowność konstrukcyjna jest bliżej nie określona w tym momencie (teoretycznie z papierów wynika 1600kg :P).

Co radzicie? Dodam że trasa z promu ok 330 km w jedną stronę.

Pozdr
trasa "po" raczej cię nie interesuje, z odpowiednikiem ITD się nie spotkałem, natomiast normalny radiowóz na autostradzie zawrócił z przeciwnego pasa i zaprosił mnie do punktu ważenia, gdzie był kolejny radiowóz.

Kwestia wyboru auta, wybierz to lżejsze, jeśli nie wiesz który, to zapewnie masz w pobliżu jakiś kład opału podjedz tam i skorzystaj z wagi, ps żeby zmniejszyć wagę, zawsze możesz zatankować tyle paliwa żeby starczyło ci tylko do promu + klika km do najbliższej pompy w PL

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: 0liwski » 24 paź 2016, o 21:22

sparkson pisze:Witam wszystkich.

Musze zrobić trasę do Szwecji po samochód autolawetą, niestety jak wiadomo te rzadko ważą poniżej 2.2t, a dodatkowo w większości osobówki to ok 1.5t co daje nam ok 200kg ponad dopuszczalne DMC.

Jak wygląda kwestia kary za przeładownie w Szwecji, czy jest odpowiednik ITD ważący samochody? Czy Policja może ważyć?

Opcje są dwie jeśli chodzi o autolawetę tzn mogę polecieć Iveco Daily które w dowód ma wbite 3500DMC bez podanej ładowności, przy czym konstrukcyjnie można na nie załadować 1800kg, lub LTkiem który waży mniej i może przy sprzyjających warunkach przekroczę DMC o 50-100kg ale za to ładowność konstrukcyjna jest bliżej nie określona w tym momencie (teoretycznie z papierów wynika 1600kg :P).

Co radzicie? Dodam że trasa z promu ok 330 km w jedną stronę.

Pozdr
A Ty w ogóle masz uprawnienia do tego..?? Czy tu oby nie potrzeba B+E..? :)
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: orys » 25 paź 2016, o 13:09

0liwski pisze:A Ty w ogóle masz uprawnienia do tego..?? Czy tu oby nie potrzeba B+E..? :)
A Ty w ogóle wiesz na co uprawnienia daje prawo jazdy B+E?
Obrazek

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: 0liwski » 27 paź 2016, o 21:02

orys pisze:
0liwski pisze:A Ty w ogóle masz uprawnienia do tego..?? Czy tu oby nie potrzeba B+E..? :)
A Ty w ogóle wiesz na co uprawnienia daje prawo jazdy B+E?
Chętnie posłucham Twojej wersji... bo w innym temacie zauważam, zę wszystkie rozumy pozjadałeś.. ;)

Bez urazy chłopaku. Ale powiedz zatem co masz na myśli.. :)
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: orys » 28 paź 2016, o 00:27

Służę uprzejmie.

B+E służy do jeżdżenia autem z przyczepą. Czyli np. zestawem takim:
http://spplthumb.blob.core.windows.net/ ... 792957.jpg

Założyciel mówi o jeździe autolawetą m.in iveco daily, czyli czymś takim:
http://spplthumb.blob.core.windows.net/ ... 457897.jpg

I zastanawia się, czy wioząc na tym półtoratonowy samochód nie będzie przeładowany.

Ponieważ zatem nie ma tu żadnej mowy o ciąganiu żadnej przyczepy, prawo jazdy B+E nie ma tu nic do rzeczy. Interesuje nas tylko jego prawo jazdy B (bo jego autolaweta ma DMC 3.5t).

Naprawdę, nie trzeba zjadać wszystkich rozumów. Wystarczy czytać ze zrozumieniem co założyciel wątku napisał. Pozdrawiam :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1636
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: Wolf » 28 paź 2016, o 20:11

http://www.auto-swiat.pl/prawo/co-daje- ... -b-e/xwj6x

Ogólnie polecam koszt kursu ok 1000 pln + 200 egzamin, niewielkie koszta a daje spore możliwości

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: Zoltek » 28 paź 2016, o 21:56

Kolego są wagi na Skandynawii ale nie powiem Ci gdzie dokładnie. Ważą samochody i się płaci jak wszędzie ale jaka stawka to Ci nie powiem ale od 1 października to pewnie już usługę wykonałeś ;) Jeśli o B+E chodzi to nie bardzo rozumiem jakie niby możliwości daje. Niby 450 kg możesz załadować ale spalanie wzrasta a stawka większa nie będzie. Jak już chcesz robić kategorie "E" to lepiej odłożyć, zrobić najpierw "C" a dopiero później "E". Koszty większe ale i możliwości drastycznie wzrastają.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1636
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: Wolf » 29 paź 2016, o 18:33

Zoltek pisze:Kolego są wagi na Skandynawii ale nie powiem Ci gdzie dokładnie. Ważą samochody i się płaci jak wszędzie ale jaka stawka to Ci nie powiem ale od 1 października to pewnie już usługę wykonałeś ;) Jeśli o B+E chodzi to nie bardzo rozumiem jakie niby możliwości daje. Niby 450 kg możesz załadować ale spalanie wzrasta a stawka większa nie będzie. Jak już chcesz robić kategorie "E" to lepiej odłożyć, zrobić najpierw "C" a dopiero później "E". Koszty większe ale i możliwości drastycznie wzrastają.

Udajesz czy naprawdę taki ciemny jesteś? skoro masz np Iveco Daily o DMC 3500kg + do tego przyczepę o dmc 3500kg, gdzie tu możesz 450kg zładować? jak dla mnie na legalu 1t na busa + 3t na przyczepę jakieś 20-24ep razem ? przy trojaczkach mamy pół tony mniej na haku więc zamiast 4t mamy do dyspozycji 3,5t. Oczywiście karat + kurs na przewóz rzeczy.

Oświeć mnie swoim tokiem myślenia, bo byc może jestem zbyt nieogarnięty jak na twoje możliwości.

Możliwości są takie że auta o dmc do 7,5t są zwolnione z myta np u okupanta więc pole do popisu jest, no ale nie każdy je widzi. Jak dla mnie wystarczy włączyć myślenie a te 1200 zł zwróci się bardzo szybko.

http://40ton.net/iveco-daily-35c17-jako ... tlumaczyc/

http://40ton.net/iveco-daily-205-konnym ... m-wlochem/

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: Zoltek » 26 sty 2017, o 01:20

Ciemny to chyba Ty jesteś. Od kiedy możesz mieć przyczepę o DMC 3500 kg do samochodu o DMC 3500 kg? Jedyne auto jakie widzialem z dmc przyczepy powyzej 2800 kg to te fabrycznie wypuszczone z homologacja na cieższe niż nasi rodacy rejestrowali. Nie wiem czy widziałeś DR samochodu o DMC 3500 kg ale przyczepa tzw ciężka to maksymalnie 2800 kg DMC. Fakt na B+E pociagniesz maks przyczepę 3500 kg tylko pytanie jaki ma sens robienie prawka E do samego "B"? Widzisz jakis bo ja nie.

Jeszcze z dupy wyskakujesz z autem o DMC 7.5 tony no takim to na B kategorii pojedziesz aż miło.

Czasami widzę jak piszesz sensowne rzeczy Wolf a innym razem odnoszę wrażenie, że pozamieniałeś się na mózgi z kimś innym. Ręce opadają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”