Wyjazd do Szwecji
Witam wszystkich.
Musze zrobić trasę do Szwecji po samochód autolawetą, niestety jak wiadomo te rzadko ważą poniżej 2.2t, a dodatkowo w większości osobówki to ok 1.5t co daje nam ok 200kg ponad dopuszczalne DMC.
Jak wygląda kwestia kary za przeładownie w Szwecji, czy jest odpowiednik ITD ważący samochody? Czy Policja może ważyć?
Opcje są dwie jeśli chodzi o autolawetę tzn mogę polecieć Iveco Daily które w dowód ma wbite 3500DMC bez podanej ładowności, przy czym konstrukcyjnie można na nie załadować 1800kg, lub LTkiem który waży mniej i może przy sprzyjających warunkach przekroczę DMC o 50-100kg ale za to ładowność konstrukcyjna jest bliżej nie określona w tym momencie (teoretycznie z papierów wynika 1600kg ).
Co radzicie? Dodam że trasa z promu ok 330 km w jedną stronę.
Pozdr
Musze zrobić trasę do Szwecji po samochód autolawetą, niestety jak wiadomo te rzadko ważą poniżej 2.2t, a dodatkowo w większości osobówki to ok 1.5t co daje nam ok 200kg ponad dopuszczalne DMC.
Jak wygląda kwestia kary za przeładownie w Szwecji, czy jest odpowiednik ITD ważący samochody? Czy Policja może ważyć?
Opcje są dwie jeśli chodzi o autolawetę tzn mogę polecieć Iveco Daily które w dowód ma wbite 3500DMC bez podanej ładowności, przy czym konstrukcyjnie można na nie załadować 1800kg, lub LTkiem który waży mniej i może przy sprzyjających warunkach przekroczę DMC o 50-100kg ale za to ładowność konstrukcyjna jest bliżej nie określona w tym momencie (teoretycznie z papierów wynika 1600kg ).
Co radzicie? Dodam że trasa z promu ok 330 km w jedną stronę.
Pozdr
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Wyjazd do Szwecji
trasa "po" raczej cię nie interesuje, z odpowiednikiem ITD się nie spotkałem, natomiast normalny radiowóz na autostradzie zawrócił z przeciwnego pasa i zaprosił mnie do punktu ważenia, gdzie był kolejny radiowóz.sparkson pisze:Witam wszystkich.
Musze zrobić trasę do Szwecji po samochód autolawetą, niestety jak wiadomo te rzadko ważą poniżej 2.2t, a dodatkowo w większości osobówki to ok 1.5t co daje nam ok 200kg ponad dopuszczalne DMC.
Jak wygląda kwestia kary za przeładownie w Szwecji, czy jest odpowiednik ITD ważący samochody? Czy Policja może ważyć?
Opcje są dwie jeśli chodzi o autolawetę tzn mogę polecieć Iveco Daily które w dowód ma wbite 3500DMC bez podanej ładowności, przy czym konstrukcyjnie można na nie załadować 1800kg, lub LTkiem który waży mniej i może przy sprzyjających warunkach przekroczę DMC o 50-100kg ale za to ładowność konstrukcyjna jest bliżej nie określona w tym momencie (teoretycznie z papierów wynika 1600kg ).
Co radzicie? Dodam że trasa z promu ok 330 km w jedną stronę.
Pozdr
Kwestia wyboru auta, wybierz to lżejsze, jeśli nie wiesz który, to zapewnie masz w pobliżu jakiś kład opału podjedz tam i skorzystaj z wagi, ps żeby zmniejszyć wagę, zawsze możesz zatankować tyle paliwa żeby starczyło ci tylko do promu + klika km do najbliższej pompy w PL
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: Wyjazd do Szwecji
A Ty w ogóle masz uprawnienia do tego..?? Czy tu oby nie potrzeba B+E..?sparkson pisze:Witam wszystkich.
Musze zrobić trasę do Szwecji po samochód autolawetą, niestety jak wiadomo te rzadko ważą poniżej 2.2t, a dodatkowo w większości osobówki to ok 1.5t co daje nam ok 200kg ponad dopuszczalne DMC.
Jak wygląda kwestia kary za przeładownie w Szwecji, czy jest odpowiednik ITD ważący samochody? Czy Policja może ważyć?
Opcje są dwie jeśli chodzi o autolawetę tzn mogę polecieć Iveco Daily które w dowód ma wbite 3500DMC bez podanej ładowności, przy czym konstrukcyjnie można na nie załadować 1800kg, lub LTkiem który waży mniej i może przy sprzyjających warunkach przekroczę DMC o 50-100kg ale za to ładowność konstrukcyjna jest bliżej nie określona w tym momencie (teoretycznie z papierów wynika 1600kg ).
Co radzicie? Dodam że trasa z promu ok 330 km w jedną stronę.
Pozdr
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...
Re: Wyjazd do Szwecji
A Ty w ogóle wiesz na co uprawnienia daje prawo jazdy B+E?0liwski pisze:A Ty w ogóle masz uprawnienia do tego..?? Czy tu oby nie potrzeba B+E..?
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: Wyjazd do Szwecji
Chętnie posłucham Twojej wersji... bo w innym temacie zauważam, zę wszystkie rozumy pozjadałeś..orys pisze:A Ty w ogóle wiesz na co uprawnienia daje prawo jazdy B+E?0liwski pisze:A Ty w ogóle masz uprawnienia do tego..?? Czy tu oby nie potrzeba B+E..?
Bez urazy chłopaku. Ale powiedz zatem co masz na myśli..
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...
Re: Wyjazd do Szwecji
Służę uprzejmie.
B+E służy do jeżdżenia autem z przyczepą. Czyli np. zestawem takim:
http://spplthumb.blob.core.windows.net/ ... 792957.jpg
Założyciel mówi o jeździe autolawetą m.in iveco daily, czyli czymś takim:
http://spplthumb.blob.core.windows.net/ ... 457897.jpg
I zastanawia się, czy wioząc na tym półtoratonowy samochód nie będzie przeładowany.
Ponieważ zatem nie ma tu żadnej mowy o ciąganiu żadnej przyczepy, prawo jazdy B+E nie ma tu nic do rzeczy. Interesuje nas tylko jego prawo jazdy B (bo jego autolaweta ma DMC 3.5t).
Naprawdę, nie trzeba zjadać wszystkich rozumów. Wystarczy czytać ze zrozumieniem co założyciel wątku napisał. Pozdrawiam
B+E służy do jeżdżenia autem z przyczepą. Czyli np. zestawem takim:
http://spplthumb.blob.core.windows.net/ ... 792957.jpg
Założyciel mówi o jeździe autolawetą m.in iveco daily, czyli czymś takim:
http://spplthumb.blob.core.windows.net/ ... 457897.jpg
I zastanawia się, czy wioząc na tym półtoratonowy samochód nie będzie przeładowany.
Ponieważ zatem nie ma tu żadnej mowy o ciąganiu żadnej przyczepy, prawo jazdy B+E nie ma tu nic do rzeczy. Interesuje nas tylko jego prawo jazdy B (bo jego autolaweta ma DMC 3.5t).
Naprawdę, nie trzeba zjadać wszystkich rozumów. Wystarczy czytać ze zrozumieniem co założyciel wątku napisał. Pozdrawiam
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Wyjazd do Szwecji
http://www.auto-swiat.pl/prawo/co-daje- ... -b-e/xwj6x
Ogólnie polecam koszt kursu ok 1000 pln + 200 egzamin, niewielkie koszta a daje spore możliwości
Ogólnie polecam koszt kursu ok 1000 pln + 200 egzamin, niewielkie koszta a daje spore możliwości
- Zoltek
- Użytkownik
- Posty:77
- Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
- Samochód:Renault Master
- Firma:ZolTrans
- Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
- Lokalizacja:małopolskie
- Kontakt:
Re: Wyjazd do Szwecji
Kolego są wagi na Skandynawii ale nie powiem Ci gdzie dokładnie. Ważą samochody i się płaci jak wszędzie ale jaka stawka to Ci nie powiem ale od 1 października to pewnie już usługę wykonałeś Jeśli o B+E chodzi to nie bardzo rozumiem jakie niby możliwości daje. Niby 450 kg możesz załadować ale spalanie wzrasta a stawka większa nie będzie. Jak już chcesz robić kategorie "E" to lepiej odłożyć, zrobić najpierw "C" a dopiero później "E". Koszty większe ale i możliwości drastycznie wzrastają.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Wyjazd do Szwecji
Zoltek pisze:Kolego są wagi na Skandynawii ale nie powiem Ci gdzie dokładnie. Ważą samochody i się płaci jak wszędzie ale jaka stawka to Ci nie powiem ale od 1 października to pewnie już usługę wykonałeś Jeśli o B+E chodzi to nie bardzo rozumiem jakie niby możliwości daje. Niby 450 kg możesz załadować ale spalanie wzrasta a stawka większa nie będzie. Jak już chcesz robić kategorie "E" to lepiej odłożyć, zrobić najpierw "C" a dopiero później "E". Koszty większe ale i możliwości drastycznie wzrastają.
Udajesz czy naprawdę taki ciemny jesteś? skoro masz np Iveco Daily o DMC 3500kg + do tego przyczepę o dmc 3500kg, gdzie tu możesz 450kg zładować? jak dla mnie na legalu 1t na busa + 3t na przyczepę jakieś 20-24ep razem ? przy trojaczkach mamy pół tony mniej na haku więc zamiast 4t mamy do dyspozycji 3,5t. Oczywiście karat + kurs na przewóz rzeczy.
Oświeć mnie swoim tokiem myślenia, bo byc może jestem zbyt nieogarnięty jak na twoje możliwości.
Możliwości są takie że auta o dmc do 7,5t są zwolnione z myta np u okupanta więc pole do popisu jest, no ale nie każdy je widzi. Jak dla mnie wystarczy włączyć myślenie a te 1200 zł zwróci się bardzo szybko.
http://40ton.net/iveco-daily-35c17-jako ... tlumaczyc/
http://40ton.net/iveco-daily-205-konnym ... m-wlochem/
- Zoltek
- Użytkownik
- Posty:77
- Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
- Samochód:Renault Master
- Firma:ZolTrans
- Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
- Lokalizacja:małopolskie
- Kontakt:
Re: Wyjazd do Szwecji
Ciemny to chyba Ty jesteś. Od kiedy możesz mieć przyczepę o DMC 3500 kg do samochodu o DMC 3500 kg? Jedyne auto jakie widzialem z dmc przyczepy powyzej 2800 kg to te fabrycznie wypuszczone z homologacja na cieższe niż nasi rodacy rejestrowali. Nie wiem czy widziałeś DR samochodu o DMC 3500 kg ale przyczepa tzw ciężka to maksymalnie 2800 kg DMC. Fakt na B+E pociagniesz maks przyczepę 3500 kg tylko pytanie jaki ma sens robienie prawka E do samego "B"? Widzisz jakis bo ja nie.
Jeszcze z dupy wyskakujesz z autem o DMC 7.5 tony no takim to na B kategorii pojedziesz aż miło.
Czasami widzę jak piszesz sensowne rzeczy Wolf a innym razem odnoszę wrażenie, że pozamieniałeś się na mózgi z kimś innym. Ręce opadają.
Jeszcze z dupy wyskakujesz z autem o DMC 7.5 tony no takim to na B kategorii pojedziesz aż miło.
Czasami widzę jak piszesz sensowne rzeczy Wolf a innym razem odnoszę wrażenie, że pozamieniałeś się na mózgi z kimś innym. Ręce opadają.