Wyjazd do Szwecji

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,
Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: orys » 26 sty 2017, o 04:37

Zoltek pisze:Ciemny to chyba Ty jesteś. Od kiedy możesz mieć przyczepę o DMC 3500 kg do samochodu o DMC 3500 kg?
Co najmniej od kiedy na rynku dostępne jest Iveco Daily. Tu masz specyfikację techniczną:
http://www.iveco.com/uk/collections/tec ... %20Van.pdf

GVW to Gross Vehicle Weight - DMC pojazdu.
GTW to Gross Train Weight - DMC zestawu.

Jak widać 3.5 tonowym Iveco można ciągnąć 750kg przyczepę bez hamulców (Unbraked Trailer towing capacity) albo 3.5t przyczepę hamowaną (Braked Trailer towing capacity) - przy czym dotyczy to wersji na bliźniakach tylko, wersja na pojedynczych kołach może ciągać bodajże 2.6 t max ze względu na dopuszczalny nacisk na tylną oś.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1635
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: Wolf » 26 sty 2017, o 09:56

orys pisze:
Zoltek pisze:Ciemny to chyba Ty jesteś. Od kiedy możesz mieć przyczepę o DMC 3500 kg do samochodu o DMC 3500 kg?
Co najmniej od kiedy na rynku dostępne jest Iveco Daily. Tu masz specyfikację techniczną:
http://www.iveco.com/uk/collections/tec ... %20Van.pdf

GVW to Gross Vehicle Weight - DMC pojazdu.
GTW to Gross Train Weight - DMC zestawu.

Jak widać 3.5 tonowym Iveco można ciągnąć 750kg przyczepę bez hamulców (Unbraked Trailer towing capacity) albo 3.5t przyczepę hamowaną (Braked Trailer towing capacity) - przy czym dotyczy to wersji na bliźniakach tylko, wersja na pojedynczych kołach może ciągać bodajże 2.6 t max ze względu na dopuszczalny nacisk na tylną oś.
Pojedyńcze koło tez ma 3,5 na haku, a przynajmniej nowa buda 2014r.

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: Zoltek » 26 sty 2017, o 13:17

Tak jak pisałem wcześniej na bliźniaku widziałem takie rzeczy ale to nie są auta do 3.5 tony. Owszem ktoś je rejestruje aby takimi były ale to nie o to chodzi. Na pojedynczym kole nie widziałem nigdy auta o DMC 3500 kg, które ma wiecej niż 2800 kg na haku.

Po drugie dla mnie stwierdzenie samochód + przyczepa i DMC 7000 kg to chory pomysł bo co z tego, że Niemiec nie bierze dzisiaj opłat za autostrady jak w innych krajach już trzeba płacić. Słaby ten argument jak dla mnie.

Po trzecie i najważniejsze chyba to czy takie auto nie powinno czasem mieć tachografu? O ile ja się orientuję to powinno a wtedy szybki transport odpada. Zatem jaki jest sens takiego zestawu? Nie ma i dlatego na drogach można spotkać to cudo sporadycznie.

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: orys » 26 sty 2017, o 16:09

Zoltek pisze: Po trzecie i najważniejsze chyba to czy takie auto nie powinno czasem mieć tachografu? O ile ja się orientuję to powinno a wtedy szybki transport odpada. Zatem jaki jest sens takiego zestawu? Nie ma i dlatego na drogach można spotkać to cudo sporadycznie.
No ale przecież busy to nie tylko szybki transport - dlatego nazywają się "pojazdy użytkowe" a nie "pojazdy transportowe".
Taki zestaw jest bardzo popularny np wśród służb drogowych czy firm budowlanych - iveco z zabudową do łatania dziur plus walec na przyczepce. Albo ekipa budowlana z minikoparką na lawecie.

Takie samochody nie świadczą usług przewozowych, a jedynie transportują materiały i narzędzia używane przez kierowcę w toku jego pracy, dlatego tak długo, jak kierowanie nie jest jego głównym zajęciem nie potrzebuje on tacho.
Wolf pisze:Pojedyńcze koło tez ma 3,5 na haku, a przynajmniej nowa buda 2014r.
Zaiste: http://ibb.iveco.com/Commercial%20Sheet ... %20Van.pdf

Zoltek to popatrz na nowe Daily i już - nowe doświadczenie życiowe za pasem :)
No to popatrz sobie na nowe Daily jak spotkasz na drodze :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: Zoltek » 26 sty 2017, o 16:12

Ty myślisz, że ja na drodze nie mam co robić tylko oglądać się za nowym Iveco? Jasne widziałem raz czy dwa taki zestaw bus + duża przyczepa ale jestem na 100% pewien, że jeden z tych samochodów był na bliźniaku.

W składach budowlanych mają samochody ciężarowe bo i ładunki są ciężkie a i wyjazdy na budowę często wyglądają jak ścieżka dla turystów. Prace drogowe możliwe i tu już prędzej ale tu nie potrzeba przyczepy o tak dużym DMC.

My natomiast nie poruszamy tu tematu innego niż transport drogowy rzeczy a w tym wypadku chodziło dokładnie o jazdę do Szwecji i wagi w tym kraju.

Nie mówię, że nie ma bo producenci zrobią wszystko za co klient jest chętny odpowiednio zapłacić. Nie zmienia to faktu, że dla mnie taki cuda jest bezużyteczny. End of story.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1635
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: Wolf » 28 sty 2017, o 00:19

Zoltek pisze:Tak jak pisałem wcześniej na bliźniaku widziałem takie rzeczy ale to nie są auta do 3.5 tony. Owszem ktoś je rejestruje aby takimi były ale to nie o to chodzi. Na pojedynczym kole nie widziałem nigdy auta o DMC 3500 kg, które ma wiecej niż 2800 kg na haku.

Po drugie dla mnie stwierdzenie samochód + przyczepa i DMC 7000 kg to chory pomysł bo co z tego, że Niemiec nie bierze dzisiaj opłat za autostrady jak w innych krajach już trzeba płacić. Słaby ten argument jak dla mnie.

Po trzecie i najważniejsze chyba to czy takie auto nie powinno czasem mieć tachografu? O ile ja się orientuję to powinno a wtedy szybki transport odpada. Zatem jaki jest sens takiego zestawu? Nie ma i dlatego na drogach można spotkać to cudo sporadycznie.
Oczywiście że tak, każde auto dostawcze które wraz z podpięta przyczepą tworzy zestaw pojazdów o dmc wyższym niż 3500kg i służy do zarobkowego przewozu towarów wymaga zainstalowanego tachografu. Masz kat B jedziesz Busem o dmc 3500kg+ przyczepa lekka 750kg dmc i musisz mieć tach, nie musi być B+E, ale tacho oraz licencja w tym przypadku obowiązkowa.

Jeśli chodzi o ilość takich zestawów to jesteś w błędzie jest ich coraz więcej, kilka late temu były one spotykane tylko i wyłącznie w Holandii, w tej chwili takie zestawu o dmc max 7ton są coraz częściej spotykane, a dla czego? proste, ich nie obowiązują zakazy ruchu, a objętościowo targaja od 16 do 29ep, ostatnio spotkałem iveco S 12EP z 17Ep (7m) przyczepą.

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Wyjazd do Szwecji

Post autor: orys » 28 sty 2017, o 18:42

Wolf pisze:Jeśli chodzi o ilość takich zestawów to jesteś w błędzie jest ich coraz więcej, kilka late temu były one spotykane tylko i wyłącznie w Holandii, w tej chwili takie zestawu o dmc max 7ton są coraz częściej spotykane, a dla czego? proste, ich nie obowiązują zakazy ruchu, a objętościowo targaja od 16 do 29ep, ostatnio spotkałem iveco S 12EP z 17Ep (7m) przyczepą.
Dochodzi to tego jeszcze uproszczona licencja operatora oraz to, że na taki zestaw załadujesz także wagowo więcej towaru niż na ciężarówkę o DMC 7.5t.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”