do właścicieli firm. Kiedy kupiliście drugie auto?

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
jolkzz
Użytkownik
Użytkownik
Posty:12
Rejestracja:8 cze 2016, o 15:16
Samochód:master
Re: do właścicieli firm. Kiedy kupiliście drugie auto?

Post autor: jolkzz » 27 cze 2016, o 19:46

Wolf pisze:
jolkzz pisze:Wiesz, to nie do końca jest tak, że ja byłam całkiem zielona.
Ja pracuje 7 lat w spedycji.
Mąż jest od przeszło 20 lat kierowcą ciężarówki, zjezdził Europę i Azję wzdłuż i wszerz.
Doświadczenie mamy spore...ALE nie jako właściciele firmy,
Zawsze my wykonywalismy pracę, a ktoś inny martwił się o firmę, w której pracowaliśmy. Teraz przyszło nam zmierzyć się z tym od drugiej strony. I tu na początku niestety daliśmy ciała w wielu kwestiach. Cały czas się uczę, coraz to czegoś nowego i wiem, ze jeszcze mnóstwo przede mną. Mam tylko nadzieję, że wyjdę na tym dobrze :)
No to jak na mój gust to ciała daliście po całości:

1. ty jako spedytor doskonale wiesz jak odbywa się przepływ informacji oraz jak wyglądają negocjacje jak dla mnie wiedza za milion punktów.

2. Mąż jako kierowca i to z 20 letnim doświadczeniem po Europie i Azji to nie powinno być najmniejszych problemów łącznie z full eko jazdą.

Jak dla mnie taki team z odrobina kapitału powinien błyskawicznie poradzić sobie ze wszelkimi problemami.

Jednej kwestii nie rozumiem, ty jako spedytor czemu wstawiasz auto do spedycji zamiast sama ładunków szukać i negocjować stawki? Doskonale wiesz jak się to odbywa a przy okazji nie karmisz darmozjadów,

Samemu szukając zdobywając zlecenia z giełdy mamy:
- różne termin płatności od gotówki przez 7, 14, 30 ,60 aż do 90 dni, pracując dla spedycji zazwyczaj jest to 60 dni
- stawki negocjujesz i jedziesz pod wodą albo nawet za 2e za km, wszystko zależy od sytuacji, dla spedycji zawsze "stała stawka"
- km jakie wypracowujesz są zawsze realne liczone od dokładnej lokalizacji do tak samo miejsca rozładunku, spedycja zazwyczaj liczy po kodach lub nawet miastach, z mojego doświadczenia potrafią nawet 200km obciąć na trasie
- skonto na giełdzie jest od symbolicznych 2% do np 5% od zleceniodawcy zagranicznego, spedycja, no cóż obetnie ci 5 czy 10% skracając termin o miesiąc
- temat najistotniejszy to płynność finansowa czyli pierwszy z wymienionych tu podpunktów kasa spływa ci w miarę na bieżąco, a spedycja no cóż raz na dwa może trzy tygodnie, w zależności jak dostana dokumenty.


Mam osobiście tylko jedno pytanie na które żaden spedytor nie chciał mi nigdy odpowiedzieć, na jakiej marzy pracuje?

Wielokrotnie udawało mi się stawki wynegocjować i to bardzo wysoko, np jest jakiś doładunek np za symboliczne 150, po jakiejś negocjacji udaje mi się go zabrać za 350, tak samo raz ładunek wystawiony za 350 podbiłem do 850.
1) pracuję w spedycji, ale od wielu lat tylko ładunki całopojazdowe 40 ton, chłodnicze i to głównie Rosja, Kazachstan, Azja.
2) drobnica i busy - nigdy nie miałam o tym wielkiego pojęcia.
3) kierowca- mąż jako kierowca radzi sobie świetnie, dał nam popalic poprzednik. Początkowo chcielismy kierowcę z zewnątrz, bo oboje mielismy dobrą pracę i uznalismy, że te dochody się przydadzą, gdyby trzeba było nie daj boze dołożyć. Wyszliśmy na tym jak widać.
4) nigdy nie prowadziłam firmy transportowej, nie miałam realnego pojęcia jakie są koszty
5) czemu sama nie ładuję? Odpowiedz wyżej- nigdy nie zajmowałam się drobnicą. Teraz wiem już wiecej, mogłabym sama to robić, ale nie mam odłożonej gotówki, by móc czekać na długie terminy. Myślę, że zrobię to jak dokupię drugie auto ...kiedyś wreszcie.
Realne marże? na busach myślę, że jest nieco mniej,
za to na dużych kiedyś cięło się po 500€, mój najlepszy wynik to było chyba 1800€ na trasie niemcy-kazachstan.
Teraz jak się uda 200 to człowiek skacze ze szczęścia- a najczęsciej urywa się 100€- przy czym frachty na dużych oscylują na poziomie 3000€ więc sam widzisz jaki jest ten %

Awatar użytkownika
jolkzz
Użytkownik
Użytkownik
Posty:12
Rejestracja:8 cze 2016, o 15:16
Samochód:master

Re: do właścicieli firm. Kiedy kupiliście drugie auto?

Post autor: jolkzz » 27 cze 2016, o 19:47

Porasto pisze:W swojej firmie od samego początku miałem dwa auta, może to i lepiej ponieważ nie było problemów z brakami.
Ładujesz sam, czy spedycja?
I jak to wyglada przy 2 autach? Jest spokojniej? nie masz dziur w budżecie?

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1635
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: do właścicieli firm. Kiedy kupiliście drugie auto?

Post autor: Wolf » 27 cze 2016, o 20:27

Faktycznie ładowaniu zestawu a ładowanie busa to całkiem inna bajka, znajoma pracuje jako speed w firmie i sama ogarnia coś ok 30 aut firanki i chłodnie 40ton, we wtorek ma już ogarnięte ładunki do końca tygodnia, a przy busach niestety realnie max 5 aut jedna osoba obsłuży, zbyt dynamiczna akcja, a przy tym ciężko jest coś zaplanować. Ale myślę że nie ma problemu żeby się samemu w to zgłębić, trzeba być asertywnym i walczyć o swoje. W moim przypadku zazwyczaj jak za mało dają lub niby znalazł się ktoś znacznie tańszy to zawsze się pytam czy sami by za taka stawkę pojechali, czy uważają że za taka stawkę są pewni w stu procentach że im taki przewoźnik towar na czas dowiezie, ze nie stanie gdzieś po drodze bo na paliwo mu zabraknie lub auta nie serwisuje i mu się po drodze rozsypie, o dziwo dosyć często to działa ;) Myślę że kwestia czasu i dasz radę, w chwili obecnej jedynym problemem jest żaba, trzeba będzie w miarę sprawnie wymyślić jak obejść ich przepisy odnośnie płacy minimalnej, a konkretnie przedstawicielstwa, tylko ta kwestia na ten moment jest problemem.

Awatar użytkownika
jolkzz
Użytkownik
Użytkownik
Posty:12
Rejestracja:8 cze 2016, o 15:16
Samochód:master

Re: do właścicieli firm. Kiedy kupiliście drugie auto?

Post autor: jolkzz » 28 cze 2016, o 11:32

Wolf- samo przedstawicielstwo jest sprawą dość prostą, powstała masa biur, które to oferują. Za jednego kierowcę miesięcznie liczą sobie od 150 do 250 złotych.
Przepisy natomiast są niejasne. Ponieważ nakladają obowiązek wynagrodzenia godzinowego. O ile do ciężarówek jeszcze można to dość łatwo zastosować, to w busach jest to nierealne, ponieważ nie ma przepisu mówiącego o obowiązku rejestracji czasu pracy!
Co do kierowcy na działalności- mój mąż jezdzi u mnie na DG, niby przepisy takich kierowców nie obowiązują, ale francuzi mają skrupulatnie sprawdzać czy DG nie nosi syndromów umowy o prace i wtedy mają wyciągac konsekwencje. Tylko w jaki sposób mają kontrolować? nikt nie wie
Te przepisy są pełne dziur.

IRU wezwało francuzów do wstrzymania się z wprowadzeniem ustawy, dopóki nie będzie ona jasna. a komisja Europejska wzywa do usuniecia w ogóle tych przepisów

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1635
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: do właścicieli firm. Kiedy kupiliście drugie auto?

Post autor: Wolf » 28 cze 2016, o 13:56

Masz namiar na takie biuro?

Awatar użytkownika
Pawex
Użytkownik
Użytkownik
Posty:2
Rejestracja:23 cze 2016, o 01:13

Re: do właścicieli firm. Kiedy kupiliście drugie auto?

Post autor: Pawex » 28 cze 2016, o 14:26

Wolf pisze:Faktycznie ładowaniu zestawu a ładowanie busa to całkiem inna bajka, znajoma pracuje jako speed w firmie i sama ogarnia coś ok 30 aut firanki i chłodnie 40ton, we wtorek ma już ogarnięte ładunki do końca tygodnia, a przy busach niestety realnie max 5 aut jedna osoba obsłuży, zbyt dynamiczna akcja, a przy tym ciężko jest coś zaplanować. Ale myślę że nie ma problemu żeby się samemu w to zgłębić, trzeba być asertywnym i walczyć o swoje. W moim przypadku zazwyczaj jak za mało dają lub niby znalazł się ktoś znacznie tańszy to zawsze się pytam czy sami by za taka stawkę pojechali, czy uważają że za taka stawkę są pewni w stu procentach że im taki przewoźnik towar na czas dowiezie, ze nie stanie gdzieś po drodze bo na paliwo mu zabraknie lub auta nie serwisuje i mu się po drodze rozsypie, o dziwo dosyć często to działa ;) Myślę że kwestia czasu i dasz radę, w chwili obecnej jedynym problemem jest żaba, trzeba będzie w miarę sprawnie wymyślić jak obejść ich przepisy odnośnie płacy minimalnej, a konkretnie przedstawicielstwa, tylko ta kwestia na ten moment jest problemem.
Tak z ciekawości jak obszedłeś niemiecki milog, czy przez Niemcy to tylko tranzytem :D

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1635
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: do właścicieli firm. Kiedy kupiliście drugie auto?

Post autor: Wolf » 28 cze 2016, o 15:11

Chłopaki zarabiają tyle, że niemiecki Milog nie ma się czego czepiać ;)

Awatar użytkownika
jolkzz
Użytkownik
Użytkownik
Posty:12
Rejestracja:8 cze 2016, o 15:16
Samochód:master

Re: do właścicieli firm. Kiedy kupiliście drugie auto?

Post autor: jolkzz » 28 cze 2016, o 20:27

Mam namiar.Tzn znalazłam w necie i prosiłam o wyslanie cennika.

Tu mam maila od nich:
"Proponujemy Państwu kompleksową obsługę - zakres usług tak jak w ofercie naszej strony - w cenie 150zł/miesiąc od osoby delegowanej plus opłata wstępna 250 zł za przygotowanie dokumentów."
http://przedstawicielstwowefrancji.com/kontakt/

Ogólnie jak wpiszesz w google "przedstawicielstwo we Francji" to wyskoczy masa stron biur, które oferują takie coś.
Wyrastają jak grzybki po deszczu :) jeszcze miesiac temu ja znalazłam tylko dwie- i to po długich poszukiwaniach. Teraz wyszukiwarka pęka w szwach:)

Milogu nie ma po co obchodzić. To wynagrodzenie jest nieoskładkowane, więc diety też się wliczają.
Mój prowadzi normalnie książkę, potem księgowa wylicza ile do wypłaty, ile wlicza się w diety a ile trzeba dopłacić i już :)

Awatar użytkownika
sewran
Użytkownik
Użytkownik
Posty:4
Rejestracja:29 cze 2016, o 22:15

Re: do właścicieli firm. Kiedy kupiliście drugie auto?

Post autor: sewran » 29 cze 2016, o 22:24

Ja kupiłam od razu ;)

Awatar użytkownika
jolkzz
Użytkownik
Użytkownik
Posty:12
Rejestracja:8 cze 2016, o 15:16
Samochód:master

Re: do właścicieli firm. Kiedy kupiliście drugie auto?

Post autor: jolkzz » 30 cze 2016, o 08:08

sewran pisze:Ja kupiłam od razu ;)
A coś więcej możesz napisac?
Sama prowadzisz, czy wstawione do spedycji?
Jak wychodzisz na dwóch busach? Jest spokój?:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”