B-E Laweta - wymagania

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
Piksel00
Użytkownik
Użytkownik
Posty:2
Rejestracja:3 sty 2016, o 01:04
B-E Laweta - wymagania

Post autor: Piksel00 » 20 lut 2016, o 03:17

Witam,

wertuje internet wszerz i wzdłuż i już mi baniak pęka. Co otwieram inną stronę to inne informację ale do rzeczy.
Planuję poszerzyć moją działaność i wykonywać transport zestawem (auto-laweta plus laweta). Głównie transport z Niemiec do Polski. Transport będę wykonywać zarówno zarobkowo (transport samochodów dla klienta) oraz na potrzeby własne (własny komis).

Z informacji jakie udało mi się pozbierać w internecie wynika że:

1) Transport zarobkowy potrzebuje:

-Licencje
-Tachograf
-Certyfikat kompetencji zawodowych
-B+E
-Opłaty drogowe

2) Transport na potrzeby własne (samochody kupione na mnie)

-Zaświadczenie transportu na potrzeby własne (w przypadku posiadania licencji - nie potrzebne)
-Tachograf
-B+E
-Opłaty drogowe


3) Transport prywatny (samochody kupione na mnie)

-B+E
-Opłaty drogowe
-Dokument użyczenia pojazdu na potrzeby prywatne


Mój samochód nie posiada fabrycznie tachografu (boxer do 3.5t) i jest w leasingu. Przyczepa własnościowa.

Moje pytania brzmią:

1. Czy zamiast tachografu mogę posiłkować się książką kierowcy (kontrollbuch) i uniknąć montowania urządzenia ?

2. Jeżeli mam samochód w leasingu na mnie to potrzebuje dodatkowo jakiś dokument użyczenia pojazdu na potrzeby prywatne ?

3. Czy mogę wykonać taki transport prywatny prowadząc działalność gospodarczą?



Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: B-E Laweta - wymagania

Post autor: Wolf » 20 lut 2016, o 11:25

pkt. 1 bezwzględnie, auta kupujesz i zwozisz na handel więc w celach zarobkowych, tym bardziej że wyraźnie piszesz że masz auto lawetę i przyczepę lawetę, w momencie gdybyś miał busa dmc 3500 i podpiął do niego przyczepę lawetę i na nim jedno auto to wypisując kontollbuch masz powiedzmy jakąś siłę przebicia ale i tak bezwzględnie powinno być tacho, ale wybacz jadąc załadowaną autolawetą z podpiętą przyczepą z dwoma autami co powiesz ?? że jest to transport okazjonalny i wziąłeś leasing na lawetę bo raz na pół roku kupujesz jedno auto żonie a pozostałe dwa są dla syna i córki ? wybacz ale nie ośmieszaj się.

To że POLICJA i ITD/BAG zachowują się jak zachowują nie oznacza że są upośledzonymi umysłowo debilami, zainwestuj 3tyś w tacho, wyrób licencje i działaj, licencji nie potrzebujesz w momencie kiedy będziesz woził samą autolawetą aua klientów, lub dla z podpiętą przyczepą dla siebie na handel

Awatar użytkownika
Piksel00
Użytkownik
Użytkownik
Posty:2
Rejestracja:3 sty 2016, o 01:04

Re: B-E Laweta - wymagania

Post autor: Piksel00 » 21 lut 2016, o 02:49

Ok, dzięki bardzo za informację. Wyczytałem, że większość tego typu zestawów lata na umowach na siebie ja jednak wolałbym tego nie praktykować i zrobić wszystko legal bo jak się domyślam wtedy również nie działa mi OCP i inne ubezpieczenia a wypadki przecież chodzą po ludziach.

BTW co w przypadku jak mam już zainstalowane tacho w aucie i lece lawetą z laweto-przyczepą na plecach ?

Rozumiem, że w DE i tak muszę włączyć (od 2.8t) a w PL nie włączam po prostu tacho ?
Chyba że np. auto waży 2200 do tego przyczepo-laweta na plecach (500kg) = 2.7t - wtedy teoretycznie nie obowiązuje mnie czas pracy ?

Jak to jest ?

Tak samo lecąc samym "ciągnikiem" do DE po 1 auto mogę nie włączać tacho (jazda TAM na pusto) i dopiero na powrocie po załadunku "włączam" ?

Nie potrafię tego sam rozgryźć dlatego dziękuję bardzo za pomoc doświadczonych kolegów :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Laweciarz
Posty:145
Rejestracja:23 paź 2014, o 20:12
Samochód:Iveco Daily
Uprawnienia:B,B+E,

Re: B-E Laweta - wymagania

Post autor: Laweciarz » 21 lut 2016, o 14:14

wyjeżdżasz od nas to włączasz i tam jeździsz na tacho,a gdy znów granice przekraczasz to wyłącz.Mój znajomy handlarz tak robi.
Laweciarz
Obrazek

zabamix
Posty:1
Rejestracja:18 sty 2020, o 18:58
Firma:Tomasz

Re: B-E Laweta - wymagania

Post autor: zabamix » 18 sty 2020, o 19:02

Podepne się pod temat.

Firma na moją żone. Autohandel.
Jadąc po auta wynajmuje autolawete plus lawete (czasem tylko sama autolaweta).
Jade po samochód umowa na moją żone.

Czy potrzebuje Tacho?

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: B-E Laweta - wymagania

Post autor: Wolf » 19 sty 2020, o 09:28

zabamix pisze:
18 sty 2020, o 19:02
Podepne się pod temat.

Firma na moją żone. Autohandel.
Jadąc po auta wynajmuje autolawete plus lawete (czasem tylko sama autolaweta).
Jade po samochód umowa na moją żone.

Czy potrzebuje Tacho?
Sama autolaweta to tylko ewidencja czasu pracy w DE - KONTROLLBUCH

W przypadku podpięcia do niej lawety przekraczasz dmc zestawu powyżej 3,5T więc w związku z niewykonywaniem niehandlowego przewozu zmuszony jesteś do korzystania z TAHOGRAFU.

Oczywiście możesz w trakcie kontroli przedstawić umowę wynajmu w/w zestawu na siebie do tego umowę kupna dwóch pojazdów także na siebie, tylko pytanie ile razy uda ci się przepchnąć tą bajeczkę przy kontroli. A bonus w tym momencie to widełki pomiędzy 1000e a 3000e. Nadmieniam, że od nowego rok na głównych przejściach granicznych prowadzone są wyrywkowe kontrole laweciarzy gdzie spisywane są dane osoby przewożącej, firmy, oraz szczegółowe dane wwożonego do kraju pojazdu https://www.dziennikwschodni.pl/moto/co ... 58212.html https://www.youtube.com/watch?v=88FVBcvibls.

Jak dla mnie najbezpieczniej korzystać z samej autolawety. Lub nie do końca ekonomicznie zakupić taki zestaw pojazdów wyposażyć go w tacho, postarać się o "Zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne" https://gitd.gov.pl/dla-przedsiebiorcow ... oz-rzeczy/

Dawid266
Posty:1
Rejestracja:25 lut 2020, o 18:18
Samochód:Sprinter
Firma:1995
Uprawnienia:B+e

Re: B-E Laweta - wymagania

Post autor: Dawid266 » 25 lut 2020, o 18:28

Wolf pisze:
19 sty 2020, o 09:28
zabamix pisze:
18 sty 2020, o 19:02
Podepne się pod temat.

Firma na moją żone. Autohandel.
Jadąc po auta wynajmuje autolawete plus lawete (czasem tylko sama autolaweta).
Jade po samochód umowa na moją żone.

Czy potrzebuje Tacho?
Sama autolaweta to tylko ewidencja czasu pracy w DE - KONTROLLBUCH

W przypadku podpięcia do niej lawety przekraczasz dmc zestawu powyżej 3,5T więc w związku z niewykonywaniem niehandlowego przewozu zmuszony jesteś do korzystania z TAHOGRAFU.

Oczywiście możesz w trakcie kontroli przedstawić umowę wynajmu w/w zestawu na siebie do tego umowę kupna dwóch pojazdów także na siebie, tylko pytanie ile razy uda ci się przepchnąć tą bajeczkę przy kontroli. A bonus w tym momencie to widełki pomiędzy 1000e a 3000e. Nadmieniam, że od nowego rok na głównych przejściach granicznych prowadzone są wyrywkowe kontrole laweciarzy gdzie spisywane są dane osoby przewożącej, firmy, oraz szczegółowe dane wwożonego do kraju pojazdu https://www.dziennikwschodni.pl/moto/co ... 58212.html https://www.youtube.com/watch?v=88FVBcvibls.

Jak dla mnie najbezpieczniej korzystać z samej autolawety. Lub nie do końca ekonomicznie zakupić taki zestaw pojazdów wyposażyć go w tacho, postarać się o "Zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne" https://gitd.gov.pl/dla-przedsiebiorcow ... oz-rzeczy/
Witam, a co w przypadku gdy chcę świadczyć usługi transportu aut? B+E dwa auta na raz. Tacho na 100% licencja na przewozy? Kwalifikacje kierowcy? Gdzie szukać informacji?

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: B-E Laweta - wymagania

Post autor: Wolf » 25 lut 2020, o 21:10


ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”