no widzisz jakie to prostezielo pisze:Szef już znalazł jakiegoś wulkanizatora w okolicy który podjedzie i zobaczy czy da się uratować opony czy trzeba nowe.
Chyba w następną trase zaopatrze się w kompresor samochodowy.
Teraz tylko czekać co powie wulkanizator.
Kapcie w kołach
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
- kajos
- Użytkownik
- Posty:86
- Rejestracja:21 lut 2015, o 00:06
- Samochód:Pastuch
- Firma:ujowa
- Uprawnienia:wszystkie
- Lokalizacja:Chodzież
Re: Kapcie w kołach
jezeli wozisz ladunki powyzej dopuszczalnych obciazen opony to bedziesz czesto mial problemy szczegolnie jak szef bedzie kupowal chinczyki,uzywki lub starocia
Re: Kapcie w kołach
Ładunki maxymalnie są po tony więc to nie wina przeładowania.
- bone
- Użytkownik
- Posty:43
- Rejestracja:2 paź 2015, o 18:18
- Samochód:Master
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Gdynia
Re: Kapcie w kołach
Nie wiesz jak sprawdzić czy wentylki puszczają? Chłopie... Prosze odkrecasz kapturek, ślinisz palca i "zalewasz" nią wentylek. Jak lecą bąbelki to sprawa jasna. Napisz tez z którego tygodnia i roku sa opony, moze stare kartofle?
Re: Kapcie w kołach
Jak byś nie widział wyżej napisałem że jest załatwiony wulkanizator. A po 2 wcześniej pisałem że nie ma powietrza.bone pisze:Nie wiesz jak sprawdzić czy wentylki puszczają? Chłopie... Prosze odkrecasz kapturek, ślinisz palca i "zalewasz" nią wentylek. Jak lecą bąbelki to sprawa jasna. Napisz tez z którego tygodnia i roku sa opony, moze stare kartofle?
Temat jest już nie aktualny.
Do zamknięcia.
Re: Kapcie w kołach
Te kompresory samochodowe często mają marnej jakości, bardzo niedokładne manometry.
Często przy wskazaniu na manometrze 4 bar rzeczywiste ciśnienie (zmierzone manometrem od pistoletu do pompowania, nowym) wynosi 1,5 bar.
Warto mieć osobny manometr, nie ma sensu go montować na kompresorze (jest to możliwe), ale wibracje generowane przez sam kompresor szybko uszkodzą manometr - będzie pokazywał bzdury.
Często przy wskazaniu na manometrze 4 bar rzeczywiste ciśnienie (zmierzone manometrem od pistoletu do pompowania, nowym) wynosi 1,5 bar.
Warto mieć osobny manometr, nie ma sensu go montować na kompresorze (jest to możliwe), ale wibracje generowane przez sam kompresor szybko uszkodzą manometr - będzie pokazywał bzdury.
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Kapcie w kołach
Co prawda, to prawda,,,,, choć post ma 4 lata
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Kapcie w kołach
tak, tak, osobiście korzystam z ALCA https://alca-germany.com/de/produkte/ko ... stop?c=353 pompowałem nim do 6 atmosfer, zegar ma do 7. Kwestię manometru, pozwolę sobie to wyśmiać, napompujesz koło na jednej pompie na 5, pojedziesz do następnej pokaże ci 4, na kolejnej 4,5, a na następnej 5,5, tak samo zwykły manometr też potrafi oszukiwać, jeśli chcecie mieć pewność to niestety ATEST mus on posiadać bo inaczej zawieje Chińszczyzna w UE ubranku. Kilka dni temu wymieniałem oponę w motocyklu, podjechałem na CircleK napompowałem oponę niby miała mieć 2,5, coś mi za twarda była podjechałem na Orlen a tam 4, i której mam wierzyć ? Aha, po trzech latach użytkowania kompresor niby przestał działać, niby brzęczy ale nie pompuje, okazało się ze od wibracji poluzowała się pompka, poskręcałem ją z powrotem i działa dalej.
Re: Kapcie w kołach
Manometr mozna sprawdzic na stacji kontroli pojazdow. Tam sa legalizowane manometry i poprostu i nich sprawdzic cisnienie, a potem zmierzyc swoim manometrem i juz bedzie wiadomo czy dobry czy bzdury pokazuje.