Renault Master 2.3 dCi 165 km

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
kajos
Użytkownik
Użytkownik
Posty:86
Rejestracja:21 lut 2015, o 00:06
Samochód:Pastuch
Firma:ujowa
Uprawnienia:wszystkie
Lokalizacja:Chodzież
Re: Renault Master 2.3 dCi 165 km

Post autor: kajos » 21 lut 2015, o 00:24

ja przejechalem 10 tys km
co zauwazylem to na jezdzie na ECO pali wiecej niz na normalnej (oczywiscie jezdzilem na ECO jak pusty i mi sie nie spieszylo)

najbardziej co mnie denerwuje to wylacznik systemu START-STOP
za jazdym odpaleniem trzeba wlaczac zeby to wylaczyc-najwieksze dziadostwo w tym aucie chyba
nie wyobrazam sobie jak ostro deptam nim i zatrzymuje sie na parkingu a on gasnie !!!

Awatar użytkownika
Musli
Użytkownik
Użytkownik
Posty:1
Rejestracja:14 lut 2015, o 23:49
Samochód:Master
Firma:ARC
Uprawnienia:B+E

Re: Renault Master 2.3 dCi 165 km

Post autor: Musli » 21 lut 2015, o 18:49

A ile ci pali?
Ja mam dopiero przejechane 5 tys i średnia Wychodzi 12l(zabudowa 10ep)

Awatar użytkownika
kajos
Użytkownik
Użytkownik
Posty:86
Rejestracja:21 lut 2015, o 00:06
Samochód:Pastuch
Firma:ujowa
Uprawnienia:wszystkie
Lokalizacja:Chodzież

Re: Renault Master 2.3 dCi 165 km

Post autor: kajos » 22 lut 2015, o 18:50

od 12,5-16,5 L

i spalanie skacze niezaleznie ile ladunku wioze i gdzie

Awatar użytkownika
Neno
Użytkownik
Użytkownik
Posty:33
Rejestracja:9 kwie 2014, o 15:32
Samochód:Ducato
Uprawnienia:A, B+E, T
Lokalizacja:Zambrów
Kontakt:

Re: Renault Master 2.3 dCi 165 km

Post autor: Neno » 20 maja 2015, o 05:34

Jak tam Panowie, jakieś nowe info, nowe doświadczenia ?
Czaję się na L4H2 na pojedynczym kole.
Ktoś wie ile to może mieć REALNEJ ładowności ?
L3H2 ważyłem (wersję ze 150KM silnikiem) - na załadunek zostaje jakieś 1200kg, całkiem przyzwoicie.
Niestety u mnie wchodzi w grę tylko L4 z RWD (przyczepa z DMC300kg).

Awatar użytkownika
robijones
Użytkownik
Użytkownik
Posty:6
Rejestracja:5 paź 2015, o 20:20

Re: Renault Master 2.3 dCi 165 km

Post autor: robijones » 5 paź 2015, o 20:32

Witam wszystkich specjalnie sie zarejestrowałem aby podzielić sie doświadczeniem masterka 2014 przepieg 130 tys dwa tygodnie temu przetarł sie wąż (prawy) od nagrzewnicy i najgorsze w tym wszystkim jest to że cały płyn chłodniczy zleciał dziura zrobiła sie jak palec brak czujnika ilości wody oraz złe położenie czujnika temperatury (przez okolo 300 km bez wody oraz temperatura utrzymywała sie 90") spowodowała rozszczelnienie pompy wody (naprawa w niemczech 1400 € / 1500€ ) oraz uszczelki pod glowicą (naprawa ?) na szczeście wszystko poszlo na gwarancje ale 2 tydzien bez auta

Awatar użytkownika
Sendula
Użytkownik
Użytkownik
Posty:148
Rejestracja:6 maja 2015, o 22:52
Samochód:Opel Movano/winda
Firma:Robi
Uprawnienia:b
Lokalizacja:Inowrocław/Europa

Re: Renault Master 2.3 dCi 165 km

Post autor: Sendula » 6 paź 2015, o 18:02

Widzę parkingowe opowieści przenoszą się również tutaj ;-). Od sierpnia jeżdżę tym modelem auta, oczywiście 10ep i Ty chyba nie schodzisz poniżej 130 nawet na francuskich rondach. Auto same plusy, zwłaszcza komfort kierowcy, a jedynym minusem jest brak mocy na podjazdach pod wzniesienia. Zaliczylam Austrię, Słowację, GB, a w większości Francja. Spalanie średnie na obecną chwilę 9,7l i jak 90% busow zwykle 1,2-1,5t na pace, do tego dość ciężka noga, ale w granicach rozsądku. A co do wygaszania silnika w funkcji Start-Stop, to po to właśnie to jest. Technika idzie na przód.

Awatar użytkownika
JuniorS
Posty:98
Rejestracja:13 lut 2014, o 18:42
Samochód:MAN TGX 18.440
Firma:Trans Cargo
Uprawnienia:B,C+E
Lokalizacja:Wrocław

Re: Renault Master 2.3 dCi 165 km

Post autor: JuniorS » 22 paź 2015, o 12:14

dobromir pisze:Ale to normalne kolego jeśli jest nowy i na dotarciu. Ja też na trybie Eco jeżdżę ale czasem z ładunkiem pod górkę nie chce podjechać. Nie przejmuj się że ma takie spalanie. Na bliźniakach i windą spalanie 14 litrów to był by sukces. Z tego co wyczytałem do 10 tyś musi się ułożyć i nie warto zamulać silnika bo potem będzie taki muł.
HAHAHA !!! ALE BZDURA !!! Sory kolego ale nie wytrzymałem... Parsknąłem opluwając monitor :D

W przypadku pojazdu nowego NIE ZALECA korzystania w 100% z jego osiągów ze względu na podzespoły które współpracują ze sobą dopiero w momencie opuszczenia fabryki... Chodzi głównie o skrzynie biegów, sprzęgło oraz elementy układu chłodzenia (elementy gumowe etc) - Są to części z różnego materiału, które zaczynają pracować ze sobą chwilę przed trafieniem auta do sprzedaży...
SILNIK składa się wcześniej i w jego przypadku większość elementów jest z jednego tworzywa itd itp...
Sam silnik może pracować od początku z maksymalnymi wartościami i nic mu nie będzie !!!


Kolejna część postu zaprzecza sama sobie... Co więcej robisz inaczej niż twierdzisz...
Zamulanie silnika, ułożenie silnika ? Co to K@#$A za bajka :D Skoro zamulanie doprowadzi do tego że będzie "muł" to dlaczego zamulasz ???

"Ja też na trybie ECO jeżdżę ale z czasem nie chce pod górkę podjechać" Tryb ECO nie został stworzony do jazdy z ładunkiem - to raz... Dwa na pewno nie pod wzniesienie...
Kierowcy... Jeździsz nie wiedząc tak naprawdę nic...

Master którym jeździsz wyposażony w jednostkę 165 KM (wszyscy szczytnie wypowiadaja te 165 xD) tak naprawdę ma 163 KM... Które pod górę rżą zagryzając owies jak Ty popcorn przed TV.
Za siłę odpowiada Nm który pod tą górę tacha ładunek. W Twoim aucie dokładnie 360 Nm które silnik osiąga przy 2750 obr/min... Czyli maksymalnie ile matka fabryka przewidziała. 2750 obr/min pozwala uzyskać maksymalną moc przy najniższym zużyciu paliwa jaką potrzebuje silnik do jej wytworzenia.
Wartości dotyczą jazdy z maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem pojazdu.
Zakresem pracy silnika od optymalnej do maksymalnej jest 2300 - 2800 obr/min
Bez obciążenia wystarczy już 1500 obr/min (praca mniejszej turbosprężarki = mniejsze zużycie paliwa)
Jadąc pod wzniesienie z ładunkiem należy używać przełożeń (biegów) w sposób zapewniający wygenerowanie jak największej mocy... Logiczne... 2800 obr/min... Jadąc na 3 biegu przy 4000 tyś obr moc wciąż będzie taka sama jak przy 2750 - spalanie 40% większe...
Przy jeździe na niższych obrotach (wyższym biegiem) silnik nie wygeneruje tyle mocy ile potrzebuje (choć będzie próbował dojąc paliwo) zwiększasz spalanie.
Korzystając z trybu ECO to już w ogóle śmiech na sali.
Kolejna dawka "niewiedzy" masssssy szoferów. Tryb ECO obniża moc silnika. Jazda pod wzniesienie z ładunkiem w trybie ECO wiąże się z brakiem potrzebnej mocy zwiększając tym samym ilość spalanego paliwa.
Logiczne... Tryb ECO który w Masterce ma za zadanie obniżyć spalanie (w porównaniu do starszego modelu)
to również system Start Stop wraz z ESM - systemem który odzyskuje energię podczas hamowania lub zwalniania...

Spalanie na poziomie 14 L wynika z... Braku umiejętności oszczędnej jazdy. BEZ OBRAZY !
100% posiadaczy, kierowców myśli bądź jest przekonana że ECO to magiczny sposób na oszczędzanie paliwa.
Bliźniak z tyłu, koniecznie firana, winda, klamoty, paliwo oraz 1200 KG ładunku (+ waga auta)... CYK ECO i 9/100 musi być normą ! Nie wnikając w ogóle w szczegóły dotyczące pracy silnika. Ważne że jedzie i skręca. LOL

Obalę również teorię "nad"mocy dzięki dodatkowej turbosprężarce... Niektórzy twierdzą że nowe Masterki wlatują pod spore góry z ponad tonowym ładunkiem szybciej niż 3.0 Peugeot-a czy Fiata...
Skoro starszy model Renault (150 KM) tak bardzo się męczył w porówniu do Ducato czy Boxera ten nowy zmęczy się identycznie. Master 150 dCi tak naprawdę generuje 145 KM i moc 350 Nm...
Jest uboższy o jedną turbosprężarkę która w nowszym modelu pracuje od odpalenia silnika do 1500 obr/min (pi razy drzwi)
Pozwala to wykluczyć turbo dziurę oraz nieco szybciej się zebrać z miejsca...
Po za tymi zmianami większość podzespołów została bez zmian... Nieco inny soft, trochę więcej elektroniki... EURO 6. Ot cała filozofia.

Dla niedoinformowanych :

Koń Mechaniczny (KM) - jednostka mocy (MOC silnika) wpływa na prędkość maksymalną pojazdu. (Wykorzystywana do pokonywania oporów powietrza, opory toczenia, opory mechaniczne)

Niutonometr (Nm) - jednostka momentu obrotowego (SIŁA w ruchu obrotowym) moment obrotowy jest równoznaczny z siłą, jaką możemy uzyskać z silnika. Siła odpowiedzialna jest za przyspieszenie oraz uciąg samochodu

Na koniec pozostawiłem sobię taką jakby wisienke na torcie... UWAGA !!!

"Z tego co wyczytałem do 10 tyś musi się ułożyć i nie warto zamulać silnika bo potem będzie taki muł"
Układanie samochodu ! Fenomenalne :D :D :D

W przypadku nowego ciągnika siodłowego wypadało by nie ciągać naczepy i dawać mu po garach :D Wtedy można by latać ponad 100 pod górę :D
Ułożyć to można osła ! Albo tacha wózek albo owsa nie dostanie. Ewentualnie wpierdol batem :D ale nie auto HAHAH

Hit roku 2015 :D

Ogólnie nie bierzcie tego do siebie. Nie miałem w zamiarze nikogo obrazić. Jeśli ktoś się poczuł gorzej - PRZEPRASZAM.

No ale nie mogłem inaczej :D
Obrazek MANIEK !

Awatar użytkownika
raptownywaldek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:25
Rejestracja:31 lip 2013, o 18:06
Samochód:Renault

Re: Renault Master 2.3 dCi 165 km

Post autor: raptownywaldek » 13 sty 2017, o 09:57

300tys km.2lata i 3 miesiace.Zero usterek.Silnik2.3 DCI 165KM.Fabrycznie.Przez rok jezdzilem tylko ja.Potem juz kilkunastu kiero.Jedna awaria komputera na gwarancji w NL(wina kiero bo z racji aku w tech AGM (mozna auto jeszcze odpalic przy napieciu 11.6v)rozkodowal.sie kalkulator wtrysku.Po wyladowaniu aku do zera odpalenie z kabli i smiga dalej.Przewaga aku Agm nad kwasowym zasadnicza.Jak wiadomo start stop mozna wylaczyc ale trzeba pamietac.Z racji niepamietania gasnie silnik i aku znowu dostaje z rozrusznikiem a duoe.A 80 odpaleń w ciagu dnia zabije każdą część. START STOP zostal odłączony(czujnik tem zewnetrznej ocieplony by zawyzał)W min tem auto jak wiadomo nie zgaśnie.Zmieniono w pewnym serwisie w komputerze parametr uźytecznych obrotow(strzalka do góry i w dół)informująca o momencie najlepszej zmiany biegów.Dostosowano ten parametr do odpowiednich i wlasciwych parametrów silnika(fabryka i ich wskazania są błedne)pokazują zmianę biegu skoro to bzdura.Po zmianie spalanie w 10paletowym z winda aucie wazacych realnie 3240kg wynosi z paragonow 12.1a nieraz kiero potrafi zejsc do 11.6l/100km.Wspomaganie elektryczne działa bez zarzutu. W porównaniu do tych 150KM to przepaść

Awatar użytkownika
raptownywaldek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:25
Rejestracja:31 lip 2013, o 18:06
Samochód:Renault

Re: Renault Master 2.3 dCi 165 km

Post autor: raptownywaldek » 13 sty 2017, o 10:08

Jak czytam ipowiesc goscia ktory ma start stop i musi go aktywowac to mi się śmiać wręcz chce.Tak działa ten system.A po szybkiej jeździe ma silnik wylaczyc W klekotanie 3min bo turbo ma ostygnac to bylo w autafh starszych.Nigdy nie czekam na ostygniecie turbiny skoro nie muszę.Inne jest smarowanie tych turbin i wystarczy jak zadecyduje o tym system.Owszem mam gdzieś co się stanie po ustaniu ok gwarancyjnego bo auto zostanie sprzedane

Awatar użytkownika
STI
Użytkownik
Użytkownik
Posty:189
Rejestracja:26 lut 2014, o 11:23
Samochód:DOBRY
Uprawnienia:A,B,C

Re: Renault Master 2.3 dCi 165 km

Post autor: STI » 13 sty 2017, o 21:52

Witam. Rozumiem kolego, że masterka ma fabrycznie montowany turbo timer (nie mogę znależć w opisie -katalogu).Zaczynam się rozglądać za zmianą autek,a renówki tak czytam i pytam i chwalą.
raptownywaldek pisze:Jak czytam ipowiesc goscia ktory ma start stop i musi go aktywowac to mi się śmiać wręcz chce.Tak działa ten system.A po szybkiej jeździe ma silnik wylaczyc W klekotanie 3min bo turbo ma ostygnac to bylo w autafh starszych.Nigdy nie czekam na ostygniecie turbiny skoro nie muszę.Inne jest smarowanie tych turbin i wystarczy jak zadecyduje o tym system.Owszem mam gdzieś co się stanie po ustaniu ok gwarancyjnego bo auto zostanie sprzedane

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”