Z serii: kupujemy gruza z dużą ładownością za małe pieniądze

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
tryme
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 14 kwie 2017, o 18:35

Z serii: kupujemy gruza z dużą ładownością za małe pieniądze

Post autor: tryme » 13 mar 2019, o 21:07

Hej,

Mam luźne pytanie, ponieważ rodzi mi się w głowie powoli pomysł zakupu taniego busa na własny użytek, który musiałby spełniać 3 kryteria:

1) jak największa ładowność w dowodzie, ponieważ waga samochodu wraz z towarem będzie każdorazowo sprawdzana na wadze,
2) miejsce na 2 palety (1 tona + coś, najlepiej 0,5tony),
3) możliwie jak najtańszy.

Samochód na własny użytek. Do przejechania będzie miał w miesiącu max 1000km, wiec bez szału.

Ducato + reszta rodziny, ewentualnie Master z okolic 2000roku, to mi chodzi obecnie po głowie. Macie jakieś inne pomysły?

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty: 1469
Rejestracja: 18 lis 2013, o 11:18
Samochód: Fiat Ducato
Firma: PHU
Uprawnienia: B
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: Z serii: kupujemy gruza z dużą ładownością za małe pieniądze

Post autor: Wolf » 13 mar 2019, o 21:57

1. technicznie bez znaczenia, bo waga i tak ci prawdę powie
2. Czyli realnie tylko blaszka najlepiej z napędem na przód

Niestety roczniki z poza mojego zakresu, ale na pewno musisz zwrócić uwagę żeby w papierach było DMC na 3.5t, wielokrotnie ta sama buda ma 3.0, 3.3. lub 3.5 dmc. Technicznie coś nowszego, ale niestety cos pod 15k mógłbyś już po 2006 polować coś z trojaczków, technicznie auto od PSA z silnikiem 2.2 jest lżejsze i kilkadziesiąt kg od Fiata 2.3, silniki 3.0 to kolejne 50 kg straty z wagi.

PS. jeden z naszych forumowiczów ma do oddania Jumpera L3H2 z dmc 3,5t na silniku 2.2 120 trzeba tylko skrzynie biegów ogarnąć o ile dobrze pamiętam ;)

Awatar użytkownika
Ortalion Trenera
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 13 kwie 2016, o 18:00
Samochód: Movano
Firma: Dziad na swoim
Uprawnienia: b,c,d,e

Re: Z serii: kupujemy gruza z dużą ładownością za małe pieniądze

Post autor: Ortalion Trenera » 14 mar 2019, o 11:25

1) jak największa ładowność w dowodzie, ponieważ waga samochodu wraz z towarem będzie każdorazowo sprawdzana na wadze,
Jeżeli auto fizycznie będzie wjeżdżać na wagę, to nie ma znaczenia ile jest w D.Rejestracyjnym ładowności. Liczyć się będzie to co skala wagi pokaże tak jak Wolf napisał. Najważniejsze żeby miał 3500 kg DMC.
2) miejsce na 2 palety (1 tona + coś, najlepiej 0,5tony),
Polecam blaszkę(FURGON) w rozmiarze L2H1 lub H2. Będzie duża realna ładowność
3) możliwie jak najtańszy.
Rozglądaj się za jak najlepszym stanem technicznym a nie za rocznikiem, jeżeli faktycznie masz nim tak mało jeździć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”