8 ep czy 10 ep ??
Obserwując giełdę TRANS.EU i mając skromne doświadczenie w międzynarodówce mam dylemat co lepiej wybrać na kolejne auto ....8 ep czy 10 ep ??
Co lepsze gabaryt czy ładowność??
Wiem że jeżdżąc pod spedycją jest nacisk na gabaryt, ale czy jest sens???
Czy nie lepiej pójść w ładowność o 100 kg większą i wziąć kolejne auto 8ep
Dzięki za każdą radę
Co lepsze gabaryt czy ładowność??
Wiem że jeżdżąc pod spedycją jest nacisk na gabaryt, ale czy jest sens???
Czy nie lepiej pójść w ładowność o 100 kg większą i wziąć kolejne auto 8ep
Dzięki za każdą radę
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: 8 ep czy 10 ep ??
Bierz 10ep i nie kombinuj, nie będziesz stał, a obserwując giełdę i mając 8ep zobaczysz jak będziesz się denerwował że nie masz 10ep
- PanEXPRESS
- Użytkownik
- Posty:13
- Rejestracja:23 gru 2017, o 18:09
Re: 8 ep czy 10 ep ??
Na trans moim zdaniem iveco 3.0 12ep byłaby ciekawą opcją do rozważenia, zabudowa możliwie najwyższa na ok 2,55-2,65m. Większe pole manewru przy doladunkach. Duży plus to wysokie auto.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: 8 ep czy 10 ep ??
Jak najbardziej im większa przestrzeń ładunkowa auta tym większe możliwości, dla tych co hejtują o notorycznym przeładowywaniu busów specjalnie w załączniku wydruk oferty na naczepę typu Mega 28 PP 120x120x295 1.2t całość, patrząc po trasie są to styropianowe pojemniki, wiozłem parę razy coś takiego full auto pod sam sufit a na pace ze 150 kgPanEXPRESS pisze:Na trans moim zdaniem iveco 3.0 12ep byłaby ciekawą opcją do rozważenia, zabudowa możliwie najwyższa na ok 2,55-2,65m. Większe pole manewru przy doladunkach. Duży plus to wysokie auto.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- 0liwski2nd
- Użytkownik
- Posty:154
- Rejestracja:10 maja 2018, o 13:41
- Samochód:Master
- Firma:prywatna
- Uprawnienia:Z
Re: 8 ep czy 10 ep ??
Nieprawda WOLF... Ileż razy miałeś samochód wyładowany po brzegi...?? Może ze 2-3 razy na 3-4 lata.. A jednak te 100-150 kg dodatkowej ładowności przydaje się prawie przy każdym zleceniu...Wolf pisze:Jak najbardziej im większa przestrzeń ładunkowa auta tym większe możliwości, dla tych co hejtują o notorycznym przeładowywaniu busów specjalnie w załączniku wydruk oferty na naczepę typu Mega 28 PP 120x120x295 1.2t całość, patrząc po trasie są to styropianowe pojemniki, wiozłem parę razy coś takiego full auto pod sam sufit a na pace ze 150 kgPanEXPRESS pisze:Na trans moim zdaniem iveco 3.0 12ep byłaby ciekawą opcją do rozważenia, zabudowa możliwie najwyższa na ok 2,55-2,65m. Większe pole manewru przy doladunkach. Duży plus to wysokie auto.
Dodatkowo co z windą...na windy zawsze masz więcej zleceń...
Dlatego ja nie typuję konkretnego typu zabudowy, ale co i dla kogo mamy wozić.... i wówczas dobieramy typ zabudowy...
Żartem jest natomiast IVECO z ładownością w dokumentach na poziomie 690-880 kg.... czyli prawie każda kontrola przez BAG albo POLIZEI.... i wiemy co nas czeka.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: 8 ep czy 10 ep ??
Akurat uwierz mi, 1/4 kursów to full auto, a co najmniej połowo to pełne wykorzystanie przestrzeni, to że przeliczamy auto na 8-9-10 czy 12 ep nie znaczy że wozimy tylko palety, typowa 10ep ma 4,85 długości, 2,2 szerokości i jakąś tam wysokość, moje mają od 2,3 do 2,5 i teraz trafia nam się ładunek o wadze 500 kg i długości 5m szerokości 0,5 x 0,5 warunek podjęcia transportu - nie może wystawać, więc 8ep bus tego nie zabierze, tak samo jest z wysokością zazwyczaj "francuskie zabudowy mają po 1,9-2m h, dostajemy do przewiezienia np szafę elektryczną 2,4h o podstawie ep, ładunek delikatny z zamontowanym czujnikiem nie może leżeć, więc co - potrzebna wysokość, z kolei ładunki o podstawie 2,4x2,4 zabiorą busy tzw 12ep czy 10ep z sypialką z tyłu, nie będę się bronił bo nie raz przeginałem pałę i nawet sam osobiście po 3t na 10ep Jumperem do DK targałem ciągnąc tylną belkę po glebie, ale stawka robi swoje. Ale reasumując, z mojego punktu widzenia nie uznaję 8ep auta chyba że jest to auto pod konkretnego klienta lub z windą ale i tak lepsza była by 9ep + winda.
- 0liwski2nd
- Użytkownik
- Posty:154
- Rejestracja:10 maja 2018, o 13:41
- Samochód:Master
- Firma:prywatna
- Uprawnienia:Z
Re: 8 ep czy 10 ep ??
Wolf.. ale w co mam uwierzyć...?? jeżdżę już kilka lat i wiem co wkładają mi na pakę... A jeździłem 8, 9, 10...jak i 8 z windą i 9 z windą...Wolf pisze:Akurat uwierz mi, 1/4 kursów to full auto, a co najmniej połowo to pełne wykorzystanie przestrzeni.
Powtarzam.... najpierw określmy co chcemy wozić.. bo jednemu bardziej pasuje taka zabudowa a innemu siaka...
Do tego MUSOWO podnoszenie zabudowy musi być... chociaż nienawidzę latać i zapinać plandekę przy podnoszeniu czy opuszczaniu... więcej z tym roboty niż z wyładunkiem ręcznym paleciakiem...
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: 8 ep czy 10 ep ??
Kurcze, ale odchodzisz od tematu, chłopak pisał wyraźnie o ładunkach z giełdy lub jazda pod spedycją, jak mamy własnego załadowcę, to nawet go blaszka ogarniemy bo poprosimy żeby nam palety w takich a nie innych wymiarach przygotował, a przynajmniej ja tak mam, a giełda to inny stan umysłu, Niemiec zamawia 2x8ep , podstawiam mu 2x10ep, okazuje się że na jedno auto wkładają mi 5m profile które nie mogą wystawać i to na okrągło.0liwski2nd pisze:Wolf.. ale w co mam uwierzyć...?? jeżdżę już kilka lat i wiem co wkładają mi na pakę... A jeździłem 8, 9, 10...jak i 8 z windą i 9 z windą...Wolf pisze:Akurat uwierz mi, 1/4 kursów to full auto, a co najmniej połowo to pełne wykorzystanie przestrzeni.
Powtarzam.... najpierw określmy co chcemy wozić.. bo jednemu bardziej pasuje taka zabudowa a innemu siaka...
Do tego MUSOWO podnoszenie zabudowy musi być... chociaż nienawidzę latać i zapinać plandekę przy podnoszeniu czy opuszczaniu... więcej z tym roboty niż z wyładunkiem ręcznym paleciakiem...
- 0liwski2nd
- Użytkownik
- Posty:154
- Rejestracja:10 maja 2018, o 13:41
- Samochód:Master
- Firma:prywatna
- Uprawnienia:Z
Re: 8 ep czy 10 ep ??
Spokojnie WOLF... nie tak nerwowo... Szczególnie, ze dzisiaj wybory samorządowe i widać co się dzieje... ludzie lubią być dymani na okrągło..Wolf pisze:Kurcze, ale odchodzisz od tematu, chłopak pisał wyraźnie o ładunkach z giełdy lub jazda pod spedycją.
A od tematu nie odchodzę.. Przeciwnie właśnie chcę ukierunkować na to, ze to wszystko zależy dla kogo jeździmy i co chcemy wozić... bo nie ma tu auta idealnego.....
Dla mnie ważniejsza będzie maksymalna ładowność w transporcie do 3,5 t niż ilość EP... Najfajniej byłoby mieć 10 EP z windą i ładowność 1690 kg... Ale pokaż mi takie auto..
Re: 8 ep czy 10 ep ??
Ja jeżdżę rok i tylko z giełdy, robiłem przymiarkę do 10 palet, potem 8, a przeanalizowałem zlecenia i zamówiłem w końcu 6 paletową blaszkę, bo też męczy mnie sznurowanie plandeki, a do tego spalanie cały czas o 2 l większe czy wykorzystana pojemność czy nie,a też che zarabiać jak najwięcej i mieć auto co będzie najbardziej uniwersalne.
Z mojej perspektywy wygrała blaszka, bo więcej zarabiam na wożeniu farb w zimie których nie załaduje na jakakolwiek plandekę niż bym stracił na wielopaletowych, czy wysoko ładowanych zleceniach.
Z mojej perspektywy wygrała blaszka, bo więcej zarabiam na wożeniu farb w zimie których nie załaduje na jakakolwiek plandekę niż bym stracił na wielopaletowych, czy wysoko ładowanych zleceniach.