Teraz jest 24 wrz 2017, o 14:18


Kontrollbuch i inne

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Tomcio2121

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): 8 lip 2017, o 23:38
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)

Kontrollbuch i inne

Post9 lip 2017, o 01:26

Witam wszystkich.
Jestem nowy. Dopiero zaczynam przygodę na busach. Mam ruszyć w przyszłym tygodniu i przeglądając internety w poszukiwaniu informacji pojawia się coraz więcej nieścisłości.
Zaczynając od tachobucha. Zagadnienie posiada wiele przeróżnych wersji odnośnie wypełniania. Wiem, że trzeba po 4,5h jazdy zrobić 45 minut przerwy, czas jazdy maks. 9h i 11 odpoczynku. Do tego czas załadunków musi być zaznaczony jako inna praca i musi pokrywać się z cmr.
Tankowanie musi być robione podczas jazdy(paragony) Jedni twierdzą, że wypełnia się ją tylko na terenie Niemiec. Poza granicami odkładam i wyciągam dopiero gdy będę wjeżdżał do Niemca. Czy jest to prawda?
Jeśli tak to jak to ma wyglądać "w praktyce" ?
Załóżmy, że dolatuję do granicy i zaczynam pisać przed samą granicą i "rozpoczynam" sobie cykl dobowy o godzinie 17. Zaczynam więc kreślić jazdę od godziny 17, a wszystko przed zostawiam puste, czy przed 17 robię krechę odpoczynek?
Według czasu pracy powinienem "zakończyć" tą dobę najpóźniej o 17 kolejnego dnia (rozpocząć odpoczynek najpóźniej o godzinie 6). Jak to rozpisać? Na tej jednej stronie jadę z jedną przerwą do godziny 24, wypisuję km, kraj itd. i kontynuuję jazdę na kolejnej kartce z kolejnym numerem? Tak to powinno się robić?
Jak jest w końcu z prędkościami na takim busie? Jak osobówki czy ciężarówki? Chodzi mi między innymi o to, że w kontrollbuchu nie może być zrobione więcej jak 900-950km, no i wiadomo nie chcę ryzykować mandatami i kontrolami.
Kolejna sprawa to taka czy ktoś z Was busiarzy spotkał się z czymś takim jak równolegle prowadzenie osobnego zeszytu z czasem pracy (Cały czas)? Ja mam coś takiego prowadzić, a ma to niby związek z minimalnymi płacami w krajach Zachodnich jak i ilością przepracowanych godzin i nadgodzin( Dowiedziałem się, że busiarze nie zaliczają się jako zawodowi kierowcy i podlegając pod polskie prawo, pracując na umowę o pracę, podlegają takim przepisom jak każdy inny zwykły pracownik czy to mechanik, sprzedawca, pracownik produkcji- 40h tygodniowo).
Wiem, że trochę namieszałem, być może zadaję głupie i skomplikowane pytania, ale jako początkujący nie mam obycia w praktyce, więc wszystko wyjdzie dopiero w praniu.
Offline
Avatar użytkownika

Gaweł Wroński

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): 14 lip 2017, o 15:32
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)

Re: Kontrollbuch i inne

Post17 lip 2017, o 11:20

W transporcie międzynarodowym busami wygląda to tak że gdybyś chciał przestrzegać tachobucha niemieckiego (i teraz już chyba tachobucha Francuskiego) to nie byłbyś w stanie wykonywać zleceń. Wszyscy których spotykam w tachobuchu ściemniają ale nie są świadomi tego że Niemiecki Policjant ma dostęp na bierzaco do bramek na autostradach które zczytują rejestrację. Nawet jak tachobuch jest pięknie ściemniony nawet jak masz od SEFA urlopówki itp Niemiecki policjant i tak wystawi Ci 200Euro mandatu jeśli skontroluję Twoją trasę na bramkach. Busiarze z Polski na zachodzie to partyzanci walczący w cieniu systemu, ;) Polecam od razu powiedzieć szefowi że mandatów za tachobuch nie zamierzasz płacić.
Offline
Avatar użytkownika

jarekvolvo

Moderator

Moderator

  • Posty: 292
  • Dołączył(a): 21 lis 2015, o 21:22
  • Podziękował : 44 razy
    Otrzymał podziękowań: 50 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Transit,Master,Ducat
  • Uprawnienia: AB

Re: Kontrollbuch i inne

Post17 lip 2017, o 11:50


Powrót do Pytania i odpowiedzi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości