Koszty życia w trasie

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
JuniorS
Posty:98
Rejestracja:13 lut 2014, o 18:42
Samochód:MAN TGX 18.440
Firma:Trans Cargo
Uprawnienia:B,C+E
Lokalizacja:Wrocław
Re: Koszty życia w trasie

Post autor: JuniorS » 4 paź 2015, o 05:01

Kabina sypialna... Zwana potocznie kurnikiem ? Więc tak jak mówisz. Polecą Romki swoimi wynalazkami, blaszki itd...
Więc kurnik = brak konieczności spania po hotelach... Myślę że z czasem i za kurniki się zabiorą...
Ciężarówki też mają mieć "nos" z przodu bo aktualnie bez przodu kierowca ma mniejszą widoczność i bezpieczeństwo jest mniejsze... Większej głupoty nie słyszałem. Widzę lepiej niż potrzebuje ;D A bezpieczeństwo... Z 20 tonami na dupsku na nic wystająca maska się zda. Więc przepis potrzebny jak kurwie majtki. Nie przepis tylko wymóg...
Planowali jeszcze podnieść długość zestawu do 25m w całej UE... Ale dali sobie spokój... Następnie ciężar chcieli zwiększyć... O 1 tonę. No i też raczej zostanie tak jak jest... Na pewno zredukują V-Max. 85 i stop.
W Niemczech ogólnie po landach zestawem jeździmy 70 km/h...
Jak na razie z góry 95 przez 60 sec można pojechać... Rumuni nie wiem jakim cudem latają i po 105... Czy oni się nie boją ? Przecież za takie coś pokuta będzie grubo kosztować... I to w ojrasach. Może rumuni zarabiają fest że ich stać ???
Francja 92 albo i 95 jak koń ma możliwość. Kocham Hiszpanie <3 100 km/h to chyba standard :D I choć przepisy są takie jak wszędzie to nie zauważyłem żeby ich tam Policja karciła za takie prędkości... w UK podobnie.

Ja mam kaganiec na 89. Średnio dziennie udaje mi się pokonać 650 - 700 km. Jeśli jakimś cudem nie ma stau... Nocą można i pod 800 km zrobić. Różnica 4 km/h choć niby mało to finalnie jest spora różnica jeśli chodzi o czas jazdy.
Moim zdaniem chyba nie mają co robić w tych rządach, urzędach itd. I na pewno nie poprawi to bezpieczeństwa na drogach...
Obrazek MANIEK !

Awatar użytkownika
andkor
Użytkownik
Użytkownik
Posty:175
Rejestracja:17 sty 2015, o 15:25
Samochód:MAN TGL 180
Firma:ANDKOR
Uprawnienia:C+E

Re: Koszty życia w trasie

Post autor: andkor » 4 paź 2015, o 08:38

W wekendy latem przy temp +35°czesto na parkingach mozny bylo spotkac blaszki a w nich odpoczywajacych kierocow z mokrymi recznikami na glowach i porobionymi zaslonkami z kurtek czy innych szmatek . Taki napewno nie byl wypoczety abe jechac w dlasza droge . Rumuni ktorzy czesto jezdza w obsadzie podwujnej to odpoczywaja tak ze jeden lezy na fotelach w kabinie - pewnie szef a drugi na ladunkach na pace .
W BRD sa czy byly testowane skaldy ponad 40t ale ze wzgledu na zly stan mostow i wiaduktow nie wprowadzono tego w zycie a jak jezdzisz po BRD to pewnie czesto spotykasz ograniczenia do 60km/h oraz nakaz zachowania odstepow 50m na mostach szczegolnie w starym RFN .
Zestawy do 44t sa juz wruchu w BRD w promieniu do 150km w tzw. "Huckepackwehrker" - czyli szyna / droga / woda
W Skandynawi jezdza takioe sklady ale tam jest inny ruch .
W tej chwili wszystkie nowe samochody ciezarowe musza byc wyposazone wklimatyzacjie i webasto .

Awatar użytkownika
JuniorS
Posty:98
Rejestracja:13 lut 2014, o 18:42
Samochód:MAN TGX 18.440
Firma:Trans Cargo
Uprawnienia:B,C+E
Lokalizacja:Wrocław

Re: Koszty życia w trasie

Post autor: JuniorS » 4 paź 2015, o 11:08

Trochę nie do końca... Do lutego 2015 Dyrektywa 96/53 ustala maksymalną długość zestawu na 18,25 metra. Waga nie może przekraczać 40 ton całości. Od lutego 2015 UE wprowadziła Dyrektywę 96/53/EC która pozwala poruszać się zestawem o długości 25 metrów i wadze 60 ton. Wiadomo że takie sprzęty jeżdżą po Szwecji, Finlandii Danii oraz Holandii. W niemczech również jest to dopuszczalne. Jednak jest to okres próbny.
LHVs ;) Niemcy ogólnie popierają pomysł UE w kwestii wprowadzenia dyrektywy 96/53/EC w życie. ZA są też Belgowie, Duńczycy i Holendrzy. Jak napisałem wyżej taki sprzęt może wyjechać na drogi niemiec, holandii, danii ponieważ trwa okres próbny... Sam pomysł pozwolenia na ruch takich kolosów w UE narodził się w 2007 roku. Do dziś zdziałali tylko tyle że mega kamiony można spotkać od czasu do czasu a nie stały się standardem. Bardzo przeciwni są Francuzi, Szwajcarzy oraz UK. Ogólnie 24 państwa nie chcą wprowadzenia dyrektywy w życie. Dlatego myślę że temat umrze...

Szkoda bo mogło by być zabawnie. Francja landem 25 metrowym zestawem i rondo co 600 metrów... Ja często się napoce zwykłym zestawem. Ostatnio jechałem do Mimizanu. Francuska wioska nad atlantykiem. Oczywiście "w miarę możliwości proszę jechać landem" - OK. I jechałem... Żeby było ciekawiej wymyśliłem sobie skrót... Wjechałem z landówki na pół landówkę. Przejechałem 3 km... Po 2 km już wiedziałem że to się nie skończy dobrze :D Ja na tej drodze ledwo się mieściłem. No ale na upartego... Nic nie jechało z przodu i w sumie rowów ani nic takiego nie było więc ogień byle do przodu. Po 3 km z prawej wyrósł mur taki ponad pół metra z lewej wyrosła góra a przede mną zakręt w prawo a następnie ostro w lewo i wiadukt 3,90m... Nie złamałem się w pierwszy zakręt a gdzie dopiero w drugi xD Najechało się żabojadów marudzić zaczeli no ale cóż poradzę. 4 fajki na raz wsteczny i 3 km do tyłu.

Jakbym tak 25 metrowym miał cofać... Wysiadłbym z rozpłakał się i poszedł na pociąg :P
Obrazek MANIEK !

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Koszty życia w trasie

Post autor: orys » 4 paź 2015, o 19:29

JuniorS pisze:W porę zrobiłem lejce... Zamiast iść ku lepszemu to jest coraz to gorzej... Naturalnie w tym naszym kraju.
Powinieneś zobaczyć co się stało z branżą w UK (dzieki naszym własnie). To jest dopiero masakra! Tu nie zostało praktycznie NIC. Pojedynczy kierowcy czasem jeżdżą za granicę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuba70
Użytkownik
Użytkownik
Posty:11
Rejestracja:9 paź 2015, o 09:12
Samochód:Renault Master 8ep
Firma:.....
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Okolice Trójmiasta

Re: Koszty życia w trasie

Post autor: Kuba70 » 9 paź 2015, o 09:35

Ostatnio zrobiłem kołko Boxerem bez lóżka , miałem do wyboru to , albo urlop , do czasu powrotu mojego Masterka z kurnikiem. Raczej średnia przyjemność 3 tygodnie na siedzeniach i bez webasta ( dodatkowo te pierniczone dzienne światła...). Poza tym nerwówka , jak cholera , bo wiadomo... niemiecka policja i brak łóżka.

Awatar użytkownika
andkor
Użytkownik
Użytkownik
Posty:175
Rejestracja:17 sty 2015, o 15:25
Samochód:MAN TGL 180
Firma:ANDKOR
Uprawnienia:C+E

Re: Koszty życia w trasie

Post autor: andkor » 9 paź 2015, o 20:39

[quote="JuniorS"]Trochę nie do końca... Do lutego 2015 Dyrektywa 96/53 ustala maksymalną długość zestawu na 18,25 metra. Waga nie może przekraczać 40 ton całości.

Fakt jest ze : Niemczech w sytemie Huckepack-Verkehr: jezdza zestawy do 44t z wylaczeniem wekendow .

https://pl.wikipedia.org/wiki/Transport_kombinowany
nie wiem dlaczego w j.polskim nie wspominaja o max wadze ale jak cos kumasz po niemieckiemu to tu mozesz przeczytac

https://de.wikipedia.org/wiki/Kombinierter_Verkehr

Politische Förderung erfolgt in Deutschland aufgrund der Chancen, die der KV bei der Verlagerung von Güterverkehr von der Straße auf umweltschonendere Verkehrsträger wie Eisenbahn und Schifffahrt bietet und um überlastete Verkehrswege (insbesondere Straßen) zu entlasten. Neben ordnungspolitischen Erleichterungen (erhöhtes Maximalgewicht der Lkw von 44 t, Ausnahmen von Sonn-, Feiertags-, oder Ferienfahrverboten, Befreiung der ausschließlich für Vor- und Nachlauf eingesetzten Fahrzeuge von der Kfz-Steuer) erfolgt eine finanzielle Bezuschussung insbesondere im Bereich der Errichtung von Güterverkehrszentren (Umschlagterminals) durch

Awatar użytkownika
JuniorS
Posty:98
Rejestracja:13 lut 2014, o 18:42
Samochód:MAN TGX 18.440
Firma:Trans Cargo
Uprawnienia:B,C+E
Lokalizacja:Wrocław

Re: Koszty życia w trasie

Post autor: JuniorS » 22 paź 2015, o 12:17

Kumam kolego kumam !!!
Laden, Abladen, Baustelle, Stau...
Obrazek MANIEK !

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Koszty życia w trasie

Post autor: orys » 23 paź 2015, o 01:23

W Wielkiej Brytani zaś 44 waga zestawu 44 tony to standard - stąd taka popularność trzyosiowych ciągników.
Obrazek

Awatar użytkownika
andkor
Użytkownik
Użytkownik
Posty:175
Rejestracja:17 sty 2015, o 15:25
Samochód:MAN TGL 180
Firma:ANDKOR
Uprawnienia:C+E

Re: Koszty życia w trasie

Post autor: andkor » 23 paź 2015, o 21:58

[quote="JuniorS"]Trochę nie do końca... Do lutego 2015 Dyrektywa 96/53 ustala maksymalną długość zestawu na 18,25 metra. Waga nie może przekraczać 40 ton całości.
Nie chce z toba polemizowac bo widze ze jestes dobry w te klocki ale takiego kolege spotkalem w poniedzialek na A8/ 81 a mial pewnie pod 60t i stad pewnie te ograniczenia na mostach o DMC 60t w Reichu .

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”