Teraz jest 18 lip 2018, o 04:20


Formalności związane z firmą transportową

W tym dziale znajdziesz poradniki związane m.in z prawidłowy zabezpieczeniem ładunku, bezpieczeństwem podczas ładunku itp.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

slavka1981

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): 21 paź 2016, o 11:41
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: Formalności związane z firmą transportową

Post21 paź 2016, o 11:48

Witam chciałby założyć firmę transportową przewóz osób busem 9 osobowym, pozostając na etacie. Czy muszę mieć jakąś licencję na przewóz osób? Jeśli tak to gdzie i jak się ją wyrabia? W jaki sposób mogę do firmy wnieść prywatny nowy samochód? Czy lepiej kupić auto już na firmę? Jaką formę prawną takiej firmy polecacie najbardziej w takim przypadku? Czy mogę korzystać z ulg podatkowych pozostając na etacie? Bardzo proszę o rady i ślicznie dziękuję :D
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1236
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 380 razy
    Otrzymał podziękowań: 208 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Formalności związane z firmą transportową

Post21 paź 2016, o 14:17

na europę nie potrzebujesz licencji, natomiast na kraj już tak, ogólnie sugeruję ją sobie wyrobić
Offline
Avatar użytkownika

symyrytyfy

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 79
  • Dołączył(a): 17 gru 2013, o 11:33
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 15 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B,C,C+E

Re: Formalności związane z firmą transportową

Post21 paź 2016, o 21:00

Jeżeli chcesz wykonywać przewóz zarobkowy (a właśnie po to zakładasz firmę) to potrzebna Ci licencja na kraj i licencja wspólnotowa.
http://transtica.pl/news/92/65/Przewoz- ... rwsza.html tutaj masz wszystko opisane.
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1236
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 380 razy
    Otrzymał podziękowań: 208 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Formalności związane z firmą transportową

Post23 paź 2016, o 14:15

symyrytyfy napisał(a):Jeżeli chcesz wykonywać przewóz zarobkowy (a właśnie po to zakładasz firmę) to potrzebna Ci licencja na kraj i licencja wspólnotowa.
http://transtica.pl/news/92/65/Przewoz- ... rwsza.html tutaj masz wszystko opisane.


Poproszę podstawę prawną wg której wymagana jest licencja międzynarodowa na zarobkowy przewóz osób autem o dmc 3500kg przystosowanym do przewozu 8-9 osób łącznie z kierowcą, na kraj owszem na międzynarodówce nie spotkałem się z takim pojęciem, z informacji od urzędnika nie jest ona konieczna.
Offline
Avatar użytkownika

0liwski

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 297
  • Dołączył(a): 30 wrz 2016, o 23:23
  • Lokalizacja: POMORSKIE
  • Podziękował : 20 razy
    Otrzymał podziękowań: 27 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: KILKA...Sp.z.o.o.
  • Uprawnienia: A, B, B+E

Re: Formalności związane z firmą transportową

Post3 lis 2016, o 00:05

Wolf napisał(a):
symyrytyfy napisał(a):Jeżeli chcesz wykonywać przewóz zarobkowy (a właśnie po to zakładasz firmę) to potrzebna Ci licencja na kraj i licencja wspólnotowa.
http://transtica.pl/news/92/65/Przewoz- ... rwsza.html tutaj masz wszystko opisane.


Poproszę podstawę prawną wg której wymagana jest licencja międzynarodowa na zarobkowy przewóz osób autem o dmc 3500kg przystosowanym do przewozu 8-9 osób łącznie z kierowcą, na kraj owszem na międzynarodówce nie spotkałem się z takim pojęciem, z informacji od urzędnika nie jest ona konieczna.


Ale czy firma świadcząca usługi regularnego przewozu... powiedzmy Polska- Niemcy albo Polska-Holandia..itp, itd... to wówczas jest traktowana jako transport międzynarodowy... czy również po Polsce..? :(
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1236
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 380 razy
    Otrzymał podziękowań: 208 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Formalności związane z firmą transportową

Post3 lis 2016, o 08:59

0liwski napisał(a):
Wolf napisał(a):
symyrytyfy napisał(a):Jeżeli chcesz wykonywać przewóz zarobkowy (a właśnie po to zakładasz firmę) to potrzebna Ci licencja na kraj i licencja wspólnotowa.
http://transtica.pl/news/92/65/Przewoz- ... rwsza.html tutaj masz wszystko opisane.


Poproszę podstawę prawną wg której wymagana jest licencja międzynarodowa na zarobkowy przewóz osób autem o dmc 3500kg przystosowanym do przewozu 8-9 osób łącznie z kierowcą, na kraj owszem na międzynarodówce nie spotkałem się z takim pojęciem, z informacji od urzędnika nie jest ona konieczna.


Ale czy firma świadcząca usługi regularnego przewozu... powiedzmy Polska- Niemcy albo Polska-Holandia..itp, itd... to wówczas jest traktowana jako transport międzynarodowy... czy również po Polsce..? :(


Tutaj sprawa jest ogólnie poplątana zamieszana, zdecydowana większość przewoźników jest "vatovcami" i teraz wykonując przewóz osób np z PL do F musisz zapłacić podatek vat proporcjonalnie do pokonanej trasy w danym kraju, czyli np kasując pasażera 400 zł w tej cenie musisz mieć wliczony nasz polski vat 8% niemiecki i francuski, tutaj nie wiem jakie stawki są , ale bazując na wysokim vacie wyglądało by to mniej więcej tak: 325 kwota netto i 75 dzielone na kraje, 10zł vat do US w PL, 50 zł do US w DE, 15 zł do US w FR, oczywiście kwoty wyssane z palca ale chodzi o obrazkowe przekazanie treści.

Natomiast jak mi kobieta w wydziale komunikacji powiedziała: niby powinna być licencja, ale większość przewoźników lekkimi pojazdami jej nie posiada i do tej pory im się udaje, niech pan robi co chce, do granicy mamy kilka km więc jest szansa że nikt się nie przyczepi.
Offline
Avatar użytkownika

0liwski

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 297
  • Dołączył(a): 30 wrz 2016, o 23:23
  • Lokalizacja: POMORSKIE
  • Podziękował : 20 razy
    Otrzymał podziękowań: 27 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: KILKA...Sp.z.o.o.
  • Uprawnienia: A, B, B+E

Re: Formalności związane z firmą transportową

Post3 lis 2016, o 11:03

Wolf napisał(a):
Tutaj sprawa jest ogólnie poplątana zamieszana, zdecydowana większość przewoźników jest "vatovcami" i teraz wykonując przewóz osób np z PL do F musisz zapłacić podatek vat proporcjonalnie do pokonanej trasy w danym kraju, czyli np kasując pasażera 400 zł w tej cenie musisz mieć wliczony nasz polski vat 8% niemiecki i francuski, tutaj nie wiem jakie stawki są , ale bazując na wysokim vacie wyglądało by to mniej więcej tak: 325 kwota netto i 75 dzielone na kraje, 10zł vat do US w PL, 50 zł do US w DE, 15 zł do US w FR, oczywiście kwoty wyssane z palca ale chodzi o obrazkowe przekazanie treści.

Natomiast jak mi kobieta w wydziale komunikacji powiedziała: niby powinna być licencja, ale większość przewoźników lekkimi pojazdami jej nie posiada i do tej pory im się udaje, niech pan robi co chce, do granicy mamy kilka km więc jest szansa że nikt się nie przyczepi.


Oj tutaj możesz nie mieć racji. Podatek VAT jest dla firmy taki, jakie ma w miejscu zarejestrowania... Moim zdaniem na pewno tak to księgujesz.
Tu nie mają znaczenia paragony paliwowe czy nawet faktury za cokolwiek z kraju innego niż stawki podatkowe w miejscu rejestracji firmy.
Co do transportu międzynarodowego.... cóż...może być różnie zatem... Możemy zatem uznać, ze jedna kontrola zinterpertuje to tak, a inna kontrola drogowa już inaczej... :roll:
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1236
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 380 razy
    Otrzymał podziękowań: 208 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Formalności związane z firmą transportową

Post3 lis 2016, o 13:36

0liwski napisał(a):
Wolf napisał(a):
Tutaj sprawa jest ogólnie poplątana zamieszana, zdecydowana większość przewoźników jest "vatovcami" i teraz wykonując przewóz osób np z PL do F musisz zapłacić podatek vat proporcjonalnie do pokonanej trasy w danym kraju, czyli np kasując pasażera 400 zł w tej cenie musisz mieć wliczony nasz polski vat 8% niemiecki i francuski, tutaj nie wiem jakie stawki są , ale bazując na wysokim vacie wyglądało by to mniej więcej tak: 325 kwota netto i 75 dzielone na kraje, 10zł vat do US w PL, 50 zł do US w DE, 15 zł do US w FR, oczywiście kwoty wyssane z palca ale chodzi o obrazkowe przekazanie treści.

Natomiast jak mi kobieta w wydziale komunikacji powiedziała: niby powinna być licencja, ale większość przewoźników lekkimi pojazdami jej nie posiada i do tej pory im się udaje, niech pan robi co chce, do granicy mamy kilka km więc jest szansa że nikt się nie przyczepi.


Oj tutaj możesz nie mieć racji. Podatek VAT jest dla firmy taki, jakie ma w miejscu zarejestrowania... Moim zdaniem na pewno tak to księgujesz.

Tu nie mają znaczenia paragony paliwowe czy nawet faktury za cokolwiek z kraju innego niż stawki podatkowe w miejscu rejestracji firmy.
Co do transportu międzynarodowego.... cóż...może być różnie zatem... Możemy zatem uznać, ze jedna kontrola zinterpertuje to tak, a inna kontrola drogowa już inaczej... :roll:



HALLO, mówimy tutaj o transporcie osobowym nie towarowym !!! a to wbrew pozorom olbrzymia różnica

http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/ ... -osob.html

druga strona ostatni wers.
Offline
Avatar użytkownika

0liwski

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 297
  • Dołączył(a): 30 wrz 2016, o 23:23
  • Lokalizacja: POMORSKIE
  • Podziękował : 20 razy
    Otrzymał podziękowań: 27 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: KILKA...Sp.z.o.o.
  • Uprawnienia: A, B, B+E

Re: Formalności związane z firmą transportową

Post3 lis 2016, o 14:17

Wolf napisał(a):
0liwski napisał(a):
Wolf napisał(a):
Tutaj sprawa jest ogólnie poplątana zamieszana, zdecydowana większość przewoźników jest "vatovcami" i teraz wykonując przewóz osób np z PL do F musisz zapłacić podatek vat proporcjonalnie do pokonanej trasy w danym kraju, czyli np kasując pasażera 400 zł w tej cenie musisz mieć wliczony nasz polski vat 8% niemiecki i francuski, tutaj nie wiem jakie stawki są , ale bazując na wysokim vacie wyglądało by to mniej więcej tak: 325 kwota netto i 75 dzielone na kraje, 10zł vat do US w PL, 50 zł do US w DE, 15 zł do US w FR, oczywiście kwoty wyssane z palca ale chodzi o obrazkowe przekazanie treści.

Natomiast jak mi kobieta w wydziale komunikacji powiedziała: niby powinna być licencja, ale większość przewoźników lekkimi pojazdami jej nie posiada i do tej pory im się udaje, niech pan robi co chce, do granicy mamy kilka km więc jest szansa że nikt się nie przyczepi.


Oj tutaj możesz nie mieć racji. Podatek VAT jest dla firmy taki, jakie ma w miejscu zarejestrowania... Moim zdaniem na pewno tak to księgujesz.

Tu nie mają znaczenia paragony paliwowe czy nawet faktury za cokolwiek z kraju innego niż stawki podatkowe w miejscu rejestracji firmy.
Co do transportu międzynarodowego.... cóż...może być różnie zatem... Możemy zatem uznać, ze jedna kontrola zinterpertuje to tak, a inna kontrola drogowa już inaczej... :roll:



HALLO, mówimy tutaj o transporcie osobowym nie towarowym !!! a to wbrew pozorom olbrzymia różnica

http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/ ... -osob.html

druga strona ostatni wers.


Heh.. Ale WOLF...Pogubiłęś się mocno..

To o czym teraz piszesz to:
"Minister Finansów wyjaśnia również, że dla celów opodatkowania podatkiem VAT w Polsce istotne jest miejsce świadczenia usług. Przepisy regulujące miejsce świadczenia przy świadczeniu usług co do zasady określone zostały w art. 28a– 28o ww. ustawy o podatku od towarów i usług. W przypadku świadczenia usług transportu pasażerów nieistotne jest miejsce rozpoczęcia podróży.
Miejscem świadczenia tych usług, co do zasady, jest miejsce, gdzie odbywa się transport, z uwzględnieniem pokonanych odległości (art. 28f ust. 1 ustawy). Wyjątek dotyczy usług transportu międzynarodowego osób świadczonego środkami transportu morskiego lub lotniczego, dla których w celu uproszczenia rozliczeń postanowiono, że miejscem świadczenia jest terytorium kraju.
Tego rodzaju uproszczeń nie można było jednak wprowadzić dla transportu drogowego osób, gdyż powinien on być opodatkowany w każdym z państw, w którym ma miejsce."
I tutaj cóż - znowu powracamy - jeden US tak a inny US siak.
Zaś rozmawialiśmy o przepisach konieczności licencji na terenie Polski czy też jej braku jeśli chodzi o przewóz międzynarodowy. :mrgreen:
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)
Poprzednia strona

Powrót do Poradniki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron