Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

W tym dziale znajdziesz poradniki związane m.in z prawidłowy zabezpieczeniem ładunku, bezpieczeństwem podczas ładunku itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzychog
Posty: 2
Rejestracja: 15 mar 2018, o 20:45
Samochód: Renault Master
Firma: PTJM
Uprawnienia: B

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: krzychog » 21 mar 2018, o 13:19

No ok, piszecie że trzeba wypełniać książkę przez cały czas. Jak to się ma do przerw, przecież: Maksymalny czas prowadzenia ciężarówki, autobusu lub innego pojazdu liczony pomiędzy odpoczynkami od prowadzenia pojazdów nie może przekraczać 9 godzin. W ciągu tygodnia (poniedziałek 00.00 – niedziela 23.59) dopuszczalny jest dwukrotnie dzienny czas kierowania pojazdem wynoszący 10 godzin. Niezależnie od rodzaju pojazdu, kierowca zobowiązany jest do przymusowej przerwy po 4,5 godzinach ciągłej jazdy. Odpoczynek trwa 45 minut i może być rozłożony na dwie przerwy: 15 i 30 minut. W ciągu całego tygodnia limit czasu pracy kierowcy wynosi 56 godzin, przy czym limit w ciągu dwóch następujących po sobie tygodni spada do 90 godzin. I jak tu jeździć? Do tego przerwa 45h z wymaganym potwierdzeniem pobytu w hotelu itp. Pisząc wszystko nie zakładamy sobie pętli na szyję?

Awatar użytkownika
ponczeksp
Posty: 1
Rejestracja: 15 cze 2018, o 16:11

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: ponczeksp » 15 cze 2018, o 16:28

Witajcie Koledzy. Jestem tu nowy, w ogóle w branży i chciałbym się przywitać. O kontrollbuch dowiedziałęm się przed chwilą, a w niedzielę jadę busem na Francję. Dlatego moje pytanie: Czy macie takie książki na Niemcy i Francję w formie pdf (tak, żebym mógł to sobie wydrukować), ewentualnie na kraje w jakich one wystepują, plus wzór zaświadczenia, że miałem okres urlopowy, przerwę dla szefa? Druga sprawa, to opisze Wam moją sytuację: jadę do Francji z altanką, którą wykonał mój wujek dla klienta we Francji, jadę sprinterem, który jest zarejestrowany na osobe prywatną (mojego Tatę), jadę wujkowi pomóc to wszystko zmontować, czy w takiej sytuacji potrzebuję tych książek? Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
arDIESELczi
Posty: 1
Rejestracja: 28 cze 2018, o 17:20
Samochód: master
Uprawnienia: c

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: arDIESELczi » 28 cze 2018, o 18:17

witam. w Poniedziałek robie pierwszą trasę i mam pytanko. Jadę normalnie przez niemcy te 9h, ale robię całę niemcy i wpadam do Francji; chce lecieć dalej Francje to musze zrobic 11h pauzy, czy niszcze te kartke z Niemiec i wypisuje urlopówke i startuję z Francji? i jeszcze czy to prawda , że jak się leci tranzytem przez Francje to nie czepiaja sie kb (nie wiem czy niemcy też) ?

Awatar użytkownika
Doktor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: 4 sie 2018, o 21:05
Samochód: Jumper
Uprawnienia: A,B,C+E,ADR

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: Doktor » 11 sie 2018, o 22:47

JA też od niedawna jeżdżę za granice, na razie tylko w kółkach i nigdy dłużej jak 3 dni tam nie spędzam, wiec tylko tachobuki mnie interesuje, wiem że są wymagane w Niemczech i we Francji, a gdzie jeszcze? jeżdżę do Włoch tam ich nie wypełniałem, bo nie doczytałem nigdzie, że są wymagane, a może się mylę?

No i doczytałem, że ten kwitek, że wcześniej nie pracowałem, powinien podpisać szef lub ktoś upoważniony, a u mnie mogę jedynie sam podpisać, bo jestem jedynym pracownikiem, co w takiej sytuacji?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradniki”