Teraz jest 20 lis 2018, o 08:04


Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

W tym dziale znajdziesz poradniki związane m.in z prawidłowy zabezpieczeniem ładunku, bezpieczeństwem podczas ładunku itp.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 756
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 106 razy
    Otrzymał podziękowań: 89 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Master Wejkama
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post10 mar 2018, o 12:44

Dokładnie tak samo miałem teraz Wolfie w DE, dwie kontrole i identycznie a że tacho rozpisuje zawsze jak ruszam z PL i co dziennie, sprawdzili CMR, pasy i tacho i życzyli szerokiej drogi. A więc nie taki zły diabeł jak go malują tylko trzeba to robić z głową tym bardziej, że wypisanie tachobucha zajmuje minuta.
Offline
Avatar użytkownika

piotr152

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 91
  • Dołączył(a): 16 wrz 2017, o 09:10
  • Podziękował : 7 razy
    Otrzymał podziękowań: 17 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: renault
  • Uprawnienia: b

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post11 mar 2018, o 05:58

LordAndrew22 napisał(a):No dobra czyli po przeczytaniu stwierdzam, ze warto pisac kontrolbuche przy calym wyjezdzie od pierwszego dnia a nie tylko w germanii. Ale wiadome jest ze sie kantuje w takich wpisach woec w jaki sposob mozna rozpisac na przyklad trase 2.400 km w 24h by wie kontrola nie przyczepila jest to trasa ewidentnie na kilkadni a nie na dwa jak taki wpis zrobic poprawnie?

Cześć, kolego nie że warto, ale trzeba mieć rozpisany tachobuch minimum 28 dni wstecz ,nie rozpiszesz 2400 km /24h bo ci się musi licznik zgadzać z książki z tym w aucie jak jeździsz sam dla siebie to to konttolujesz i panujesz nad tym a jak ci szef daje taką trasę to niech on ci powie jak masz to zrobić, ale przede wszystkim (moja rada)nie pracuj tak tyle km w jeden dzień bo to się źle kończy a źycie mamy jedno a jak się (nie daj Boże)coś stanie bądź pewien że szef powie że on jechał "bo chciał"nikt go nie zmuszał, na prawdę nie warto.pozdrawiam

Za ten post autor piotr152 otrzymał podziękowanie od
LordAndrew22(11 mar 2018, o 10:36)
Ocena:5.26%
 
Offline
Avatar użytkownika

LordAndrew22

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 5
  • Dołączył(a): 8 mar 2018, o 18:30
  • Podziękował : 5 razy
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post11 mar 2018, o 10:39

Rozumiem dzięki za odpowiedz piotrek ale niestety takie są realia i często to się słyszy te tak zwane "ekspresy" do wykonania a niezgodzenie się zazwyczaj skutkuje poszukiwaniem nowego zatrudnienia
Offline
Avatar użytkownika

paul0

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 38
  • Dołączył(a): 25 sty 2018, o 23:30
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 20 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post11 mar 2018, o 11:40

A ten tachobuch ma być wypisany do momentu kontroli czy tam może brakować odcinka, który aktualnie się jedzie?
Przecież nie wypisuje się tego w czasie jazdy online.

np. jeśli kontrola jest o 9:00 a wyjechało się o 8:00 i tachobuch jest wypisany do 8:00 to czy policmajster przyczepi się do tego że nie ma wypisane do 9:00.
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 756
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 106 razy
    Otrzymał podziękowań: 89 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Master Wejkama
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post12 mar 2018, o 10:26

paul0 napisał(a):A ten tachobuch ma być wypisany do momentu kontroli czy tam może brakować odcinka, który aktualnie się jedzie?
Przecież nie wypisuje się tego w czasie jazdy online.

np. jeśli kontrola jest o 9:00 a wyjechało się o 8:00 i tachobuch jest wypisany do 8:00 to czy policmajster przyczepi się do tego że nie ma wypisane do 9:00.


Sprawa banalnie prosta. Jesłi wyjechałeś o 8 a o 9 masz kontrolę, to do godziny 8 powinieneś mieć albo pauzę albo młotki czyli inną pracę ale pamiętaj, że inna praca to też praca i nie mozę i jazda i inna praca przekraczać 4.5 godziny bez pauzy.
Pozdrawiam.
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1359
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 444 razy
    Otrzymał podziękowań: 232 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post12 mar 2018, o 13:28

LordAndrew22 napisał(a):Rozumiem dzięki za odpowiedz piotrek ale niestety takie są realia i często to się słyszy te tak zwane "ekspresy" do wykonania a niezgodzenie się zazwyczaj skutkuje poszukiwaniem nowego zatrudnienia


KM zasadniczo nie powinny być wpisywane, nie to ich interesuje, a twój czas pracy, widziałem tacho skrócone do samej tabelki gdzie była pozytywna kontrola BAG czy Policji, no ale niestety 2500 km w dobę trzeba by rwać stare kartki i nowe rozpisywać, a z drugiej strony jak wytłumaczyć rano w piątek BAG w Berlinie że w czwartek ruszyłeś rano z Barcelony, przecież masz CMR z data załadunku, niestety jest to ryzyko którego podejmujemy się wszyscy,a rozpisanie poprawne tacho należy do kierowcy.
Offline
Avatar użytkownika

piotr152

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 91
  • Dołączył(a): 16 wrz 2017, o 09:10
  • Podziękował : 7 razy
    Otrzymał podziękowań: 17 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: renault
  • Uprawnienia: b

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post12 mar 2018, o 18:57

Wolf napisał(a):
LordAndrew22 napisał(a):Rozumiem dzięki za odpowiedz piotrek ale niestety takie są realia i często to się słyszy te tak zwane "ekspresy" do wykonania a niezgodzenie się zazwyczaj skutkuje poszukiwaniem nowego zatrudnienia


KM zasadniczo nie powinny być wpisywane, nie to ich interesuje, a twój czas pracy, widziałem tacho skrócone do samej tabelki gdzie była pozytywna kontrola BAG czy Policji, no ale niestety 2500 km w dobę trzeba by rwać stare kartki i nowe rozpisywać, a z drugiej strony jak wytłumaczyć rano w piątek BAG w Berlinie że w czwartek ruszyłeś rano z Barcelony, przecież masz CMR z data załadunku, niestety jest to ryzyko którego podejmujemy się wszyscy,a rozpisanie poprawne tacho należy do kierowcy.

Cześć, kolego powiem tak nie masz racji czas pracy kierowcy w oderwaniu od przebytej odległości ma się nijak,tylko te dwa wskazania droga przebyta w stosunku do czasu pracy daje możliwość kontroli i jak świat światem zawsze na tacho był licznik początkowy, końcowy i ilość kilometrów jeszcze jak tarczki były analogwe(okrągłe) tak nawet było,powiem ci że używam książek czasu pracy kierowcy wykonanych na podstawie wytycznych BAG i parę razy mi się zdarzyło że pytali czy mogą wejść do auta aby sprawdzić licznik,co prawda widziałem że było to dosyć pobieżnie wydaje mi się że sprawdzał czy aktualny licznik nie jest mniejszy niż początkowy wpisany na kartę ale sprawdzali i według mnie należy to mieć tak jak i cmr-ki wiadomo co do takich ekspresów jak piszecie ...jest to problem na całe szczęście mam możliwość wyboru zleceń.pozdrawiam
Offline
Avatar użytkownika

mes1234

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 5
  • Dołączył(a): 29 gru 2017, o 06:55
  • Podziękował : 1 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post13 mar 2018, o 00:30

Przykładowo dostaję trasę warszawa-wrocław-gorlice-monachium-innsbruck-bolzano-mediolan. Wychodzi ok 1600km, oczywiście ekspresik. Fakt, że sam się zgodziłem na taki kurs ale jak zapytałem spedytorka jak mam w miarę sensownie wypisać KB to powiedział żebym kombinował. Jestem dopiero po pierwszej trasie i w ogóle o KB dowiedziałem się już w trasie pod Wrocławiem :D
Po DE to nie problem rozpisać bo przez te 9 godzin można spokojnie przelecieć i pauza sie wciśnie w czas pracy. Ale co z resztą krajów bo nie ukrywam że chciałbym prowadzić KB cały czas.
Jestem padnięty po trasie i mój mózg jeszcze nie wrócił do normalności więc będę wdzięczny za łopatologiczne objaśnienie jak rozpisać tyle kilometrów żeby się nie czepiali.
Offline
Avatar użytkownika

piotr152

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 91
  • Dołączył(a): 16 wrz 2017, o 09:10
  • Podziękował : 7 razy
    Otrzymał podziękowań: 17 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: renault
  • Uprawnienia: b

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post13 mar 2018, o 08:36

mes1234 napisał(a):Przykładowo dostaję trasę warszawa-wrocław-gorlice-monachium-innsbruck-bolzano-mediolan. Wychodzi ok 1600km, oczywiście ekspresik. Fakt, że sam się zgodziłem na taki kurs ale jak zapytałem spedytorka jak mam w miarę sensownie wypisać KB to powiedział żebym kombinował. Jestem dopiero po pierwszej trasie i w ogóle o KB dowiedziałem się już w trasie pod Wrocławiem :D
Po DE to nie problem rozpisać bo przez te 9 godzin można spokojnie przelecieć i pauza sie wciśnie w czas pracy. Ale co z resztą krajów bo nie ukrywam że chciałbym prowadzić KB cały czas.
Jestem padnięty po trasie i mój mózg jeszcze nie wrócił do normalności więc będę wdzięczny za łopatologiczne objaśnienie jak rozpisać tyle kilometrów żeby się nie czepiali.

Cześć, to "gratuluję "spedytorki która wiedząc że zaczynasz pracę zostawiła cię samego z tym problemem nimi że ci w ogóle nie powiedzieli o tym że masz ewidencjonować czas pracy! ja bym to zrobił tak cofnij sobie załadunek na godziny mocne np.zaladunek 1 w nocy 4 godziny jazdy 450 km pauza 3 godziny 4,5 godziny jazdy 510 km pauza do końca doby to masz 960 km start po 11 godzinach 4 godziny jazdy 415km pauza 3 godziny i reszta jakieś 3,5 godziny jazdy 380 km koniec pauza i,pamiętaj czas pracy musisz pisać cały czas nie tylko na Niemcach i musisz mieć udokumentowany minimum 28 dni wstecz a jak startujesz powinieneś mieć zaświadczenie od pracodawcy że w danym dniu wystartowaleś a wcześniej miałeś wolne z tym że jeżeli wolnego miałeś np.10 dni to wcześniejsze 18 musisz mieć rozpisane przy sobie najlepiej kontrolbucha prowadzić w formie książki wtedy jest przejrzyście i jasno i pamiętaj że każda kontrola w Niemczech jest odnotowywana w ich systemie i każda następna widzi kiedy byłeś poprzednio kontrolowany,chodzi o to żebyś nie miał zaświadczenia o wolnym na dzień gdy miałeś kontrole.trzymaj się powodzenia

Za ten post autor piotr152 otrzymał podziękowanie od
mes1234(13 mar 2018, o 15:48)
Ocena:5.26%
 
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1359
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 444 razy
    Otrzymał podziękowań: 232 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post13 mar 2018, o 12:29

I to jest to,jak by ktoś chciał dowiedzieć się jak zagiąć czasoprzestrzeń to wystarczy zapytać się busiarza, na podstawie Kontrol Bucha wytłumaczy ;)

No ale jeszcze taki drobiazg, może nie polecam, ale w razie problemu można udawać że się nie wiedziało, i o ile kontrolujący jest normalny to zrobi szkolenie bez nakładania kary z wpisem do systemu, jakiś czas temu jedne z naszych na coś takiego się załapał w środę ok południa startował z ES a w piętek chwilę po północy na ringu Berlina został zaproszony do kontroli, pochował CMR powiedział że był znajomej przeprowadzkę zrobić do Berlina itd, skończyło się pouczeniem i szkoleniem z tacho.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Poradniki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość