Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

W tym dziale znajdziesz poradniki związane m.in z prawidłowy zabezpieczeniem ładunku, bezpieczeństwem podczas ładunku itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Władek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:16
Rejestracja:11 paź 2014, o 08:55
Samochód:ducato
Uprawnienia:b
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: Władek » 25 sty 2015, o 20:39

koksik pisze:nie mam umowy i pierwszy raz tam jade
Jak nie masz umowy a szef Cię wysyła do niemca, to się głęboko zastanów, najlepiej ze trzy razy, czy warto pracować w tej firmie. W razie byle stłuczki a nie daj Boże poważniejszego wypadku będziesz w głębokiej czarnej niemieckiej dupie. A wtedy Twój szef na 100% się na Ciebie wypnie. Piszesz, że masz żonę i dziecko na utrzymaniu - zastanów się.

Awatar użytkownika
koksik
Użytkownik
Użytkownik
Posty:10
Rejestracja:23 sty 2015, o 15:41
Uprawnienia:B

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: koksik » 27 sty 2015, o 11:34

Nie kolego to jest nie aktuane bo nie będe się podkładał. Przemyślałem to bardzo dobrze. Jeszcze raz bardzo dziękuje koledzy za zainteresowanie.

Awatar użytkownika
Crosby
Użytkownik
Użytkownik
Posty:4
Rejestracja:15 kwie 2015, o 13:42
Uprawnienia:A, B, C+E, D+E
Lokalizacja:Chamonix

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: Crosby » 15 kwie 2015, o 14:04

Witam kolegów po fachu mam nurtujące pytanie na które nikt nie jest mi wstanie jednoznacznie odpowiedziec nawet itd, a mianowicie pracuje w teatrze i dostałem propozycje wyjazdu do Anglii ze spektaklem teatralnym, w tym przypadku musze przewiezc scenografie, jestem zatrudniony w teatrze jako realizator techniczny sceny, więc nie jestem kierowcą czy mnie w tym przypadku obowiązuje prowadzenie kontrollbucha, jesli sprzet nalezy do mnie i jest to niehandlowy przewoz towaru bo co to za towar jak to są moje narzedzia pracy czy ktoś moze mi to sensownie wyjasnic lub dac jakis paragraf na to i jak im to wytłumaczyć w czasie kontroli zeby nie dostac mandatu jadąc dostawczakiem ktory bedzie wazył 3100kg ze sprzetem przez DE, myślałem zeby isc do jakiegoś tłumacza i dac przetłumaczyć na niemiecki ze nei jestem kierowca tylko scenotechnikiem i sprzet na aucie to moje narzedzie do pracy. Prosze o konkretne odpowiedzi pozdrawiam
Rzeczy niemożliwe robię od ręki, na cuda trzeba 3 dni poczekać

Awatar użytkownika
FRONT242
Posty:650
Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
Samochód:Sprinter 513
Firma:TRaNsTeRRoR
Uprawnienia:A B+E C
Lokalizacja:WaTyKaN

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: FRONT242 » 15 kwie 2015, o 19:28

Crosby pisze:Witam kolegów po fachu mam nurtujące pytanie na które nikt nie jest mi wstanie jednoznacznie odpowiedziec nawet itd, a mianowicie pracuje w teatrze i dostałem propozycje wyjazdu do Anglii ze spektaklem teatralnym, w tym przypadku musze przewiezc scenografie, jestem zatrudniony w teatrze jako realizator techniczny sceny, więc nie jestem kierowcą czy mnie w tym przypadku obowiązuje prowadzenie kontrollbucha, jesli sprzet nalezy do mnie i jest to niehandlowy przewoz towaru bo co to za towar jak to są moje narzedzia pracy czy ktoś moze mi to sensownie wyjasnic lub dac jakis paragraf na to i jak im to wytłumaczyć w czasie kontroli zeby nie dostac mandatu jadąc dostawczakiem ktory bedzie wazył 3100kg ze sprzetem przez DE, myślałem zeby isc do jakiegoś tłumacza i dac przetłumaczyć na niemiecki ze nei jestem kierowca tylko scenotechnikiem i sprzet na aucie to moje narzedzie do pracy. Prosze o konkretne odpowiedzi pozdrawiam
Kilka postow wczesniej byla o tym mowa ...

1. Jezeli nie jestes pewien to zadaj pytanie bezposrednio do BAG - http://busiarze.com.pl/forum/viewtopic.php?f=46&t=1678
2. http://busiarze.com.pl/forum/viewtopic. ... 6&start=20

Sa 3 ROZNE rodzaje transportu rzeczy , kazdy kieruje sie innymi prawami i potrzebnymi papierami .
W kazdym z tych 3 przypadkow jak fure masz zarejestrowana miedzy DMC 2.8 Ton do DMC 3.5 Ton , to musisz wypelniac kontrollbuch jadac via DEUTSCHLAND :D :

- uslugi transportowe , spedycja , widomo o co chodzi
- przewoz rzeczy na potrzeby wlasne ( np. masz wlasna dzialalnosc i jezdzisz wlasnym busem po towar lub produkujesz lopaty , taczki , gumowe pilki , okna, trabki pompki i bebenki i wieziesz je do niemiec czy przez niemcy do jakiegos sklepu czy gdzie tam chcesz )
- niehandlowy ( prywatny ) przewoz rzeczy ( to jak np. robisz przeprowadzke swoich rzeczy z niemiec do polski , przewozisz scenografie do swojego teatrzyku , pomagasz przeprowadzic sie kumplowi z niemiec do polslki i nie jest to usluga a darmowa kolezenska pomoc , kupiles sobie quada w niemczech wrzucasz go na pake i wieziesz do polski dla siebie a nie na handel , kupiles czy dostales w niemczech potezna wanne , szafe , stol do ping ponga i wieziesz ja na pace , do swojego domu nie na sprzedaz , itd itp )

Czy w twoim przypadku bedzie to NIEHANDLOWY (PRYWATNY) PRZEWOZ RZECZY czy PRZEWOZ NA POTRZEBY WLASNE , to jeden chvj ... i tak kontrollbucha powinienes wypelniac . Jezeli smigasz raz na rok do UK , to masz taka szanse na kontrole przez BAG ... jak wygrac w LOTTO , wiec nie wnikaj za duzo . Beda tacy ktorzy beda pieprzyc ze nie musisz wypelniac kontrollbucha . Chvj im w potylice , nawet dla swietego spokoju wypisz , bo za to ze masz wypelniony nie dostaniesz np. 300 euro mandatu :lol: Przez niemcy smigasz spokojnie przez 9 godzin z przerwa 30 minut , wiec nie ma czym sie przejmowac bo jako 1 kierowca wszystko lecisz na legalu .
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:

Awatar użytkownika
Crosby
Użytkownik
Użytkownik
Posty:4
Rejestracja:15 kwie 2015, o 13:42
Uprawnienia:A, B, C+E, D+E
Lokalizacja:Chamonix

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: Crosby » 16 kwie 2015, o 00:11

WAŻNE!!!
Podczas kontroli BAG każe pokazać faktury za paliwo. Jeśli data i godzina na fakturze nie pokrywa się z wpisem w polu nr 5 (kierownica), wtedy powstaje problem. Tankowanie musi być KONIECZNIE rozpisane jako prowadzenie pojazdu.

Od kiedy tankowanie jest jazdą
Rzeczy niemożliwe robię od ręki, na cuda trzeba 3 dni poczekać

Awatar użytkownika
Crosby
Użytkownik
Użytkownik
Posty:4
Rejestracja:15 kwie 2015, o 13:42
Uprawnienia:A, B, C+E, D+E
Lokalizacja:Chamonix

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: Crosby » 16 kwie 2015, o 00:29

FRONT242 pisze:
Crosby pisze:Witam kolegów po fachu mam nurtujące pytanie na które nikt nie jest mi wstanie jednoznacznie odpowiedziec nawet itd, a mianowicie pracuje w teatrze i dostałem propozycje wyjazdu do Anglii ze spektaklem teatralnym, w tym przypadku musze przewiezc scenografie, jestem zatrudniony w teatrze jako realizator techniczny sceny, więc nie jestem kierowcą czy mnie w tym przypadku obowiązuje prowadzenie kontrollbucha, jesli sprzet nalezy do mnie i jest to niehandlowy przewoz towaru bo co to za towar jak to są moje narzedzia pracy czy ktoś moze mi to sensownie wyjasnic lub dac jakis paragraf na to i jak im to wytłumaczyć w czasie kontroli zeby nie dostac mandatu jadąc dostawczakiem ktory bedzie wazył 3100kg ze sprzetem przez DE, myślałem zeby isc do jakiegoś tłumacza i dac przetłumaczyć na niemiecki ze nei jestem kierowca tylko scenotechnikiem i sprzet na aucie to moje narzedzie do pracy. Prosze o konkretne odpowiedzi pozdrawiam
Kilka postow wczesniej byla o tym mowa ...

1. Jezeli nie jestes pewien to zadaj pytanie bezposrednio do BAG - http://busiarze.com.pl/forum/viewtopic.php?f=46&t=1678
2. http://busiarze.com.pl/forum/viewtopic. ... 6&start=20

Sa 3 ROZNE rodzaje transportu rzeczy , kazdy kieruje sie innymi prawami i potrzebnymi papierami .
W kazdym z tych 3 przypadkow jak fure masz zarejestrowana miedzy DMC 2.8 Ton do DMC 3.5 Ton , to musisz wypelniac kontrollbuch jadac via DEUTSCHLAND :D :

- uslugi transportowe , spedycja , widomo o co chodzi
- przewoz rzeczy na potrzeby wlasne ( np. masz wlasna dzialalnosc i jezdzisz wlasnym busem po towar lub produkujesz lopaty , taczki , gumowe pilki , okna, trabki pompki i bebenki i wieziesz je do niemiec czy przez niemcy do jakiegos sklepu czy gdzie tam chcesz )
- niehandlowy ( prywatny ) przewoz rzeczy ( to jak np. robisz przeprowadzke swoich rzeczy z niemiec do polski , przewozisz scenografie do swojego teatrzyku , pomagasz przeprowadzic sie kumplowi z niemiec do polslki i nie jest to usluga a darmowa kolezenska pomoc , kupiles sobie quada w niemczech wrzucasz go na pake i wieziesz do polski dla siebie a nie na handel , kupiles czy dostales w niemczech potezna wanne , szafe , stol do ping ponga i wieziesz ja na pace , do swojego domu nie na sprzedaz , itd itp )

Czy w twoim przypadku bedzie to NIEHANDLOWY (PRYWATNY) PRZEWOZ RZECZY czy PRZEWOZ NA POTRZEBY WLASNE , to jeden chvj ... i tak kontrollbucha powinienes wypelniac . Jezeli smigasz raz na rok do UK , to masz taka szanse na kontrole przez BAG ... jak wygrac w LOTTO , wiec nie wnikaj za duzo . Beda tacy ktorzy beda pieprzyc ze nie musisz wypelniac kontrollbucha . Chvj im w potylice , nawet dla swietego spokoju wypisz , bo za to ze masz wypelniony nie dostaniesz np. 300 euro mandatu :lol: Przez niemcy smigasz spokojnie przez 9 godzin z przerwa 30 minut , wiec nie ma czym sie przejmowac bo jako 1 kierowca wszystko lecisz na legalu .
Czytałe kiedykolwiek rozprządzenie 561/2006 i coś takiego jak wyłączenia ze stosowania tych przepisów??

Dopuszczalne okresy prowadzenia pojazdu, jak również wymagane minimalne okresy odpoczynków, zgodnie z przekazanymi przez stronę niemiecką informacjami mają dokładnie takie same wartości, jak w przypadku kierowców pojazdów o DMC powyżej 3,5 t, tj. określone w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006.
Zgodnie z § 1, ust. 1, poz. 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordnung) powyższy przepis nie ma zastosowania w przypadku:
- pojazdów wymienionych w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006, Art. 3, litery: b) do i) oraz art. 13, litery: a) do m) oraz o) do p),
- pojazdów przewożących materiały, sprzęt lub urządzenia potrzebne do wykonywania działalności zawodowej prowadzonej przez wykonującego transport, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie stanowi jego głównego zajęcia,

- pojazdów , służących do przewozu dóbr należących do wykonującego transport, które są produktami rzemieślniczymi, produktami powstałymi w małych seriach, bądź takimi których naprawa przewidziana jest w miejscu prowadzonej przez kierującego pojazdem działalności zawodowej, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie jest jego głównym zajęciem ,
Rzeczy niemożliwe robię od ręki, na cuda trzeba 3 dni poczekać

Awatar użytkownika
Crosby
Użytkownik
Użytkownik
Posty:4
Rejestracja:15 kwie 2015, o 13:42
Uprawnienia:A, B, C+E, D+E
Lokalizacja:Chamonix

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: Crosby » 16 kwie 2015, o 10:49

po pierwsze to sie koleś wyrazaj bo kazdy potrafi uzywac takich słow jestes trolem i poganiasz na forum, masz odpowiednie kategorie prawka a wiedzy na temat czasu pracy i przepisów z tym zwiazane ZERO widocznie znalaześ je w Lejsach, zapraszam na szkolenie okresowe to ze mozesz miec prawo jazdy od 20 lat obliguje cie do okresowych badan i szkolen pamietaj ze przepisy sie zmieniaja i co jakis czas wchodza nowe, a zdrugiej strony masz racej dzieki za podpowiedz napisalem do niemca w mojej sprawie, bo realia pokazaly ze polak polakowi to tylko patrzy jak dojebac niż pomoc a forum od tego jest zeby sobie pomagac doswiadczeniem z trasy jak i przepisami bo jesli znasz przepisy i swoje prawa to unikasz mandatu nie mowie tu ze masz znac caly kodeks ustawy i inne przypisy, pozdrawiam
Rzeczy niemożliwe robię od ręki, na cuda trzeba 3 dni poczekać

Awatar użytkownika
STI
Użytkownik
Użytkownik
Posty:189
Rejestracja:26 lut 2014, o 11:23
Samochód:DOBRY
Uprawnienia:A,B,C

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: STI » 16 kwie 2015, o 12:26

Kolego Twój avatar idealnie do Ciebie pasuje ;-

Awatar użytkownika
FRONT242
Posty:650
Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
Samochód:Sprinter 513
Firma:TRaNsTeRRoR
Uprawnienia:A B+E C
Lokalizacja:WaTyKaN

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: FRONT242 » 16 kwie 2015, o 15:49

Crosby pisze:bo jesli znasz przepisy i swoje prawa to unikasz mandatu
Zebys sie czasem nie zdziwil przy kontroli w niemczech ;)
Zreszta poczytaj na forum jest opisanych kilka przypadkow z .DE ... konfrontacji z mundurowym BAG ...
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:

Awatar użytkownika
michal87sc
Użytkownik
Użytkownik
Posty:18
Rejestracja:10 lis 2015, o 23:27
Samochód:Opel Movano
Firma:GT
Uprawnienia:B

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: michal87sc » 12 lis 2015, o 20:21

MiroBusiarz pisze:i potem od 16 do 24 pauza (łóżko).

ile musi minimum wynosić ta pauza na spanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradniki”