Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
Panowie przygotowuję właśnie kontrolbucha dla nowego kierowcy. Czy w załączniku który jest w pierwszym poście wystarczy ze wskażę pierwszy dzień pracy to ten za który ma kontrolbuch (pkt 11) a resztę skreślę?
Jak rozwiązać taki przypadek?
Jak rozwiązać taki przypadek?
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
Temat stary ale dla potomności...doba ma 24 godziny, Ty masz 9 godzin jazdy z wyjątkiem, dwa razy w tygodniu 10 godzin jazdy, musisz mieć 9 godzin przerwy i 6 godzin możesz mieć innych prac, np. załadunek, wyładunek. 9 godzin musisz mieć przerwy. Łożko to pauza czyli te 9 godzin, kwadracik - inne prace czyli te 6 godzin w dobie.salcesonzjajkiem pisze:Witam. Ile przerwy jest wymagane po 9h jazdy przez niemcy?
Na zaladunku/rozladunku zaznaczam lozko czy kwadracik?
Ostatnio zmieniony 5 lip 2017, o 19:35 przez Dychu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
Kiciek pisze:Panowie przygotowuję właśnie kontrolbucha dla nowego kierowcy. Czy w załączniku który jest w pierwszym poście wystarczy ze wskażę pierwszy dzień pracy to ten za który ma kontrolbuch (pkt 11) a resztę skreślę?
Jak rozwiązać taki przypadek?
Ja zrobiłbym tak : wypisał mu bucha na granicy jako pierwszy dzień na pierwszej stronie. Napisałeś, że to nowy kierowca więc wiadomym jest, że nie jeździł wcześniej na Niemcy. Nie kombinuj ze skreśleniami tylko niech prowadzi sobie bucha od początku, to 3 minuty pracy a nikt się do niego nie przyczepi.
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
Dychu pisze:Temat stary ale dla potomności...doba ma 24 godziny, Ty masz 9 godzin jazdy z wyjątkiem, dwa razy w tygodniu 10 godzin jazdy, musisz mieć 9 godzin przerwy i 6 godzin możesz mieć innych prac, np. załadunek, wyładunek. 9 godzin musisz mieć przerwy. Łożko to pauza czyli te 9 godzin, kwadracik - inne prace czyli te 6 godzin w dobie.salcesonzjajkiem pisze:Witam. Ile przerwy jest wymagane po 9h jazdy przez niemcy?
Na zaladunku/rozladunku zaznaczam lozko czy kwadracik?
Nie zapominaj koledze napisać - bo po pytaniu wnioskuję że świeżak - że te 9 godzin NIE można robić na raz...
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
Nie pisałem tego bo myślałem, że to oczywiste ale masz rację, tu dużo rzeczy oczywistych jest ale...napiszcie koledzy jak to jest .0liwski pisze:Dychu pisze:Temat stary ale dla potomności...doba ma 24 godziny, Ty masz 9 godzin jazdy z wyjątkiem, dwa razy w tygodniu 10 godzin jazdy, musisz mieć 9 godzin przerwy i 6 godzin możesz mieć innych prac, np. załadunek, wyładunek. 9 godzin musisz mieć przerwy. Łożko to pauza czyli te 9 godzin, kwadracik - inne prace czyli te 6 godzin w dobie.salcesonzjajkiem pisze:Witam. Ile przerwy jest wymagane po 9h jazdy przez niemcy?
Na zaladunku/rozladunku zaznaczam lozko czy kwadracik?
Nie zapominaj koledze napisać - bo po pytaniu wnioskuję że świeżak - że te 9 godzin NIE można robić na raz...
Dodatek specjalny dla kolegi pytającego : max możesz jechać 4.5 godziny i musisz zrobić 45 minut przerwy ale i tu są ale czyli możesz tą przerwę skrócić np. jedziesz 2 godziny i robisz przerwę 15 minut bo to minimum, walisz następne 2.5 godziny, robisz sobie 30 minut itd.
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
kierowca nie jeździł na terenie Niemiec wcześniej, ale skąd BAG ma wiedzieć że to jego pierwszy dzień pracy?Dychu pisze:Kiciek pisze:Panowie przygotowuję właśnie kontrolbucha dla nowego kierowcy. Czy w załączniku który jest w pierwszym poście wystarczy ze wskażę pierwszy dzień pracy to ten za który ma kontrolbuch (pkt 11) a resztę skreślę?
Jak rozwiązać taki przypadek?
Ja zrobiłbym tak : wypisał mu bucha na granicy jako pierwszy dzień na pierwszej stronie. Napisałeś, że to nowy kierowca więc wiadomym jest, że nie jeździł wcześniej na Niemcy. Nie kombinuj ze skreśleniami tylko niech prowadzi sobie bucha od początku, to 3 minuty pracy a nikt się do niego nie przyczepi.
nie będzie problemu w takich sytuacjach że nie ma za wcześniejsze dni książki??
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
Pomyśl logicznie...napisałeś, że nowy kierowca więc jak mógł gdziekolwiek wcześniej jeździć ? ....to raz, dwa, nie powinno nas interesować co wcześniej, ważne, że w razie kontroli jest wszystko wg. sztuki czyli kierowca ma wpis aktualny. Zawsze może dołączyć kopie umowy o pracę jak już chcesz być taki służbowy . Przepis mówi, że masz mieć historie 28 dni wstecz no ale to bardziej w tachno niż książeczkach . Jasne, że na upartego , kierowca może sobie poświecić dziennie te 2 minuty i wpisywać wszystko a wtedy nikt i nigdzie się nie przyczepi.Kiciek pisze:kierowca nie jeździł na terenie Niemiec wcześniej, ale skąd BAG ma wiedzieć że to jego pierwszy dzień pracy?Dychu pisze:Kiciek pisze:Panowie przygotowuję właśnie kontrolbucha dla nowego kierowcy. Czy w załączniku który jest w pierwszym poście wystarczy ze wskażę pierwszy dzień pracy to ten za który ma kontrolbuch (pkt 11) a resztę skreślę?
Jak rozwiązać taki przypadek?
Ja zrobiłbym tak : wypisał mu bucha na granicy jako pierwszy dzień na pierwszej stronie. Napisałeś, że to nowy kierowca więc wiadomym jest, że nie jeździł wcześniej na Niemcy. Nie kombinuj ze skreśleniami tylko niech prowadzi sobie bucha od początku, to 3 minuty pracy a nikt się do niego nie przyczepi.
nie będzie problemu w takich sytuacjach że nie ma za wcześniejsze dni książki??
- Kuba854
- Użytkownik
- Posty:5
- Rejestracja:17 cze 2017, o 17:01
- Samochód:Mb313cdi2016
- Firma:Utbr
- Uprawnienia:B,C
- Lokalizacja:Kraków
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
Nie rozumiem po co to cokolwiek pisać powiem tak Ludzie Kontrolbuch jest wymagany dla aut zarejestrowanych w DE to jest ich wewnętrzny przepis Nas to nie obowiązuje Wystarczy mieć 561 odpowiedni paragraf mieć przetłumaczony przy sobie i w dupe Was mogą pocałować nic nie zrobią 12 lat Jerzdzac miałem kontrol i co? Motyw taki ze lyso im się zrobiło kazali jechać.widzę te komentarze niektórych co się nasluchaja bajek a później głupoty gadaja to szlag mnie trafia.
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
A widzisz kolego, tego nie wiedziałem i też piszę ten piep... kontrol . Może zacytuj ten paragraf dokładnie i może nawet masz go przetłumaczony na Niemiecki i Francuzki ? . Wtedy uważam temat zostanie raz na zawsze wyjaśniony i zamknięty a te piepsz... książeczki czy karteczki zostawimy sobie do podcierania tyłka .Kuba854 pisze:Nie rozumiem po co to cokolwiek pisać powiem tak Ludzie Kontrolbuch jest wymagany dla aut zarejestrowanych w DE to jest ich wewnętrzny przepis Nas to nie obowiązuje Wystarczy mieć 561 odpowiedni paragraf mieć przetłumaczony przy sobie i w dupe Was mogą pocałować nic nie zrobią 12 lat Jerzdzac miałem kontrol i co? Motyw taki ze lyso im się zrobiło kazali jechać.widzę te komentarze niektórych co się nasluchaja bajek a później głupoty gadaja to szlag mnie trafia.
Pozdrawiam.
- niedzwiedz123
- Użytkownik
- Posty:160
- Rejestracja:27 lut 2016, o 12:02
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
Kuba Andersen z Kopenhagi