Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
Znacie jeszcze jakiś program oprócz Map&Guide który wyznacza trasę z A do B i pokazuję kiedy trzeba robić przerwę? Jest to bardziej praktyczne niż liczenie tych godzin samemu (oczywiście najlepiej później jakoś urwać te 2-3 godziny w Niemczech). Dla kierowców tira (początkujących) jest to dobre rozwiązanie (oczywiście po drodze zawsze zgubi się cenny czas ale ma się już orientację kiedy zrobić przerwę). Może jakaś apka na adroida albo mniejszy taki program na lapka?
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
[quote="astri"]Znacie jeszcze jakiś program oprócz Map&Guide który wyznacza trasę z A do B i pokazuję kiedy trzeba robić przerwę? Jest to bardziej praktyczne niż liczenie tych godzin samemu ...../quote]
Może łatwiej ustawić sobie budzik na 4,5 h...
Może łatwiej ustawić sobie budzik na 4,5 h...
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
No i zdajesz sobie sprawę, że to wielki błąd no chyba, że lubisz ryzyko i nie liczysz się z tym, że mogą Cię sprzątnąć km przed przerwą w Niemczech? Budzik dzwoni a do parkingu jeszcze 5-10 km, po drodze kontrola no i dupa blada. Jedyny plus w książce na Niemcy jest taki, że można ją uzupełniać i naginać przepis, oczywiście jak Nam się uda dotrzeć do parkingu np. po 5h ciągłej jazdy.piurko pisze: Może łatwiej ustawić sobie budzik na 4,5 h...
Co do Map&Guide to tam jest opcja wyznaczenia trasy i pokazuje Ci po drodze parkingi więc mamy mniej więcej rozpoznanie gdzie można się zatrzymać, poza tym kierowca tira musi planować pauzę wcześniej niż 4,5h bo nie wiadomo czy znajdzie parking, czy będzie miejsce bo jak nie to musi jechać dalej, ewentualnie skorzystać z art. 12/561/2006/WE ale to nie wszyscy tolerują.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
Po części masz rację że nastawiając budzik na 4:30 jazdy jest się raczej niepoważne, myślę że na 4h spokojnie wystarczy, ale z tego co mi wiadomo jest przepis który pozwala ci mimo wszystko na przekroczenie czasu pracy w celu znalezienia bezpiecznego parkingu, oczywiście nie należy przesadzać z jego wykorzystywaniem.astri pisze:No i zdajesz sobie sprawę, że to wielki błąd no chyba, że lubisz ryzyko i nie liczysz się z tym, że mogą Cię sprzątnąć km przed przerwą w Niemczech? Budzik dzwoni a do parkingu jeszcze 5-10 km, po drodze kontrola no i dupa blada. Jedyny plus w książce na Niemcy jest taki, że można ją uzupełniać i naginać przepis, oczywiście jak Nam się uda dotrzeć do parkingu np. po 5h ciągłej jazdy.piurko pisze: Może łatwiej ustawić sobie budzik na 4,5 h...
Co do Map&Guide to tam jest opcja wyznaczenia trasy i pokazuje Ci po drodze parkingi więc mamy mniej więcej rozpoznanie gdzie można się zatrzymać, poza tym kierowca tira musi planować pauzę wcześniej niż 4,5h bo nie wiadomo czy znajdzie parking, czy będzie miejsce bo jak nie to musi jechać dalej, ewentualnie skorzystać z art. 12/561/2006/WE ale to nie wszyscy tolerują.
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
... sorki panowie , z budzikiem to był żart... Przez prawie 4 lata nigdy nie miałem takiego problemu... Prędzej zabrakło mi kartek...Wolf pisze:Po części masz rację że nastawiając budzik na 4:30 jazdy jest się raczej niepoważne, myślę że na 4h spokojnie wystarczy, ale z tego co mi wiadomo jest przepis który pozwala ci mimo wszystko na przekroczenie czasu pracy w celu znalezienia bezpiecznego parkingu, oczywiście nie należy przesadzać z jego wykorzystywaniem.astri pisze:No i zdajesz sobie sprawę, że to wielki błąd no chyba, że lubisz ryzyko i nie liczysz się z tym, że mogą Cię sprzątnąć km przed przerwą w Niemczech? Budzik dzwoni a do parkingu jeszcze 5-10 km, po drodze kontrola no i dupa blada. Jedyny plus w książce na Niemcy jest taki, że można ją uzupełniać i naginać przepis, oczywiście jak Nam się uda dotrzeć do parkingu np. po 5h ciągłej jazdy.piurko pisze: Może łatwiej ustawić sobie budzik na 4,5 h...
Co do Map&Guide to tam jest opcja wyznaczenia trasy i pokazuje Ci po drodze parkingi więc mamy mniej więcej rozpoznanie gdzie można się zatrzymać, poza tym kierowca tira musi planować pauzę wcześniej niż 4,5h bo nie wiadomo czy znajdzie parking, czy będzie miejsce bo jak nie to musi jechać dalej, ewentualnie skorzystać z art. 12/561/2006/WE ale to nie wszyscy tolerują.
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
A ja mam takie pytanie dodam że to będę wyjeżdzać pierwszy raz do DE
Wjeżdzam do Niemiec jadę 4,5H robię pauze regulaminową 45 min i znow jade 4,5 H i muszę mieć pause na odpoczynek 9 H wszystko rozume OK ale teraz inaczej, Jestem w Niemcach jadę na załadunek 1h czyli robie kreske tam gdzie kierownica ładuje się przez 2 H czyli robie kreske w polu kwadrat tak? to ile po tym czasie mogę znów jechac 1,5 h i musze miec przerwe 45 min czy jak ?
Jeszcze inna opcja jade 4,5 h robie pause 2 h jade 4,5 h po tym musze znów mieć 9h snu tak ?
Lub jadę 2h robie przerwę 30 min i jadę potem 2,5h to musze zrobić pause 45 min ?
Najbardziej mnie nurtuje pytanie z tym załadunkiem czy te moje 9 h pracy to jest z załadunkiem czy to głównie chodzi że przez 9h mogę kierować auto a ładowany moge być dodatkowo
Wjeżdzam do Niemiec jadę 4,5H robię pauze regulaminową 45 min i znow jade 4,5 H i muszę mieć pause na odpoczynek 9 H wszystko rozume OK ale teraz inaczej, Jestem w Niemcach jadę na załadunek 1h czyli robie kreske tam gdzie kierownica ładuje się przez 2 H czyli robie kreske w polu kwadrat tak? to ile po tym czasie mogę znów jechac 1,5 h i musze miec przerwe 45 min czy jak ?
Jeszcze inna opcja jade 4,5 h robie pause 2 h jade 4,5 h po tym musze znów mieć 9h snu tak ?
Lub jadę 2h robie przerwę 30 min i jadę potem 2,5h to musze zrobić pause 45 min ?
Najbardziej mnie nurtuje pytanie z tym załadunkiem czy te moje 9 h pracy to jest z załadunkiem czy to głównie chodzi że przez 9h mogę kierować auto a ładowany moge być dodatkowo
- deryl
- Użytkownik
- Posty:36
- Rejestracja:3 maja 2014, o 21:24
- Samochód:renault master 2007r
- Firma:własna działalność
- Uprawnienia:B
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
Jak dobrze pamiętam to czas pracy łącznie nie może przekroczyć 13godz. Czyli 9godz jazdy (wraz zpałzą 45min) +4 godziny innej pracy czyli ten kwadracik.
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
znajomy mowil mi dzisiaj ze moge 3 X po 15 h i 2X po 13h a teraz pytanie czy jak bym jezdzil 7 dni po 13 h w DE dowalą się do tego czy po 5 dniach pracy musze miec wolny dzien ???deryl pisze:Jak dobrze pamiętam to czas pracy łącznie nie może przekroczyć 13godz. Czyli 9godz jazdy (wraz zpałzą 45min) +4 godziny innej pracy czyli ten kwadracik.
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
Błąd.deryl pisze:Jak dobrze pamiętam to czas pracy łącznie nie może przekroczyć 13godz. Czyli 9godz jazdy (wraz zpałzą 45min) +4 godziny innej pracy czyli ten kwadracik.
Całkowity czas "zmiany dziennej" nie może przekroczyć 13 godzin (bodaj dwa razy w tygodniu 15).
Czyli w te 13 godzin musisz wliczyć przerwy. Czyli np. 4.5h jazdy, 45 min przerwy, 4,5h jazdy i potem 3h 15 min pracy.
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH
a jak wygląda z ilością dni pracy moge 7 dni po 13 h ??? czy musze miec dzien wolny lub 2 dni wolne pracy ???