zakup auta

Tutaj mozesz zadać pytanie zwiazane z transportem do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
Doktor
Użytkownik
Użytkownik
Posty:173
Rejestracja:4 sie 2018, o 21:05
Samochód:Jumper
Uprawnienia:A,B,C+E,ADR
Re: zakup auta

Post autor: Doktor » 30 wrz 2018, o 16:10

Jarek, przekonaj mnie, że Renia jest wygodniejsza w kabinie od Ducata, w czym niby jest lepsza, mi się osobiście nie podoba kokpit Renia, ale podobanie sie to nie wygoda, wiec czekam na Twoje argumenty, Ducato w cm jest nieco szersze, a to ma znaczenie, ducato ma ręczny po lewej stronie fotela kierowcy to tez bardzo ważne w tej ciasnocie jaka mimo wszystko w każdym busie jest, lodówka 35 cm szeroka w ducato się mieści miedzy fotelami w Manie już nie, bo jest tam hamulec, a jak się to ma w Reni nie wiem bo nie mierzyłem pytanie wiec do Ciebie?

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: zakup auta

Post autor: Wolf » 30 wrz 2018, o 16:38

Doktor pisze:Wilku, ja właśnie zamykam 1 rok wożenia towarów z giełdy i to są moje obserwacje, wszystko co napisałeś to prawda, są takie ładunki, ale ja przez rok 2 razy brałem "10 paletwke" z wypożyczalni, bo mi się ładunek na blaszce nie zmieścił i może z 4 razy nie dostałem zlecenia bo był za wysoki ładunek, dla tych kilku kursów nie zamówiłbym "dryfkotwy" w postaci paki na 10 palet na 2,3 wysokiej bo pół litra czy litr więcej na 100 km będę spalał na okrągło, ale to moje osobiste zdanie, nie trzeba się ze mną zgadzać.
Ale to nie ta kwestia, przed chwilą zarzucałeś że auta 10ep będą przeładowywane, dalej na logikę paka dłuższa o 65-70 cm będzie paliła więcej, niby dla czego podaj mi przykład zmiany współczynnika CX dla dla bliźniaczego auta o długości zabudowy 4,20/4,25 a 4,85/4,90 ? dla mnie nie ma prawa być różnicy, kwestia ale to już bardziej ogólna, ludzie którzy pracują jako kierowcy na francuskich ośmiopaletówkach nie mają do czynienia z ładunkami na dziesiątki i wyższych zabudowach, bo niby w jaki sposób mieli by je załadować? to oni najczęściej hejtują że 10 jest be. Zobacz że ty z kolei idziesz tak jak podwykonawcy Flash czy InTime te dwie firmy są bardzo dobrym twoim odzwierciedleniem, jedna i druga startowała od blaszek, w tej chwili od nich odchodzą i kupują 8ep z tylnymi leżankami.

No ale tak jak pisałeś u ciebie jest inna sytuacja rynkowa niż u mnie, dosyć często wozimy szafy elektryczne i raz są one wysokie a raz długie, no i do tego mamy też startery z pl z materacami, gdzie zleceniodawca na dzień dobry wymaga auta 10ep min. 2.1h a w każdym przypadku gdy brałem od nich ładunki było to ok 8 palet

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: zakup auta

Post autor: Wolf » 30 wrz 2018, o 16:40

Doktor pisze:Jarek, przekonaj mnie, że Renia jest wygodniejsza w kabinie od Ducata, w czym niby jest lepsza, mi się osobiście nie podoba kokpit Renia, ale podobanie sie to nie wygoda, wiec czekam na Twoje argumenty, Ducato w cm jest nieco szersze, a to ma znaczenie, ducato ma ręczny po lewej stronie fotela kierowcy to tez bardzo ważne w tej ciasnocie jaka mimo wszystko w każdym busie jest, lodówka 35 cm szeroka w ducato się mieści miedzy fotelami w Manie już nie, bo jest tam hamulec, a jak się to ma w Reni nie wiem bo nie mierzyłem pytanie wiec do Ciebie?
Renia Jarkowi się podoba bo Dailaka nie testował ;)

Awatar użytkownika
Doktor
Użytkownik
Użytkownik
Posty:173
Rejestracja:4 sie 2018, o 21:05
Samochód:Jumper
Uprawnienia:A,B,C+E,ADR

Re: zakup auta

Post autor: Doktor » 30 wrz 2018, o 16:52

Pisałem o przeładowywaniu, bo 2 palety to konkretna waga, uważam, że 8 palet to już rzadko kiedy mieści się wagowo na jakiegokolwiek busa, no ale jak już mówimy o plandece to nikt nie będzie robił mniejszej, ale te 70-80 cm nie 60 jak pisałeś, to też i większa waga, większa powierzchnia boczna, a tylko przy wietrze z przodu lub z tyłu te cm niewielki wpływ na spalanie maja, wiec jednak upieram się przy swoim przynajmniej co do spalania, Twoje busy robią dziesiątki tysięcy km rocznie, zastanów się, czy więcej zarobiłeś na kilku ładunkach które na auto 420/210/210 by się nie zmieściły, czy więcej wydałeś za spalanie aut o gabarytach 490/230/210?

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: zakup auta

Post autor: jarekvolvo » 30 wrz 2018, o 17:52

Doktor pisze:Jarek, przekonaj mnie, że Renia jest wygodniejsza w kabinie od Ducata, w czym niby jest lepsza, mi się osobiście nie podoba kokpit Renia, ale podobanie sie to nie wygoda, wiec czekam na Twoje argumenty, Ducato w cm jest nieco szersze, a to ma znaczenie, ducato ma ręczny po lewej stronie fotela kierowcy to tez bardzo ważne w tej ciasnocie jaka mimo wszystko w każdym busie jest, lodówka 35 cm szeroka w ducato się mieści miedzy fotelami w Manie już nie, bo jest tam hamulec, a jak się to ma w Reni nie wiem bo nie mierzyłem pytanie wiec do Ciebie?
Dla mnie to drobiazgi, ale istotne... . Długość wnętrza - odległość pedałów od zagłôwka, w Fiacie nóg nie wyprostujesz za pedałami , musisz nachylić się przy wsiadaniu by nie tryknąć w górną półkę, z niej wszystko spada w czasie jazdy, brak schowka na dokumenty A4, mniejsze pole widzenia na boki, większy hałas w środku, mniejsza odległość krawędzi prawego fotela od deski, brak przestrzeni między oparciami foteli a tylną ścianą, szczątkowy stolik, fatalne oświetlenie wnętrza, średnia wydajność ogrzewania - zimą zimne powietrze ciągnie z przestrzeni tylnych słupków, niewygodne pokrętła wentylacji, nawiew na przednią szybę n a d przymarzniętymi wycieraczkami, węższe otwory drzwiowe, większy kąt nachylenia słupków, ich mniejsza wytrzymałość, mniej anatomiczne fotele... brak schowków pod kanapą - w Reni wchodzi tam zawartość wielkiej walizy...
Plus dla Fiata - jak rzekłeś - wajha hendhebla z boku i może większe kieszenie w drzwiach,,.. .

Awatar użytkownika
Doktor
Użytkownik
Użytkownik
Posty:173
Rejestracja:4 sie 2018, o 21:05
Samochód:Jumper
Uprawnienia:A,B,C+E,ADR

Re: zakup auta

Post autor: Doktor » 30 wrz 2018, o 18:39

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, nie jeździłem Masterem z tej generacji, jedynie w salonie siedziałem w środku i źle się w nim czułem, ale to subiektywne odczucie, aczkolwiek w moim przypadku decydujące o tym, że ja nie ulegnę urokowi obecnej Reni :)

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: zakup auta

Post autor: jarekvolvo » 30 wrz 2018, o 18:52

Oczywiście o gustach się nie dyskutuje :). Mam jeszcze jeden, osobisty wyznacznik. Poniewież mam spory problem po urazie kręgosłupa, chętnie korzystałem z amortyzowanego fotela w Dukacie. Owszem, przydałby się w Renacie, ale tu jest po prostu nie potrzebny. Całe auto prowadzi się jak tapczan. Po trasie Bukareszt Warszawa wychodzę z kabiny i nic mi nie dokucza. Po Fiacie byłem totalnie połamany.. .
A - i czy Renia obecna, czy przedliftowa (totalnie inna decha)- to parametry wnętrza pozostały te same.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: zakup auta

Post autor: Wolf » 30 wrz 2018, o 19:05

Doktor pisze:Pisałem o przeładowywaniu, bo 2 palety to konkretna waga, uważam, że 8 palet to już rzadko kiedy mieści się wagowo na jakiegokolwiek busa, no ale jak już mówimy o plandece to nikt nie będzie robił mniejszej, ale te 70-80 cm nie 60 jak pisałeś, to też i większa waga, większa powierzchnia boczna, a tylko przy wietrze z przodu lub z tyłu te cm niewielki wpływ na spalanie maja, wiec jednak upieram się przy swoim przynajmniej co do spalania, Twoje busy robią dziesiątki tysięcy km rocznie, zastanów się, czy więcej zarobiłeś na kilku ładunkach które na auto 420/210/210 by się nie zmieściły, czy więcej wydałeś za spalanie aut o gabarytach 490/230/210?
Mantra, ku.wa mantra, zacznij jeszcze OM wibrować, mam 8ep auto jedno, pali tyle samo co 10ep, jedynie dla czego je trzymam to ma zabudowę podnoszoną + 20 cm od pozostałych aut i dołożona została winda, kolejna kwestia o której rozmawialiśmy wsadzisz na swoje auto kierowcę i co mu zrobisz, to samo auto, ta sama tras, ja jadę, auto spala 10,0l jedzie pracownik spal mu 13,5, więc co kwestia zabudowy ???, Przepraszam, ale nikt mu ku.wa nie wmówi że paka 4,2 spali mniej niż paka 4,85, kolejna kwestia której nie rozumiem, co znaczy konkretna waga 2 palet? Bardzo często te brakujące 65 cm po długości auto to będzie stanie a nie dalsza jazda, w twoim przypadku planowana przyczepa zrobi robotę. W moim wiem że nie ma sensu kupować auta 8ep, najlepiej 10ep i to też 2,25W i coś wysokiego nie mniej niż te 2,3 a najlepiej 2,6, i po raz kolejny tłumaczę że określenie auta 10 palet nie znaczy że na aucie są wożone tylko i wyłącznie palety, raz weźmiesz skrzynię 2,35h o podstawie 2x2m, a raz weźmiesz paletę z placem zabaw, gdzie po upchnięciu zajmie to 4,8m po długości i 1x1m w szerokości i wysokości, a waga będzie aż 300kg. Od Lipca uczciwie powiem że dwa razy wieźliśmy ładunki które miały ok 1,5t, z 4-5 ładunów po 1,2t a tak wszystko mieściło się w 1t, a tyle ile razy auto było zapchane na maxa to nawet nie liczę, w zeszłym tygodniu dwa auta na fulla jechały z Niemiec do CH wypełnione piankami gdzie w zleceniu była 1t na auto, na załadunku okazało się ze te 24m3 wazy 100kg !!!!!!!

Awatar użytkownika
Doktor
Użytkownik
Użytkownik
Posty:173
Rejestracja:4 sie 2018, o 21:05
Samochód:Jumper
Uprawnienia:A,B,C+E,ADR

Re: zakup auta

Post autor: Doktor » 30 wrz 2018, o 19:07

Musiałbym się przejechać "Renią", może jak następnym razem będę potrzebował "paleciaka" to poszukam Mastera albo Movano, na razie to najlepiej czuje się w Iveco i mimo że w niektórych aspektach węższy kadłub przeszkadza, to w jeździe pomaga, mam na myśli fakt, że bliżej jest do bocznej szyby i nie trzeba karku wykręcać, aby w lewo w tył spojrzeć jak stoimy na skrzyżowaniu, do tego ma najładniejszy kokpit, ale to znów subiektywne odczucie, szkoda tylko, ze przełączniki i zegary, są typowo robocze, zresztą tak samo jak w "Reni", tutaj VW i Mercedes bija Francuzów i Włochów na łeb.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: zakup auta

Post autor: Wolf » 30 wrz 2018, o 19:24

Doktor pisze:Musiałbym się przejechać "Renią", może jak następnym razem będę potrzebował "paleciaka" to poszukam Mastera albo Movano, na razie to najlepiej czuje się w Iveco i mimo że w niektórych aspektach węższy kadłub przeszkadza, to w jeździe pomaga, mam na myśli fakt, że bliżej jest do bocznej szyby i nie trzeba karku wykręcać, aby w lewo w tył spojrzeć jak stoimy na skrzyżowaniu, do tego ma najładniejszy kokpit, ale to znów subiektywne odczucie, szkoda tylko, ze przełączniki i zegary, są typowo robocze, zresztą tak samo jak w "Reni", tutaj VW i Mercedes bija Francuzów i Włochów na łeb.
DOC o to jest chyba najrozsądniejsze auto w tej klasie, dla mnie kabina jest o niebo lepsza niż w Masterce, a wg testów, Daily jest lżejsze o ok 50 kg od ducato w identycznej konfiguracji, a robiąc kilka setek Masterem nie czułem się jakoś mega komfortowo w porównaniu z Ducato czułem się jak w aucie jakiejś starszej generacji, taki mdła, natomiast o Daily złego słowa nie powiem, przestrzeń, przestrzeń i jeszcze raz przestrzeń.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania i odpowiedzi”