Wypełnianie dokumentów przewozowych

W tym dziale znajdziesz poradniki związane m.in z prawidłowy zabezpieczeniem ładunku, bezpieczeństwem podczas ładunku itp.
Awatar użytkownika
JaroBusiarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 18:19

Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych

Post autor: JaroBusiarz » 26 kwie 2016, o 18:22

Dziękuje za pomoc. Właśnie tego szukałem tutaj na forum. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
dvdek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 19 lis 2017, o 01:40
Samochód: VW Crafter
Firma: brak
Uprawnienia: B+E

Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych

Post autor: dvdek » 2 sty 2018, o 23:21

możecie mi pomóc w jaki sposób mam wypełnić CMR gdy zbieram przesyłki z rożnych miast w Polsce i przewożę do Londynu?

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 21 cze 2017, o 11:44
Samochód: Master Wejkama
Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych

Post autor: Dychu » 2 sty 2018, o 23:26

Z tego co wiem i przesyłki dostarczasz każdą w inne miejsce, to musisz mieć na każdą CMR bo to przecież inni klienci.

Awatar użytkownika
dvdek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 19 lis 2017, o 01:40
Samochód: VW Crafter
Firma: brak
Uprawnienia: B+E

Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych

Post autor: dvdek » 2 sty 2018, o 23:37

a w takim przypadku nie dojdzie do kabotażu?

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 21 cze 2017, o 11:44
Samochód: Master Wejkama
Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych

Post autor: Dychu » 2 sty 2018, o 23:43

dvdek pisze:a w takim przypadku nie dojdzie do kabotażu?
Wątpię gdyż nie słyszałem o kabotażu w UK to raz a po drugie realizujesz jeden fracht w wiele miejsc ale powiem szczerze, to moja opinia gdyż nie miałem do czynienia nigdy z kurierką, przesyłkami w takiej formie. Poczekajmy na opinie innych, szczególnie ludzi którzy mieli do czynienia z takimi przesyłkami, kurierką bo to będzie bardziej wiarygodne info :-).

Awatar użytkownika
detectivus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 161
Rejestracja: 27 lis 2016, o 14:00
Samochód: Iveco Daily Hi-Matic
Uprawnienia: B+E, C
Lokalizacja: Wołomin

Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych

Post autor: detectivus » 3 sty 2018, o 03:26

Panowie, chwilą.
Zacznijmy od tego, że kabotaż to transport, którego początek i koniec mają miejsce w jednym i tym samym kraju, a wykonane są środkiem transportu zarejestrowanym w kraju obcym.
Czyli na przykładzie Kolegi występuje klasyczny transport międzynarodowy (nawet jak masz tysiąc paczek od osobnych nadawców w PL do różnych odbiorców w UK), kabotazem by było gdybyś wszystko woził tylko po wyspach.
Mam nadzieję że zrozumiałe to jest? :-)

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 21 cze 2017, o 11:44
Samochód: Master Wejkama
Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych

Post autor: Dychu » 3 sty 2018, o 10:36

Jeszcze nie detectivus :-). Jeśli wali powiedzmy 50 transportów od 50 różnych klientów do 50 różnych i przecież tylko na wyspę to jak się ma ta definicja do tego ? . Pewnie ten wątek też wielu pomoże jak go rozwiążesz bo ja osobiście nie wiem jak go rozwiązać, nie miałem takich przypadków ani nigdy nie byłem kurierem :-). Te 50 przeysłek właśnie wiezie tylko po UK.

Awatar użytkownika
detectivus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 161
Rejestracja: 27 lis 2016, o 14:00
Samochód: Iveco Daily Hi-Matic
Uprawnienia: B+E, C
Lokalizacja: Wołomin

Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych

Post autor: detectivus » 3 sty 2018, o 12:34

Dychu, liczba przesyłek nie ma tu znaczenia. Najważniejszym jest że wiezie się paczki na rynku wewnętrznym innego państwa.
Za rozporządzeniem WE 1072/2009 art. 2 pkt. 6:
„przewóz kabotażowy” oznacza krajowy zarobkowy przewóz wykonywany tymczasowo w przyjmującym państwie członkowskim zgodnie z niniejszym rozporządzeniem;
Link do poczytania:
https://wsiz.rzeszow.pl/pl/Uczelnia/kad ... s/1072.pdf
Czyli krótko mówiąc musiała to by być krajówka w innym kraju, tu jest przewóz typowo międzynarodowy, więc listów CMR musi być tyle ile zestawów Nadawca - Odbiorca. Tylko w wypadku gdy taki zestaw się powtarza można umieścić kilka przesyłek na jednym liście.
Teraz klarowniej? :-)

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 21 cze 2017, o 11:44
Samochód: Master Wejkama
Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych

Post autor: Dychu » 3 sty 2018, o 13:46

Daj mi trochę czasu ażebym się w to wdrożył bo nadal nie kukam czym się różni to co kolega robi :-). Na spokojnie zdoktoryzuje się czym tak na prawdę jest kabotaż i poczytam dokładnie rozporządzenia które mi zamieściłeś, może wtedy moja pecyna zaskoczy o co kaman :-).

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty: 303
Rejestracja: 30 wrz 2016, o 23:23
Samochód: KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia: A, B, B+E
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych

Post autor: 0liwski » 3 sty 2018, o 15:01

dvdek pisze:a w takim przypadku nie dojdzie do kabotażu?
Pod każdy adres rozładunkowy.... osobna CMR... Inaczej jak ma Ci podbić odbiór..
Na terenie UK póki co nie ma przepisów kabotażowych...
Obowiązują one we Francji...pomimo, ze wewnętrzne zasady kabotażowe są sprzeczne z europejskimi fundamentami swobody przepływu towarów i usług.... Nie zmienia to sprawy, że według francuskich przepisów kabotażowych możesz wjechać z dowolną ilością CMR na teren Republiki Francuskiej...
Tu regulują to osobne przepisy.. m.in. to że jak wjeżdżasz z ładunkiem na teren Francji musisz max. w ciągu 7 dni od daty rozładunku opuścić Francję...
Reasumując każdy odbiorca musi podpisać osobną CMR... zatem dla każdego odbiorcy musisz mieć osobne CMR.
A zasady kabotażu masz tu:
http://poradniktransportowy.pl/02/kabot ... obowiazki/
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradniki”