Wypełnianie dokumentów przewozowych
- JaroBusiarz
- Użytkownik
- Posty:5
- Rejestracja:26 kwie 2016, o 18:19
Dziękuje za pomoc. Właśnie tego szukałem tutaj na forum. Pozdrawiam.
- dvdek
- Użytkownik
- Posty:12
- Rejestracja:19 lis 2017, o 01:40
- Samochód:VW Crafter
- Firma:brak
- Uprawnienia:B+E
Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych
możecie mi pomóc w jaki sposób mam wypełnić CMR gdy zbieram przesyłki z rożnych miast w Polsce i przewożę do Londynu?
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych
Z tego co wiem i przesyłki dostarczasz każdą w inne miejsce, to musisz mieć na każdą CMR bo to przecież inni klienci.
- dvdek
- Użytkownik
- Posty:12
- Rejestracja:19 lis 2017, o 01:40
- Samochód:VW Crafter
- Firma:brak
- Uprawnienia:B+E
Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych
a w takim przypadku nie dojdzie do kabotażu?
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych
Wątpię gdyż nie słyszałem o kabotażu w UK to raz a po drugie realizujesz jeden fracht w wiele miejsc ale powiem szczerze, to moja opinia gdyż nie miałem do czynienia nigdy z kurierką, przesyłkami w takiej formie. Poczekajmy na opinie innych, szczególnie ludzi którzy mieli do czynienia z takimi przesyłkami, kurierką bo to będzie bardziej wiarygodne info .dvdek pisze:a w takim przypadku nie dojdzie do kabotażu?
- detectivus
- Użytkownik
- Posty:164
- Rejestracja:27 lis 2016, o 14:00
- Samochód:Iveco Daily Hi-Matic
- Uprawnienia:B+E, C
- Lokalizacja:Wołomin
Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych
Panowie, chwilą.
Zacznijmy od tego, że kabotaż to transport, którego początek i koniec mają miejsce w jednym i tym samym kraju, a wykonane są środkiem transportu zarejestrowanym w kraju obcym.
Czyli na przykładzie Kolegi występuje klasyczny transport międzynarodowy (nawet jak masz tysiąc paczek od osobnych nadawców w PL do różnych odbiorców w UK), kabotazem by było gdybyś wszystko woził tylko po wyspach.
Mam nadzieję że zrozumiałe to jest?
Zacznijmy od tego, że kabotaż to transport, którego początek i koniec mają miejsce w jednym i tym samym kraju, a wykonane są środkiem transportu zarejestrowanym w kraju obcym.
Czyli na przykładzie Kolegi występuje klasyczny transport międzynarodowy (nawet jak masz tysiąc paczek od osobnych nadawców w PL do różnych odbiorców w UK), kabotazem by było gdybyś wszystko woził tylko po wyspach.
Mam nadzieję że zrozumiałe to jest?
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych
Jeszcze nie detectivus . Jeśli wali powiedzmy 50 transportów od 50 różnych klientów do 50 różnych i przecież tylko na wyspę to jak się ma ta definicja do tego ? . Pewnie ten wątek też wielu pomoże jak go rozwiążesz bo ja osobiście nie wiem jak go rozwiązać, nie miałem takich przypadków ani nigdy nie byłem kurierem . Te 50 przeysłek właśnie wiezie tylko po UK.
- detectivus
- Użytkownik
- Posty:164
- Rejestracja:27 lis 2016, o 14:00
- Samochód:Iveco Daily Hi-Matic
- Uprawnienia:B+E, C
- Lokalizacja:Wołomin
Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych
Dychu, liczba przesyłek nie ma tu znaczenia. Najważniejszym jest że wiezie się paczki na rynku wewnętrznym innego państwa.
Za rozporządzeniem WE 1072/2009 art. 2 pkt. 6:
„przewóz kabotażowy” oznacza krajowy zarobkowy przewóz wykonywany tymczasowo w przyjmującym państwie członkowskim zgodnie z niniejszym rozporządzeniem;
Link do poczytania:
https://wsiz.rzeszow.pl/pl/Uczelnia/kad ... s/1072.pdf
Czyli krótko mówiąc musiała to by być krajówka w innym kraju, tu jest przewóz typowo międzynarodowy, więc listów CMR musi być tyle ile zestawów Nadawca - Odbiorca. Tylko w wypadku gdy taki zestaw się powtarza można umieścić kilka przesyłek na jednym liście.
Teraz klarowniej?
Za rozporządzeniem WE 1072/2009 art. 2 pkt. 6:
„przewóz kabotażowy” oznacza krajowy zarobkowy przewóz wykonywany tymczasowo w przyjmującym państwie członkowskim zgodnie z niniejszym rozporządzeniem;
Link do poczytania:
https://wsiz.rzeszow.pl/pl/Uczelnia/kad ... s/1072.pdf
Czyli krótko mówiąc musiała to by być krajówka w innym kraju, tu jest przewóz typowo międzynarodowy, więc listów CMR musi być tyle ile zestawów Nadawca - Odbiorca. Tylko w wypadku gdy taki zestaw się powtarza można umieścić kilka przesyłek na jednym liście.
Teraz klarowniej?
- Dychu
- Użytkownik
- Posty:753
- Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
- Samochód:Master Wejkama
- Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS
Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych
Daj mi trochę czasu ażebym się w to wdrożył bo nadal nie kukam czym się różni to co kolega robi . Na spokojnie zdoktoryzuje się czym tak na prawdę jest kabotaż i poczytam dokładnie rozporządzenia które mi zamieściłeś, może wtedy moja pecyna zaskoczy o co kaman .
- 0liwski
- Moderator
- Posty:322
- Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
- Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
- Uprawnienia:B, C
- Lokalizacja:POMORSKIE
Re: Wypełnianie dokumentów przewozowych
Pod każdy adres rozładunkowy.... osobna CMR... Inaczej jak ma Ci podbić odbiór..dvdek pisze:a w takim przypadku nie dojdzie do kabotażu?
Na terenie UK póki co nie ma przepisów kabotażowych...
Obowiązują one we Francji...pomimo, ze wewnętrzne zasady kabotażowe są sprzeczne z europejskimi fundamentami swobody przepływu towarów i usług.... Nie zmienia to sprawy, że według francuskich przepisów kabotażowych możesz wjechać z dowolną ilością CMR na teren Republiki Francuskiej...
Tu regulują to osobne przepisy.. m.in. to że jak wjeżdżasz z ładunkiem na teren Francji musisz max. w ciągu 7 dni od daty rozładunku opuścić Francję...
Reasumując każdy odbiorca musi podpisać osobną CMR... zatem dla każdego odbiorcy musisz mieć osobne CMR.
A zasady kabotażu masz tu:
http://poradniktransportowy.pl/02/kabot ... obowiazki/
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu...