Teraz jest 18 lip 2018, o 04:46


POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

W tym dziale znajdziesz poradniki związane m.in z prawidłowy zabezpieczeniem ładunku, bezpieczeństwem podczas ładunku itp.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

polskachiny3godziny

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): 6 kwi 2018, o 17:11
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Scania3,5t
  • Firma: Trans
  • Uprawnienia: A+A

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post7 kwi 2018, o 00:01

Może trochę nie na temat ale.....
od 7-9 miesięcy robię po 300-700 km dziennie od pon-pt )5 x w tygodniu mniej niż 500km średnio wychodzi.
Dużo siedzę po parkingach i gram :-)
Counter Strike oraz inne gry.

Nie potrzebuję drugiego akumulatora, nie przepalam auta co 30 minut.
Podłączony mam miernik poziomu pałera w akumulatorze i kiedy spadnie odpalam auto.

Spalanie średnie nie wzrasta więcej jak 0.1 w ciągu 2 dni na parkingu (zimą).

Nie rozumiem lub może nie jestem wtajemniczony co używacie w autach, że Wam tak prąd ucieka.
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1236
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 380 razy
    Otrzymał podziękowań: 208 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post7 kwi 2018, o 07:48

polskachiny3godziny napisał(a):Może trochę nie na temat ale.....
od 7-9 miesięcy robię po 300-700 km dziennie od pon-pt )5 x w tygodniu mniej niż 500km średnio wychodzi.
Dużo siedzę po parkingach i gram :-)
Counter Strike oraz inne gry.

Nie potrzebuję drugiego akumulatora, nie przepalam auta co 30 minut.
Podłączony mam miernik poziomu pałera w akumulatorze i kiedy spadnie odpalam auto.

Spalanie średnie nie wzrasta więcej jak 0.1 w ciągu 2 dni na parkingu (zimą).

Nie rozumiem lub może nie jestem wtajemniczony co używacie w autach, że Wam tak prąd ucieka.


"Weekendy", jeszcze nie spotkałem sytuacji żeby auto "które pracowało wczoraj, dziś nie odpaliło"
Offline
Avatar użytkownika

paul0

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): 25 sty 2018, o 23:30
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 19 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post17 kwi 2018, o 16:22

Można założyć woltomierz z alarmem - jak za mocno rozładuje się akumulator to odezwie sie alarm, co pozwoli uniknąć przegapienia konieczności odpalenia silnika celem jego podładowania.
Offline
Avatar użytkownika

jarekvolvo

Moderator

Moderator

  • Posty: 586
  • Dołączył(a): 21 lis 2015, o 21:22
  • Podziękował : 153 razy
    Otrzymał podziękowań: 115 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Transit,Master,Ducat
  • Uprawnienia: AB

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post18 kwi 2018, o 00:21

Niestety, ale ja trafiłem na kilka modeli " alarmów ", które trąbiły wtedy, kiedy napięcie i tak spadło poniżej normy. Dlatego im nie wierzę. Wolę sam pamiętać o odpaleniu co jakiś czas...
Offline
Avatar użytkownika

paul0

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 32
  • Dołączył(a): 25 sty 2018, o 23:30
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 19 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post18 kwi 2018, o 15:37

Same alarmy, z napięciem zadziałania ustawionym na sztywno tak mają. Często są ustawione pod małe benzyniaki - za nisko. (ok. 11...12V)
Są woltomierze z alarmem, który się ustawia.
W zimie pojemność akumulatora jest mniejsza - lepiej ustawić trochę wyżej.
Wartości: pozostaje metoda eksperymentalna, są pojazdy do w zimie idzie je odpalic przy napięciu jałowym (bez obciażenia) 11.5V, a i są takie, co jest problem przy 13V,

Za ten post autor paul0 otrzymał podziękowanie od
jarekvolvo(19 kwi 2018, o 14:38)
Ocena:5.26%
 
Offline
Avatar użytkownika

detectivus

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 140
  • Dołączył(a): 27 lis 2016, o 14:00
  • Lokalizacja: Wołomin
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 41 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Iveco Daily Hi-Matic
  • Uprawnienia: B+E, C

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post21 kwi 2018, o 13:56

Tu i ja się wypowiem.
Jarku, Kolega ma rację, Warszawska firma JS Elektronik oferuje takie konfigurowalne woltomierze z alarmem wpinane bezpośrednio w instalacji a nie do gniazdka. Kupiłem takie cudo za ~55 zł.
Można ustawić progi napięcia min i max. Ja mam na ten przykład min na 11.7V. Alarm trupa by obudził.
O tu proszę:
http://www.jsel.pl/home/sub/PL,116,wolt ... chodo.html
Ja mam model VS2Ma.
Planuje jeszcze kupić ten z termometrem i wsadzić sondę do chłodni co bym nie musiał przy niedużej różnicy nastawy chłodnia-dwór spać zawsze na silniku.

Za ten post autor detectivus otrzymał podziękowania - 2
jarekvolvo(21 kwi 2018, o 17:03), Wolf(21 kwi 2018, o 17:00)
Ocena:10.53%
 
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1236
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 380 razy
    Otrzymał podziękowań: 208 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post21 kwi 2018, o 17:01

detectivus napisał(a):Tu i ja się wypowiem.
Jarku, Kolega ma rację, Warszawska firma JS Elektronik oferuje takie konfigurowalne woltomierze z alarmem wpinane bezpośrednio w instalacji a nie do gniazdka. Kupiłem takie cudo za ~55 zł.
Można ustawić progi napięcia min i max. Ja mam na ten przykład min na 11.7V. Alarm trupa by obudził.
O tu proszę:
http://www.jsel.pl/home/sub/PL,116,wolt ... chodo.html
Ja mam model VS2Ma.
Planuje jeszcze kupić ten z termometrem i wsadzić sondę do chłodni co bym nie musiał przy niedużej różnicy nastawy chłodnia-dwór spać zawsze na silniku.


Dokładnie mam takie same, może z tym budzeniem trupa to kwestia do negocjacji, ale jak najbardziej jest alarm który się słyszy ;)
Offline
Avatar użytkownika

jarekvolvo

Moderator

Moderator

  • Posty: 586
  • Dołączył(a): 21 lis 2015, o 21:22
  • Podziękował : 153 razy
    Otrzymał podziękowań: 115 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Transit,Master,Ducat
  • Uprawnienia: AB

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post21 kwi 2018, o 17:10

detectivus napisał(a):Tu i ja się wypowiem.
Jarku, Kolega ma rację, Warszawska firma JS Elektronik oferuje takie konfigurowalne woltomierze z alarmem wpinane bezpośrednio w instalacji a nie do gniazdka. Kupiłem takie cudo za ~55 zł.
Można ustawić progi napięcia min i max. Ja mam na ten przykład min na 11.7V. Alarm trupa by obudził.
O tu proszę:
http://www.jsel.pl/home/sub/PL,116,wolt ... chodo.html
Ja mam model VS2Ma.
Planuje jeszcze kupić ten z termometrem i wsadzić sondę do chłodni co bym nie musiał przy niedużej różnicy nastawy chłodnia-dwór spać zawsze na silniku.


Ha !!!
Chłopie Złoty :D :D
Tego właśnie mi trzeba !!
Dzięki za linkę, w poniedziałek daję szefom do myślenia. Jak sami nie kupią, to zamówię na własny użytek.
Miłego dnia !!
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1236
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 380 razy
    Otrzymał podziękowań: 208 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post21 kwi 2018, o 17:47

jarekvolvo napisał(a):
detectivus napisał(a):Tu i ja się wypowiem.
Jarku, Kolega ma rację, Warszawska firma JS Elektronik oferuje takie konfigurowalne woltomierze z alarmem wpinane bezpośrednio w instalacji a nie do gniazdka. Kupiłem takie cudo za ~55 zł.
Można ustawić progi napięcia min i max. Ja mam na ten przykład min na 11.7V. Alarm trupa by obudził.
O tu proszę:
http://www.jsel.pl/home/sub/PL,116,wolt ... chodo.html
Ja mam model VS2Ma.
Planuje jeszcze kupić ten z termometrem i wsadzić sondę do chłodni co bym nie musiał przy niedużej różnicy nastawy chłodnia-dwór spać zawsze na silniku.


Ha !!!
Chłopie Złoty :D :D
Tego właśnie mi trzeba !!
Dzięki za linkę, w poniedziałek daję szefom do myślenia. Jak sami nie kupią, to zamówię na własny użytek.
Miłego dnia !!


Jarek, tylko jeśli masz spanie u góry to musisz go tam wstawić, inaczej nie usłyszysz, a z drugiej strony masz już kable przeciągnięte, bo przecież zapalniczka jest bezpośrednio pod aku podpięta
Offline
Avatar użytkownika

jarekvolvo

Moderator

Moderator

  • Posty: 586
  • Dołączył(a): 21 lis 2015, o 21:22
  • Podziękował : 153 razy
    Otrzymał podziękowań: 115 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Transit,Master,Ducat
  • Uprawnienia: AB

Re: POWER BANK czy kable, oto jest pytanie?

Post21 kwi 2018, o 18:00

Z tym nie będzie problemu. I do czujnika w chłodni będzie bliżej ;)

Za ten post autor jarekvolvo otrzymał podziękowanie od
Wolf(21 kwi 2018, o 19:13)
Ocena:5.26%
 
Poprzednia strona

Powrót do Poradniki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron