Teraz jest 18 gru 2017, o 12:51


ZABUDOWA

W tym dziale znajdziesz poradniki związane m.in z prawidłowy zabezpieczeniem ładunku, bezpieczeństwem podczas ładunku itp.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Uczeń

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 19 lis 2017, o 22:29
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)

ZABUDOWA

Post19 lis 2017, o 22:41

Witam,

Jestem spedytorem z kilkuletnim doświadczeniem, postanowiłem założyć firmę i prowadzić busa po Europie

Mam kilka pytań:
1. Jak zrobić realną ładowność "chociaż" 1150 kg - 1200 kg

2. Czy ma z Was ktoś może ZBROJONĄ PLANDEKĘ ? Chodzi mi o ile kg jest różnicy pomiędzy zwykłą ( pisałem do MOTO WEKTORA, ale oni nie znali odpowiedzi ... )

3. Czy są koniecznie OSŁONY PRZECIW ROWEROWE z boku ? Dostanę mandat jeśli ich nie będę miał?

4. Wiecie jaka RAMA busa jest najlżejsza ? Interesuje mnie auto 8 - paletowe ( 4,2 m )

PS.
Dziękuję za przyjęcie do forum, mam nadzieję, że kiedyś będę mógł komuś tutaj także pomóc :)
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1022
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 278 razy
    Otrzymał podziękowań: 162 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: ZABUDOWA

Post20 lis 2017, o 21:03

Magiczne słowo "chociaż" ;) wiele busów standardowo ma ok 850-900 kg a tutaj kolego z 1200kg wyskakujesz.

Z moich informacji najlżejszą ramę ma Master/Movano jeśli chodzi o zabudowę to odeskowanie alu, podłoga z aluminium lub korkowa, plandekę najcieńszą jaką zdobędziesz, do tego bez firanek, najlepiej zabudowa bezburtowa i mamy nikłe szanse. do tego bez pojemnika no wodę, rzymianie bez listew antyrowerowych śmigają.
Offline
Avatar użytkownika

Uczeń

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 19 lis 2017, o 22:29
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)

Re: ZABUDOWA

Post20 lis 2017, o 21:27

Wiesz te 1200 kg nie wzięło się znikąd, widziałem kiedyś na transie przewoźnika który miał 1300 legalnej ładowności ( i też po tyle zabierał na Szwajcarię ) ... więc się zastanawiam JAK ????
Offline
Avatar użytkownika

detectivus

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 53
  • Dołączył(a): 27 lis 2016, o 14:00
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 9 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: ZABUDOWA

Post22 lis 2017, o 14:11

Takie cuda z wagą są możliwe Kolego, ale tylko na blaszce. Na skrzyni to tak jak Wolf pisze - szansę są, ale nikłe...
Offline
Avatar użytkownika

Uczeń

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 19 lis 2017, o 22:29
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)

Re: ZABUDOWA

Post22 lis 2017, o 14:16

Okej dziękuję za odpowiedzi tak czy inaczej :)
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1022
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 278 razy
    Otrzymał podziękowań: 162 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: ZABUDOWA

Post23 lis 2017, o 16:15

Uczeń napisał(a):Wiesz te 1200 kg nie wzięło się znikąd, widziałem kiedyś na transie przewoźnika który miał 1300 legalnej ładowności ( i też po tyle zabierał na Szwajcarię ) ... więc się zastanawiam JAK ????


Zaraz zaraz, to powiem ci inaczej, Ducato 10ep plandi ma w dowodzie 1154kg ładowności, gdzie na wadze z ćwiartką baku i ze mną (75kg) za kierownicą waży 2560 kg, z tym że auto totalnie puste poza dokumentami, jedynie poduszka, koc i listwa zabezpieczająca, cała reszta została na bazie.

E dostawcze reklamowało się kiedyś z ultralekkich zabudów, miedzy innymi korkowa podłoga +50kg do ładowności, aha w sumie np trojaczki PSA 335 i Fiat niewzmocnione zawieszenie - to są auta bez plastikowych osłon na błotnikach, to też jest wersja lżejsza o ok 60 kg. Może to był by ten kierunek, oczywiście w rachubę wchodzą tylko auta przednnionapedowe, aha np Fiat ma w opcji ramę ALKO, która jest też lżejsza niż standardowa. Pytanie czy skóra warta jest wyprawki. każdy uzyskany kg kosztem jakiejś tam kwoty, a później wsadzisz tam 120kg kierowcę którey zabierze z sobą kilkadziesiąt słoików, kilka zgrzewek wody, i nagle okaże się że kierowca z całym swoim dobytkiem da ci ładowność na poziome 800kg zamiast planowanych 1200
Offline
Avatar użytkownika

Uczeń

  • Posty: 4
  • Dołączył(a): 19 lis 2017, o 22:29
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)

Re: ZABUDOWA

Post24 lis 2017, o 00:37

Dziękuję Wolf za wskazówki ! :)
Offline
Avatar użytkownika

Talena

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): 27 lis 2017, o 17:37
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)

Re: ZABUDOWA

Post27 lis 2017, o 17:44

Też sobie pożyczę kilka porad z tego tematu. Świetna robota z tymi wytłumaczeniami u góry.
Online
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 413
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 53 razy
    Otrzymał podziękowań: 46 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Master Wejkama
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: ZABUDOWA

Post5 gru 2017, o 23:26

Wolfie...ja właśnie ważę ponad 100 kg i zabieram ze sobą mase towaru bo latam powyżej miesiąca w trasie więc zrozum :-), lubię dobrze zjeść i mieć wszystko pod ręką, nie moja wina, że takie gówniane autka robią :-).

Powrót do Poradniki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość