Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

W tym dziale znajdziesz poradniki związane m.in z prawidłowy zabezpieczeniem ładunku, bezpieczeństwem podczas ładunku itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE
Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: 0liwski » 4 sie 2017, o 23:26

Kuba854 pisze:Nie rozumiem po co to cokolwiek pisać powiem tak Ludzie Kontrolbuch jest wymagany dla aut zarejestrowanych w DE to jest ich wewnętrzny przepis Nas to nie obowiązuje Wystarczy mieć 561 odpowiedni paragraf mieć przetłumaczony przy sobie i w dupe Was mogą pocałować nic nie zrobią 12 lat Jerzdzac miałem kontrol i co? Motyw taki ze lyso im się zrobiło kazali jechać.widzę te komentarze niektórych co się nasluchaja bajek a później głupoty gadaja to szlag mnie trafia.
Nie podałeś podstawy prawnej.
Po za tym co to jest "jeRZdżąc"? :mrgreen:

Ale - CO NAJWAŻNIEJSZE - w tym rozporządzeniu nie znalazłem potwierdzenia słów jakie piszesz.
Czytam te dwie ustawy i niestety tam niczego o zwolnieniu z rejestracji czasu pracy kierowcy w autach do 3,5 tony... NIE WIDZĘ..!!!
Jest w nim tylko taka wzmianka, że auta do 3,5 tony nie muszą mieć fabrycznie zamontowanego rejestratora...Co nie zwalnia kierowcy z rejestrowania czasu pracy właśnie na karteczkach KB.

Więc albo podasz konkretne źródło twoich sugestii...albo skoryguj to co napisałeś.

Coś takiego znalazłem w sieci. Nie jestem autorem tego zdjęcia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: 0liwski » 6 sie 2017, o 14:54

Kuba854 pisze:Nie rozumiem po co to cokolwiek pisać powiem tak Ludzie Kontrolbuch jest wymagany dla aut zarejestrowanych w DE to jest ich wewnętrzny przepis Nas to nie obowiązuje Wystarczy mieć 561 odpowiedni paragraf mieć przetłumaczony przy sobie i w dupe Was mogą pocałować nic nie zrobią 12 lat Jerzdzac miałem kontrol i co? Motyw taki ze lyso im się zrobiło kazali jechać.widzę te komentarze niektórych co się nasluchaja bajek a później głupoty gadaja to szlag mnie trafia.
Zacytuję raz jeszcze powyższego "geniusza" uniwersytetów parkingowych.
Kolego Kuba854 - jestem po rozmowie z GITD i niestety nie potwierdzają słów jakie napisałeś.
Pojazdy do 3,5 tony MUSZĄ na terenie Niemiec stosować ręczną rejestrację czasu pracy kierowców.
Oczywiście nikt ciebie nie zmusza.... za mandaty zapłacisz raz, drugi, trzeci.....dziesiąty...

I nieważne, że przepis dotyczy niemieckiego prawa pracy a NIKT z nas nie jest zatrudniony w niemieckiej firmie.
Nawet spotkałem się z przypadkami, że niemiecki policjant z opuszczona koparą puszczał delikwenta który tłumaczył, że pracuje na własnej działalności zatem jego przepis prawa pracy nie dotyczy. Jak trafisz na niedouczonego glinę niemieckiego to tak będzie.. Ale nie zawsze ci się uda...

Jedynym "utrudnieniem" jest wypełnianie KB/TKB gdy jeździmy poza German Territory i nagle wjeżdżamy na teren german Teritorry.
Różnie może być. Dlatego zalecam wypełnianie na całym wyjeździe.

Ale jeśli ktoś lubi się odwoływać i tracić czas z niemieckim BAG czy Politzei na autobahn...to jego wola.. :mrgreen:

Wypełniamy KONTROLBACH czy też Tageskontrollblatt...bo jednemu się uda wykpić a potem dziesiątki busiarzy dostaną mandaty...
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: Wolf » 6 sie 2017, o 18:39

Jadę busem plandeką 10ep międzynarodówką, widzę BAG, lizaczek i zaproszenie, zatrzymuję się proszą o dokumenty, otwarcie plandeki, daję dowód osobisty, prawko, dowód rejestracyjny, jechałem na pusto, po wzięciu dokumentów poprosił jeszcze o książkę, pytam się jaką książkę, on mówi czas pracy, więc pokazuje mu kontrolbaucha, wziął do reki, zapytał się skąd i dokąd jadę, przybił mi pieczątkę powiedział że wszytko dobrze i życzył spokojnej drogi.

W czwartek blaszką jechałem przed Berlinem Polcja mne ściąga z autostrady, na jakiś leśny parking, POLIZAI KONTROL, myślę że przebierańcy, ale trzy osoby w mundurkach, proszą o dokumenty, daję prawko, dowód osobisty i dowód rejestracyjny, pytają się czy coś wiozę, mówię że ładunek, pokazać, daję cmr otwieram pakę popatrzył na pasy, powiedział że tutaj wszystko dobrze, czy mam tacho, pokazuje kartkę, mówi że wszytko w porządku i mogę jechać.

Tyle w temacie.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: Dychu » 19 sie 2017, o 17:36

Po wypowiedziach kolegów j/w, dodam tylko, że wypełnienie KB zajmuje mi nie więcej niż 3 minuty więc nawet podczas całego wyjazdu po Europie, nie stracimy aż tyle czasu na ten dokument więc czy musi być czy nie, dla spokoju ducha lepiej mieć go i poświęcić te 3 minuty ażeby zamiast na mandaty, wydać tą kasę na zakupy :-). Chociaż muszę dodać, że od sierpnia zasuwam większym busikiem i mam tacho więc mam inną zabawę i nie muszę już ręcznie nic wypisywać :-).

Awatar użytkownika
Zoltek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:77
Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
Samochód:Renault Master
Firma:ZolTrans
Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
Lokalizacja:małopolskie
Kontakt:

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: Zoltek » 27 sie 2017, o 18:09

Tylko, że z tego co pamiętam to rozporządzenie WE 561/2006 kilka lat temu zostało zastąpione przez rozporządzenia WE 1071/2009, 1072/2009 i 1073/2009. Zatem nie wiem dlaczego ludzie ciągle się powołują na stare i nieaktualne rozporządzenie. Fakt masa przepisów w 2009 została przepisana z poprzedniego rozporządzenia i są dokładnie takie same jak w 2006 roku jednak wiele uległo zmianie lub zostały dopisane nowe.

Co do samego KB to jak czytam, że ktoś uznaje to za przepisy wewnętrzne i nie będzie ich stosował to tak samo jakby mi powiedział, że nie ma w samochodzie łańcuchów jak jedzie do Austrii w okresie zimowym albo alkomatu jak jedzie do Francji. Tego też nie robicie? Czyli winietek w innych państwach nie kupujecie bo w Polsce nie trzeba płacić? ;) Wole dla spokoju poświęcić 5 minut dziennie i zrobić tą kartkę a potem mieć spokój niż martwić się widząc każdy niemiecki radiowóz, że mnie zatrzymają i wlepią mi mandat. Dodatkowo KB wykorzystuje w firmie jako rozliczenie czasu pracy kierowców. A widziałem już takich geniuszy szefów co dają kartę drogową do wypełnienia żeby później rozliczyć czas pracy swoich kierowców jednocześnie nakazując kierowcy całkowite olanie KB albo wypełnianie jeśli się kierowcy podoba KB wraz z Kartą Drogową.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: Dychu » 27 sie 2017, o 18:12

Bardzo fajnie i rzeczowo piszesz kolego Zoltek :-), oby takich ludzi więcej tu było i chciało coś sensownego od siebie dodać :-). Szefnciów geniuszy non stop widuje więc to nie prehistoria :-) a to co robimy, to robimy dla siebie i oszczędności więc w takich wypadkach, mam w dupie szefnciów bo i tak nie zwrócą za mandaty :-).

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: 0liwski » 12 paź 2017, o 14:28

Zoltek pisze:Tylko, że z tego co pamiętam to rozporządzenie WE 561/2006 kilka lat temu zostało zastąpione przez rozporządzenia WE 1071/2009, 1072/2009 i 1073/2009. Zatem nie wiem dlaczego ludzie ciągle się powołują na stare i nieaktualne rozporządzenie.
Nie wiem skąd kolega czerpie swoją wiedzę, jakoby 561/2006 zostało uchylone.... przez jakikolwiek inny akt prawny?
Jeśli tak to poproszę o podstawę prawną zastępującą 561/2006.

Rozporządzenie (EWG) nr 3820/85 traci moc i zostaje zastąpione niniejszym rozporządzeniem 561/2006.
Zaś rozporządzenie WE 1073/2009 z dnia 21 października 2009 r. tylko częściowo zastępuje 561/2006, bo odnosi się w sprawie wspólnych zasad dostępu do międzynarodowego rynku usług autokarowych i autobusowych.

Wobec powyższego proszę podać podstawę prawną które zastępuje rozporządzenie 561/2006. bo moim zdaniem 561/2006 dalej obowiązuje.... z zastrzeżeniem, że w ogóle nie dotyczy transportu do 3,5T... I tu znowu powstaje pytanie.... czemu NIEMCY nie stosują się do prawa nadrzędnego jakim jest prawo UE i uchwalają swoje wewnętrzne przepisy....narzucając tym samym transport pojazdom o DMC od 2,8 do 3,5 T stosować się na ich terenie do ich własnych przepisów.

Kwestią dalej niejasną/niewyjaśnioną pozostaje sprawa tych kierowców jacy pracują na swoim - ale w pełni na swoim tj. własna firma i CMR z własnymi pieczątkami... ich niemieckie prawo pracy w ogóle nie obowiązuje.... a tego właśnie dotyczy stosowanie się do 9-cio godzinnego dnia i 45 godzinnego tygodnia pracy... :)
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
daroot
Użytkownik
Użytkownik
Posty:1
Rejestracja:14 lip 2017, o 18:20

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: daroot » 25 paź 2017, o 23:21

Witam. Jak mają się przepisy o książce czasu pracy w DE, gdy osobowym autem ciągnę lawetę ? Zestaw DMC 4100kg.

Awatar użytkownika
LordAndrew22
Użytkownik
Użytkownik
Posty:5
Rejestracja:8 mar 2018, o 18:30
Uprawnienia:B

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: LordAndrew22 » 9 mar 2018, o 10:05

No dobra czyli po przeczytaniu stwierdzam, ze warto pisac kontrolbuche przy calym wyjezdzie od pierwszego dnia a nie tylko w germanii. Ale wiadome jest ze sie kantuje w takich wpisach woec w jaki sposob mozna rozpisac na przyklad trase 2.400 km w 24h by wie kontrola nie przyczepila jest to trasa ewidentnie na kilkadni a nie na dwa jak taki wpis zrobic poprawnie?

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post autor: Wolf » 9 mar 2018, o 21:57

Piszcie czy nie, wasza sprawa, w środę na "11" ok 14:30 wracając z Berlina zostałem ściągnięty na kontrolę, pierwsze pytanie co co mam na pace, drugie czy mam książkę (tacho), dałem prawko, dowód, CMR z dostawy w Berlinie, zaświadczenie o braku aktywności z ostatnich 28dni oraz środowy wykres, gdzie ostatnia kreseczka była z 12:30 jak start auta po przerwie, jeden polizai wziął dokumenty i poszedł do auta, a drugi oglądał zawzięcie busa, o dziwo byłem przekonany że przyczepi się do poszczerbionych lusterek (połamane obudowy) ale popukał w nie placami, za to ambitni oglądał opony i klęczał pod autem, w sumie jakieś 15 minut oddali mi wszystko i życzyli spokojnej drogi a na odwrocie tacho dostałem pieczątkę ;)

I tak nasuwa mi się pytanie czy warto iść w zaparte i ryzykować 150e za dzień gdzie nie było tacho rozpisane, albo udowodnianie że ich przepis nas nie dotyczy ? wydruk i kreseczki to są ułamki sekund no 1-2 na dobę na rozrysowanie, No ale żyjemy w wolnej Europie i do każdego należy samodzielna decyzja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Poradniki”