Teraz jest 21 sie 2017, o 11:59


Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

W tym dziale znajdziesz poradniki związane m.in z prawidłowy zabezpieczeniem ładunku, bezpieczeństwem podczas ładunku itp.
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

orys

Moderator

Moderator

  • Posty: 607
  • Dołączył(a): 19 sie 2014, o 02:13
  • Podziękował : 138 razy
    Otrzymał podziękowań: 108 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B, C, Level D AFS,

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post31 sty 2017, o 23:48

0liwski napisał(a):Twój trolling kończy się tym, że raz piszesz o prawie niemieckim w Belgii w 1944 a innym razem w 1945... Więc zdecyduj się.
Bo internetowych e-fighterów mamy nadpodaż...


Sorry, jakbym wiedział, że będziesz latał po internecie i porównywał czy za każdym razem opowiedziałem tą historię identycznie, to bym sobie nagrał tą rozmowę i transkrypt zrobił :)

Do tego jak będziesz tak romantycznie podskakiwał w dyskusjach z niemieckimi służbami... to licz się z aresztem 12 h...i wtedy dalej pisz takie banialuki po forach.


Ale Ty wiesz, że ja mam absolutnie w dupie to, że Ty mi nie wierzysz? :-) Wiem jak było.

A co do kontaktów z Niemieckimi służbami, podbnie jak z Brytyjskimi to ja mam jeną zasadę:
- uprzejmie, konkretnie i prawdziwie.
Jeśli mam za uszami - to uczciwie mówię, bo nie bedę robił z siebie wariata idąc w zapartę.
Jesli jestem pewien swojego - to uprzejmie i konkretnie tłumaczę dlaczego.
A jeśli da się okrasić humorem, to tylko lepiej.

Skutek? 10 lat zawodowej jazdy po UK + jakieś 3 lata busem po całej Europie - ZERO mandatów za jakiekolwiek rzeczy inne niż prędkość, czyste konto.

I nie trudź się z odpowiadaniem i udowadnianiem mi że zmyślam, bo, jak już pisałem, mam w dupie czy mi uwierzysz czy nie, a i tak mi nie udowodnisz, bo ja Tam byłem wtedy a Ty nie.

jak nie masz ostatnich 28 dni... to masz mieć "urlopówkę" od firmy że w 28 dniach poprzedzających wyjazd nie jeździłeś. Jeśli firma ci nie da tych 28 poprzednich....pokazujesz im swoje plecy i odchodzisz


Życzę powodzenia w otrzymaniu urlopówki od firmy brytyjskiej :)

Oczywiście dobrze jest mieć jakieś potwierdzenie, bo Niemcy próbują tego wymagać, ale jeśli nie jeździłeś po Niemczech od miesiąca, to nie mają prawa. Dlatego mi zawsze wystarczał list od firmy - na papierze firmowym, mówiący że rozpocząłem pracę wtedy a wtedy po minimum 48h okresie odpoczynku. I NIGDY nikt w firmie nie miał żadnych problemów kiedy legitymizował się tym listem.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

salcesonzjajkiem

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 13 lut 2017, o 21:52
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post25 lut 2017, o 17:56

Witam. Ile przerwy jest wymagane po 9h jazdy przez niemcy?
Na zaladunku/rozladunku zaznaczam lozko czy kwadracik?
Offline
Avatar użytkownika

Kiciek

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): 12 cze 2017, o 17:29
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post5 lip 2017, o 14:55

Panowie przygotowuję właśnie kontrolbucha dla nowego kierowcy. Czy w załączniku który jest w pierwszym poście wystarczy ze wskażę pierwszy dzień pracy to ten za który ma kontrolbuch (pkt 11) a resztę skreślę?
Jak rozwiązać taki przypadek?
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 143
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 19 razy
    Otrzymał podziękowań: 15 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Iveco Daily
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post5 lip 2017, o 19:32

salcesonzjajkiem napisał(a):Witam. Ile przerwy jest wymagane po 9h jazdy przez niemcy?
Na zaladunku/rozladunku zaznaczam lozko czy kwadracik?


Temat stary ale dla potomności...doba ma 24 godziny, Ty masz 9 godzin jazdy z wyjątkiem, dwa razy w tygodniu 10 godzin jazdy, musisz mieć 9 godzin przerwy i 6 godzin możesz mieć innych prac, np. załadunek, wyładunek. 9 godzin musisz mieć przerwy. Łożko to pauza czyli te 9 godzin, kwadracik - inne prace czyli te 6 godzin w dobie.
Ostatnio edytowano 5 lip 2017, o 19:35 przez Dychu, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 143
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 19 razy
    Otrzymał podziękowań: 15 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Iveco Daily
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post5 lip 2017, o 19:34

Kiciek napisał(a):Panowie przygotowuję właśnie kontrolbucha dla nowego kierowcy. Czy w załączniku który jest w pierwszym poście wystarczy ze wskażę pierwszy dzień pracy to ten za który ma kontrolbuch (pkt 11) a resztę skreślę?
Jak rozwiązać taki przypadek?



Ja zrobiłbym tak : wypisał mu bucha na granicy jako pierwszy dzień na pierwszej stronie. Napisałeś, że to nowy kierowca więc wiadomym jest, że nie jeździł wcześniej na Niemcy. Nie kombinuj ze skreśleniami tylko niech prowadzi sobie bucha od początku, to 3 minuty pracy a nikt się do niego nie przyczepi.
Offline
Avatar użytkownika

0liwski

  • Posty: 143
  • Dołączył(a): 30 wrz 2016, o 23:23
  • Lokalizacja: POMORSKIE
  • Podziękował : 9 razy
    Otrzymał podziękowań: 6 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: KILKA...Sp.z.o.o.
  • Uprawnienia: A, B, B+E

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post5 lip 2017, o 23:15

Dychu napisał(a):
salcesonzjajkiem napisał(a):Witam. Ile przerwy jest wymagane po 9h jazdy przez niemcy?
Na zaladunku/rozladunku zaznaczam lozko czy kwadracik?


Temat stary ale dla potomności...doba ma 24 godziny, Ty masz 9 godzin jazdy z wyjątkiem, dwa razy w tygodniu 10 godzin jazdy, musisz mieć 9 godzin przerwy i 6 godzin możesz mieć innych prac, np. załadunek, wyładunek. 9 godzin musisz mieć przerwy. Łożko to pauza czyli te 9 godzin, kwadracik - inne prace czyli te 6 godzin w dobie.



Nie zapominaj koledze napisać - bo po pytaniu wnioskuję że świeżak - że te 9 godzin NIE można robić na raz... :lol:
Nie bić piany....Dla wielu z WAS to cel życia... dla mnie...to tylko przystanek.. :)
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 143
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 19 razy
    Otrzymał podziękowań: 15 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Iveco Daily
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post6 lip 2017, o 17:56

0liwski napisał(a):
Dychu napisał(a):
salcesonzjajkiem napisał(a):Witam. Ile przerwy jest wymagane po 9h jazdy przez niemcy?
Na zaladunku/rozladunku zaznaczam lozko czy kwadracik?


Temat stary ale dla potomności...doba ma 24 godziny, Ty masz 9 godzin jazdy z wyjątkiem, dwa razy w tygodniu 10 godzin jazdy, musisz mieć 9 godzin przerwy i 6 godzin możesz mieć innych prac, np. załadunek, wyładunek. 9 godzin musisz mieć przerwy. Łożko to pauza czyli te 9 godzin, kwadracik - inne prace czyli te 6 godzin w dobie.



Nie zapominaj koledze napisać - bo po pytaniu wnioskuję że świeżak - że te 9 godzin NIE można robić na raz... :lol:


Nie pisałem tego bo myślałem, że to oczywiste :-) ale masz rację, tu dużo rzeczy oczywistych jest ale...napiszcie koledzy jak to jest :-).

Dodatek specjalny dla kolegi pytającego : max możesz jechać 4.5 godziny i musisz zrobić 45 minut przerwy ale i tu są ale czyli możesz tą przerwę skrócić np. jedziesz 2 godziny i robisz przerwę 15 minut bo to minimum, walisz następne 2.5 godziny, robisz sobie 30 minut itd.
Offline
Avatar użytkownika

Kiciek

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): 12 cze 2017, o 17:29
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post9 lip 2017, o 13:02

Dychu napisał(a):
Kiciek napisał(a):Panowie przygotowuję właśnie kontrolbucha dla nowego kierowcy. Czy w załączniku który jest w pierwszym poście wystarczy ze wskażę pierwszy dzień pracy to ten za który ma kontrolbuch (pkt 11) a resztę skreślę?
Jak rozwiązać taki przypadek?



Ja zrobiłbym tak : wypisał mu bucha na granicy jako pierwszy dzień na pierwszej stronie. Napisałeś, że to nowy kierowca więc wiadomym jest, że nie jeździł wcześniej na Niemcy. Nie kombinuj ze skreśleniami tylko niech prowadzi sobie bucha od początku, to 3 minuty pracy a nikt się do niego nie przyczepi.


kierowca nie jeździł na terenie Niemiec wcześniej, ale skąd BAG ma wiedzieć że to jego pierwszy dzień pracy?
nie będzie problemu w takich sytuacjach że nie ma za wcześniejsze dni książki??
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 143
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 19 razy
    Otrzymał podziękowań: 15 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Iveco Daily
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post9 lip 2017, o 14:55

Kiciek napisał(a):
Dychu napisał(a):
Kiciek napisał(a):Panowie przygotowuję właśnie kontrolbucha dla nowego kierowcy. Czy w załączniku który jest w pierwszym poście wystarczy ze wskażę pierwszy dzień pracy to ten za który ma kontrolbuch (pkt 11) a resztę skreślę?
Jak rozwiązać taki przypadek?



Ja zrobiłbym tak : wypisał mu bucha na granicy jako pierwszy dzień na pierwszej stronie. Napisałeś, że to nowy kierowca więc wiadomym jest, że nie jeździł wcześniej na Niemcy. Nie kombinuj ze skreśleniami tylko niech prowadzi sobie bucha od początku, to 3 minuty pracy a nikt się do niego nie przyczepi.


kierowca nie jeździł na terenie Niemiec wcześniej, ale skąd BAG ma wiedzieć że to jego pierwszy dzień pracy?
nie będzie problemu w takich sytuacjach że nie ma za wcześniejsze dni książki??


Pomyśl logicznie...napisałeś, że nowy kierowca więc jak mógł gdziekolwiek wcześniej jeździć ? ....to raz, dwa, nie powinno nas interesować co wcześniej, ważne, że w razie kontroli jest wszystko wg. sztuki czyli kierowca ma wpis aktualny. Zawsze może dołączyć kopie umowy o pracę jak już chcesz być taki służbowy :-). Przepis mówi, że masz mieć historie 28 dni wstecz no ale to bardziej w tachno niż książeczkach :-). Jasne, że na upartego , kierowca może sobie poświecić dziennie te 2 minuty i wpisywać wszystko a wtedy nikt i nigdzie się nie przyczepi.
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 143
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 19 razy
    Otrzymał podziękowań: 15 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Iveco Daily
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Czas pracy w UE - KONTROLLBUCH

Post9 lip 2017, o 14:55

Kiciek napisał(a):
Dychu napisał(a):
Kiciek napisał(a):Panowie przygotowuję właśnie kontrolbucha dla nowego kierowcy. Czy w załączniku który jest w pierwszym poście wystarczy ze wskażę pierwszy dzień pracy to ten za który ma kontrolbuch (pkt 11) a resztę skreślę?
Jak rozwiązać taki przypadek?


kierowca nie jeździł na terenie Niemiec wcześniej, ale skąd BAG ma wiedzieć że to jego pierwszy dzień pracy?
nie będzie problemu w takich sytuacjach że nie ma za wcześniejsze dni książki??


Pomyśl logicznie...napisałeś, że nowy kierowca więc jak mógł gdziekolwiek wcześniej jeździć ? ....to raz, dwa, nie powinno nas interesować co wcześniej, ważne, że w razie kontroli jest wszystko wg. sztuki czyli kierowca ma wpis aktualny. Zawsze może dołączyć kopie umowy o pracę jak już chcesz być taki służbowy :-). Przepis mówi, że masz mieć historie 28 dni wstecz no ale to bardziej w tachno niż książeczkach :-). Jasne, że na upartego , kierowca może sobie poświecić dziennie te 2 minuty i wpisywać wszystko a wtedy nikt i nigdzie się nie przyczepi.
Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Poradniki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości