Witam.
Jakiś czas temu w dziale o fajnych/bezpiecznych parkingach nawiązała się dyskusja na temat naliczania opłat za postój na płatnej autostradzie. Opowiem Wam co mi się przytrafiło...
Dotyczy francuskiej A9. W sobotę ok 11 wjechałem na płatny odcinek celowo. Kilka km za bramkami jest potężny serwis AGIP. Cel był jeden: spędzenie tam weekendu i przede wszystkim prysznic.
Na bilecie było jak byk, że jest on ważny 48h, chociaż nie do końca byłem świadomy o co dokładnie chodzi z tą "ważnością".
Parking opuściłem w pn kilka minut po 10. Po kilku km zjechałem pierwszym zjazdem.
Maszyna nie chciała przez pierwsze dwie minuty przyjąć mi biletu. Miałem już wzywać obsługę kiedy w końcu się udało. Do zapłaty było 30 euro i 20 centów. Zapłaciłem i zaraz za bramkami wjechałem do budynku obsługi. Trzy Panie. Jedna z nich ledwo gadała po angielsku.
Opowiedziałem o co chodzi potem zadano mi kilka pytań. Nawet typu gdzie ja ten bilet mam, rozumiecie ? Pełna konsternacja, babeczki w pewnym momencie nie wiedziały już jak wybrnąć. Ostatecznie chyba wszystkie trzy w końcu mnie zrozumiały i dostałem taką oto odpowiedź "dlatego, że był postój, stąd taka opłata".
Pytam "więc co to za informacja, że bilet jest ważny 48h ?"
Znowu problem, babeczki zaczęły grzebać w jakiś książkach z przepisami. Ostatecznie dostałem druk reklamacyjny. Wypełniłem danymi, opisałem całą sytuację po angielsku, podpisałem, dostałem kopię i to tyle.
To było 3 tygodnie temu.
Ku mojemu zdziwieniu przyszedł do mnie wczoraj e-mail
Monsieur,
Par votre courrierdu 01/06/2015, vous nous informez que sur la gare de Sète le 01 juin dernier, vous avez réglé le trajet le plus long.
En vous demandant d’acquitter le montant du péage correspondant au parcours le plus long, notre société applique, à juste titre, qu’appliquer les procédures en vigueur. En effet, l’Article 16 du règlement d’exploitation des autoroutes stipule que les titres de transit ont une validité de 24 heures. Le non-respect de cette règle occasionnerait sans nul doute une fraude importante. Notre société se doit donc d’être stricte à ce sujet.
Cependant, persuadés de votre bonne foi et à titre tout à fait exceptionnel, nous avons le plaisir de vous informer que la somme de 27.80 € sera virée sur votre compte bancaire dans un délai de 15 jours dès réception d'un IBAN que vous voudrez bien nous retourner par l' intermédiaire de cette adresse email sur lequel doit impérativement apparaître:
v Code IBAN (Identification internationale de compte bancaire) ;
v Adresse SWIFT (identifiant international banque - BIC) ;
v Nom et adresse du titulaire du compte
v Nom et adresse complète de votre banque.
Veuillez agréer l’expression de nos sincères salutations.
Oznacza to, że dostanę zwrot prawie 28 euro na mój rachunek bankowy. Warto zatem walczyć
p.s. pozwoliłem sobie potłumaczyć trochę, bilet jest ważny 24h a nie 48h to po pierwsze, a po drugie, opłata została naliczona za przekroczone 24h, ale ponieważ byłem grzeczny
i prawdomówny oraz dość sensownie i logicznie próbowałem bronić swojej racji to reklamacja została uznana.