Wynagrodzenie
- speed_cars
- Użytkownik
- Posty:4
- Rejestracja:12 mar 2014, o 10:41
- Samochód:Renault Master
- Uprawnienia:B, C, C+E
Witam, mam pytanie, czy to jest zgodnie z prawem jeżeli pracodawca płaci od kilometra ? Wiem że jeżeli jestem zatrudniony jako kierowca który jeździ zagranicą to przysługują mi diety.
- adikson1
- Użytkownik
- Posty:12
- Rejestracja:26 kwie 2014, o 23:04
- Samochód:Fiat Ducato 3.0
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Chorzów
Re: Wynagrodzenie
pracodawca Ci powie, że dietę masz wliczoną w kilometrówkę, pytanie jeszcze czy ktoś płaci postojowe, bo to też różnie bywa
- morus312
- Posty:18
- Rejestracja:6 gru 2013, o 17:19
- Samochód:Renault Master
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Bielawa
Re: Wynagrodzenie
No nie wiem czy może być dieta wliczona w kilometrówkę... ponieważ pracujesz na akord, a wysokość diety jest z góry założona, ale nie jestem pewny tego. Ale dieta powinna Ciebie obowiązywać i w ruchu międzynarodowym to nawet fajna sumka. Ale czekaj na odpowiedź kogoś bardziej obeznanego w kruczkach prawniczych Pzdr!
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Wynagrodzenie
A czy świadectwo kwalifikacji, badania i kartę kierowcy posiadasz że żądasz takich praw jak zawodowi kierowcy którzy na swoje uprawnienia wydali po minimum 12tyś i co pięć lat wydają 5tyś a ty jednorazowo 2tyś, szacun dla tego kto z busiarzy ma dietę, jak do tej pory nie spotkałem ani jednego. My jak psy bez snu robimy po 2tyś km na dobę licząc przejechane km.
- adikson1
- Użytkownik
- Posty:12
- Rejestracja:26 kwie 2014, o 23:04
- Samochód:Fiat Ducato 3.0
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Chorzów
Re: Wynagrodzenie
cała prawda w odp Wolfa
Ale czasem sie zdazy firma, co płaci podstawe i diete do tego ..
Ale czasem sie zdazy firma, co płaci podstawe i diete do tego ..
- agencik
- Użytkownik
- Posty:42
- Rejestracja:14 mar 2014, o 21:12
- Samochód:Renault :(
- Firma:Dar-Trans
- Uprawnienia:B, tram, sztapl,
- Lokalizacja:Szczecin
Re: Wynagrodzenie
Który zawodowy kierowca po za parkingową bajką przyzna się że tysiące zapłacił za to by stać się zawodowym.
Uprawnienia, świadectwo kwalifikacji i pierwsze doświadczenia funduje państwo i fundusze europejskie więc bez ściskania bajek. To że nie masz dodatkowych uprawnień czy innych kwitkòw nie dyskwalifikuje cię w prawach pracownika, teoretycznie dieta się należy, tyle że prawie nikt tego nie płaci. A państwo dopiero wolno dochodzi do tego ze z busów można ciągnąć kasę wiec niedługo zaczną się kary i kontrole, za jazdę bez badań psycho technicznych, na umowie zlecenie na międzynarodówce, podniesienie kar za przeładowanie, może i za brak diet. Choć niektórzy pracodawcy każą sobie podpisywać kwity odbioru diety bez jej wypłacania.
Uprawnienia, świadectwo kwalifikacji i pierwsze doświadczenia funduje państwo i fundusze europejskie więc bez ściskania bajek. To że nie masz dodatkowych uprawnień czy innych kwitkòw nie dyskwalifikuje cię w prawach pracownika, teoretycznie dieta się należy, tyle że prawie nikt tego nie płaci. A państwo dopiero wolno dochodzi do tego ze z busów można ciągnąć kasę wiec niedługo zaczną się kary i kontrole, za jazdę bez badań psycho technicznych, na umowie zlecenie na międzynarodówce, podniesienie kar za przeładowanie, może i za brak diet. Choć niektórzy pracodawcy każą sobie podpisywać kwity odbioru diety bez jej wypłacania.
Sie cita, sie wie.
Sie pyta, sie wie jeszcze więcej
https://plus.google.com/107920073629536521308/about
Sie pyta, sie wie jeszcze więcej
https://plus.google.com/107920073629536521308/about
Re: Wynagrodzenie
DO agencik.
Badania psychotechniczne obowiązują każdego kierowce, który ma w obowiązkach poruszanie się autem. Nawet jak jedziesz firmową Octawią to również powinieneś te badania mieć. Właściciel firmy który jedzie swoim firmowym autem też ma obowiązek posiadania badań psychtech. Oczywiście nikt tego nie sprawdza dopóki nie będziesz mieć wypadku itp...
Badania psychotechniczne obowiązują każdego kierowce, który ma w obowiązkach poruszanie się autem. Nawet jak jedziesz firmową Octawią to również powinieneś te badania mieć. Właściciel firmy który jedzie swoim firmowym autem też ma obowiązek posiadania badań psychtech. Oczywiście nikt tego nie sprawdza dopóki nie będziesz mieć wypadku itp...
- selwas
- Użytkownik
- Posty:104
- Rejestracja:10 kwie 2013, o 20:22
- Samochód:Boxer 3.0Hdi
- Firma:P.H.Trans
- Uprawnienia:B,C, HDS
- Lokalizacja:Myślenice
Re: Wynagrodzenie
Wolf pisze:A czy świadectwo kwalifikacji, badania i kartę kierowcy posiadasz że żądasz takich praw jak zawodowi kierowcy którzy na swoje uprawnienia wydali po minimum 12tyś i co pięć lat wydają 5tyś a ty jednorazowo 2tyś, szacun dla tego kto z busiarzy ma dietę, jak do tej pory nie spotkałem ani jednego. My jak psy bez snu robimy po 2tyś km na dobę licząc przejechane km.
No trochę przesadziłeś. Teraz bez dofinansowania z UP na KW kierowca zawodowy zrobi wszystkie uprawnienia za ok. 6/7 tyś zł, a co pięć lat wyda góra 1tyś zł (karta kierowcy, prawko, i kurs uzupełniający)
Dieta powinna obowiązywać każdego kto jest w delegacji. Niestety chore stawki na to nie pozwalają. Sam teraz zacząłem jezdzić na przerzutach po De i beneluxie, płacone same km, śmieszne pieniążki ale co zrobisz.
- Kubaducato
- Użytkownik
- Posty:1
- Rejestracja:9 lip 2014, o 13:54
- Samochód:Ducato
- Firma:Transport pospieszny
- Uprawnienia:b
Re: Wynagrodzenie
Ja mam diete sama oraz postojowe za weekend pozdrawiam niedowiarkow:-)
- TGD_Szczecin
- Użytkownik
- Posty:1
- Rejestracja:18 sie 2014, o 12:17
- Firma:TGD
Re: Wynagrodzenie
Teoretycznie przepisy mówią tak:
Rozporządzenie 561/2006:
"Artykuł 10
1. Przedsiębiorstwo transportowe nie może wypłacać kierowcom zatrudnionym lub pozostającym w
jego dyspozycji żadnych składników wynagrodzenia, nawet w formie premii czy dodatku do
wynagrodzenia, uzależnionych od przebytej odległości i/lub ilości przewożonych rzeczy, jeżeli ich
stosowanie może zagrażać bezpieczeństwu drogowemu lub zachęcać do naruszeń niniejszego
rozporządzenia."
Z tym, że samo rozporządzenie dotyczy:
"Artykuł 2
1. Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie do przewozu drogowego:
a) rzeczy, gdy dopuszczalna masa całkowita pojazdów łącznie z przyczepą lub naczepą przekracza
3,5 tony; lub
b) osób, pojazdami skonstruowanymi lub trwale przystosowanymi i przeznaczonymi do przewozu
więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą."
Co do kosztów związanych z prawem jazdy C+E co 5 lat to szkolenie okresowe około 400zł, prawo jazdy 100,50zł, badania powinien sfinansować pracodawca.
Rozporządzenie 561/2006:
"Artykuł 10
1. Przedsiębiorstwo transportowe nie może wypłacać kierowcom zatrudnionym lub pozostającym w
jego dyspozycji żadnych składników wynagrodzenia, nawet w formie premii czy dodatku do
wynagrodzenia, uzależnionych od przebytej odległości i/lub ilości przewożonych rzeczy, jeżeli ich
stosowanie może zagrażać bezpieczeństwu drogowemu lub zachęcać do naruszeń niniejszego
rozporządzenia."
Z tym, że samo rozporządzenie dotyczy:
"Artykuł 2
1. Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie do przewozu drogowego:
a) rzeczy, gdy dopuszczalna masa całkowita pojazdów łącznie z przyczepą lub naczepą przekracza
3,5 tony; lub
b) osób, pojazdami skonstruowanymi lub trwale przystosowanymi i przeznaczonymi do przewozu
więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą."
Co do kosztów związanych z prawem jazdy C+E co 5 lat to szkolenie okresowe około 400zł, prawo jazdy 100,50zł, badania powinien sfinansować pracodawca.