Mandat z Włoch za prędkość. Kto płaci?

Przepisy dotyczące transportu drogowego do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
Kedarrr
Użytkownik
Użytkownik
Posty:18
Rejestracja:5 lut 2018, o 23:37
Mandat z Włoch za prędkość. Kto płaci?

Post autor: Kedarrr » 13 lis 2018, o 10:42

Witam

Przyszedł mi mandat z Włoch z marca tego roku za przekroczenie prędkości o 28 km/h.
Jestem włascicielem busa a kierowcą był mój wujek, który legalnie u mnie pracował.

Teraz pytanie. Kto ma zapłacić mandat? Właściciel pojazdu czy kierowca?
Policja włoska powiedziała mi, że właściciel pojazdu a dopiero poźniej można się ubiegać o przekierowanie punktów na kierowcę.

Czy może we Włoszech tak samo się to robi jak w innych krajach, oświadczenie kto jechał wysłać i już załatwione?

Wie ktoś czy Włosi ścigają za takie mandaty Polaków, czy idzie to w niepamięć?

ps. Mandat przyszedł poleconym.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Mandat z Włoch za prędkość. Kto płaci?

Post autor: Wolf » 13 lis 2018, o 20:59

Kedarrr pisze:Witam

Przyszedł mi mandat z Włoch z marca tego roku za przekroczenie prędkości o 28 km/h.
Jestem włascicielem busa a kierowcą był mój wujek, który legalnie u mnie pracował.

Teraz pytanie. Kto ma zapłacić mandat? Właściciel pojazdu czy kierowca?
Policja włoska powiedziała mi, że właściciel pojazdu a dopiero poźniej można się ubiegać o przekierowanie punktów na kierowcę.

Czy może we Włoszech tak samo się to robi jak w innych krajach, oświadczenie kto jechał wysłać i już załatwione?

Wie ktoś czy Włosi ścigają za takie mandaty Polaków, czy idzie to w niepamięć?

ps. Mandat przyszedł poleconym.