Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem
- Iglak
- Użytkownik
- Posty:325
- Rejestracja:11 lis 2014, o 19:50
- Samochód:Superb
- Firma:Własna
- Uprawnienia:A, B
- Lokalizacja:Łódź
STI: na b7-demce sa 215x60x16 nie chce zakladac wiekszej felgi bo czasem jezdze po takich drogach ze daj spokoj...to do mojej starej Viki.
Z każdym dniem rośnie liczba osób które mogą mnie pocałować w dupe!
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem
NorbiM3 pisze:Wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo.Wolf pisze:
To jeśli zapłacisz 1000e mandatu oraz poniesiesz koszt podstawienia drugiego przewoźnika, to nadal będzie ci się opłacało to spoko działaj, natomiast popatrz na taką sytuację:
1. Auto w papierach ma ładowność 1550kg, bierzesz ładunek 1150kg, na wadze masz za dużo o 150kg, za autopsji kończy się drobnym mandatem lub upomnieniem zazwyczaj pojedziesz dalej
2. Auto w papierach ma ładowność 1550kg, bierzesz ładunek 1500kg, na wadze masz za dużo o 500kg, za autopsji kończy się średnim mandatem oraz przeładunkiem towaru na drugie auto - powiedzmy działanie nieświadome
3. Auto w papierach ma ładowność 1550kg, bierzesz ładunek 200kg, na wadze masz za dużo o 1000kg, kończy się mega grzywną oraz przeładunkiem auta - działanie w pełni świadome z premedytacją.
Z autopsji jest tak że ci co konkretnie przeładowują auta maja zaplecze na potencjalne sankcje
Dzieki Wolf
Po to pytam, zeby oszacowac ryzyko i nie wtopic sie bardziej niz jestem wtopiony.
Teraz pytanie, bus wazy 2100kg, masy zaladunkowej ma 1090kg, a ja mam zamiar zaladowac go na około 1400-1500kg, czyli mozliwe ze nie przekrocze DMC ale przekrocze zaladunek.
Czy te okolicznosci nie przekroczenia DMC moga byc lagodzace w przypadku kontroli?
Ręce mi opadły, wagę auta podajesz z DR czy może jednak się wysiliłeś, zatankowałeś i wjechałeś nim na wagę, razem z tobą masz 2100 wagi ?, która wersja?
Dalej jeśli my przeładowujemy auta to tylko u żaby oraz w PL i to max ładunek 1500kg, nie więcej - po prostu szkoda auta, w pozostałych krajach max ładunek w dokumentach nie większy niż zapis w DR. Natomiast Szwajcaria i Norwegia 10ep max 800kg, 8ep winda max 600kg taki są rzeczywiste i realne ładowności.
Ford Transit średniak w papierach 1550kg ładowności a realna bezpieczna 1150kg.
Reasumując tak żebyś zrozumiał to co masz w dowodzie rejestracyjnym to jest fikcja w stosunku do stanu faktycznego.
Moja sugestia, jeśli masz zamiar jeździć częściej na międzynarodówkę, powalcz ze zmiana DMC 3190 na 3500, trochę kasy to pociągnie albo sprzedaj auto i kup z DMC 3500kg
- NorbiM3
- Użytkownik
- Posty:14
- Rejestracja:22 kwie 2016, o 21:52
- Samochód:Mercedes Sprinter
- Uprawnienia:B
Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem
W DR waga auta powinna zawierac kierowce i paliwo, ale pewnosci 100 proc ze tak akurat jest w tym przypadku nie ma.Wolf pisze:
Ręce mi opadły, wagę auta podajesz z DR czy może jednak się wysiliłeś, zatankowałeś i wjechałeś nim na wagę, razem z tobą masz 2100 wagi ?, która wersja?
Dalej jeśli my przeładowujemy auta to tylko u żaby oraz w PL i to max ładunek 1500kg, nie więcej - po prostu szkoda auta, w pozostałych krajach max ładunek w dokumentach nie większy niż zapis w DR. Natomiast Szwajcaria i Norwegia 10ep max 800kg, 8ep winda max 600kg taki są rzeczywiste i realne ładowności.
Ford Transit średniak w papierach 1550kg ładowności a realna bezpieczna 1150kg.
Reasumując tak żebyś zrozumiał to co masz w dowodzie rejestracyjnym to jest fikcja w stosunku do stanu faktycznego.
Moja sugestia, jeśli masz zamiar jeździć częściej na międzynarodówkę, powalcz ze zmiana DMC 3190 na 3500, trochę kasy to pociągnie albo sprzedaj auto i kup z DMC 3500kg
To moj pierwszy wyjazd busem.
Ten bus juz wozil opony ale w polsce (moj kuzyn) i twierdzi, ze prowadzi sie lepiej niz na pusto, tylko tam silnik jest bardzo slaby (86KM) wiec bede sie wlókł wracajac, byle nie za wolno bo to tez podejzane.
Jesli gra bedzie warta swieczki to trzeba bedzie pomyslec o innym aucie to pewne, teraz to taki rekonesans robie.
Moze po prostu zamiast 200 opon zabiore 180 x 7kg to wyjdzie 1260kg wiec przekrocze DMC o jakies 200kg... zawsze to lepsze niz poczatkowe 1000kg
Dzieki Wolf za pomoc
- NorbiM3
- Użytkownik
- Posty:14
- Rejestracja:22 kwie 2016, o 21:52
- Samochód:Mercedes Sprinter
- Uprawnienia:B
Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem
b7-demce? BMW 7?Iglak pisze:STI: na b7-demce sa 215x60x16 nie chce zakladac wiekszej felgi bo czasem jezdze po takich drogach ze daj spokoj...to do mojej starej Viki.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem
NorbiM3 pisze:W DR waga auta powinna zawierac kierowce i paliwo, ale pewnosci 100 proc ze tak akurat jest w tym przypadku nie ma.Wolf pisze:
Ręce mi opadły, wagę auta podajesz z DR czy może jednak się wysiliłeś, zatankowałeś i wjechałeś nim na wagę, razem z tobą masz 2100 wagi ?, która wersja?
Dalej jeśli my przeładowujemy auta to tylko u żaby oraz w PL i to max ładunek 1500kg, nie więcej - po prostu szkoda auta, w pozostałych krajach max ładunek w dokumentach nie większy niż zapis w DR. Natomiast Szwajcaria i Norwegia 10ep max 800kg, 8ep winda max 600kg taki są rzeczywiste i realne ładowności.
Ford Transit średniak w papierach 1550kg ładowności a realna bezpieczna 1150kg.
Reasumując tak żebyś zrozumiał to co masz w dowodzie rejestracyjnym to jest fikcja w stosunku do stanu faktycznego.
Moja sugestia, jeśli masz zamiar jeździć częściej na międzynarodówkę, powalcz ze zmiana DMC 3190 na 3500, trochę kasy to pociągnie albo sprzedaj auto i kup z DMC 3500kg
To moj pierwszy wyjazd busem.
Ten bus juz wozil opony ale w polsce (moj kuzyn) i twierdzi, ze prowadzi sie lepiej niz na pusto, tylko tam silnik jest bardzo slaby (86KM) wiec bede sie wlókł wracajac, byle nie za wolno bo to tez podejzane.
Jesli gra bedzie warta swieczki to trzeba bedzie pomyslec o innym aucie to pewne, teraz to taki rekonesans robie.
Moze po prostu zamiast 200 opon zabiore 180 x 7kg to wyjdzie 1260kg wiec przekrocze DMC o jakies 200kg... zawsze to lepsze niz poczatkowe 1000kg
Dzieki Wolf za pomoc
Co jest w DR a faktycznie to pozostawia wiele do życzenia, dla przykładu podręczna stara Blaszka T4 1.9D 60 KM wg DR ma ładowności 995 kg ale na wadze ze mną ok 80 kg z pełnym bakiem mam 860 kg (waga na wysypisku ze skokiem co 20 kg), 140 kg gdzieś uciekło, a zbiornik ma 80 L więc prawdopodobnie auto było homologowane na pusto bez paliwa i kierowcy.
Na chwile obecna z tego co się orientowałem ładowność/wagę auta określa się przy 1/4 zbiornika paliwa i przyjęciu wagi kierowcy 75 kg.
W kwestii wleczenia i zysku popatrz na to że jazda powyżej 110 km/h pochłania o 50% więcej paliwa niż jazda 80 km/h.
Kwestia mocy hmm temat rzeka dla jednego 180km w busie to powiedzmy "da się żyć", a inny śmiga 120km i jest zadowolony, mamy u nas międzynarodówkę plandekę 8ep z windą 130km i wszędzie daje radę, nie ma takiego miejsca gdzie by nie dojechała (no chyba że się nie zmieści)
- NorbiM3
- Użytkownik
- Posty:14
- Rejestracja:22 kwie 2016, o 21:52
- Samochód:Mercedes Sprinter
- Uprawnienia:B
Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem
Jechalem juz tym busem na pusto, 100km/h to jest maksymalna przelotowa na pusto, predkosci maksymalnej nie probowalem.
Kuzyn mowil ze z zaladowanymi oponami to sie da kolo 80km/h jechac, i pod gorke trza wachlowac biegami
Chce tak kolo 90km/h utrzymac na pusto
Fakt, bus jest bardzo oszczedny bo spala okolo 8-9l na pusto
W niemczech to gdzie tankowac zeby nie przeplacic za duzo? Ja jade do kolonii caly czas autostrada 2
Kuzyn mowil ze z zaladowanymi oponami to sie da kolo 80km/h jechac, i pod gorke trza wachlowac biegami
Chce tak kolo 90km/h utrzymac na pusto
Fakt, bus jest bardzo oszczedny bo spala okolo 8-9l na pusto
W niemczech to gdzie tankowac zeby nie przeplacic za duzo? Ja jade do kolonii caly czas autostrada 2
- Iglak
- Użytkownik
- Posty:325
- Rejestracja:11 lis 2014, o 19:50
- Samochód:Superb
- Firma:Własna
- Uprawnienia:A, B
- Lokalizacja:Łódź
Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem
Norbi nie mam bmw 7 tylko passata b7 2012r
Z każdym dniem rośnie liczba osób które mogą mnie pocałować w dupe!
- NorbiM3
- Użytkownik
- Posty:14
- Rejestracja:22 kwie 2016, o 21:52
- Samochód:Mercedes Sprinter
- Uprawnienia:B
Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem
łee to nie bedzie oponIglak pisze:Norbi nie mam bmw 7 tylko passata b7 2012r
a serio to nie dziele skóry na niedzwiedziu, zobaczymy czy w ogole wroce
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem
WOW do ekonomi to jeszcze tu brakuje, moje babcia T4 przy jeździe 80-90 pali 5,5L, przy 110 ok 6,5L, żeby tanio zatankować musisz zjechać z autostrady, ostatni wyjazd statystycznie cena ON na autostradzie ok 1,40e, na landach ok 0,20 taniej, w Belgii w mieście na Shellce automacie 0,95ENorbiM3 pisze:Jechalem juz tym busem na pusto, 100km/h to jest maksymalna przelotowa na pusto, predkosci maksymalnej nie probowalem.
Kuzyn mowil ze z zaladowanymi oponami to sie da kolo 80km/h jechac, i pod gorke trza wachlowac biegami
Chce tak kolo 90km/h utrzymac na pusto
Fakt, bus jest bardzo oszczedny bo spala okolo 8-9l na pusto
W niemczech to gdzie tankowac zeby nie przeplacic za duzo? Ja jade do kolonii caly czas autostrada 2
- NorbiM3
- Użytkownik
- Posty:14
- Rejestracja:22 kwie 2016, o 21:52
- Samochód:Mercedes Sprinter
- Uprawnienia:B
Re: Do Niemiec nieprzerejstrowanym sprinterem
Bus wazy prawie 2 tony i silnik 2.2 wiec nie ma co porownywac do leciutkiej t4Wolf pisze:WOW do ekonomi to jeszcze tu brakuje, moje babcia T4 przy jeździe 80-90 pali 5,5L, przy 110 ok 6,5L, żeby tanio zatankować musisz zjechać z autostrady, ostatni wyjazd statystycznie cena ON na autostradzie ok 1,40e, na landach ok 0,20 taniej, w Belgii w mieście na Shellce automacie 0,95ENorbiM3 pisze:Jechalem juz tym busem na pusto, 100km/h to jest maksymalna przelotowa na pusto, predkosci maksymalnej nie probowalem.
Kuzyn mowil ze z zaladowanymi oponami to sie da kolo 80km/h jechac, i pod gorke trza wachlowac biegami
Chce tak kolo 90km/h utrzymac na pusto
Fakt, bus jest bardzo oszczedny bo spala okolo 8-9l na pusto
W niemczech to gdzie tankowac zeby nie przeplacic za duzo? Ja jade do kolonii caly czas autostrada 2