Teraz jest 19 gru 2017, o 00:08


Czas jazdy i pracy

Przepisy dotyczące transportu drogowego do 3,5 DMC
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Kitek

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 13
  • Dołączył(a): 18 cze 2013, o 16:36
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 1 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)

Czas jazdy i pracy

Post22 cze 2013, o 09:47

Witam, otóż chciałbym się dowiedzieć od Was, doświadczonych kierowców busów jak wygląda w tym czas jazdy, pracy. Jest to również na zasadzie 4,5h, później 45min pauzy i znów 4,5h? Czy raczej na zasadzie zapierdzielasz ile dasz radę, spanko trochę i znów zapierdzielasz. Jeśli tak to czy na niemcu, z tym kontrollbuchem również jest takie zapierdzielanie i tylko wpisujesz ile jechałeś czy jak? :) Chodzi mi tu o wyjaśnienie tak wiecie, "po naszemu", a nie sztywno z przepisów. :) Pozdrawiam.
Offline
Avatar użytkownika

Lucky_Luke

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 199
  • Dołączył(a): 1 kwi 2013, o 18:38
  • Lokalizacja: Bydgoszcz
  • Podziękował : 38 razy
    Otrzymał podziękowań: 34 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: Czas jazdy i pracy

Post22 cze 2013, o 13:28

Zerknij w dzial poradniki tam masz wszystko napisane odnosnie czasu pracy i kontrolbucha (czy jak sie to pisze) ... jak w ktoryms kraju nie wymagaja udokumentowania czasu ppracy to jezdzisz na takiej zasadzie na jakiej sie z szefem dogadasz.
U Niemca jak sie nie myle nie musisz trzymac sie sztywno tych przepisow ale musisz wszystko robic z glowa ! by nie bylo ze wpisales pauze a jedziesz i nagle misiaczki lizakiem machna, klops murowany ...
Pozdrawiam
Lucky Luke
Szybszy Od Własnego Cienia !
Offline
Avatar użytkownika

Eddie1972

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 8 lis 2015, o 15:29
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Volvo
  • Uprawnienia: C

Re: Czas jazdy i pracy

Post8 lis 2015, o 15:38

Jestem za wprowadzeniem tacho do busów. Skończy się szaleńcza jazda po 20 godzin na dobę. Jakby każdy busiarz przestrzegał czasu pracy to by się je..ne spedytorki nauczyły, że kierowca też człowiek i spać też musi. Ale dzieje się chujnia pospolita i kierowcy busów dają sobą pomiatać. Ludzie miejcie swoją godność i nie dajcie się. Zapewne macie do kogo wracać. Pieniądzebto nie wszystko. Zdrowia wam nikt nie wróci.
Offline
Avatar użytkownika

orys

Moderator

Moderator

  • Posty: 658
  • Dołączył(a): 19 sie 2014, o 02:13
  • Podziękował : 158 razy
    Otrzymał podziękowań: 111 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B, C, Level D AFS,

Re: Czas jazdy i pracy

Post8 lis 2015, o 16:23

Ja też bym chciał tacho w busach, ale można by wprowadzić inne zasady, np. 12 godzin jazdy albo coś.

Jednak jazda busem to znacznie lżejsza robota niż jazda ciężarówką.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

krisb120

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 27
  • Dołączył(a): 28 cze 2013, o 15:15
  • Podziękował : 10 razy
    Otrzymał podziękowań: 3 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: renault

Re: Czas jazdy i pracy

Post8 lis 2015, o 19:56

Eddie1972 napisał(a):Jestem za wprowadzeniem tacho do busów. Skończy się szaleńcza jazda po 20 godzin na dobę. Jakby każdy busiarz przestrzegał czasu pracy to by się je..ne spedytorki nauczyły, że kierowca też człowiek i spać też musi. Ale dzieje się chujnia pospolita i kierowcy busów dają sobą pomiatać. Ludzie miejcie swoją godność i nie dajcie się. Zapewne macie do kogo wracać. Pieniądzebto nie wszystko. Zdrowia wam nikt nie wróci.



i w tym momencie koledzy ciekawe co byśmy robili?w wiekszości busy są potrzebne do eksperesów.Taka jest prawda.
Offline
Avatar użytkownika

pabaelus

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 24
  • Dołączył(a): 26 paź 2015, o 21:13
  • Podziękował : 2 razy
    Otrzymał podziękowań: 3 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Uprawnienia: B

Re: Czas jazdy i pracy

Post8 lis 2015, o 22:30

Problemem często są właśnie spedycje, które - siedząc po domach - mają złotówki w oczach i za nic kierowcę. Ale powiedzmy sobie szczerze - z tacho nie zarobilibyśmy tyle, co bez niego.
Ale prawda jest taka, że z tacho pensja byłaby głodowa. A jak praca jest ciężka - trudno, każda taka jest. Jak ją lubisz, to nie jest to problemem. A jak jest problem, to może czas zmienić pracę.
Offline
Avatar użytkownika

orys

Moderator

Moderator

  • Posty: 658
  • Dołączył(a): 19 sie 2014, o 02:13
  • Podziękował : 158 razy
    Otrzymał podziękowań: 111 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B, C, Level D AFS,

Re: Czas jazdy i pracy

Post9 lis 2015, o 03:00

krisb120 napisał(a):i w tym momencie koledzy ciekawe co byśmy robili?w wiekszości busy są potrzebne do eksperesów.Taka jest prawda.


Wtedy by się jeździło w podwójnej obsadzie. 20 godzin jazdy wystarczy, żeby przejechać pół Europy.

Albo by się organizowało sztafety.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

astri

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): 14 lis 2015, o 18:56
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 2 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: Czas jazdy i pracy

Post14 lis 2015, o 19:32

Ja się dziwię dlaczego na terenie UE nie powstała jakaś inicjatywa, stowarzyszenie które przy pomocy prawników nie złożyłoby do Komisji Europejskiej odpowiedniego projektu obywatelskiego dotyczącego czasu pracy na busa? Przecież sami widzicie, że tych busów na parkingach jest masa, może warto spróbować zbierać poparcie dla takiej inicjatywy? Chodzi tylko o czas praca, człowiek musi mieć sen (min. 7 godzin dla regeneracji).

Dla mnie doba 24 godziny, maksymalny czas jazdy na dobę to np. 12 godzin z przerwą min. 1 godzina. Oczywiście takie rozwiązania wprowadzić tylko do auta o DMC 3,5T typ firanka lub plandeka 8-10 EP, wtedy myślę byłoby bezpieczniej ale pstryczek w nos firmom bo wtedy byłoby oburzenie.

Z drugiej strony "mądre głowy" z KE mogą wprowadzić swoje zapisy i pogorszyć sytuację tzn. wprowadzić drogie rozwiązania, dodatkowe kursy i wyjdzie, że na busa trzeba na kurs wydać 3-5 tys. PLN.

Uważam, że wystarczyłoby tylko wprowadzić tacho, kartę kierowcy i jakiś szybki kurs 3-4 godziny do 500 zł i byłoby po problemie tej patologii, jeżdżenia po 20 godzin.

Dla mnie na busa czas pracy kierowców aut ciężarowych nie odpowiada, nie te gabaryty, na tiry uważam też mogliby wydłużyć ten czas pracy do 10-11 godzin dziennie z przerwami. To rozwiązanie nie jest dobre, być może liczba wypadków uległa zmniejszeniu ale często się słyszy, że czasu braknie, tu 10 min, tu 40 min.

Pamiętajcie tak naprawdę najważniejszym czynnikiem tutaj jest kierowca bez niego, żaden towar nie dojedzie na miejsce i to on powinien być szanowany najbardziej - oczywiście każdy chce mieć pracę ale kosztem zdrowia, bezpieczeństwa?
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1022
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 278 razy
    Otrzymał podziękowań: 162 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Czas jazdy i pracy

Post15 lis 2015, o 11:58

astri napisał(a):Ja się dziwię dlaczego na terenie UE nie powstała jakaś inicjatywa, stowarzyszenie które przy pomocy prawników nie złożyłoby do Komisji Europejskiej odpowiedniego projektu obywatelskiego dotyczącego czasu pracy na busa? Przecież sami widzicie, że tych busów na parkingach jest masa, może warto spróbować zbierać poparcie dla takiej inicjatywy? Chodzi tylko o czas praca, człowiek musi mieć sen (min. 7 godzin dla regeneracji).

Dla mnie doba 24 godziny, maksymalny czas jazdy na dobę to np. 12 godzin z przerwą min. 1 godzina. Oczywiście takie rozwiązania wprowadzić tylko do auta o DMC 3,5T typ firanka lub plandeka 8-10 EP, wtedy myślę byłoby bezpieczniej ale pstryczek w nos firmom bo wtedy byłoby oburzenie.

Z drugiej strony "mądre głowy" z KE mogą wprowadzić swoje zapisy i pogorszyć sytuację tzn. wprowadzić drogie rozwiązania, dodatkowe kursy i wyjdzie, że na busa trzeba na kurs wydać 3-5 tys. PLN.

Uważam, że wystarczyłoby tylko wprowadzić tacho, kartę kierowcy i jakiś szybki kurs 3-4 godziny do 500 zł i byłoby po problemie tej patologii, jeżdżenia po 20 godzin.

Dla mnie na busa czas pracy kierowców aut ciężarowych nie odpowiada, nie te gabaryty, na tiry uważam też mogliby wydłużyć ten czas pracy do 10-11 godzin dziennie z przerwami. To rozwiązanie nie jest dobre, być może liczba wypadków uległa zmniejszeniu ale często się słyszy, że czasu braknie, tu 10 min, tu 40 min.

Pamiętajcie tak naprawdę najważniejszym czynnikiem tutaj jest kierowca bez niego, żaden towar nie dojedzie na miejsce i to on powinien być szanowany najbardziej - oczywiście każdy chce mieć pracę ale kosztem zdrowia, bezpieczeństwa?


Jeśli powstało by coś takiego, to mądry polak zaraz wyrwał by tylne fotele z kombi, i expressy osobówką robił, wstawisz tacho do busa, nie będzie busa, ewentualnie zostanie garstka, podetniesz gałąź na której siedzisz, szacun za inteligencję !!!!
Offline
Avatar użytkownika

astri

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 57
  • Dołączył(a): 14 lis 2015, o 18:56
  • Podziękował : 3 razy
    Otrzymał podziękowań: 2 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: Czas jazdy i pracy

Post15 lis 2015, o 16:14

Wolf napisał(a):Jeśli powstało by coś takiego, to mądry polak zaraz wyrwał by tylne fotele z kombi, i expressy osobówką robił, wstawisz tacho do busa, nie będzie busa, ewentualnie zostanie garstka, podetniesz gałąź na której siedzisz, szacun za inteligencję !!!!

Masz inne rozwiązanie? Wygrasz ze zmęczeniem, jeden przejedzie, drugi spowoduje tragedię. Pisałem o konkretnych przepisach, po co do auta o DMC 3,5T brać 100 kg na jedną paletkę? Są auta typu Caddy, Doblo i nimi można robić takie trasy. No ale jak firma chce ugrać 50 zł na takim ładunku kosztem zdrowia to co poradzić na głupotę?

Polak potrafi, już widzę jak z kombi robi dostawczaka i wpycha tam paletę aby obejść tacho, gratuluję. Może firmy tak działają, że muszą na drugi dzień 2000 km dalej mieć ładunek, to niech zrobią tak aby go mieć na trzeci, czwarty dzień. W UK niektóre firmy duże transportowe działają tak, że jeden kierowca tira podprowadza x km naczepę, odbiera ją drugi i ciągnie dalej a głupi kierowca busa musi dymać 2000 km jednym strzałem bo przecież wyspany.

Wolę zejść z tej gałęzi niż pod jej nadmiarem spaść. Gwarantuję, że gdyby zrobić solidną ankietę większość byłaby za wprowadzeniem tacho, rozwiązań aby nie jeździć po 20h-30h non stop bo to prowadzi do tragedii, ktoś powie, wprawi się, jest silniejszy, nie wprawi się i nie jest silniejszy za kilka lat taka jazda mu się obije czkawką o ile nie doprowadzi do tragedii.

Może moje rozwiązanie nie jest ideałem ale w tą stronę trzeba iść a nie dawać przyzwolenie na taką patologię, firmy upadną, pracę się straci? Kierowca jest na pierwszym miejscu w transporcie, zróbcie strajk to pół Europy stanie, ale nie tylko kierowca dali się tak walić w tyłek i jeździć jak mu każą.
Następna strona

Powrót do Przepisy prawne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość