Teraz jest 19 gru 2017, o 00:15


Kabotaż

Przepisy dotyczące transportu drogowego do 3,5 DMC
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

pietras30

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 22 sty 2016, o 19:58
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: DUCATO
  • Firma: P.U.H
  • Uprawnienia: B

Kabotaż

Post22 sty 2016, o 22:16

Witam

Mam pytanie odnośnie kabotażu.
Czy obowiązkowe jest wykupienie kabotażu na busa do 3,5 t na terenie Europy.
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1022
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 278 razy
    Otrzymał podziękowań: 162 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Kabotaż

Post22 sty 2016, o 23:19

Nie, tak samo jak nie musisz wykupywać OCPD, kupujesz polisę lub ja rozszerzasz o kabotaż po to żeby czuć się bezpiecznie i w razie problemów liczyć na naprawę szkód.
Offline
Avatar użytkownika

STI

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 182
  • Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:23
  • Podziękował : 13 razy
    Otrzymał podziękowań: 31 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: DOBRY
  • Uprawnienia: A,B,C

Re: Kabotaż

Post23 sty 2016, o 12:32

Ubezpieczenie kabotażowe działa tylko jak posiadasz licencje.Większość nawet nie zdaje sobie sprawy,bo większość nie wie o co kaman. Słyszałem,ale TYLKO słyszałem że te drogie co to miało wyłączenie przy szkodzie możnabyło sobie tyłek podetrzeć.
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 1022
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 278 razy
    Otrzymał podziękowań: 162 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Kabotaż

Post23 sty 2016, o 13:18

Ok, ale sedno tematu jest takie, OCPD mieć nie musisz, ale:

1. Jazda pod Spedycja - wymagają
2. Jazda dla samego siebie - giełdy wymaga i jeśli giełda nie chce to dosyć często chce kontrahent wraz z potwierdzeniem wpłaty.
3. Coraz częściej ładunki wewnętrzne zleceniodawcy wymagają potwierdzonej polisy na Kabotaż
4. Spotykam się ale na szczęście sporadycznie - mimo że transport lekki o dmc 3,5t kontrahent wymaga licencji na transport międzynarodowy.

Wydaje mi się że powoli następuje selekcja naturalna "młodych gniewnych" i klient woli zapłacić więcej mając pewność że towar na pewno dojedzie.

Taka sytuacja ładunek po Francji 800kg 10palet odległość landem ok 950km podlot ok 50km, pytam się o stawkę, uzyskuje info że do podania, pytam czy to doładunek na solówkę czy solo bus? dostaje info że bus zał max 8 rano, dostawa bezpośrednia, zaproponowałem 450e, po czym dostałem info że maja już cztery propozycje po 200-250e i że nie jestem konkurencyjny, więc napisałem grzecznie czy dla niego to normalne że ktoś po kosztach paliwa jeździ, jak dal mnie to znaczy że istniej ryzyko niedostarczenia ładunku, nie jest możliwe że ktoś przy takiej stawce jest w stanie odłożyć na serwisowanie auta, po czym użyłem argumentu że średnio 2 razy w tygodniu bierzemy od nich ładunki i zawsze docierają całe i na czas, po ok 10 min dostałem zapytanie za ile mogę pojechać, zaproponowałem że za mniej niż 400e nie ma możliwości i to tylko dla tego że płacą na czas, po wysłaniu tej wiadomości nastąpiła akceptacja oferty.

Tak że moja sugestia walczmy jakością a nie ceną, inaczej w pewnym momencie będziemy jeździć po 0,15e za km

Ps. takich przykładów mam sporo.

Za ten post autor Wolf otrzymał podziękowania - 2
11rs11(23 sty 2016, o 19:07), orys(23 sty 2016, o 16:17)
Ocena:11.11%
 
Offline
Avatar użytkownika

orys

Moderator

Moderator

  • Posty: 658
  • Dołączył(a): 19 sie 2014, o 02:13
  • Podziękował : 158 razy
    Otrzymał podziękowań: 111 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B, C, Level D AFS,

Re: Kabotaż

Post23 sty 2016, o 16:16

Wolf napisał(a):Taka sytuacja ładunek po Francji 800kg 10palet odległość landem ok 950km podlot ok 50km, pytam się o stawkę, uzyskuje info że do podania, pytam czy to doładunek na solówkę czy solo bus? dostaje info że bus zał max 8 rano, dostawa bezpośrednia, zaproponowałem 450e, po czym dostałem info że maja już cztery propozycje po 200-250e i że nie jestem konkurencyjny, więc napisałem grzecznie czy dla niego to normalne że ktoś po kosztach paliwa jeździ, jak dal mnie to znaczy że istniej ryzyko niedostarczenia ładunku, nie jest możliwe że ktoś przy takiej stawce jest w stanie odłożyć na serwisowanie auta, po czym użyłem argumentu że średnio 2 razy w tygodniu bierzemy od nich ładunki i zawsze docierają całe i na czas, po ok 10 min dostałem zapytanie za ile mogę pojechać, zaproponowałem że za mniej niż 400e nie ma możliwości i to tylko dla tego że płacą na czas, po wysłaniu tej wiadomości nastąpiła akceptacja oferty.


Fajnie widzieć, że branża nam mądrzeje. (I dobrze, że Fronta już nie ma, bo byś usłyszał, że jak nie umiesz jechać za 200 euro to jesteś ciota co nie umie w biznes :-) )
Obrazek

Za ten post autor orys otrzymał podziękowanie od
11rs11(23 sty 2016, o 19:07)
Ocena:5.56%
 
Offline
Avatar użytkownika

highend

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 17
  • Dołączył(a): 22 lut 2016, o 00:29
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Sprinter
  • Firma: MCAR
  • Uprawnienia: A, B+E

Re: Kabotaż

Post24 lut 2016, o 01:53

950km w jedną stronę za 400e, a w drugą chyba nie na pusto? inaczej by się nie opłacało.
za 200e 950km nawet w jedną stronę to nie wiem... masakra jakaś.

Powrót do Przepisy prawne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości