.pokaż dla szefa...

Przepisy dotyczące transportu drogowego do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
Rafał C
Użytkownik
Użytkownik
Posty:13
Rejestracja:6 lut 2014, o 19:29
Samochód:Żuk
Uprawnienia:B
Re: .pokaż dla szefa...

Post autor: Rafał C » 11 sty 2015, o 17:11

Znając życie to tak.
po części dla nas to wymyślili,
Faszyści :x , niedługo będą karać za bochenek Polskiego chleba w kabinie.
.uj ich obchodzi moja wypłata, co za naród,,,

Awatar użytkownika
bambo
Posty:316
Rejestracja:26 lip 2013, o 13:04
Samochód:Renault Master
Uprawnienia:A,B

Re: .pokaż dla szefa...

Post autor: bambo » 11 sty 2015, o 17:52

Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w walkach życia codziennego
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny


Masutatsu Ōyama

Awatar użytkownika
dobromir
Użytkownik
Użytkownik
Posty:40
Rejestracja:2 mar 2014, o 19:11
Samochód:Renault Master 2014

Re: .pokaż dla szefa...

Post autor: dobromir » 13 sty 2015, o 11:50

Kolego STI. Nie wprowadzam nikogo w błąd.
W ubiegłym roku już o tym pisano w gazetce ADAC, którą otrzymuję co miesiąc do domu.
Dla tych którzy dalej nie potrafią prostego przepisu zrozumieć, wyjaśniam.
1. Pracując na umowę o pracę u polskiego spedytora to spedytor musi zgłosić że zatrudnił pracownika zgodnie z wymogami obowiązującymi od 01/01/2015 roku. Kopię umowy musi wozić kierowca w razie kontroli. Umowa powinna być sporządzona tak by kierowca nie musiał się martwić. Kolejna umowa powinna być sporządzona także od 01/07/2015 roku. Tak jest napisane w zarządzeniu służb celnych które są odpowiedzialne za kontrole w/w umowy. W tym miejscu niektórych to ucieszy. Jeśli kierowca będzie posiadał taką umowę to może książke pracy kierowcy zostawić w domu.
2. Pracując dla polskiej spedycji będąc na własnej działalności, przepisy o których mowa nie dotyczą. Wyjaśniam dlaczego. Umowa sporządzona z BIORĄCYM czyli kierowca a UŻYCZAJĄCYM czyli ze spedycją dotyczy tylko i wyłącznie użyczenia pojazdu na jakiś tam okres. Jeżeli w umowie użyczenia pojazdu niema ani słowa o zatrudnieniu to jest ok.
3. Pracując na umowe zlecenie lub inna umowa można się liczyć z nieprzyjemnościami ze strony służb celnych.
Myślę że to wystarczy aby co nie którym naświetlić sytuację której nie mogli zrozumieć.
WAŻNE!!! Przepis wszedł w życie od 01/01/2015 roku ale będzie respektowany od 15/01/2015 roku. Ten czas wynikł z ustawy.
Więcej grzechów nie pamiętam. Pozdrawiam
Czym mniej wiesz. Tym dłużej będziesz żył.

Awatar użytkownika
bambo
Posty:316
Rejestracja:26 lip 2013, o 13:04
Samochód:Renault Master
Uprawnienia:A,B

Re: .pokaż dla szefa...

Post autor: bambo » 13 sty 2015, o 13:05

Niechce sie wypowiadac dalem 4 linki w tym jedem po niemiecku myslac ze ktos przeczyta ze zrozumieniem i sie wypowie nie problem sobie przetlumaczyc Niemiecki ,ustawa o ktorej mowa dotyczy sie wszystkich branz i jakos sprzataczki, fryzjerzy, budowlancy nie robia z tego problemu popaczcie gdzie sa informacje negatywne i dlaczego taki przekaz , dlaczego ?sami sobie odpowiedzcie ja nie tylko przejzalem wszystkie ustawy ale i jestem po rozmowach z urzedami panstwowymi , a widze ze wiekszosc z was lubi zaglebiac sie w wiadomosciach z wiesmenbuka gdzie wklejaja wycinaja rozne niestety negatywne wiadomosci .Zauwazylem tez ze duzo, z tad forumowiczów ( czy jak to sie pisze niewarzne :) ) ktorzy to dodawali posty w miare konkretne i pomocne juz sie nie udziela .No nie dziwie sie jak wiekszosc teraz wchodzi nowych z wiesmenbuka i zadaje 100 razy pytania i tematy ktore juz sa .Rada - zacznijcie troszke sie zaglebiac i brac wiecej informacji ze stron urzedow Panstwowych czy tez prawnych , glowa od tego nie zaboli .Pisze tez dlatego bo jak widze na wiesmen buku jak sie jeden z drugim pyta napiszcie gzie w kierunku Barcelony pompa , noz ku.......a debile do potegi entej taki tylko wie jak wejsc na wiesmen buka . Ma internet przed soba i nie znajdzie ? Oki ja chyba tez przestane sie udzielac :) Jeszcze tylko taki maly artykul poczytajcie
http://pikio.pl/badanie-oecd-polacy-nie ... mysleniem/
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015, o 13:13 przez bambo, łącznie zmieniany 1 raz.
Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w walkach życia codziennego
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny


Masutatsu Ōyama

Awatar użytkownika
matti201
Użytkownik
Użytkownik
Posty:83
Rejestracja:15 gru 2014, o 13:29
Samochód:Ducato w blasze
Lokalizacja:POB

Re: .pokaż dla szefa...

Post autor: matti201 » 13 sty 2015, o 13:13

Dobromir wszystko się zgadza, z tym że w przypadku samozatrudnienia sprawa się komplikuje
Cytuję

Kod: Zaznacz cały

Jeżeli kierowca jest samozatrudniony i samodzielnym przedsiębiorcą, to swobodnie może on zgadzać się z Przewoźnikiem na warunki jego pracy, i „nie musi sobie wypłacić płacę minimalną” według MiLoG. [b]Trzeba jednak uważać, żeby kierowca ten miałby mieć (i ewentualnie być w stanie to udowodnić) więcej niż 1 zleceniodawcę, tj. musi formalnie być niezależny od zleceń z waszej firmy[/b]. Co do czasu pracy oczywiście z natury zlecenia o przewóz wynikają terminy za/rozładowanie itd., ale generalnie musi swobodnie dysponować swoim czasem pracy. W przeciwnym razie chodzi o „Samodzielność pozorna” i to jest „praca czarna” w sensie par. 1 SchwarzArbG.
Zdaje się, że to to wygląda tak wg niemieckich przepisów: więcej jak 5/6 zleceń od jednego zleceniodawcy, czyli na 6 faktur jedna musi być wystawiona na transport osobie innej niż twój "szef"

oraz:

Kod: Zaznacz cały

 Niemcy wymagają też, żeby[b] kierowca samozatrudniony prowadził własny pojazd lub pojazd pozyskany na własną rękę z innego źródła (np. leasing, wynajem długoterminowy[/b]), a prowadzenie pojazdu „klienta” znowu będzie dla Niemców sygnałem, że 8,50 brutto za godzinę chyba jednak tu się należało.
o znalazłem źródło http://40ton.net/pensja-minimalna-w-nie ... -probowac/
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015, o 13:22 przez matti201, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
matti201
Użytkownik
Użytkownik
Posty:83
Rejestracja:15 gru 2014, o 13:29
Samochód:Ducato w blasze
Lokalizacja:POB

Re: .pokaż dla szefa...

Post autor: matti201 » 13 sty 2015, o 13:20

A generalnie mówiąc trzeba poczekać jak ustawę będzie interpretować komórka niemieckiej służby celnej powołana do egzekwowanie przepisów w niej zawartej (podobno do kontroli tylko tych przepisów zostało oddelegowanych 2000 funkcjonariuszy) i to będzie jak na razie jedyny wyznacznik. Przynajmniej do 1 wyroku a tym samym precedensu sądowego, jeżeli ktoś ukarany zaskarży służby celne .

Jak na razie czytałem chyba z 5 albo 6 opinii prawnych polskich i niemieckich prawników, oficjalne stanowisko Ambasady Polskiej w Niemczech, każdy ma swoje zdanie . I kolejnych 3568 zdań forumowo-fejsbukowych dewagantów.

Pożyjemy zobaczymy

Awatar użytkownika
matti201
Użytkownik
Użytkownik
Posty:83
Rejestracja:15 gru 2014, o 13:29
Samochód:Ducato w blasze
Lokalizacja:POB

Re: .pokaż dla szefa...

Post autor: matti201 » 13 sty 2015, o 13:32

Bambo, nikt normalny nie robi z tego problemu,bo wie że zyskuje .

Ale ręce opadają jak się czyta komentarze jednego z drugim polskiego kierowcy - "strajkujemy", "blokujemy drogi".
No toż to trzeba być skończonym debilem i idiotą najwyższych lotów, żeby strajkować, bo wprowadzają ustawę, która zapewnia dajmy na to 30pln, za każdą godzinę jazdy, stania w korku, czekania na załadunek i rozładunek w Niemczech. No przecież trzeba to zbojkotować.
Jeden z drugim chce zarabiać jak do tej pory - średnio licząc 20pln za godzinę jazdy i to tylko jak dobrze idzie, nadal chce stać w korkach i pod firmami charytatywnie.

Swoją drogą zastanawiam się jak ci powyżsi przeszli badania psychotechniczne

Awatar użytkownika
anatolij8x
Użytkownik
Użytkownik
Posty:22
Rejestracja:24 lis 2014, o 10:54

Re: .pokaż dla szefa...

Post autor: anatolij8x » 14 sty 2015, o 11:12

Z punktu widzenia pracodawcy wiąże się to z większymi kosztami.
Po pierwsze kierowca musi być zatrudniony na normalnej umowie o pracę a nie na śmieciówce. W sumie może to i lepiej. Nasz rynek transportu - zarówno kierowcy jak i właściciele firm transportowych sami są sobie winni bo stawki zarówno za frachty jak i stawki dla kierowców są głodowe.
Dlaczego? a dlatego , że "spedycje" może założyć każdy , każdy może wystukać na googlach gdzie i za ile wziaść auto,praktycznie na początku za symboliczne pare zł, do tego dochodzą nieskończone opowieści parkingowych eurokingów o tym ile to można wyciągnąć , "szóstka z przodu" to mało bo słyszałem o 8-10 k z kołka!!
Weźmie taki Andrzej czy tam Piotrek 3 lata po gimnazjum po samochodzie, brzydko mówiąc "na pixxe" odpalają transa i się zaczyna... liczenie nigdy nie było ich mocną stroną ale co tam, 80 groszy z km a czemu by nie a co mi tam,byle busik latał... psują rynek, nie dadzą zarobić uczciwych pieniędzy innym. I tak podziałają z pół roku, później na allegro "sprzedam leasing" . Na ich miejscu wyrastają kolejne nowe "transy" i historia się powtarza.
TO tak pokrótce, moje przemyślenia, ale wracając do tematu.
Pracownik musi być na umowie o pracę, płaca minimalna w DE liczona tylko za godziny jazdy w DE, ale tutaj ogarnięty kierowca który "zna" kontrolbucha wiele godzin w DE nie wykaże.
To tak w skrócie.
Mądrzy i odpowiedni do pozostania w transporcie przetrwają - takie moje zdanie

http://www.biztok.pl/gospodarka/Czy-nie ... ela_a19800

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
STI
Użytkownik
Użytkownik
Posty:189
Rejestracja:26 lut 2014, o 11:23
Samochód:DOBRY
Uprawnienia:A,B,C

Re: .pokaż dla szefa...

Post autor: STI » 15 sty 2015, o 11:29

Kolego Dobromir...
Ad.1 nie spedytor, a pracodawca
Ad.2 dotyczą......np.likwidacja szkody z OCP itd.itp czyli krótko mówiąc konwencja CMR
Ad.3 100% racji
Kolego anatolij8x piąteczka dla Ciebie za post.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
anatolij8x
Użytkownik
Użytkownik
Posty:22
Rejestracja:24 lis 2014, o 10:54

Re: .pokaż dla szefa...

Post autor: anatolij8x » 16 sty 2015, o 16:11

A tak swoją drogą powiedzcie mi +/- ile godzin według kontrolbucha wychodzi wam w 3 tyg na DE?
O ile to nie tajemnica oczywiście..
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przepisy prawne”