Konkretny paragraf na kontrolbucha

Przepisy dotyczące transportu drogowego do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
toshiba
Użytkownik
Użytkownik
Posty:71
Rejestracja:11 gru 2014, o 12:08
Konkretny paragraf na kontrolbucha

Post autor: toshiba » 11 gru 2014, o 22:06

Witam kierowcy.
Mam pytanie, chodzi mi o konkretny paragraf lub rozporządzenie które mówi, o tym, że książeczki nie musimy prowadzić poza Niemcami.
Konkretnie: byłem w środę, czwartek w DE, mam cmr za te dni, więc muszę mieć też zapisy w kontrolbuchu, nie byłem w piątek i sobotę, ale w niedziele jestem i mam kontrole, chcą wpisy również za piątek i sobotę, argumentując, że muszę mieć 28 dni wstecz no i żeby wtedy powołać się na konkretne przepisy, że jak nie byłem w DE to nie muszę.
Najlepiej było by im wtedy dać konkretne pismo wydrukowane wcześniej w domu.
Myślę, że takie coś konkretnie wydrukowane o konkretnej mocy prawnej było by zbawieniem i ułatwieniem podczas kontroli nie tylko dla mnie.

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Konkretny paragraf na kontrolbucha

Post autor: orys » 12 gru 2014, o 16:17

A konkretny paragraf na to, że nie musisz ze sobą wozić stada żywych surykatek też Ci jest potrzebny?

Po prostu mówisz im, że za granicą prawo niemieckie nie obowiązuje i że na terenie Niemiec prowadzisz jak trzeba, a poza tym mogą Ci skoczyć i tyle.
Obrazek

Awatar użytkownika
dawid781
Posty:145
Rejestracja:24 sie 2014, o 22:10
Samochód:Citroen Jumper
Uprawnienia:B
Lokalizacja:RLE

Re: Konkretny paragraf na kontrolbucha

Post autor: dawid781 » 13 gru 2014, o 00:09

orys pisze: Po prostu mówisz im, że za granicą prawo niemieckie nie obowiązuje i że na terenie Niemiec prowadzisz jak trzeba
Może to i racja ale to słowo przeciw słowu i faktycznie dobrze było by mieć jakoś "podkładkę" żeby się niemiecke pieski odpier....ły ;)
Obrazek

Dogodzić wszystkim się nie da ale wszystkich wkurw...ć to już żaden problem.

Awatar użytkownika
toshiba
Użytkownik
Użytkownik
Posty:71
Rejestracja:11 gru 2014, o 12:08

Re: Konkretny paragraf na kontrolbucha

Post autor: toshiba » 13 gru 2014, o 10:57

Witam.
Co do surykatek, to fakt, też by się przydało, ale na szczeście, tak często o to nie pytają.
Na forum, można poczytać jak to Niemcy obstawali, że trzeba poza DE i basta, jedni gadali z nimi długo i policjanci odpuszczali, inni nie gadali, odpuszczali i płacili mandaty.
Sądze, że to jeden z większych kłopotów, poza przeładowaniem, na przeladowanie nic się nie zrobi, na kontrolbucha, można się jakoś przygotować.

Awatar użytkownika
3D3D3D
Użytkownik
Użytkownik
Posty:73
Rejestracja:19 lip 2014, o 11:51
Samochód:Renault Master 2.3
Firma:FHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Śląsk

Re: Konkretny paragraf na kontrolbucha

Post autor: 3D3D3D » 11 mar 2015, o 11:26

Witam. Do tej pory świadczyłem usługi transportowe-chłodnicze w Polsce. Producent, z którym współpracuję rozszerzył rynek-znalazł klienta w Niemczech, do którego mam dostarczać towar najwyżej dwa razy w miesiącu. Jak ma się sprawa kontrolbucha, jeżeli przekraczam granicę np. dwa razy w miesiącu-jak go prowadzić? Jak wypełnić dokument CMR, jeżeli w samochodzie-chłodni mam towar dla klienta w Niemczech i w Polsce, i przekraczam z nim granicę? Dodam, że jestem właścicielem firmy transportowej i osobiście będę obsługiwał ten kierunek. Bardzo proszę forumowiczów o pomoc.
"Wszystko jest możliwe. Szczególnie wtedy, kiedy najmniej się tego spodziewasz."
-Anne Rice-

Awatar użytkownika
STI
Użytkownik
Użytkownik
Posty:189
Rejestracja:26 lut 2014, o 11:23
Samochód:DOBRY
Uprawnienia:A,B,C

Re: Konkretny paragraf na kontrolbucha

Post autor: STI » 11 mar 2015, o 11:33

Witam. Tacho kolego Ciebie obowiązuje, cmr wypełnia załadowca a tu jest dział jak powinna być wypełniona. Bardzo ważne,zrozumiałem z Twojego postu że będziesz miał ładunek z pl>de i pl>pl tak nike możesz jechać !

Awatar użytkownika
3D3D3D
Użytkownik
Użytkownik
Posty:73
Rejestracja:19 lip 2014, o 11:51
Samochód:Renault Master 2.3
Firma:FHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Śląsk

Re: Konkretny paragraf na kontrolbucha

Post autor: 3D3D3D » 11 mar 2015, o 11:51

STI pisze:Witam. Tacho kolego Ciebie obowiązuje, cmr wypełnia załadowca a tu jest dział jak powinna być wypełniona. Bardzo ważne,zrozumiałem z Twojego postu że będziesz miał ładunek z pl>de i pl>pl tak nike możesz jechać !
Samochód chłodnia do 3.5DMC. Towar zabieram i wydaję na podstawie faktury wystawionej przez producenta (czy w takim przypadku potrzebna jeszcze CMR-ka?). Dostawy są wykonywane tylko na kierunku producent>odbiorca (PL-PL, PL-Niemcy).
"Wszystko jest możliwe. Szczególnie wtedy, kiedy najmniej się tego spodziewasz."
-Anne Rice-

Awatar użytkownika
STI
Użytkownik
Użytkownik
Posty:189
Rejestracja:26 lut 2014, o 11:23
Samochód:DOBRY
Uprawnienia:A,B,C

Re: Konkretny paragraf na kontrolbucha

Post autor: STI » 11 mar 2015, o 13:57

Na pace w tym samym momencie możesz mieć tylko ładunek krajowy,lub międzynarodowy. Więc jak ładujesz w Pl i rozładujesz w Pl, a potem w Pl i jedziesz do wroga to ok. Cmr to międzynarodowy dokument na podstawie którego wykonujesz ten transport,do niego list przewozowy.

Awatar użytkownika
3D3D3D
Użytkownik
Użytkownik
Posty:73
Rejestracja:19 lip 2014, o 11:51
Samochód:Renault Master 2.3
Firma:FHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Śląsk

Re: Konkretny paragraf na kontrolbucha

Post autor: 3D3D3D » 11 mar 2015, o 14:45

STI pisze:Na pace w tym samym momencie możesz mieć tylko ładunek krajowy,lub międzynarodowy. Więc jak ładujesz w Pl i rozładujesz w Pl, a potem w Pl i jedziesz do wroga to ok. Cmr to międzynarodowy dokument na podstawie którego wykonujesz ten transport,do niego list przewozowy.
Czyli nie można mieć w samochodzie towaru dla klienta za granicą i krajowego, do którego dostarczam towar później (później w Polsce)?
"Wszystko jest możliwe. Szczególnie wtedy, kiedy najmniej się tego spodziewasz."
-Anne Rice-

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Konkretny paragraf na kontrolbucha

Post autor: orys » 11 mar 2015, o 17:26

STI pisze:Na pace w tym samym momencie możesz mieć tylko ładunek krajowy,lub międzynarodowy. Więc jak ładujesz w Pl i rozładujesz w Pl, a potem w Pl i jedziesz do wroga to ok. Cmr to międzynarodowy dokument na podstawie którego wykonujesz ten transport,do niego list przewozowy.
A gdzie to jest napisane że nie mogę sobie wozić ładunku krajowego ze sobą po całej Europie?

Co do pytającego: u mnie w firmie, która też sporadycznie lata na niemcy rozwiązujemy to tak, że kontrolbucha prowadzimy tylko i wyłącznie w Niemczech. Na wszelki wypadek kierowca ma także ze sobą list w którym jest napisane, że ostatnią pauzę tygodniową robił wtedy a wtedy a poza tym jego obowiązki nie wymagają prowadzenia zapisków tacho.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przepisy prawne”