tacho

Przepisy dotyczące transportu drogowego do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
Baryl
Posty:8
Rejestracja:30 mar 2013, o 01:07
Samochód:master
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Płock
tacho

Post autor: Baryl » 14 kwie 2013, o 19:31

Koledzy wypisujecie te karty na niemcy, bo ja nie pisze a różne opinie słyszałem. Moze tez ktoś napisze jakie sa kary za to bo slyszalem że za nie pisanie 100 e a za zle wypisane 300e. Pozdrawiam
BARYŁ

Awatar użytkownika
Toreba
Bus Team
Bus Team
Posty:110
Rejestracja:3 kwie 2013, o 05:46
Uprawnienia:kat. B
Lokalizacja:Rzeszów, Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: tacho

Post autor: Toreba » 14 kwie 2013, o 19:33


Awatar użytkownika
PITBULL_44
Użytkownik
Użytkownik
Posty:4
Rejestracja:14 kwie 2013, o 12:04
Samochód:Fiat Ducato 180
Firma:TRANSEXPRESS
Uprawnienia:A,B,T

Tageskontrollblatt

Post autor: PITBULL_44 » 15 kwie 2013, o 15:59

Witam serdecznie szanownych kolegów. Jeżdżę busem do 3,5 t od 2 lat. W rozmowach z kolegami po fachu słyszałem już różne informacje i opinie na temat prowadzenia zapisów w tzw. Tageskontrollblatt. Szczerze mówiąc prowadzę książkę od początku mojej przygody w transporcie międzynarodowym. Różne są opinie na temat podejścia i postępowania w przypadku kontrolowanych formularzy Tageskontrollblatt przez funkcjonariuszy Polizai czy służb Bundesamt für Güterverkehr (BAG). Podczas kontroli nie miałem żadnych nieprzyjemności pomimo tego, że na początku błędnie wypełniałem przedmiotowy dokument. W tych przypadkach dostałem szczegółowe informacje od policjantów jak prawidłowo powinny wyglądać zapisy w formularzu, co kończyło się na miłych uśmiechach i pozdrowieniach. W zeszłym roku w styczniu zatrzymany zostałem do kontroli na autostradzie pomiędzy Dresden a Chemnitz. Policja zorganizowała akcję ściągając busy do 3,5t na ważenie. Po zważeniu mojego "Polnisch camper cargo" :-) policjant stwierdził, że nieprawidłowo prowadzona jest książka po czym otrzymałem instrukcję jak prowadzić Tageskontrollblatt. Poinformowałem kontrolującego policjanta, że książkę prowadzę według instrukcji niemieckich policjantów , stwierdził, że dostałem złe instrukcje. Międzyczasie inny patrol ściągnął busika z którego kierowca nie posiadał Tageskontrollblatt za co otrzymał mandat w wysokości 70 €. Dwa tygodnie później gdy wracałem do kraju około 70 km do granicy z PL zostałem zatrzymany do kontroli i znowu dowiedziałem się, że książka jest źle prowadzona. Skończyło się na dalszych instrukcjach. Doszedłem do wniosku, że policjanci niemieccy sami nie wiedzą jak dokładnie zapisywać przebieg pracy. Szukałem informacji w tym temacie i na stronie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego nalazłem interpretację prawną oraz szczegółową instrukcję dokumentowania czasu pracy w Tageskontrollblatt . Jeśli chodzi o mnie to informacje te przyjąłem za najbardziej wiarygodne i zgodne z obowiązującymi przepisami. Od tej pory wypełniam Tageskontrollblatt zgodnie z tymi instrukcjami i podczas kontroli policji nie ma już żadnych uwag. Odsyłam kolegów do linku:
http://www.gitd.gov.pl/content/przepisy ... lnej-mas-0

Awatar użytkownika
GoRoRaper
Użytkownik
Użytkownik
Posty:24
Rejestracja:26 kwie 2013, o 18:58
Samochód:Renault Master 2013
Firma:SpeedyKurier
Uprawnienia:LicenceToKill

Re: tacho

Post autor: GoRoRaper » 26 kwie 2013, o 19:36

Ja z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że kosztuje "nieposiadanie" 150€... 149,5€ o ile się nie mylę. Papierki przyszły do domu, zatrzymała Polizei, wysłała do BAG i taki efekt. Zastanawiam się tylko czy rosną odsetki od niezapłaconego.

Awatar użytkownika
BartekKSU
Posty:27
Rejestracja:15 cze 2013, o 12:02
Samochód:Peugeot Boxer
Firma:DANKO
Uprawnienia:B+Taczki

Re: tacho

Post autor: BartekKSU » 16 cze 2013, o 15:04

http://druczki.eu/ksiazka-kontrolna-cza ... etter.html
albo wydrukowac z 40 sztuk i w segregator http://www.bag.bund.de/SharedDocs/Downl ... cationFile
polecam jak niemiec widzi ze jestesmy zaopatrzeni w taki bloczek to nieraz nawet tylko przegladnie pobierznie i puszcza bo szukaja tylko jak sie ma wydrukowane na a4 albo jakies zapiski w zeszycie :)
Obrazek
Lepsze 30 minut snu, niż wieczność pod ziemią :)

Awatar użytkownika
edi-31
Użytkownik
Użytkownik
Posty:2
Rejestracja:18 cze 2013, o 18:48
Uprawnienia:B<C

Re: tacho

Post autor: edi-31 » 18 cze 2013, o 18:58

Papier wszystko przyjmie. Dobrze że przepisy są delikatne na busikach Czas pracy opłaty same plusy :D

Awatar użytkownika
lukaszBdG
Posty:53
Rejestracja:27 kwie 2013, o 09:57
Samochód:Renault Master
Firma:Artnex Spedycja

Re: tacho

Post autor: lukaszBdG » 23 cze 2013, o 16:48

Ja od ostatniego wyjazdu prowadzę kartę .... jechaliśmy w 3 busy i jednego ściągnęli kierowca nie mial tacho i dostal 149 e. Policjant powiedział ze juz lepiej jak by mial zle wypisane a nie ze nie ma w ogole . Krótkiej lekcji wypisania jak i same karty udzieli mi kolega z pod Konina którego pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Krystek11
Użytkownik
Użytkownik
Posty:8
Rejestracja:15 cze 2013, o 01:07
Uprawnienia:B

Re: tacho

Post autor: Krystek11 » 25 cze 2013, o 22:10

Gdzieś coś mnie doszły słuchy że za kilka lat do 2020r mają na busiki też tacho wprowadzić w całej UE :) Nie wiem ile w tym prawdy.

Awatar użytkownika
Lucky_Luke
Użytkownik
Użytkownik
Posty:198
Rejestracja:1 kwie 2013, o 18:38
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Bydgoszcz

Re: tacho

Post autor: Lucky_Luke » 25 cze 2013, o 22:50

Też o tym słyszałem, skończy się jazda do upadłego i "dobra" wypłata ...
Pozdrawiam
Lucky Luke
Szybszy Od Własnego Cienia !

Awatar użytkownika
WILK-STA
Posty:24
Rejestracja:25 cze 2013, o 10:20
Samochód:Renault Master
Uprawnienia:A, B

Re: tacho

Post autor: WILK-STA » 26 cze 2013, o 15:17

Tacho na busy to większy problem niż nam się zdaje. W chwili obecnej mamy prace bo są potrzebne szybkie zrzuty drobnicowe nie ograniczające czasem dostawy. Po wprowadzeniu tacho będziemy w czarnej d.... Większość zleceń w tym przypadku będzie przechodzić na większe zestawy itp, ponieważ zlecającemu nie będzie się opłacać zlecać pięciu palet za większą stawkę za dostawę w tym samym czasie dostawy co duży zestaw. Reasumując teraz jeszcze jesteśmy opłacalni i potrzebni a co później to się okaże. Sami wiecie dokładnie jak to jest teraz w niemcowni, ręczne tacho nie jednemu nakręcił problemu z kombinacją wypisania godzin aby było dobrze. Przyjdą cyfrówki i skończy się jazda nikomu już nie będziemy potrzebni ... tacy ... porzuceni :cry:
BORN TO RIDE AND RIDE TO LIVE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przepisy prawne”