tacho

Przepisy dotyczące transportu drogowego do 3,5 DMC
Awatar użytkownika
Baryl
Posty:8
Rejestracja:30 mar 2013, o 01:07
Samochód:master
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Płock
tacho

Post autor: Baryl » 14 kwie 2013, o 19:31

Koledzy wypisujecie te karty na niemcy, bo ja nie pisze a różne opinie słyszałem. Moze tez ktoś napisze jakie sa kary za to bo slyszalem że za nie pisanie 100 e a za zle wypisane 300e. Pozdrawiam
BARYŁ

Awatar użytkownika
Toreba
Bus Team
Bus Team
Posty:110
Rejestracja:3 kwie 2013, o 05:46
Uprawnienia:kat. B
Lokalizacja:Rzeszów, Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: tacho

Post autor: Toreba » 14 kwie 2013, o 19:33


Awatar użytkownika
PITBULL_44
Użytkownik
Użytkownik
Posty:4
Rejestracja:14 kwie 2013, o 12:04
Samochód:Fiat Ducato 180
Firma:TRANSEXPRESS
Uprawnienia:A,B,T

Tageskontrollblatt

Post autor: PITBULL_44 » 15 kwie 2013, o 15:59

Witam serdecznie szanownych kolegów. Jeżdżę busem do 3,5 t od 2 lat. W rozmowach z kolegami po fachu słyszałem już różne informacje i opinie na temat prowadzenia zapisów w tzw. Tageskontrollblatt. Szczerze mówiąc prowadzę książkę od początku mojej przygody w transporcie międzynarodowym. Różne są opinie na temat podejścia i postępowania w przypadku kontrolowanych formularzy Tageskontrollblatt przez funkcjonariuszy Polizai czy służb Bundesamt für Güterverkehr (BAG). Podczas kontroli nie miałem żadnych nieprzyjemności pomimo tego, że na początku błędnie wypełniałem przedmiotowy dokument. W tych przypadkach dostałem szczegółowe informacje od policjantów jak prawidłowo powinny wyglądać zapisy w formularzu, co kończyło się na miłych uśmiechach i pozdrowieniach. W zeszłym roku w styczniu zatrzymany zostałem do kontroli na autostradzie pomiędzy Dresden a Chemnitz. Policja zorganizowała akcję ściągając busy do 3,5t na ważenie. Po zważeniu mojego "Polnisch camper cargo" :-) policjant stwierdził, że nieprawidłowo prowadzona jest książka po czym otrzymałem instrukcję jak prowadzić Tageskontrollblatt. Poinformowałem kontrolującego policjanta