Tak se to wymyśliłem
Czołem busiarze.
Wpadłem na taki pomysł żeby otworzyć sobie firmę.
Może po krotce.
Pracuje na etacie w jednej z korpo, dodatkowo dorabiam jako kierowca (wożę bydło tzn ludzi). Rocznie prywatnie robię około 35 tys.
Firmę i tak chce otwierać że względu na dodatkowe zajęcie.
Tutaj kwestia przerzuccenia się na towar. Bo ten nie marudzi, nie pyskuje itd.
I tak. Otworzę firmę, wezmę busa w leasing, podepne się pod spedycje i zatrudnię kierowcę.
Z tego co wyczytałem to po UE spedycja płaci 0,4ojro.
Przyjmując że miesięcznie kierowca zrobi 10k km to daje nam 4000euro.
Z tego jakieś 8000zl to koszt paliwa.
leasing niech będzie 3000zl.
Kierowca 150zl dniowki kolejne 3000zl
Mamy 14tys. Zostaje jakieś 2500zl.
Księgowość jakoś ogarnę.
Ja dalej pracował bym na etacie i dorabial jako kierowca.
a bus robiłby kolejny pieniądz.
Powiedzcie mi że się mylę, i że jestem niepoważny.
Bo cały czas bije się z myślami i kalkuluje a hajs i tak się nie zgadza.
Pozdro
Wpadłem na taki pomysł żeby otworzyć sobie firmę.
Może po krotce.
Pracuje na etacie w jednej z korpo, dodatkowo dorabiam jako kierowca (wożę bydło tzn ludzi). Rocznie prywatnie robię około 35 tys.
Firmę i tak chce otwierać że względu na dodatkowe zajęcie.
Tutaj kwestia przerzuccenia się na towar. Bo ten nie marudzi, nie pyskuje itd.
I tak. Otworzę firmę, wezmę busa w leasing, podepne się pod spedycje i zatrudnię kierowcę.
Z tego co wyczytałem to po UE spedycja płaci 0,4ojro.
Przyjmując że miesięcznie kierowca zrobi 10k km to daje nam 4000euro.
Z tego jakieś 8000zl to koszt paliwa.
leasing niech będzie 3000zl.
Kierowca 150zl dniowki kolejne 3000zl
Mamy 14tys. Zostaje jakieś 2500zl.
Księgowość jakoś ogarnę.
Ja dalej pracował bym na etacie i dorabial jako kierowca.
a bus robiłby kolejny pieniądz.
Powiedzcie mi że się mylę, i że jestem niepoważny.
Bo cały czas bije się z myślami i kalkuluje a hajs i tak się nie zgadza.
Pozdro
- ziomekmajek
- Użytkownik
- Posty:15
- Rejestracja:26 kwie 2019, o 17:54
Re: Tak se to wymyśliłem
Kolego, nie znajdziesz nikogo kto Ci pojedzie po UE za 150zl dniowki.... 200 to jest absolutne minimum...
Re: Tak se to wymyśliłem
No ok, tak tylko teoretyzuje.
Chodzi o sam pomysl
Chodzi o sam pomysl
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Tak se to wymyśliłem
Jeżeli określasz "rodzaj" ładunku " BYDŁEM" - to wybacz, ale nie wróżę Ci dalszych sukcesów... .
Spójrz najpierw na siebie, przemyśł chwilę i oceń swą wypowiedź.
Ok, chciałeś błysnáć nonszalancją, pokazać, żeś luzak... . Ale nie tędy droga... .
Spójrz najpierw na siebie, przemyśł chwilę i oceń swą wypowiedź.
Ok, chciałeś błysnáć nonszalancją, pokazać, żeś luzak... . Ale nie tędy droga... .
Re: Tak se to wymyśliłem
Wybacz kolego że tak to odebrałes.jarekvolvo pisze: ↑2 sie 2019, o 21:45Jeżeli określasz "rodzaj" ładunku " BYDŁEM" - to wybacz, ale nie wróżę Ci dalszych sukcesów... .
Spójrz najpierw na siebie, przemyśł chwilę i oceń swą wypowiedź.
Ok, chciałeś błysnáć nonszalancją, pokazać, żeś luzak... . Ale nie tędy droga... .
Jak nazwiesz ludzi którzy zachowują się dosłownie jak bydło? Z takimi niestety mam do czynienia.
Niczym błysnąć nie chciałem i zadem ja luzak.
Poprostu chce zapewnić lepszy byt rodzinie. To chyba normalne nie?
dlatego zapytałem jak czlowiek
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Tak se to wymyśliłem
Oczywiście. Wiem, że tę część transportu tak się określa. Jednak w wypowiedzi publicznej stajesz w ten sposób na straconej pozycji. Będąc pracodawcą, widząc taki anons - nigdy bym Cię nie zatrudnił. To niby drobiazgi ale czasem od nich zależy powodzenie całego przedsięwzięcia.
Pozdrawki z Grecji.
Pozdrawki z Grecji.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Tak se to wymyśliłem
Pierwsza korekta 0,40 pod spedycją to raczej nieosiągalne, realia są na poziomie 0,36 z czego jaki liczysz 10000 km + 10% jako niepłatne bo zawsze ci na czymś obetną, czyli realnie dostaniesz 3600e (15 500 pln) za 11000 km te 11000 km i kierowca któremu auto spali ile musi zakładamy 13l mamy 8600 pln, z czego można odzyskać średnio 20% jako zwrot Vat czyli koszt paliwa to ok 6900 pln, realna dniówka dla kierowcy to widełki 170-230 pln, przyjmij środek 200pln * 21 (System3/1) co daje co realnie 4200 na rekę dla kierowcy i ok 1300 zus+podatek, koszt auta (120k netto) to realnie ok 2200 na 60 m-cy + 1000 serwis+ubezpieczenie.Gremlas pisze: ↑2 sie 2019, o 18:14...
Z tego co wyczytałem to po UE spedycja płaci 0,4ojro.
Przyjmując że miesięcznie kierowca zrobi 10k km to daje nam 4000euro.
Z tego jakieś 8000zl to koszt paliwa.
leasing niech będzie 3000zl.
Kierowca 150zl dniowki kolejne 3000zl
Mamy 14tys. Zostaje jakieś 2500zl.
Księgowość jakoś ogarnę.
Ja dalej pracował bym na etacie i dorabial jako kierowca.
a bus robiłby kolejny pieniądz.
Powiedzcie mi że się mylę, i że jestem niepoważny.
Bo cały czas bije się z myślami i kalkuluje a hajs i tak się nie zgadza.
Pozdro
I teraz sam sobie odpowiedź, czy warto, gdzie u mnie po pierwszej trasie kierowca uszkodził zabudowę, zniszczył towar na 20k euro (źle zabezpieczony ładunek) po zjeździ i po otrzymaniu wynagrodzenia pyta się o podwyżkę .
Re: Tak se to wymyśliłem
Zusu bym nie płacił bo pracował bym na etacie. Te 11 k km to tak na spokojnie idzie zrobić?
Paliwo to za ile liczyłeś? Bo ja średnio liczę 6,5zl za litr.
przy systemie 3/1 zostaje 800zl więc cienko.
Przy systemie 2/2 i zatrudnieniu 2 kierowców po3000zl każdy zostaje dużo więcej.
Temat do przemyślenia.
Paliwo to za ile liczyłeś? Bo ja średnio liczę 6,5zl za litr.
przy systemie 3/1 zostaje 800zl więc cienko.
Przy systemie 2/2 i zatrudnieniu 2 kierowców po3000zl każdy zostaje dużo więcej.
Temat do przemyślenia.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Tak se to wymyśliłem
Rozumiem że matematyka ciężki temat, ale zus pracodawcy zapomniałem za to liczyłem za pracownika, paliwo po 1,4e przy kursie 4,3, kolejna kwestia, jedno auto jeden kierowca, będziesz miał dwóch na jedno auto i zaczną się problemy, któryś coś połami zniszczy i będzie przepychanka, do tego dochodzi kwestia porządku w kabinie. Ogólnie nie polecam takiego rozwiązania. Sam niejednokrotnie muszę wsiąść do któregoś auta to za przeproszeniem ch.j mnie strzela jak widzę ten syf, czego się nie dotkniesz to się klei i śmierdzi. Oczywiście próbować możesz ale to nie jest już to co kilka lat temu, Stawki te same a koszty znacznie wyższe. Jeśli sam będziesz organizował robotę to dasz radę pod spedycją będzie to mielenie pieniędzmi z mikrym zyskiem, przypuszczam ze więcej i spokojniej zarobisz na bankowej lokacie czy też obligacjach. Wiem na pewno że gdybym miał swoją aktualną wiedzę w momencie gdy zaczynaliśmy na pewno bym odpuścił temat i zajął się czymś innym.Gremlas pisze: ↑3 sie 2019, o 21:08Zusu bym nie płacił bo pracował bym na etacie. Te 11 k km to tak na spokojnie idzie zrobić?
Paliwo to za ile liczyłeś? Bo ja średnio liczę 6,5zl za litr.
przy systemie 3/1 zostaje 800zl więc cienko.
Przy systemie 2/2 i zatrudnieniu 2 kierowców po3000zl każdy zostaje dużo więcej.
Temat do przemyślenia.
Re: Tak se to wymyśliłem
Dzięki koledzy za porady.
Na dzień dobry będzie problem z leasingiem. Bo dla nowych firm wymagana wpłata to min 20%.
Musze się do informować jak wygląda sprawa z przejęciem leasingu na używane auto.
Na dzień dobry będzie problem z leasingiem. Bo dla nowych firm wymagana wpłata to min 20%.
Musze się do informować jak wygląda sprawa z przejęciem leasingu na używane auto.