Jakie auto wybrać ?

Tutaj dowiesz się co należy zabrać ze sobą w trasę.

Awatar użytkownika
jarekezg
Użytkownik
Użytkownik
Posty:10
Rejestracja:8 cze 2014, o 01:49
Re: Jakie auto wybrać ?

Post autor: jarekezg » 14 wrz 2014, o 11:41

master 150kucy 2013rok, 8epal 3m wysokosci 11,3 przy w miare spokojnej trasie i 12,3 przy palowaniu- dane z komputera

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1635
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Jakie auto wybrać ?

Post autor: Wolf » 14 wrz 2014, o 12:09

Ja osobiście polecam Ducato 2.3 150HP przy spokojnej jeździe spokojnie do 9l/100 85-90KM/H, średnie z trasy na poziomie 10l/100 przywożę, 10EP 3,4m wysokie 2,2 szerokie, 130HP pali bardzo podobnie z tym że czuć brak mocy w porównaniu z 150 w cenie ok 5tyś różnicy jest, jak byś Spojtraka wziął to masz następne ok 1,5l/100 mniej.

Awatar użytkownika
bambo
Posty:316
Rejestracja:26 lip 2013, o 13:04
Samochód:Renault Master
Uprawnienia:A,B

Re: Jakie auto wybrać ?

Post autor: bambo » 14 wrz 2014, o 12:27

Z odczytu komputera pokladowego w zasadzie jest mozliwe :D ,ale z obliczen Matematycznych tu dzież z tankowania-( rachunkow ) i przejechanych kilometrow nie jest :lol: jest jeszcze przepalanie auta,stanie w korkach ,webasto komputer raczej tego nie uwzglednia -wiec niema jak nauka i tabliczka mnożenia :D
Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w walkach życia codziennego
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny


Masutatsu Ōyama

Awatar użytkownika
Junior
Użytkownik
Użytkownik
Posty:98
Rejestracja:29 mar 2014, o 10:49
Samochód:Sprinter; Master
Firma:Własna
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Łódź

Re: Jakie auto wybrać ?

Post autor: Junior » 14 wrz 2014, o 16:57

Osobiście śmigam masterem w 90% po mieście i spalanie od 11 do 13 l/100km. Na trasie z ładunkiem 1,5 tony 6 bieg to zbędny gadżet, zanim zobaczysz górke to auto już ją czuje. Ostatnio jechałem z Warszawy do Łodzi 140km z ładunkiem 2 tony średnio 130km/h spalanie 13.7 l/100km. Wszystkie dane z komputera pokładowego. Na Twoim miejscu bym szukał auta z silnikiem 180 kucy bo 150 to taki trochę niedosyt ale może w grupie PSA daje to rade ale na pewno nie w renówce.

Awatar użytkownika
Chudy_Nie_Taki_Chudy
Użytkownik
Użytkownik
Posty:26
Rejestracja:18 sie 2014, o 12:26
Samochód:Peugeot Boxer 3.0
Uprawnienia:B

Re: Jakie auto wybrać ?

Post autor: Chudy_Nie_Taki_Chudy » 14 wrz 2014, o 23:59

Ja nie czytając tematu, tylko dwa ostatnie posty polecam Ci coś właśnie z silnikiem o mocy 180km lub więcej, mniejsze moce tak jak kolega wyżej pisał, zanim górkę zobaczysz a masz pełne auto, to auto zwalnia i trzeba wajchować, żeby chodź trochę utrzymać prędkość a nie stanąć :mrgreen: .

Do zobaczenia na trasie.
pzdr.
Do zobaczenia na trasie.
pzdr.

Awatar użytkownika
Giasamar
Użytkownik
Użytkownik
Posty:8
Rejestracja:31 sie 2014, o 18:47
Samochód:Fiat Ducato
Firma:INTrans
Uprawnienia:B

Re: Jakie auto wybrać ?

Post autor: Giasamar » 21 wrz 2014, o 21:51

kolego bierz Mastera ja jezdze Ducato 2.2 ma 120Km to jest porazka minimalne spalanie to (13l/100km) a jesli uprzesz sie na fiacika nie mniejszy jak 180km. nie polecam 150konnego bo jak za mocno go przeciagniesz turbina sie wyl. i zapala sie kopula silnika i traci moc..

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
SprytnyCzesio
Użytkownik
Użytkownik
Posty:3
Rejestracja:10 paź 2014, o 13:06
Samochód:Sprinter
Uprawnienia:B

Re: Jakie auto wybrać ?

Post autor: SprytnyCzesio » 10 paź 2014, o 13:37

Jeśli nadal masz dylemat, odpowiedz sobie najpierw czy... Będziesz jeździł Ty czy posadzisz kogoś za stery. Idealnym mixem było by połączenie silnika i napędu z Ducato 180 HP ( bo tylko ten jest słusznym motorem w tych autach) z kabiną Renaty. Ducato 180HP rozpędza się bajecznie, jest dynamiczne, nie boi się podjazdów i ma rozsądne spalanie. Niestety wadą jest kabina. Czysto przejrzyście i funkcjonalnie ale... głupiego kubka z kawą czy herbatą nie ma gdzie odstawić w czasie jazdy. Gniazda 12v masz fabrycznie dwa, chcesz więcej to kombinujesz z rozdzielkami a to oznacza kilometry kabli na desce rozdzielczej. Schowki są 3 (popraw mnie ktoś jak o jakimś zapomniałem) pod fotelem kierowcy masz skromną szufladę no i kieszenie w drzwiach. Pod fotelem pasażerów nie schowasz praktycznie nic poza butami, taki bubel konstrukcyjny. Natomiast w Renacie... za krótko siedziałem by poznać całe auto ale tam się wszystko otwiera i możesz coś schować, masz nawet specjalne gniazdo by GPS podpiąć. W fotelu pasażera ogromny schowek na kuchenkę bo to w większości chłopaki tam wożą.
Tak więc jeśli Ty za sterami to tylko maksymalnie silna Masterka, jeśli sadzasz kierowcę i nie zależy Ci na jego komforcie Ducato.

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Jakie auto wybrać ?

Post autor: orys » 10 paź 2014, o 14:23

Nie wiem, jak jest z Masterem z kierownicą po lewej, ale w tym, którym ja jeżdżę obudowa lewarka skrzyni biegów uwiera mnie w kolano (mam 195 cm). Podobnie jest też w Transicie, ale w Transicie kolana dotyka płaską powierzchnią, w Masterze "rogiem".
Obrazek

Awatar użytkownika
jedi6667
Posty:186
Rejestracja:25 cze 2014, o 17:01
Samochód:Fiat Ducato 3.0 Maxi
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Żyrardów

Re: Jakie auto wybrać ?

Post autor: jedi6667 » 10 paź 2014, o 19:35

Ja ganiam nowym Ducato 150 kucy i jak dla mnie nie jest źle, 10-10,5L na setkę wyliczane z tankowania a nie z komputera przy 90-100 k/h. Fakt że ze schowkami to jakieś nieporozumienie ale już przyzwyczaiłem się do tego i jestem poukładany.

Awatar użytkownika
Junior
Użytkownik
Użytkownik
Posty:98
Rejestracja:29 mar 2014, o 10:49
Samochód:Sprinter; Master
Firma:Własna
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Łódź

Re: Jakie auto wybrać ?

Post autor: Junior » 11 paź 2014, o 07:15

Jeszcze trzeba popatrzeć na jakość spasowania wnętrza bo u mnie w masterce na nierównościach deska trzeszczy i trochę irytuje to przy nowym aucie. Co do mocy oddałem auto do Vtechu w Tuszynie i ma teraz 173km i 410NM więc zniknął problem z częstymi redukcjami biegów no i spalanie zeszło o około 1,5 l/100km przy takiej samej jeździe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pierwsza trasa”