Jakie auto wybrać ?
- JuniorS
- Posty:98
- Rejestracja:13 lut 2014, o 18:42
- Samochód:MAN TGX 18.440
- Firma:Trans Cargo
- Uprawnienia:B,C+E
- Lokalizacja:Wrocław
Kupując pojazd w pierwszej kolejności należy zainteresować się jego zabudową oraz warunkami jakie pojazd jest w stanie stworzyć komuś kto będzie nim pracował. Komfort pracy kierowcy powinien być jak największy. Tak samo jak komfort w czasie w którym kierowca odpoczywa. Należy wziąć pod uwagę okres na jaki kierowca wyjeżdża co za tym idzie zadbać o jak największą ilość doposażenia które da kierowcy najwięcej możliwości oraz maksymalnie podniesie komfort jego pracy. Jeśli jest możliwość wyposażenia auta w lodówkę montowaną fabrycznie to dlaczego by jej nie montować ? Jedna skrzynka zewnętrzna maksymalnie duża oraz 3 lub 4 mniejsze. Zbiornik na wodę również. Miejsce do spania również duże. Setka to taki standard. Siedzenie pneu. dla poprawienia komfortu. Zawieszenie pneu. na poduszkach również dla komfortu (a nie do wożenia ładunków po 2 tony)
Webasto, Klima, Tempomat, Ogranicznik prędkości, Reg. kier, i wszystko to co oferuje fabryka.
Poruszając temat silników i mocy jaką oferują...
Wszyscy jeżdżą tysiące km i nadal pierdolą głupoty. Bierz 180 konny bo górek nie będzie czuć ??? Większej bzdury nie słyszałem. 180 KM które to tak chwalicie w Ducato czy Boxerach ma się nijak do 150 KM które wyciska z siebie silnik Masterki. Nauczcie się w końcu Koń Mechaniczny (KM) – pozaukładowa jednostka mocy która wynika z Momentu Obrotowego. Im większy moment tym większa moc. Moment obrotowy jest równoznaczny z siłą jaką możemy uzyskać z silnika. W praktycznym znaczeniu siła odpowiedzialna jest za przyspieszenie oraz uciąg samochodu.
Moc czyli Konie Mechaniczne które to tak bardzo pomagają Wam nie czuć góry czy wzniesienia - Odpowiedzialna jest za prędkość maksymalną. Prędkość maksymalna natomiast ograniczona jest przez przełożenie w jakie pojazd jest wyposażony.
Przykład jest bardzo prosty i nie trzeba daleko szukać. Masterka z silnikiem tym najnowszym na podwójnej turbinie na wzniesieniu oraz przy obciążeniu maksymalnie dopuszczalnym wyjedzie szybciej oraz bez konieczności redukcji biegu z 6 na 5 niż 180 konne Ducato załadowane. I kierowca nie odczuwa wzniesień nawet wtedy gdy inny kierowca w 180 konnym ducato musi zapiąć 5 bieg chociaż Masterka ma 167 Koni Mechanicznych. I nie dlatego że ma dwie turbosprężarki.
Inżynierowie podnieśli znacząco moment obrotowy czyli na Wasz język konie...
Dżizas
Webasto, Klima, Tempomat, Ogranicznik prędkości, Reg. kier, i wszystko to co oferuje fabryka.
Poruszając temat silników i mocy jaką oferują...
Wszyscy jeżdżą tysiące km i nadal pierdolą głupoty. Bierz 180 konny bo górek nie będzie czuć ??? Większej bzdury nie słyszałem. 180 KM które to tak chwalicie w Ducato czy Boxerach ma się nijak do 150 KM które wyciska z siebie silnik Masterki. Nauczcie się w końcu Koń Mechaniczny (KM) – pozaukładowa jednostka mocy która wynika z Momentu Obrotowego. Im większy moment tym większa moc. Moment obrotowy jest równoznaczny z siłą jaką możemy uzyskać z silnika. W praktycznym znaczeniu siła odpowiedzialna jest za przyspieszenie oraz uciąg samochodu.
Moc czyli Konie Mechaniczne które to tak bardzo pomagają Wam nie czuć góry czy wzniesienia - Odpowiedzialna jest za prędkość maksymalną. Prędkość maksymalna natomiast ograniczona jest przez przełożenie w jakie pojazd jest wyposażony.
Przykład jest bardzo prosty i nie trzeba daleko szukać. Masterka z silnikiem tym najnowszym na podwójnej turbinie na wzniesieniu oraz przy obciążeniu maksymalnie dopuszczalnym wyjedzie szybciej oraz bez konieczności redukcji biegu z 6 na 5 niż 180 konne Ducato załadowane. I kierowca nie odczuwa wzniesień nawet wtedy gdy inny kierowca w 180 konnym ducato musi zapiąć 5 bieg chociaż Masterka ma 167 Koni Mechanicznych. I nie dlatego że ma dwie turbosprężarki.
Inżynierowie podnieśli znacząco moment obrotowy czyli na Wasz język konie...
Dżizas
MANIEK !
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Jakie auto wybrać ?
Jasne że tak tylko gwoli ścisłości silniki
FIAT, PSA 3.0 180HP - 400 nm
FIAT, PSA 2.3/2.2 150HP - 350 nm
FIAT, PSA 2.3/2.2 130HP - 320 nm
Master 2.3 150HP - 350 nm
Master 2.3 165HP - 360 nm
Master 2.3 135HP - 350 nm
Wydaje mi się że 360 nm z silnika 2.3 Mastera jest i niczym do 400 nm z silnika IVECO (Fiat, PSA). Ale jak najbardziej masz rację w naszym fachu patrzymy na moment obrotowy a nie na konie mechaniczne, osobiście mam Fiaty 2.3 poszedłem w ekonomię jazdy a nie wyścigi.
FIAT, PSA 3.0 180HP - 400 nm
FIAT, PSA 2.3/2.2 150HP - 350 nm
FIAT, PSA 2.3/2.2 130HP - 320 nm
Master 2.3 150HP - 350 nm
Master 2.3 165HP - 360 nm
Master 2.3 135HP - 350 nm
Wydaje mi się że 360 nm z silnika 2.3 Mastera jest i niczym do 400 nm z silnika IVECO (Fiat, PSA). Ale jak najbardziej masz rację w naszym fachu patrzymy na moment obrotowy a nie na konie mechaniczne, osobiście mam Fiaty 2.3 poszedłem w ekonomię jazdy a nie wyścigi.
- Junior
- Użytkownik
- Posty:98
- Rejestracja:29 mar 2014, o 10:49
- Samochód:Sprinter; Master
- Firma:Własna
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Łódź
Re: Jakie auto wybrać ?
Z perspektywy czasu i doświadczeń twierdze że kolejnym autem będzie iveco z motorem 170km które w 100% wystarczą do sprawnego poruszania się po drodze.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Jakie auto wybrać ?
Sugerował bym coś z napędem na przód
- FRONT242
- Posty:650
- Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
- Samochód:Sprinter 513
- Firma:TRaNsTeRRoR
- Uprawnienia:A B+E C
- Lokalizacja:WaTyKaN
Re: Jakie auto wybrać ?
Wolf pisze:Sugerował bym coś z napędem na przód
Dwie najlepsze firmy na rynku produkujace BUSY maja naped na tyl - MB SPRINTER i IVECO .... a szkoda bo by byly bezkonkurencyjne .
MINUSY tylnego napedu :
- zima jadac na pusto jest MUKA straszna , dupa chodzi po drodze nawet na blizniakach , w terenie gorskim nawet na zimowych oponach jest problem przy wjezdzie na wzniesienia ( taki sam problem jest w VITO , tez ma naped na tyl i jak jest zima to kupuje w sklepie 5 betonowych bloczkow po 30 kg jeden i klade je na pake/tylna oske bo sie nie da jezdzic ... a elektronika chvj co tu pomaga .... ESP ASR chvju muju dzikie weze nic nie daja , opony w miejscu zapierniczaja i tyle , krew zalewa a fura nie jedzie ) jezeli paka jest z towarem to nie ma problemu , fura pieknie sie spisuje
- drugim minusem jest WAGA tylnego mostu ... wiadomo ze z ladownoscia busow o DMC 3,5T i tak jest PROBLEM .... no to tu dochodzi 100? 200? kilo wagi tylnego mostu . Nie wiem ile dokladnie taki most wazy , tak strzelilem wage na oko . W tej branzy kazdy kilogram sie liczy .... i legalna ladownosc z 800kg spada o nastepne kilkaset ...
To wedlog mnie sa 2 glowne MINUSY tylnego napedu , ale sa tez PLUSY o ktorych nie chce mi sie pisac .
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:
:Henry Louis Mencken:
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Jakie auto wybrać ?
Fakt, najlepsze nie busy tylko małe ciężarówki które są homologowane na dmc 5T dla SPRINTERA i dmc 7T dla DAILY, a fiaciki czy PSA max 4.5T, tył napęd to super rozwiązanie dla tych którzy targają ciężkie ładunki, natomiast większość wozi lekkie ładunki przestrzenne, i spory szacun dla tych którzy w zimę przez alpy landami na tylnich napędach ciągną
- FRONT242
- Posty:650
- Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
- Samochód:Sprinter 513
- Firma:TRaNsTeRRoR
- Uprawnienia:A B+E C
- Lokalizacja:WaTyKaN
Re: Jakie auto wybrać ?
Jak nie BUSY jak BUSY . Nie wiem co ty tu z jakimis malymi ciezarowkami wyskakujesz ?Wolf pisze:Fakt, najlepsze nie busy tylko małe ciężarówki które są homologowane na dmc 5T dla SPRINTERA i dmc 7T dla DAILY, a fiaciki czy PSA max 4.5T, tył napęd to super rozwiązanie dla tych którzy targają ciężkie ładunki, natomiast większość wozi lekkie ładunki przestrzenne, i spory szacun dla tych którzy w zimę przez alpy landami na tylnich napędach ciągną
Mowa o tych co na zdjeciu , naped maja na tyl i SPRINTERY i nowe modele IVECO blaszka ... cos ty wolf sie nawciagal znowu ????
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:
:Henry Louis Mencken:
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Jakie auto wybrać ?
Nie na wciągał tylko ta sama buda ma dmc 3,5t i 7t
Re: Jakie auto wybrać ?
Również jeżdżę MASTEREM 2.3/150 i średnie spalanie wynosi w tej chwili ok. 12,4 l100/km. Ładunki były ciężkie,podniesiona zabudowa,góry i silne wiatry,ale też zejście poniżej 10,5 l to baaaaardzo oszczędna jazda, a bawić się w gąsiora nie zamierzam.
- 3D3D3D
- Użytkownik
- Posty:73
- Rejestracja:19 lip 2014, o 11:51
- Samochód:Renault Master 2.3
- Firma:FHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Śląsk
Re: Jakie auto wybrać ?
Różnica 2 litrów na 100 km to przy przebiegu miesięcznym 15000 km to 300 litrów paliwa. Dla mnie, jako właściciela firmy, to bardzo duża różnica - noga z gazu i wczasy na Dominikanie gratis.pawcio pisze:Również jeżdżę MASTEREM 2.3/150 i średnie spalanie wynosi w tej chwili ok. 12,4 l100/km. Ładunki były ciężkie,podniesiona zabudowa,góry i silne wiatry,ale też zejście poniżej 10,5 l to baaaaardzo oszczędna jazda, a bawić się w gąsiora nie zamierzam.
"Wszystko jest możliwe. Szczególnie wtedy, kiedy najmniej się tego spodziewasz."
-Anne Rice-
-Anne Rice-