Pierwsza trasa

Tutaj dowiesz się co należy zabrać ze sobą w trasę.

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,
Re: Pierwsza trasa

Post autor: orys » 14 wrz 2015, o 23:58

Co do Shella, w wielkiej bRytanii można nim płacić też na Texaco i na Gleanerze (ale to Ci się raczej nie przyda, bo to sieć chyba występująca tylko w Highlands).

W Północnej Irlandii i Irlandii w ogóle nie ma Shelli, karty akceptuje Topaz, ale nie każda stacja - trzeba najpierw zapytać.

We Francji bodajże biorą shella niektóre Avie, ale dawno nie jeździłem za wodę.
Obrazek

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Pierwsza trasa

Post autor: orys » 14 wrz 2015, o 23:59

JuniorS: a większej już fotki do tej stopki się nie dało? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
JuniorS
Posty:98
Rejestracja:13 lut 2014, o 18:42
Samochód:MAN TGX 18.440
Firma:Trans Cargo
Uprawnienia:B,C+E
Lokalizacja:Wrocław

Re: Pierwsza trasa

Post autor: JuniorS » 15 wrz 2015, o 03:32

Pamiętaj o okularach ochronnych. Śmieszne ale zdarzają się firmy gdzie bez nich nie zostaniesz wpuszczony na teren zakładu.

We francji nie ma reguły jeśli chodzi o karty paliwowe. Są stacje Total-a gdzie można płacić shellką ale nie można DKV. Za parę km na stacji Totala można jedynie płacić gotówką. A za 50 km na kolejnym Totalu Shell nie działa ale DKV przejdzie.
Najpewniejsze jest ESSO oraz AVIA. Jeśli zabierasz kuchenkę na pojemniki gazowe to po cóż butla gazowa ? 10 szt kartuszy w zupełności wystarczy na 3 tyg. W razie czego można kupić wszędzie.
W dzisiejszych czasach zamek w drzwiach to za mało. Do ciężarówek można kupić takie rygle metalowe. Jak się zarygluje to już jest pewniej. Dawniej to drzwi się wiązało pasem od wewnątrz. Teraz czarnuchy idą z postępem i nie wybiją szyb lub np. stosują łamaków do zamków. Zakręcą się koło auta uśpią kierowcę jakimś preparatem (zdażały się sytuacje) i na spokojnie otworzą sobie zamek kluczem uniwersalnym ja to tak nazywam. Kierowca śpi jak zabity a oni biorą co im się podoba. Pamiętaj o zamykaniu skrzynek zewnętrznych. Jest to zryte bo czasem człowiek zapomina i po 10 razy biega za kluczykami. Lepiej pochodzić sobie po klucze jak raz nie zamknąć i pozbyć się tego co tam włożysz. Zakładam że może to być część prowiantu. Rzeczy typu słoik...

Kontrolbuch. Jedni piszą inni nie. Osobiście nie pisałem przez 3 lub 4 lata. Nie miałem nigdy kontroli więc miałem w dupie te ich pomysły. W końcu mnie trafili i nauka pisania kontrolbucha wyniosła mnie 150 €
A całkiem niedawno nauczyli mnie Belgijscy policjanci zapinać pasem towar na którym są naklejki informujące żeby tego nie robić... Wystarczyło że nie miałem wpisu w CMR. I 165 euro mandatu...

Za frajerstwo trzeba płacić.
Maniek na zdjęciu pod moimi postami robi za podpis :D Mój to tak nie do końca. Właścicielem jest szef firmy. Aczkolwiek można powiedzieć że jest mój. Mój dom, moje biuro... Kuchnia sypialnia salon... Wszystko :D

Kolor mi nie pasuje. Na białym zawsze widać brud. A na moim egzemplarzu szczególnie. Żeby mi za mało białego nie było to i naczepa biała :D Ale z wewnątrz nie widać :P
Miałem do wyboru Man albo Arctos... Wybór miałem ponieważ udało mi się przyjść przed drugim szoferem.
MAN to teraz Scania. A Scania należy do koncerny VW. Ogólnie VW planuje połączyć MAN-a ze Scanią. MAN wtedy zniknął by z dróg... Póki co na chwilę obecną stosują jednakowe części.
Mi się marzy Volvo FH16 najlepiej z motorem 750 konnym :D DAF 106 też spoko. Renault zbyt kosmiczny. Jak statek z gwiezdnych wojen. O Scani nie mam zdania. Na pewno jest niezawodna. Do Mercedesa bym nie wsiadł. MAN to MAN. Jeśli chodzi o MAN-a to jest taki wół roboczy. Ja mam 440 KM i pod wzniesienia wylatuje szybciej niż DAF 460... Przy podobnej wadze ładunku rzecz jasna. Jeśli chodzi o komfort jazdy... Posiada wszystko co powinien a nawet więcej. Nawet nagłośnienie jest na bardzo wysokim poziomie. Takie rzeczy to w ciężarówkach norma. Jednak tak samo wyposażony DAF, VOLVO i reszta ciężarówek jest nad MANem. MAN jakby postawił sobie za cel funkcjonalność odpuszczając resztę. Ta reszta do detale. MAN jest w kabinie taki toporny nie dopasowany prosty... No taki inny niż reszta. Jest też w nim głośniej podczas jazdy... Ale mi to tam rybka. I tak zawsze słucham muzyki :)
Pali tyle ile potrzebuje i jak na razie dobrze się dogadujemy :D
Obrazek MANIEK !

Awatar użytkownika
JuniorS
Posty:98
Rejestracja:13 lut 2014, o 18:42
Samochód:MAN TGX 18.440
Firma:Trans Cargo
Uprawnienia:B,C+E
Lokalizacja:Wrocław

Re: Pierwsza trasa

Post autor: JuniorS » 15 wrz 2015, o 03:33

Większej nie... Ale mniejszej też nie bo brzydko wyglądało :D Albo za wąska albo za szeroka. Tak jest optymalnie. Zmienię za dnia jak przeszkadza :D
Obrazek MANIEK !

Awatar użytkownika
oskarzzap95
Użytkownik
Użytkownik
Posty:30
Rejestracja:30 maja 2015, o 05:39
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zielona Góra, Lubuskie

Re: Pierwsza trasa

Post autor: oskarzzap95 » 15 wrz 2015, o 06:33

Tyle wiedzy do przyswojenia ;) dzieki wszystkim to na pewno pomoże mi sie przygotować do trasy.zmienilem zdanie, zamiast butli bedzie kuchenka. Bardziej poręczna, a kartusze to nie taka droga sprawa.
Co do ciężarówek, miałem okazje jechac manem, dafem. Było podobnie, raz tez przejechałem sie iveco staralise ale strasznie w nim Bujalo. O mercedesach słyszałem ze są dobre do mieszkania, ale tylko te droższe modele. To co krąży po drogach w postaci opowieści o Mercedesie - w skrócie axszrot ;) scania i volvo to ładne auta, z tego co wiem niezawodne, ale jak sie takim jedzie nie mam pojęcia. Póki co skupiam sie na citroenie jumperze, az smutne ze bede sie musiał cisnac w tej malutkiej kabinie, ale w koncu jakas przygoda, a ja Mlody jestem (20lat) to co mi szkodzi ;)

Awatar użytkownika
JuniorS
Posty:98
Rejestracja:13 lut 2014, o 18:42
Samochód:MAN TGX 18.440
Firma:Trans Cargo
Uprawnienia:B,C+E
Lokalizacja:Wrocław

Re: Pierwsza trasa

Post autor: JuniorS » 15 wrz 2015, o 11:07

Citroen Jumper... Patrząc na ilość busów jeżdżących po UE to Citroenów zbyt wielu nie ma. Choć różnicy między Jumperem, Boxerem, Ducato prawie nie ma to ich ilość różni się znacznie :) Moją przygodę z międzynarodówką zaczynałem właśnie na Jumperze.

Na pewno będzie Ci doskwierał "stolik" a bardziej jego wielkość. Nie wiadomo co na nim zrobić ponieważ rozmiarami jest zbliżony do formatu A4. Następnym minusem jest ilość schowków. Jest ich tyle że szkoda liczyć. Czynność ta skończy się na kilku sztukach które są zrobione tylko by nosić nazwę schowek...
Nie zmienia to faktu że to są pierdółki które towarzyszą modelom Fiata, Peugeota i Citroena od zawsze.
I da się z tym żyć :) Oby gołębnik był XL... Lamar, Spojkar... Bo jak Ci się trafi Lamico w wersji 60 bodajże to nawet sobie nie usiądziesz w nim :P
Obrazek MANIEK !

Awatar użytkownika
oskarzzap95
Użytkownik
Użytkownik
Posty:30
Rejestracja:30 maja 2015, o 05:39
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zielona Góra, Lubuskie

Re: Pierwsza trasa

Post autor: oskarzzap95 » 15 wrz 2015, o 15:30

Auto jak auto tak jak mowisz za wiele sie nie różni od boxera, ducato itp. W takim busie to nie ma czego oczekiwać, wazne ze jedzie haha ubrania schowam w kurniku, a resztę jakos upchne. Co do wielkości kurnika nie wiem jaki to jest, ale ja duży nie jestem to kurnik nie musi byc wielki. Myślisz ze opłaca sie brać drabinę mała ze sobą na pakę ? Przyda sie ? No i jedno pytanie co mi teraz przyszło do głowy CMR kto mi daje ? Firma w ktorej ładuje, a resztę sam uzupełniam czy cała musze sam wypisać ?

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Pierwsza trasa

Post autor: orys » 15 wrz 2015, o 19:25

CMR przeważnie wypisujesz sam, ale niektóre firmy mają przygotowane, wtedy uzupełniasz tylko "swoje" fragmenty.
Obrazek

Awatar użytkownika
oskarzzap95
Użytkownik
Użytkownik
Posty:30
Rejestracja:30 maja 2015, o 05:39
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zielona Góra, Lubuskie

Re: Pierwsza trasa

Post autor: oskarzzap95 » 15 wrz 2015, o 19:40

No i widzicie jak to jest, poszperalem na forum trochę, i trafiłem na pytanie jednego z użytkowników. Mianowicie, czy żeby zacząć pracę jako kierowca busa potrzebne jest jakieś zaświadczenie od lekarza bądź coś tego rodzaju?

Awatar użytkownika
Iglak
Użytkownik
Użytkownik
Posty:325
Rejestracja:11 lis 2014, o 19:50
Samochód:Superb
Firma:Własna
Uprawnienia:A, B
Lokalizacja:Łódź

Re: Pierwsza trasa

Post autor: Iglak » 15 wrz 2015, o 22:13

Odemnie szeryf wołał psychotesty...koszt 70pln. Wrzuć sobie na youtube i bedziesz wiedział na czym to polega
Z każdym dniem rośnie liczba osób które mogą mnie pocałować w dupe!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pierwsza trasa”