Kontrollbuch - Pomocy !

Tutaj dowiesz się co należy zabrać ze sobą w trasę.

Awatar użytkownika
davids
Użytkownik
Użytkownik
Posty:8
Rejestracja:1 paź 2014, o 19:27
Uprawnienia:B
Kontrollbuch - Pomocy !

Post autor: davids » 15 lis 2014, o 16:21

Pewnie bylo dużotematów o wypełnianiu kontrollbuchów ale nigdzie nie znalazłem dobrej odpowiedzi.
Wponiedziałek jade w pierwszą trase. Bez przyuczenia i bez wiedzy o wypisywaniu dokumentów.Moze mi ktos wytlumaczyć jak sie wypisuje ten kontrollbuch tak aby miało to ręce i nogi ? Wiadomo że nie będzie sie jeździło 4,5 h i przerwa. Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
dawid781
Posty:145
Rejestracja:24 sie 2014, o 22:10
Samochód:Citroen Jumper
Uprawnienia:B
Lokalizacja:RLE

Re: Kontrollbuch - Pomocy !

Post autor: dawid781 » 15 lis 2014, o 17:39

http://busiarze.com.pl/forum/viewtopic.php?f=50&t=76
http://busiarze.com.pl/forum/viewtopic.php?f=50&t=1218
http://busiarze.com.pl/forum/viewtopic.php?f=50&t=1209
http://busiarze.com.pl/forum/viewtopic.php?f=50&t=209
http://busiarze.com.pl/forum/viewtopic.php?f=50&t=372
Poczytaj dokładnie a wszystkiego się dowiesz:)
A swoją drogą urzyj wyszukiwarki albo poświęć kilka minut na poczytanie forum, a na pewno znajdziesz wszystkie informacje ;)
Obrazek

Dogodzić wszystkim się nie da ale wszystkich wkurw...ć to już żaden problem.

Awatar użytkownika
jedi6667
Posty:186
Rejestracja:25 cze 2014, o 17:01
Samochód:Fiat Ducato 3.0 Maxi
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Żyrardów

Re: Kontrollbuch - Pomocy !

Post autor: jedi6667 » 15 lis 2014, o 19:12

Dobrze że kolega z góry już wie że nie będzie jeździł dziennie 9h tylko więcej :-)

Pozna teorię która jest prosta, resztę sam opracuje jak rysować żeby było dobrze :-)

Na priv mogę dać kilka wskazówek co i jak.

Awatar użytkownika
19mariusz72
Użytkownik
Użytkownik
Posty:19
Rejestracja:18 sie 2014, o 22:05
Uprawnienia:B

Re: Kontrollbuch - Pomocy !

Post autor: 19mariusz72 » 16 lis 2014, o 18:29

Spoko dasz rade,ja dałem rade to ty też dasz.Najważniejsze zaczynasz od granicy.To nie jest skomplikowane.

Awatar użytkownika
bambo
Posty:316
Rejestracja:26 lip 2013, o 13:04
Samochód:Renault Master
Uprawnienia:A,B

Re: Kontrollbuch - Pomocy !

Post autor: bambo » 16 lis 2014, o 19:33

To i ja coś od siebie dodam -Jak sama nazwa wskazuje Kontrollbuch :) także musisz przed każdą kontrola wciągnąć bucha i będzie oki :lol: Powodzonka i Szerokości

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZQF3FRJqID0[/youtube]


A tak na marginesie w rzeczy samej to jest Tageskontrollblatt i przy kontroli zawsze pytają o kontrollblat a jeżeli kontrollbuch to j/w :lol:
Prawdziwymi zwycięzcami są ci, którzy zwyciężają w walkach życia codziennego
Codziennie trzeba starać się wykraczać poza swoje możliwości.
Człowiek może być biedny. Ale dopóki ma cel i usiłuje go osiągnąć... jest piękny


Masutatsu Ōyama

Awatar użytkownika
JuniorS
Posty:98
Rejestracja:13 lut 2014, o 18:42
Samochód:MAN TGX 18.440
Firma:Trans Cargo
Uprawnienia:B,C+E
Lokalizacja:Wrocław

Re: Kontrollbuch - Pomocy !

Post autor: JuniorS » 3 gru 2014, o 03:33

ROZPORZĄDZENIE (WE) nr 561/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 15 marca 2006 r. dotyczy spraw harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98 itd. w Rozdziale I art 2.1.a wskazuje wobec kogo przepisy mają zastosowanie.


Rozporządzenie ma zastosowanie do przewozu drogowego :

a) Rzeczy - Jeżeli dopuszczalna masa pojazdów łącznie z przyczepą oraz naczepą przekracza masę 3,5 tony

b) Osób - W przypadku pojazdów przystosowanych lub trwale skonstruowanych do przewozu więcej niż dziewięciu osób wliczając kierowcę.

Kolejną sprawa. Konieczność prowadzenia książki Kontrolbuch przez kierujących pojazdami typu bus o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 tony jest wymogiem wewnętrznym który jest sprzeczny z prawem nadrzędnym czyli z rozporządzeniami i dyrektywami UE.

Prawo jedno BAG drugie. Jak więc traktować mandat za brak pokreślonego kontrolbucha ? Chyba za bezprawny...

Swoją drogą trochę ich rozumiem. Im nie chodzi o to by nam utrudnić pracę. Wręcz dbają o to by czas pracy za kółkiem był przestrzegany tak jak Bóg przykazał. Jako jedyny kraj coś w tą stronę zrobił... Tylko że polak jest mądrzejszy i kreśli po swojemu.

Najlepsza mina jest wtedy gdy pokazujemy Niemcowi kpl kartek które wypełniamy od x czasu jak najbardziej prawidłowo i otrzymujemy mandat na 150 euro. Niemiec nie jest taki głupi. Wystarczy mu CMR a resztę to sobie sam policzy.
Jadąc z ES do NL przykładowe 3000 km czas który będzie potrzebny na pokonanie tego dystansu plus przerwy zgodnie z kontrolbuchem zazwyczaj jest ponad dobę dłuższy niż wykazujemy to w kontrolbuchu. Więc co robimy przykładowo na terenie niemiec 26 godzin wcześniej niż powinniśmy ??? :D

No jak to co... Lecimy 2 tysiąc i 800 kilometr z jedną pauzą na wytargnięcie ADR-a z pod siedzenia :P
Obrazek MANIEK !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pierwsza trasa”