Pierwsza Trasa do Francji

Tutaj dowiesz się co należy zabrać ze sobą w trasę.

Awatar użytkownika
OberTrans
Posty: 1
Rejestracja: 1 lut 2018, o 19:19
Samochód: Mercedes
Uprawnienia: B

Pierwsza Trasa do Francji

Post autor: OberTrans » 1 lut 2018, o 19:40

Witam kolegów, proszę was o pomoc/rady w pierwszej "dziewiczej" trasie w Europę. Na pierwszy rzut zostałem rzucony na głęboką wodę i lecę na Bordeaux z Nysy. Wyjeżdżam już w sobotę ok 11 rano na poniedziałek 8:00 w Francji, z tego co ustaliłem mam do przejechania ok 1900km. Proszę was o podpowiedzi odnośnie rozplanowania sobie trasy, jak jechać, gdzie stawać na pauzy, może jakieś darmowe prysznice? i spanie. Co powinienem wiedzieć o Francuskich drogach. Mam powiedziane z "gory", żeby unikać autostrad płatnych jak ognia. Czy GPS pokazuje dobrze drogi płatne? Co gdy na takiej jednak omyłkowo się znajde.. Co warto wziąć ze sobą mimo porad z innych tematów? Z Góry dziękuje za podpowiedzi, mam nadzieję że w przyszłości będę mógł się odwdzięczyć.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty: 1425
Rejestracja: 18 lis 2013, o 11:18
Samochód: Fiat Ducato
Firma: PHU
Uprawnienia: B
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: Pierwsza Trasa do Francji

Post autor: Wolf » 1 lut 2018, o 20:54

OberTrans pisze:Witam kolegów, proszę was o pomoc/rady w pierwszej "dziewiczej" trasie w Europę. Na pierwszy rzut zostałem rzucony na głęboką wodę i lecę na Bordeaux z Nysy. Wyjeżdżam już w sobotę ok 11 rano na poniedziałek 8:00 w Francji, z tego co ustaliłem mam do przejechania ok 1900km. Proszę was o podpowiedzi odnośnie rozplanowania sobie trasy, jak jechać, gdzie stawać na pauzy, może jakieś darmowe prysznice? i spanie. Co powinienem wiedzieć o Francuskich drogach. Mam powiedziane z "gory", żeby unikać autostrad płatnych jak ognia. Czy GPS pokazuje dobrze drogi płatne? Co gdy na takiej jednak omyłkowo się znajde.. Co warto wziąć ze sobą mimo porad z innych tematów? Z Góry dziękuje za podpowiedzi, mam nadzieję że w przyszłości będę mógł się odwdzięczyć.
Jedź w sobotę do bólu ile dasz radę, resztę w niedzielę, jak wbijesz się na płatne to niestety twój problem skro nie masz na to autoryzacji, o darmowych prysznicach zapomnij, ale płatne bez problemu, koszt 2e raczej nie zabije budżetu.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 21 cze 2017, o 11:44
Samochód: Master Wejkama
Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Pierwsza Trasa do Francji

Post autor: Dychu » 2 lut 2018, o 00:43

Musisz się przygotować, że na Francuskich landach, nie ma parkingów za wiele, nie ma serwisów z kiblami i będziesz musiał do tego przywyknąć. Natomiast fajnie by było ażebyś wytłumaczył to szefowi i ustalił z nim kompromis a mianowicie zastosował moja metodę : Na noc dla bezpieczeństwa i zapewnienia sobie serwisu czyli kibelka i może prysznica, wlatujesz na autostradę i zjeżdżasz w pierwszy parking, zazwyczaj są one zaraz za bramkami. Masz sensowne, czyste kibelki a na większych punktach masz i prysznice, oświetlone i bezpieczne. Na drugi dzień wyjeżdżasz pierwszym wylotem i wracasz na landy. Koszt takiej imprezy zazwyczaj ok.2.5 E do max 4 E a więc żadne to pieniąszki a dla Ciebie minimum socjalu i dla firmy bezpieczeństwo Twoje, autka i frachtu. Rady...korzystaj na landach z piekarni wiejskich czyli w małych miejscowościach, mają zajebiste wypieki których nie uświadczysz w dużych miastach :-). Ja zawsze padam na kilkanaście euro po takich odwiedzinach, mają zajebiste ciastka, ciasta i inne frykasy :-). Tankujesz przy supermarketach bo najtaniej czyli Auchan, Leclerc i Cerfoure ale uważaj bo widzisz stacje i znaczek np. DKV ale 3 dystrybutorów tylko 1 jest do DKV, jak zatankujesz na innym, pani poprosi Cię o gotówkę :-). Szukaj dystrybutorów automatycznych czyli widzisz opcję płacenia kartami. Nie zdziw się jak zobaczysz nagle limit do 100E, tankujesz, płacisz te 100E i ....ponawiasz czynność czyli znów wkładasz kartę i tankujesz dalej :-). Wszystko inne tak samo jak w innych krajach więc bez paniki.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
rafi9666
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 25 lip 2014, o 11:55

Re: Pierwsza Trasa do Francji

Post autor: rafi9666 » 2 lut 2018, o 01:08

Mogę polecić koledze aplikację Truck Parking Europe lub TransParking - zamiennie, zależy która bardziej przypadnie do gustu. Zdecydowanie ułatwi znalezienie pewnego parkingu szczególnie we Francji. Ewentualnie raczej bezpieczne są też parkingi przy McDonalds w FR (jest też bezpłatne wifi), ale tak jak Dychu wspomniał najbezpieczniej chyba jest parkować na stacjach przy autostradzie.

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 21 cze 2017, o 11:44
Samochód: Master Wejkama
Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Pierwsza Trasa do Francji

Post autor: Dychu » 2 lut 2018, o 01:28

rafi9666, niekoniecznie na stacjach ale koniecznie na parkingach, serwisach przy autostradzie :-), są całkiem sensowne, czyste i bezpieczne a wiec mądry szef, zabezpieczy i pracownika i siebie :-). Mi osobiście, każdy parking przy autostradzie odpowiada. Aplikacje o których mówisz, moim zdaniem, nie zdają egzaminu na landach Francuskich bo nie za wiele mają do pokazania :-). Natomiast w miasteczkach przy landach, trafiają sie fajne place oznaczone jako parkingi dla większych autek których te aplikacje nie widzą a parkingi są duże, puste i bez sanitariatów. Taka dziwna polityka żabek :-).

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty: 764
Rejestracja: 21 lis 2015, o 21:22
Samochód: Transit,Master,Ducat
Uprawnienia: AB

Re: Pierwsza Trasa do Francji

Post autor: jarekvolvo » 2 lut 2018, o 17:38

Poza wszystkim - BARDZO UWAżAJ na fotoradary -takie małe kurduple, może metr dwadzieścia ( aż muszę kiedyś zmierzyć :) ), szare i często ustawione w niezrozumiałych miejscach pomiędzy miejscowościami- tam byś się ich nie spodziewał. Zwykle wcześniej oznakowane białą tablicą, ale nie zawsze. Drani nie widać -dowiesz się o nim, jak już "łypnie". Częstym wskazaniem ich obecności są liczne ślady hamowania w pozornie bezsensownym miejscu - dalej za 29 metrów jest misiopstryk. Są też inne, wysokie, na masztach -te widać lepiej. Na drogach "lepszego" gatunku są ograniczenia np. 70 dla camionów i 90 dla reszty. Idąc busem 85 też Cię strzeli, ale bez konsekwencji. Ten odsiew akurat działa sprawnie. Co do parkowania -w każdej praktycznie mieścinie za, lub przed -znajdzie się przy drodze mały placyk w sam raz na auto. Sprawdź tylko, czy nie ma tabliczki "private"... .
Na stacjach przy marketach uważaj na wysokość, niektóre mają daszek w rejonie połowy kurnika... Najlepiej tankuj w dzień, po zmroku 3/4 stacji landowych jest zamknięta. Na wszelki słuczaj weź od szefa ze 200 E zaliczki... .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pierwsza trasa”