Witam, szczerze powiedziawszy oglądając na TvnTurbo program "Konwój" zobaczyłem busiki pilotujące pojazdy nadgabarytowe, od tamtego czasu zacząłem się zastanawiać na czym to tak na prawdę polega.
Trochę informacji:
Pilot drogowy – osoba upoważniona do wydawania poleceń i sygnałów uczestnikom ruchu drogowego odpowiedzialna za bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz minimalizację utrudnień w nim w czasie przejazdu pojazdu nadgabarytowego.
By móc kierować ruchem drogowym trzeba przejść w WORDzie kurs Kierowania ruchem drogowym, który trwa 1 dzień (8 godz.) i kosztuje 150 - 200zl.
Po ukończeniu kursu otrzymujemy uprawnienia BF2. Z takimi uprawnieniami możemy pilotować ciągniki na terenie naszego kraju, jeżeli chcielibyśmy pilotować na terenie Niemiec musimy zdobyć BF3.
Znaleźć prace na busa jest ciężko a na pilota nie znalazłem ani jednego ogłoszenia ;(
Teraz pytanie do Was, czy macie/mieliście z pilotowaniem jakąś styczność ?
Słyszeliście co kolwiek o tym, jak to wszystko działa ?
Ps. Z tymi BF2 i BF3 nie do końca wiem o co chodzi, więc jeżeli się mylę proszę o poprawę
Pilot drogowy
- Lucky_Luke
- Użytkownik
- Posty:198
- Rejestracja:1 kwie 2013, o 18:38
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Bydgoszcz
Pozdrawiam
Lucky Luke
Szybszy Od Własnego Cienia !
Lucky Luke
Szybszy Od Własnego Cienia !
- Toreba
- Bus Team
- Posty:110
- Rejestracja:3 kwie 2013, o 05:46
- Uprawnienia:kat. B
- Lokalizacja:Rzeszów, Tarnobrzeg
- Kontakt:
Re: Pilot drogowy
To co napisałeś ma sens. Ogólnie BF obowiązuje w Niemczech. Same oznaczenia dotyczą pojazdów, wyposażenia jak i również możliwości (uprawnień) na drodze.
BF-1 - samochód należący do Policji.
BF-2 - samochód należący do firmy pilotującej na terenie naszego kraju, żółte "koguty", uprawnienia - jazda przed, za pojazdem, tyczenie trasy, itp.
BF-3 - samochód należący do firmy pilotującej na terenie Niemiec, żółte "koguty", sygnały ostrzegawcze w postaci różnych informacji, uprawnienia - powiększone z BF-2 o prawo do wydawania poleceń na drodze.
Kiedyś byłem zainteresowany tym tematem i wiem, aby zdobyć BF-3 trzeba się ostro napracować. Szczególnie dla obcokrajowców egzamin na BF-3 jest trudny, ponieważ dobra znajomość języka niemieckiego jest sprawą priorytetową.
BF-1 - samochód należący do Policji.
BF-2 - samochód należący do firmy pilotującej na terenie naszego kraju, żółte "koguty", uprawnienia - jazda przed, za pojazdem, tyczenie trasy, itp.
BF-3 - samochód należący do firmy pilotującej na terenie Niemiec, żółte "koguty", sygnały ostrzegawcze w postaci różnych informacji, uprawnienia - powiększone z BF-2 o prawo do wydawania poleceń na drodze.
Kiedyś byłem zainteresowany tym tematem i wiem, aby zdobyć BF-3 trzeba się ostro napracować. Szczególnie dla obcokrajowców egzamin na BF-3 jest trudny, ponieważ dobra znajomość języka niemieckiego jest sprawą priorytetową.
- Kretek
- Użytkownik
- Posty:2
- Rejestracja:28 cze 2013, o 03:29
- Samochód:Cienias
- Uprawnienia:B + BF2
- Lokalizacja:Wrocław [DW]
Re: Pilot drogowy
Ceny to masz stare, robiłem kurs tydzień temu we Wrocławskim Word i płaciłem 350zł! Kurs praktycznie trwał 6.5h a nie 8, szybko, łatwo i przyjemnie, kursy organizują co ok. miesiąc-dwa, grupa chyba min. 20os.
bf3 trzeba zdawać u gebelsa więc trzeba znać bardzo dobrze niemiecki
Taka ciekawostka, jak już robicie ten kurs mówcie, że chcecie uprawnienia na wszystko (przepuszczanie dzieci przez pasy, prowadzenie pielgrzymki albo trumny)
Cena ta sama, kurs ten sam a papier większy
bf3 trzeba zdawać u gebelsa więc trzeba znać bardzo dobrze niemiecki
Taka ciekawostka, jak już robicie ten kurs mówcie, że chcecie uprawnienia na wszystko (przepuszczanie dzieci przez pasy, prowadzenie pielgrzymki albo trumny)
Cena ta sama, kurs ten sam a papier większy
- mati_rzeszow
- Użytkownik
- Posty:1
- Rejestracja:3 lip 2013, o 20:52
Re: Pilot drogowy
Tez swego czasu interesowałem sie tematem.
Dzwoniłem nawet do rzeszowskiego wordu i faktycznie od czasu do czasu wykonuja takie kursy.
Uprawnienia fajne,kwestia jak z praca z tymi papierami. Z tego co rozmawiałem z paroma osobami to sa na tzw wypożyczeniach do firma transportujacych gabaryty.Czyli jesli firma ma jakies zlecenie,jest telefon i działamy.
Prowadza takie osoby albo własne działalnosci i pracuja jako podwykonawcy albo sa na umowcyh typu zlecenie itd.
Co do prowadzenia zestawów na terenie Niemiec,dokument pewnie dla nas przydatnych aczkolwiek z wbiciem sie na tamtejszym rynek zapewne przeszkadza tamtejsza konkurencja
Tak czy inaczej gdyby ktos byl chetny takze w Rzeszowie na taki kurs to ja sie pisze
Dzwoniłem nawet do rzeszowskiego wordu i faktycznie od czasu do czasu wykonuja takie kursy.
Uprawnienia fajne,kwestia jak z praca z tymi papierami. Z tego co rozmawiałem z paroma osobami to sa na tzw wypożyczeniach do firma transportujacych gabaryty.Czyli jesli firma ma jakies zlecenie,jest telefon i działamy.
Prowadza takie osoby albo własne działalnosci i pracuja jako podwykonawcy albo sa na umowcyh typu zlecenie itd.
Co do prowadzenia zestawów na terenie Niemiec,dokument pewnie dla nas przydatnych aczkolwiek z wbiciem sie na tamtejszym rynek zapewne przeszkadza tamtejsza konkurencja
Tak czy inaczej gdyby ktos byl chetny takze w Rzeszowie na taki kurs to ja sie pisze