Witam,
Planuje poszerzyć działalność o zupełnie innym charakterze o okazjonalny, krajowy ewentualnie zagraniczy transport osób.
Jak wygląda to aktualnie pod względem prawnym?
Jaki bus 9 osobowy polecacie? Zakup gotówkowy w kwocie około 50 tys. zł netto (bus używany) lub leasing busa 1-3 letniego.
Z góry dziękuję za pomoc
Transport osób - formalności - bus 9 osobowy? jaki?
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Transport osób - formalności - bus 9 osobowy? jaki?
Z tego co można zaobserwować na drodze to Trafic i Vivaro zdominowały rynek ale to raczej w myśl zasady Cena Czyni Cuda, osobiście jeśli miało to by być auto na dłużej celował bym w Vito 2.2 lub Caravele byle nie na 105hp silniku (5b skrzynia, w mocniejszych są już 6b) ew Multivana ale to auto zazwyczaj na 7 osób ale są i wersje na 8 i 9.
Jedynie rozważ że w PL transport busem powyżej 7 osób wymaga licencji, za szlabanem już nie ma takiej potrzeby.
Jedynie rozważ że w PL transport busem powyżej 7 osób wymaga licencji, za szlabanem już nie ma takiej potrzeby.
Re: Transport osób - formalności - bus 9 osobowy? jaki?
Dziękuję za informację.
Czyli licencja jest wymagana przy transporcie 8 osób, czy 8 osób plus kierowca? Jaki jest koszt takiej licencji na rok? Czy cena zależy od liczby busów? A gdyby to był transport okazjonalny np dowożenie/odwozenie osób na imprezy okolicznościowe? Bądź też taki nocny regionalny uber? Ma ktoś może działalnosc o takim charakterze wpisana w pkd tak by pozostać na ryczalcie, bez VAT i konieczności kasy fiskalnej?
Co do busów to do Vito mam awersje przez rdzę. Ewentualnie orientuje się ktoś od którego roku był w vito pełny ocynk dwustronny? Jak wygląda sytuacja z rdza w T5, T6 i Vivaro/Trafic?
Czyli licencja jest wymagana przy transporcie 8 osób, czy 8 osób plus kierowca? Jaki jest koszt takiej licencji na rok? Czy cena zależy od liczby busów? A gdyby to był transport okazjonalny np dowożenie/odwozenie osób na imprezy okolicznościowe? Bądź też taki nocny regionalny uber? Ma ktoś może działalnosc o takim charakterze wpisana w pkd tak by pozostać na ryczalcie, bez VAT i konieczności kasy fiskalnej?
Co do busów to do Vito mam awersje przez rdzę. Ewentualnie orientuje się ktoś od którego roku był w vito pełny ocynk dwustronny? Jak wygląda sytuacja z rdza w T5, T6 i Vivaro/Trafic?
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Transport osób - formalności - bus 9 osobowy? jaki?
auto osobowe które jest przystosowane do przewozu powyżej 7 osób czyli 8 lub 9 łącznie z kierowca wymaga licencji, czyli auto 7 osobowe kierowca +6 pasażerów jest ok, nie wymaga licencji, auto 8-9 osób czyli kierowca +7-8 pasażerów wymaga licencji, jeśli kupisz busa np 8 osób, to mimo że będziesz jechał z jednym pasażerem wymagana jest licencja.
https://www.dostawczakiem.pl/wozil-merc ... -licencji/
https://www.dostawczakiem.pl/wozil-merc ... -licencji/
- Ortalion Trenera
- Użytkownik
- Posty:60
- Rejestracja:13 kwie 2016, o 18:00
- Samochód:Movano
- Firma:Dziad na swoim
- Uprawnienia:b,c,d,e
- Zoltek
- Użytkownik
- Posty:77
- Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
- Samochód:Renault Master
- Firma:ZolTrans
- Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
- Lokalizacja:małopolskie
- Kontakt:
Re: Transport osób - formalności - bus 9 osobowy? jaki?
Czyli w samochodzie osobowym gdzie jest 5 osób wraz z kierowcą mamy licencje na samochód osobowy a dla samochodu gdzie jest od 7 do 9 osób mamy licencje na busa, powyżej 9 osób jest licencja na krajowy transport osób (?) a co w przypadku samochodu gdzie jest 6 osób wraz z kierowcą? Pytam bo w tych udostępnionych linkach nie ma definicji samochodu osobowego (rozumiem, że zakłada ona iż samochód osobowy to pojazd umożliwiający przewóz 7 osób wraz z kierowcą?).
Osobiście poczytałbym dokładnie rozporządzenia odnośnie transportu międzynarodowego bo to, że nasz rząd wprowadził licencję od 1 do 7, od 7 do 9 oraz od 9 w górę osób w pojeździe to nie znaczy, że inne kraje nie wymagają innej licencji. Chodzi mi o to, że u nas są 3 różne w zależności od maksymalnej ilości transportowanych osób w danym pojeździe a tacy Niemcy mogą wymagać licencji dotyczącej "międzynarodowego zarobkowego transportu osób" (tak wiem, że nasz rząd ma coś takiego jak "Licencja wspólnotowa dotycząca międzynarodowego autobusowego i autokarowego zarobkowego przewozu osób" jednak nie oznacza to, że cała unia musi mieć tak namieszane w przepisach bo zawsze mogą mieć bardziej.).
Ja bym zrezygnował z zakupu gotówkowego bo te pieniądze lepiej przeznaczyć na bieżącą działalność niż wywalać je za jednym zamachem na zakup pojazdu. Jeśli to ma być transport krajowy to wiek pojazdu nie ma tak wielkiego znaczenia ważne żeby auto nie wyglądało jakby się miało w każdej chwili rozpaść. Natomiast do zagranicznego to wiadomo im nowszy samochód tym lepszy. Moim zdaniem międzynarodowy bardziej się opłaca bo sporo osób jeździ do pracy w DE, NL, BE a za każdym razem kiedy linie lotnicze zmniejszają masę bagażu lub podnoszą cenę to taki przewoźnik trochę zyskuje. Jeśli chodzi o kraj to tutaj pole do popisu jest dużo mniejsze.
Tyle mi przyszło do głowy ale zrobisz jak uważasz za słuszne.
Osobiście poczytałbym dokładnie rozporządzenia odnośnie transportu międzynarodowego bo to, że nasz rząd wprowadził licencję od 1 do 7, od 7 do 9 oraz od 9 w górę osób w pojeździe to nie znaczy, że inne kraje nie wymagają innej licencji. Chodzi mi o to, że u nas są 3 różne w zależności od maksymalnej ilości transportowanych osób w danym pojeździe a tacy Niemcy mogą wymagać licencji dotyczącej "międzynarodowego zarobkowego transportu osób" (tak wiem, że nasz rząd ma coś takiego jak "Licencja wspólnotowa dotycząca międzynarodowego autobusowego i autokarowego zarobkowego przewozu osób" jednak nie oznacza to, że cała unia musi mieć tak namieszane w przepisach bo zawsze mogą mieć bardziej.).
Ja bym zrezygnował z zakupu gotówkowego bo te pieniądze lepiej przeznaczyć na bieżącą działalność niż wywalać je za jednym zamachem na zakup pojazdu. Jeśli to ma być transport krajowy to wiek pojazdu nie ma tak wielkiego znaczenia ważne żeby auto nie wyglądało jakby się miało w każdej chwili rozpaść. Natomiast do zagranicznego to wiadomo im nowszy samochód tym lepszy. Moim zdaniem międzynarodowy bardziej się opłaca bo sporo osób jeździ do pracy w DE, NL, BE a za każdym razem kiedy linie lotnicze zmniejszają masę bagażu lub podnoszą cenę to taki przewoźnik trochę zyskuje. Jeśli chodzi o kraj to tutaj pole do popisu jest dużo mniejsze.
Tyle mi przyszło do głowy ale zrobisz jak uważasz za słuszne.