Blokada prędkości/obrotów

Zapraszamy do przedstawienia się oraz prowadzenia dyskusji związanych z motoryzacją i busami .
Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB
Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: jarekvolvo » 2 paź 2018, o 18:16

Szacun dla kolegi już przy pierwszym poście :)
To kwintesencja całego zagadnienia, nic dodać..
Ze swej strony dodam tylko, że dawno temu i ja spotkałem się z ciekawym rozwiązaniem... Otóż miałem dawno temu Skodę Tudor z 1947 roku. Miała ona mechaniczny ogranicznik w postaci widełek, które w położeniu wodzika na 4 biegu blokowały skok przepustnicy nie pozwalając na przydepnięcie więcej niż 55km/h..... . Miało to cechowane plomby, których zerwanie groziło sądem za dywersję gospodarczą... . Jak się tym jeździło ?? No, cóż...na pewno ostrożnie :) A szkoda było uszkodzić oryginalne, zabytkowe elementy., . Gaźnik wyciągałem razem z kolektorem ssącym i dźwignią biegów...

Awatar użytkownika
krzysztof124
Użytkownik
Użytkownik
Posty:35
Rejestracja:16 wrz 2018, o 16:53
Samochód:Mercedes Sprinter
Uprawnienia:B

Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: krzysztof124 » 3 paź 2018, o 08:12

Może i blokada obrotów to niezbyt dobry pomysł, ale co do prędkości maksymalnej to już co innego... Ducato z silnikiem 3.0 180km naprawdę potrafi jechać, więc nic dziwnego nie ma w tym, że chciałbym oszczędzić samochód... Nie mówię tu o blokadzie do 90km/h ale np 130-140 szybciej nikt nie musi jeździć, poza tym mandaty z radarów przychodziły do mnie nie do klientów (oczywiście w finale oni za nie płacą) poza tym przepisy nie pozwalają na jazdę szybszą niż 140km/h.. A tym bardziej, że to są auta dostawcze zawsze załadowane uważasz, że jazda załadowanym busem np 180km/h jest bezpieczna? Skoro masz doświadczenie z autami dostawczymi powinieneś wiedzieć że hamowanie załadowanym samochodem nie jest łatwe, co w sytuacji awaryjnego hamowania?! Oczywiście, że o każdej takiej rzeczy klient musi być poinformowany, poza tym musi to być zawarte w umowie

Awatar użytkownika
BoberKSG
Posty:311
Rejestracja:15 lis 2017, o 10:14
Samochód:Renault Master 10EP
Uprawnienia:A,B,C+E,ADR
Lokalizacja:Górny Śląsk

Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: BoberKSG » 3 paź 2018, o 09:09

Jazda 180km/h przy zaladowanym aucie jest praktycznie równa bezpiecznej jeździe przy aucie PRZELADOWANYM! Nie wspominajac juz o panujacych warunkach drogowych.
Jedynym wyjściem na ideę : "ile wyjazdów, tyle powrotow" jest ROZSĄDEK
Nigdy nie jedź szybciej niż Twój Anioł Stróż może lecieć ..

Awatar użytkownika
krzysztof124
Użytkownik
Użytkownik
Posty:35
Rejestracja:16 wrz 2018, o 16:53
Samochód:Mercedes Sprinter
Uprawnienia:B

Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: krzysztof124 » 3 paź 2018, o 09:19

Zgadzam sie, dlatego warto wspomóc rozsądek ludzi

Awatar użytkownika
Rafał C
Użytkownik
Użytkownik
Posty:13
Rejestracja:6 lut 2014, o 19:29
Samochód:Żuk
Uprawnienia:B

Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: Rafał C » 25 lis 2018, o 14:54

Cześć, jeśli chodzi o obroty, pytaj w firmach zajmujących się tuningiem diesli o miękką odcinkę, 200-300zł (rev limiter).
Ogranicznik prędkości ogarnąć powinna większość firm zajmujących się montażem i serwisem tachografów lub serwis Mercedesa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólny”