Blokada prędkości/obrotów

Zapraszamy do przedstawienia się oraz prowadzenia dyskusji związanych z motoryzacją i busami .
Awatar użytkownika
krzysztof124
Użytkownik
Użytkownik
Posty:35
Rejestracja:16 wrz 2018, o 16:53
Samochód:Mercedes Sprinter
Uprawnienia:B
Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: krzysztof124 » 17 wrz 2018, o 10:12

Czyli radzisz nie robić takich rzeczy? Może racja z tym ograniczeniem prędkości maksymalnej bo faktycznie nikt nie będzie jechał na niższym biegu na pełnych obrotach jak już to na ostatnim. Cenna rada

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: jarekvolvo » 17 wrz 2018, o 11:34

Przede wszystkim - wyedukować pracowników. Mają WIEDZIEĆ, jak należy korzystać z auta... Dławienie silnika to tutaj ostateczność, która w niesprzyjającym zbiegu wydarzeń doprowadzi do dużych kłopotów... .

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: jarekvolvo » 17 wrz 2018, o 11:37

Doktor pisze:Popatrz na przebieg krzywej momentu obrotowego i nie pisz po prostu bzdur, te 3500-4000 obr/min to tak w głowie dużo się wydaje, a dla silnika to normalna prędkość obrotowa, tym bardziej ze takie korzystanie z wysokich obrotów o jakim poprzednio napisałem to okazjonalne i na moment, co innego ograniczenia prędkości maksymalnej, bo z nią kierowcy potrafią jechać długo, ale bez pełnego programowania komputera nie da sie ograniczyc obrotów tylko do blokady predkości.
Aaamen, dobry Panie :)
Nareszcie jest ktoś, kto wie, co to wykresy charakterystyki silnika :) :) :)
Pytanie o ten aspekt powinno być jednym z pierwszych podczas rekrutacji na stanowisko kierowcy... .

Awatar użytkownika
krzysztof124
Użytkownik
Użytkownik
Posty:35
Rejestracja:16 wrz 2018, o 16:53
Samochód:Mercedes Sprinter
Uprawnienia:B

Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: krzysztof124 » 17 wrz 2018, o 11:51

jarekvolvo pisze:Przede wszystkim - wyedukować pracowników. Mają WIEDZIEĆ, jak należy korzystać z auta... Dławienie silnika to tutaj ostateczność, która w niesprzyjającym zbiegu wydarzeń doprowadzi do dużych kłopotów... .
Mam wypożyczalnie samochodów dostawczych, więc nie da się wyedukować każdego klienta :)

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: jarekvolvo » 17 wrz 2018, o 17:49

O qurcze, to już gorzej :/
Ale nadal pozostaję przy swoim stanowisku, a Doktor to jasno przedstawił... . Szybkość ewentualnie ok, - obroty - nein !!

Awatar użytkownika
seaman1982
Użytkownik
Użytkownik
Posty:11
Rejestracja:20 mar 2018, o 13:44

Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: seaman1982 » 18 wrz 2018, o 08:38

jarekvolvo pisze:
Doktor pisze:Popatrz na przebieg krzywej momentu obrotowego i nie pisz po prostu bzdur, te 3500-4000 obr/min to tak w głowie dużo się wydaje, a dla silnika to normalna prędkość obrotowa, tym bardziej ze takie korzystanie z wysokich obrotów o jakim poprzednio napisałem to okazjonalne i na moment, co innego ograniczenia prędkości maksymalnej, bo z nią kierowcy potrafią jechać długo, ale bez pełnego programowania komputera nie da sie ograniczyc obrotów tylko do blokady predkości.
Aaamen, dobry Panie :)
Nareszcie jest ktoś, kto wie, co to wykresy charakterystyki silnika :) :) :)
Pytanie o ten aspekt powinno być jednym z pierwszych podczas rekrutacji na stanowisko kierowcy... .
Piszesz o benzynie?
Bo w silniku Diesla nie wiem kto ma taki korzystny moment obrotowy przy takich obrotach silnika. Chyba że miałeś moc na myśli, ale to co innego :D

Awatar użytkownika
Doktor
Użytkownik
Użytkownik
Posty:173
Rejestracja:4 sie 2018, o 21:05
Samochód:Jumper
Uprawnienia:A,B,C+E,ADR

Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: Doktor » 18 wrz 2018, o 16:44

Ja aptekarzem nie jestem, i nie pisze konkretnie o tym, że ten silnik przy takich obrotach to ma tyle a innych tyle, chodziło mi tylko, że wysokie obroty, a czy to 300o czy 4000, to nie znam tego silnika i nie ma znaczenia, i każdy kto w tej dyskusji (poza Tobą)brał udział to zrozumiał, ale jak taki szczególarz jesteś i tylko potrafisz wyszukiwać o co się czepić to benzyny kręcą dużo więcej niż 4k obrotów.

Awatar użytkownika
seaman1982
Użytkownik
Użytkownik
Posty:11
Rejestracja:20 mar 2018, o 13:44

Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: seaman1982 » 18 wrz 2018, o 17:04

Nie chodzi o czepianie się tylko o konkrety. Moment obrotowy ma się przy stosunkowo niskich obrotach. Jaki by to nie był silnik Diesla to będzie między 2000, a 2500 tysiąca obrotów. Jak sam napisałeś ,,wysokie obroty" z których się korzysta to nie moment obrotowy bo on już dawno się skończył. To jest MOC którą uzyskuje się właśnie przy wysokich obrotach, a służyć może do pociągnięcia np. czegoś ciężkiego.
Twój błąd polegał na tym że piszesz o jednym a masz na myśli co innego. Tyle.
PS. Nie wiem czy jesteś aptekarzem, ale masz nick Doktor :D

Awatar użytkownika
Doktor
Użytkownik
Użytkownik
Posty:173
Rejestracja:4 sie 2018, o 21:05
Samochód:Jumper
Uprawnienia:A,B,C+E,ADR

Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: Doktor » 18 wrz 2018, o 20:28

A możesz mi powiedzieć, gdzie ja napisałem o momencie obrotowym, napisałem o krzywej momentu obrotowego, a to niby to samo ale jednocześnie nie, na tym wykresie najczęścierj są oba parametry, na jednej osi moment i moc, a na drugiej obroty i stwierdziłem , że nie można kastrować silnika blokując mu obroty, nigdzie nie wyszczególniałem który parametr mam na względzie, bo oba są istotne w tej przytaczanej przeze mnie sytuacji, argumentując przykładami ruszanie pod gorę z ładunkiem, podjazd pod gore na niskim biegu, a konkretne obroty podawałem w innym kontekście, ze dla nas na ucho może sę wydawać, że to dużo 3500-4000, a dla silnika to normalne, nie były te obroty przytaczane w odniesieniu do momentu, trzeba czytać ze zrozumieniem, a chyba Ty masz z tym problem.

Awatar użytkownika
GLONCIO
Użytkownik
Użytkownik
Posty:6
Rejestracja:31 mar 2017, o 03:09
Samochód:Renault Master
Uprawnienia:A,B,C ADR
Lokalizacja:ŁÓDŹ

Re: Blokada prędkości/obrotów

Post autor: GLONCIO » 2 paź 2018, o 14:39

Witam Wszystkich

Czytam sobie tego posta i włos mi na głowie siwieje
Kolego Krzysztof124 nie wyobrażam sobie wypożyczyć auta z blokadą "ło matko" obrotów.Zakładając taką działalność powinieneś mieć to na uwadze że kierowcy będą tyrać nie swoje auta,(wiem co piszę bo mam kilku kierowców na swoich autach).Nie za bardzo rozróżniasz pojęcia obroty/prędkość a chcesz "gmerać" w fabryczne nastawy auta-porażka.
Postaw się w sytuacji odwrotnej-wypożyczasz auto,lecisz sobie autostradką powiedzmy 100km-wyprzedzasz -a tu jakiś baran Ci wyskakuje na czołowe -MUSISZ przyspieszyć i co -nie będę kończył
Przekomarzania kolegów czy to diesel /benz też nie rozumiem - jakie to ma znaczenie-sensem jest uświadomienie kolegi że ograniczając obroty w pojeżdzie może go czekać kryminał,a rozwiązaniem problemu jest ewentualne ograniczenie prędkości,przy czym musi o tym poinformować klienta

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólny”