Jaki bus do 3,5 t 10 ep ?

Zapraszamy do przedstawienia się oraz prowadzenia dyskusji związanych z motoryzacją i busami .
Awatar użytkownika
Adam1704
Użytkownik
Użytkownik
Posty:11
Rejestracja:23 lis 2017, o 11:42
Samochód:Iveco Daily
Firma:Własna
Uprawnienia:B
Jaki bus do 3,5 t 10 ep ?

Post autor: Adam1704 » 28 kwie 2018, o 19:02

Witam,

Obecnie posiadam Iveco Daily 10 ep 3.0 180 km z Adblue z 2017 r. Autko spisuje się fajnie, ma moc i tak dalej. Jedyny problem jaki mnie denerwuje to zamarzające Adblue, ale jestem w stanie to jakoś zaakceptować ... Serwis twierdzi ,,te modele tak maja,, ale mniejsza z tym. Spalanie w miarę duże bo w granicach 13-14 l/100 km.

Planuje zakup następnego auta i tu moje pytanie do was : Jakie ? 8-)

Auto ma być nowe z salonu. Co do nowych modeli to miałem okazje przejechać jedną trasę po Polsce (ok. 1500 km) Citroenem Jumperem 9 ep z silnikiem 2.0 163 km i już wiem że to auto nie dla mnie. Zdecydowanie za mało mocy (ładunek ok 700 kg ). Kolejnym autem z za małą mocą był VW Crafter 2.0 10 ep tylko ten słabszy 140 km. Przejechałem nim trasę do Francji z ładunkiem ok. 1 t. Jeździłem też takim VW tylko mocniejszym (177 km), ale była to tylko jazda testowa. Miałem również okazje jeździć taka blaszka również 177 km i dawał rade. Ale jak to się będzie spisywać z plandeką ?

Zastanawiam się jeszcze nad Fiatem Ducato 2.3 l. A może Mercedes ? Tylko z Mercedesem i Ducato ,,nowym,, nie miałem styczności. ;)

Z góry odrzucam masterke i movano . Takie moje uprzedzenie :lol:

Liczę na wasze opinie/rady :D

Szerokości ! :)

Awatar użytkownika
TROLL
Użytkownik
Użytkownik
Posty:218
Rejestracja:17 sty 2018, o 22:46
Samochód:LR D1 zwany Ciapatym
Firma:KH Distribution sp.O
Uprawnienia:karta rowerowa

Re: Jaki bus do 3,5 t 10 ep ?

Post autor: TROLL » 28 kwie 2018, o 19:31

temat o wycenie , a potem o aucie , bardzo konstruktywna dyskusja moim zdaniem

viewtopic.php?f=2&t=3381

i opcja szukaj na forum :)

Awatar użytkownika
arkadiusz 720
Użytkownik
Użytkownik
Posty:7
Rejestracja:30 gru 2016, o 15:41
Samochód:Master
Uprawnienia:B

Re: Jaki bus do 3,5 t 10 ep ?

Post autor: arkadiusz 720 » 28 kwie 2018, o 21:07

Ale koledze doradziłeś. Jak nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia to takie rady zostaw dla siebie. A co do auta to nie bierz Boxtera tak nie wygodnym samochodowe nie da się jeździć na długie trasy.

Awatar użytkownika
TROLL
Użytkownik
Użytkownik
Posty:218
Rejestracja:17 sty 2018, o 22:46
Samochód:LR D1 zwany Ciapatym
Firma:KH Distribution sp.O
Uprawnienia:karta rowerowa

Re: Jaki bus do 3,5 t 10 ep ?

Post autor: TROLL » 28 kwie 2018, o 22:00

arkadiusz 720 pisze:Ale koledze doradziłeś. Jak nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia
Prosz Panie Mądraliński Arkadiusz'u trzeba było tylko doczytać , to ostatni temat , na forum prawdopodobnie jest ich mnóstwo
brzoskwinia pisze:No to tak ....
Priorytety to:
- wygoda kierowcy
- sieć serwisowa w UE ( klienci: Belgia , Niemcy , Włochy )
- kabina sypialna
- winda
- spalanie to w zasadzie drugorzędna sprawa , ale miło by było ... .


Bierzemy pod uwagę marki:
- Renault Master - podobno wygodna
- Fiat Ducato - przemawia za tym sieć serwisowa Fiata w UE
- Iveco - bo mi się podoba
- Mercedes - bez gwiazdy nie ma jazdy
- VW/Man - gwarancja mobilności
- Ford - finansowanie
Wolf pisze:Moja sugestia, jeśli priorytetem jest wygoda kierowcy to kabina sypialna z tyłu z sugestia na Lamara SkyCab MAX z wyciętym dachem to największe na ta chwilę mieszkanie przy zachowaniu rozsądnej aerodynamiki, jeśli aut ma być na 8ep 4,20L 2,2W to sugestia na Ducato 2.3 na ramie L5 wtedy spokojnie winda będzie a jest to chyba jedyne auto w tej chwili bez adblue, kolejna opcja to Sprinter/Daily z tym że tutaj możemy zrobić szersze zabudowy na 2,45 a krótsze, kwestia tak naprawdę ile palet ma tam być przewożone jednorazowo. Tak naprawdę biorąc pod siebie brał bym pod uwagę Daily na 3.0 lub Sprintera 3.0 z tym że w gwieździe może być problem z zamknięciem się w budżecie, https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-dai ... yOOex.html tutaj jest Daily, a u jednego z naszych forumowiczów widziałem gwiazdy w takiej konfiguracji tyle że z krótka i wąską 2,20w paką na oko na 6ep.

Na pewno z listy zdjął bym Mastera/Movano (wsparcie gwarancyjne), Jumpera/Boxera Vw/Man (nie podchodzi mi pojemność, to ma być trwałe auto a nie jednorazówka), Ford odpada za spalanie to jest jakaś masakra.
Dychu pisze:Każda opcja Owocu ma swoje plusy i minusy :-). Co do autka, to ja z całą pewnością brałbym tylko dwie opcje pod uwagę :
Najlepszą czyli Iveco Daily oraz Mastera. Iveco bo to ostatni, prawdziwy wół roboczy i to autko jak będziemy serwisować jak należy, posłuży nam lata a i do serwisów nie mam zastrzeżeń chociaż korzystałem tylko z Żerania w Warszawie i serwisu Iveco w Płocku, oba OK a Mastera z racji, że to jednak cena/jakość i wygoda dla kierowcy a i autko jak będzie dbane, serwisowane to i posłuży długo. Tu serwisy robiłem we Francji gdyż sensownie to wygląda tam i taniej niż w PL o czym niewielu wie :-). Co do zabudowy tak jak piszesz, kierowca ma mieć komfort i to miłe. to tylko zabudowa z łóżkiem z tyłu i z całą pewnością nie Wejkama bo upadli już totalnie, robię buble max. Odebrałem takie dwa z salonu i dramat. Z całą pewnością prym w tej materii ma Pony ale...okres oczekiwania na zabudowę do 6 miesięcy i cena wysoka. Sensowna opcja to Spojtrak i tu kierowca nie będzie narzekał a i cena dobra. Podkreślam, że to moja opinia i moje spostrzeżenia :-). Jak będziesz brał pod uwagę Iveco, zwróć uwagę na rozstaw osi bo każdy wie tylko o jednym przy Iveco 35 a mianowicie 4.1m a jest i druga opcja, mało popularna i zapytaj o to w salonie :-).
detectivus pisze:Kolego Brzoskwinia
Jeździłem wszystkim co na rynku i jak przyszło wybierać się na zakupy to poszedłem do Iveco. To jest skrzyżowanie wszystkich tych cech, które wymieniłeś.
W żadnym razie nie twierdzę że w każdym punkcie jest najlepszy, raczej - spełnia każdy punkt w stopniu co najmniej satysfakcjonującym.
Ostatnio wymieniali mi most na gwarancji w Wilnie - transport do warsztatu i przewóz kierowcy (mnie) do Warszawy i z powrotem miałem w cenie, a uwinęli się w trzy dni.
We Francji przyjechał serwis mobilny w sobotę w środku nocy na pustkowie żeby naprawić auto - też na gwarancji.
Cóż dodać?
Jak masz fundusz bierz 9ep 2.45 szeroki (zmieści jeszcze windę) z kabiną spojtrak i koniecznie automat - 8 biegów to luks wygoda i co najmniej litr oszczędności na sto. I dodatkowe 2 lata gwarancji na przeniesienie napędu :-)

Kolego Wolf - SkyCab to akurat największy kurnik Lamara - tylna to BackSleeper :-)

Awatar użytkownika
detectivus
Użytkownik
Użytkownik
Posty:164
Rejestracja:27 lis 2016, o 14:00
Samochód:Iveco Daily Hi-Matic
Uprawnienia:B+E, C
Lokalizacja:Wołomin

Re: Jaki bus do 3,5 t 10 ep ?

Post autor: detectivus » 29 kwie 2018, o 02:25

Kolego Adam1704, jak już mnie zacytował Kol. TROLl to dopowiem Ci jedno - poprobowałeś Ivony? To teraz spróbuj w HiMaticu, to auto z tą skrzynią jest GENIALNE. Mam na stanie manuala i dwa HiMatiki - właśnie zamawiam następny - teraz doplata do automatu staniała do ok. 8 tyś, więc przy oszczędności ok litra do półtora na setkę to wydatek na ten komfort życia zwróci się i zacznie zarabiać po ok 180 tys km.
Tyle rzekłem :-)

Awatar użytkownika
Adam1704
Użytkownik
Użytkownik
Posty:11
Rejestracja:23 lis 2017, o 11:42
Samochód:Iveco Daily
Firma:Własna
Uprawnienia:B

Re: Jaki bus do 3,5 t 10 ep ?

Post autor: Adam1704 » 29 kwie 2018, o 16:44

detectivus pisze:Kolego Adam1704, jak już mnie zacytował Kol. TROLl to dopowiem Ci jedno - poprobowałeś Ivony? To teraz spróbuj w HiMaticu, to auto z tą skrzynią jest GENIALNE. Mam na stanie manuala i dwa HiMatiki - właśnie zamawiam następny - teraz doplata do automatu staniała do ok. 8 tyś, więc przy oszczędności ok litra do półtora na setkę to wydatek na ten komfort życia zwróci się i zacznie zarabiać po ok 180 tys km.
Tyle rzekłem :-)

O to ciekawe że automat jest teraz ,,taki tani w Iveco,, w zeszłym roku chcieli o wiele więcej . 8-) W takim razie zostanę chyba przy Iveco, nie mam większych zastrzeżeń co do tego auta. Byłem ciekawy właśnie ciekawy czy coś jest w stanie zastąpić Ivone ;)
Dzięki wielkie za pomoc ;)

PS. Nie wiesz może kolego czy to prawda że cena Iveco poszła od tego roku w górę o 10 % ? :evil: Za ostatnią Ivone płaciłem 116 netto zabudowa carpol 10 ep. Wersja w miare bogata ale w manualu :)

Awatar użytkownika
detectivus
Użytkownik
Użytkownik
Posty:164
Rejestracja:27 lis 2016, o 14:00
Samochód:Iveco Daily Hi-Matic
Uprawnienia:B+E, C
Lokalizacja:Wołomin

Re: Jaki bus do 3,5 t 10 ep ?

Post autor: detectivus » 29 kwie 2018, o 23:14

Ciężko mi jest powiedzieć jak jest obecnie z cenami, bo nie bardzam porównanie.
Pamiętam że w marcu '17 chcieli zięba HiMatiki ok 14 tys. Teraz 8-9 w zależności od salonu.
Teraz tak, w listopadzie '16 za 35S17 w manualu ze skrzynią 8ep, obustronną firaną, odsuwanym dachem, rolowana tylna plandeka i wysokości stałej 2.60 w środku płaciliśmy 132 netto.
W marcu '17 za dwie sztuki 35S18A8 w pakiecie wyposażenia International dla skrzyni HiMatic zapłaciliśmy:
Za skrzynię 11ep wysokości w środku 2-2.30, szerokość 2.45 i reszta parametrów jak w poprzednim za wyjątkiem rolowanej plandeki 151 tyś. netto.
Za chłodnie 4x2.10x2 firmy Igloopol plus agregat Thermo King V300 MAX Spectrum 50 z podwójną temperaturą i grzaniem oraz podłączeniem pod 230V - 225 tyś. netto.
Oba auta mają wymienione zbiorniki fabryczne na 220 litrowe wyprodukowane przez firmę Archen że Starachowic.
Wszystkie mają kabiny Spojtrak z dwoma łóżkami od Spojkaru.
W piątek dostałem wycenę na zamawiane przez nas kolejne auto, a jest to tym razem rama 50C18A8Z czyli również HiMatic w pakiecie International z kurnikiem Spojkaru 98cm wysokości to za taki zestaw - bez skrzyni kazali sobie zapłacić 138 tyś. netto.
Wszystko zamawiam w Uni Truck w Warszawie na Żeraniu.

Więc tyle mogę Ci napisać odnośnie cen.
Co do samej jazdy tym autem z automatyczną skrzynią biegów to jest naprawdę zupełnie inna bajka. Tu żeby jechać ekonomicznie to już nie 90-95 tylko 100-110 żeby skrzynią trzymała 8my bieg - a ma wtedy silnik (przy 110) ok. 1550 obr/min. Dalej, jeśli jedziesz na tempomacie i stajesz np na bramkach to po opłaceniu przyspieszasz do 40 km/h i wznawiasz tempomat - sam przyspiesza przez wszystkie biegi. Na autostradzie praktycznie nie używam gazu - a już tym bardziej hamulca. Jadąc 90 zwykła drogą chcesz wyprzedzić a masz mało miejsca? Wciskasz gaz w opór - on potrafi sam w czasie poniżej sekundy zejść o 4 biegi w dół - a do dyspozycji masz jeszcze tryb Power, przy którym auto potrafi (jeśli uzna za potrzebne) kręcić silnik powyżej 4 tys obrotów.
Naprawdę - ta skrzynia to inna bajka - jest to model ZF 8HP70 montowana między innymi w RR Phantom, Astonie Martinie Vanquish, BMW serii 7, itp.
Jeśli mogę jeszcze jakoś pomóc czy podpowiedzieć to proszę - pytaj, jak wiem to powiem :-)

Awatar użytkownika
Adam1704
Użytkownik
Użytkownik
Posty:11
Rejestracja:23 lis 2017, o 11:42
Samochód:Iveco Daily
Firma:Własna
Uprawnienia:B

Re: Jaki bus do 3,5 t 10 ep ?

Post autor: Adam1704 » 29 kwie 2018, o 23:24

detectivus pisze:
Naprawdę - ta skrzynia to inna bajka - jest to model ZF 8HP70 montowana między innymi w RR Phantom, Astonie Martinie Vanquish, BMW serii 7, itp.
Jeśli mogę jeszcze jakoś pomóc czy podpowiedzieć to proszę - pytaj, jak wiem to powiem :-)
Kurde, z tego co piszesz to naprawdę ta skrzynia to bajka :D
Wszystko już chyba wiem. Utrwaliłem się tym że następnym autem również będzie Iveco :) W tym tygodniu będę w serwisie Iveco to od razu poproszę mojego dealera o wycenę HiMatica 8-) Skoro tak jak mówisz ekonomiczna jazda z tą skrzynią to 100-110 to super. Teraz jeżdżę manualem z taką prędkością i średnie spalanie na komputerze pokazuje mi w granicach 13 l a w zimie było to już 14 l. Autko z kurnikem Spojtrak XL czy jakoś tak (ten największy) :)

Dzięki wielkie za cenne informacje i udanej majówki życzę ;)

Awatar użytkownika
detectivus
Użytkownik
Użytkownik
Posty:164
Rejestracja:27 lis 2016, o 14:00
Samochód:Iveco Daily Hi-Matic
Uprawnienia:B+E, C
Lokalizacja:Wołomin

Re: Jaki bus do 3,5 t 10 ep ?

Post autor: detectivus » 29 kwie 2018, o 23:52

Na Spojtrakach spalanie wychodzi następujące:
Wysoka plandeka w manualu - ok. 14
Niska plandeka HiMatic - 12-12.5
Chłodnia HiMatic - 12.5-19
Większość dealerów ma na placu jakiegoś reklamowego HiMatica, ładnie poprosisz to dadzą się przejechać bez problemu - tak jest u mnie.
Tylko zwykle jest to blaszka, a toto potrafi wykręcić spalanie jedno cyfrowe... :-)

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Jaki bus do 3,5 t 10 ep ?

Post autor: Dychu » 30 kwie 2018, o 20:17

Krzysztofie, rozszerz wątek o tą nową oferte 50, co tam zamawiałeś i w jakiej konfiguracji a szczególnie interesuje mnie waga golasa :-). 138 za 50 i w Himatic, to dobra cena tyle, że przeklęty kurnik :-).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólny”