ORUROWANIE I ŚWIATŁA DALEKOSIĘŻNE

Zapraszamy do przedstawienia się oraz prowadzenia dyskusji związanych z motoryzacją i busami .
Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie
ORUROWANIE I ŚWIATŁA DALEKOSIĘŻNE

Post autor: Wolf » 6 lut 2018, o 10:08

Od dawna chciałem dołożyć do aut kangurka na kurnik http://allegro.pl/fiat-ducato-boxer-jum ... 60614.html i dodać do tego światła dalekosiężne http://allegro.pl/lap-okazje-halogen-da ... 80831.html lub LED http://allegro.pl/panel-led-off-road-ha ... 12970.html czy coś w tym stylu http://allegro.pl/listwa-panel-led-4d-l ... 96#thumb/1 są wersje z małymi i dużymi diodami, widuje auta z tradycyjnymi i ledowymi szperaczami, ale pytanie które lepsze tutaj aspektem nie cena tylko zasięg i jasność.

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: ORUROWANIE I ŚWIATŁA DALEKOSIĘŻNE

Post autor: jarekvolvo » 6 lut 2018, o 10:38

Od lat, na wielu autach używałem lamp z Wesemu,porównywałem z podobnymi klasą Hellami, Boschami, Iode i innymi "markowymi". Wesemki w niczym nie ustępują "zachodowi",lustra nie matowieją, bez problemu można dokupić same szkła. Nie używałem tylko żadnych "ringów" czy dodatkowych pozycyjnych w lampach -to wg mnie zbędny wodotrysk a dodatkowo przyciąga niepotrzebną uwagę "służb" -nawet z ciekawości -ale auto mogą pamiętać....
"Lajtbar" diodowy -owszem,ale tylko do off-roadu. Rzeczywiście, świeci to, jak sk... syn,ale rozproszenie jest na tyle duże, że skuteczny zasięg to mniej,niż połowa parabolicznego reflektora dalekosiężnego. Jest to doskonałe do rozświetlenie okolicy,coś jak reflektor teatralny, ale dopuki ktoś nie opracuje porządnej optyki - zasięg rzeczywisty jest dość problematyczny. Właśnie takie cudo widziałem w piątek pod Budapesztem. Na camionie gość miał chyba z 500 wat ledów - palił się, jak łuk elektrycznym było po prosu biało - co z tego, jak moje dwa Wesemy (200W) i tak "wyszperały" dalej ( tzn. doświetliły w czasie wyprzedania -więcej słupków prowadzących -czyli sięgnęły po prostu "dalej")
Na próbę sam kupiłem i przez pewien czas używałem lajtbara 90-watowego -miał dawać 100% lepiej, niż 100 -watowy HP5. Niestety, to bajka. A ponadto -mimo zapewnień producenta -nie był hermetyczny. Co kilka tygodni musiałem go rozbierać (boczne dekle) i suszyć... .
Gdybym miał jeszcze coś "wdumać",to do jednej lampy zapakowałbym oryginalny palnik xenonowy z chłodną barwą -po co ? A po to, że zimne światło doskonale wyłuskuje schowane po krzakach radiowozy ,z czym zwykłe światło halogenowe tak dobrze sobie nie radzi. Miałem tak w jednym z Wesemów,ale chińska przetwornica padła po roku a jakoś nie mam motywacji do napraw ;(
Co do samego rurowania -muszę pogadać ze znajomym -trudni się on tworzeniem konstrukcji ze stali kwasowej,może by coś wykombinował w rozsądnej cenie.....

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty:753
Rejestracja:21 cze 2017, o 11:44
Samochód:Master Wejkama
Uprawnienia:B,C,C+E, ADR, HDS

Re: ORUROWANIE I ŚWIATŁA DALEKOSIĘŻNE

Post autor: Dychu » 6 lut 2018, o 10:54

Bardzo dobry pomysł Wilku :-), z uwagą będę śledził wątek. Jarku, wyjaśnij proszę o jakie przetworniki chodzi do każdej lampki, o co kaman bo tego nie rozumiem. Fajnie by było ten temat kompleksowo opisać a więc gdzie możemy zamawiać fajne kangurki, jakieś porównanie zwykłych lampek do np. Hella itd., bo wtedy już wiemy co mamy kupować i jak to powinno być podłączone itd.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: ORUROWANIE I ŚWIATŁA DALEKOSIĘŻNE

Post autor: Wolf » 6 lut 2018, o 10:54

I o to mi chodziło, ledy są, ludzie je chwalą, ale być może nie mieli do czynienia z tradycyjną dalekosiężną żarówką. W ledach martwi mnie kwestia czy jak przepali się jedna dioda to cała listwa nie zdechnie, lub później nie będzie to wyglądało jak światła stopu w Audi gdzie zamiast 20 diód palą się 4, też obstawiałem na Wesema, z tym że fajnie wygląda z pozycjami czy też ringiem, ale nie dość że są wtedy droższe, aczkolwiek nie cena tu jest problemem, lecz mają mniejszą skuteczność.

Kiedyś widziałem na ale.. rurki po chyba 550 ale być może już cena poszła w górę, nie mogę ich znaleźć.

Kolejna kwestia, ile maksymalnie można mieć haologenów?

Awatar użytkownika
TROLL
Użytkownik
Użytkownik
Posty:218
Rejestracja:17 sty 2018, o 22:46
Samochód:LR D1 zwany Ciapatym
Firma:KH Distribution sp.O
Uprawnienia:karta rowerowa

Re: ORUROWANIE I ŚWIATŁA DALEKOSIĘŻNE

Post autor: TROLL » 6 lut 2018, o 11:15

Ja w moim Ciapatym0 mam listwę ledową taką , światło rozproszone

Obrazek

na bulbarze miałem kiedyś wessany , ale zamieniłem ta takie coś jak walnę to znaki mnie oślepiają , mocne diabły zasięg wg producenta 300 m trudno ocenić , ale działa :

Obrazek

doatkowo lampy robocze na bokach i z tyłu ( trochę mocniejsza ) szykują się do wymiany na śjakieś ledy czy cóś

zderzak i orurowanie w związku z tym , że to 4x4 stalowe - solidne - ciężkie ... oj ciężkie

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: ORUROWANIE I ŚWIATŁA DALEKOSIĘŻNE

Post autor: jarekvolvo » 6 lut 2018, o 11:17

Teoretycznie - cztery drogowe ( ale w tym już dwa fabryczne ) i dwa przeciwmgłowe. Chyba,że w PoRD coś się zmieniło... .
W praktyce-sam widzisz.
Co do ledów - obawiam się, że masz rację - choć - czas ich użycia ( nie pracy) jest dość ograniczony. Na autobanach,na zachodzie, - nie użyjesz ich prawie wcale -w Skandynawii,we Francji na landach - inna sprawa, a przede wszystkim RO, BG, GR czy MD - tam ich prawie nie gaszę ;)
Andrzej - masz na myśli przetwornicę ? To "moduł " wysokonapięciowy zasilający palnik xenonowy. Kilka kV do zapłonu, potem ok 35v do pracy palnika.
Testy lamp robiłem na przestrzeni lat ,nawet cykałem fotki, ale niema szans, bym je teraz odnalazł. Próbowałem też znaleźć kompromis między sprawnym świeceniem a nieoślepianiem przy stosowaniu xenonów w "zwykłych" lampach żarówkowych -kicha - nieosiągalne. Stąd xenony tylko i wyłącznie w lampach drogowych.
Ogólnie - największą sprawność mają lampy z gładkim lustrem i ryflowaną szybą. Od kiedy nastała moda na płaskie szyby i "modyfikowane" odbłyśniki -sprawność oświetlenia diametralnie spadła. Przyjmijmy, że paraboliczne lustro odbłyśnika ma sprawność 100%. I te sto procent światła trafia na ryflowaną szybę, gdzie dopiero jest rozpraszane w odpowiednich kierunkach. I teraz - odbłyśnik "mulit mirror" - kilka, 6 - 8 "płaskich" luster upakowanych na siłę w kształt "prawie" paraboliczny -sprawność ? ok 75%. AAAlllle jaka oszczędność ! -Wystarczy dać płaską, gładką "pokrywkę" z plastiku i lampa gotowa ! Stąd wszelkie "nowoczesne" cuda, soczewki, opale etc-. to o kant doopy potłuc. Właśnie stare Helle czy Iode -a i właśnie klasyczne Wesemy -w tym jest istota rzeczy.

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: ORUROWANIE I ŚWIATŁA DALEKOSIĘŻNE

Post autor: jarekvolvo » 6 lut 2018, o 11:19

TROLL pisze:Ja w moim Ciapatym0 mam listwę ledową taką , światło rozproszone
No, właśnie....nie spotkałem jeszcze nic na tyle skupionego, by móc mówić, że to "dalekosiężne"
Masz może fotki "z góry"jak to świeci vs. "zwykłe" ?

Awatar użytkownika
TROLL
Użytkownik
Użytkownik
Posty:218
Rejestracja:17 sty 2018, o 22:46
Samochód:LR D1 zwany Ciapatym
Firma:KH Distribution sp.O
Uprawnienia:karta rowerowa

Re: ORUROWANIE I ŚWIATŁA DALEKOSIĘŻNE

Post autor: TROLL » 6 lut 2018, o 11:26

Wolf pisze: Kolejna kwestia, ile maksymalnie można mieć haologenów?
Rozporządzenie Min Infrastruktury z 31.12.2002 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Zgodnie z Załącznikiem Nr 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia:

Światła drogowe mogą występować w maksymalnej liczbie 4 sztuki.

Światła mijania mogą występować w maksymalnej liczbie 2 sztuki

Światła pozycyjne przednie – 2 sztuki

Światła pozycyjne tylne – 2 sztuki


Czyli możesz mieć więcej , ale nie możesz używać ich w ruchu drogowym , traktowane mogą być jako ozdoba , ale niezależnie od tego muszą mieć homologację. Czy mogą być włączane innym włącznikiem nie wiem , nie chcę wprowadzać w błąd.

Awatar użytkownika
TROLL
Użytkownik
Użytkownik
Posty:218
Rejestracja:17 sty 2018, o 22:46
Samochód:LR D1 zwany Ciapatym
Firma:KH Distribution sp.O
Uprawnienia:karta rowerowa

Re: ORUROWANIE I ŚWIATŁA DALEKOSIĘŻNE

Post autor: TROLL » 6 lut 2018, o 11:28

jarekvolvo pisze: Masz może fotki "z góry"jak to świeci vs. "zwykłe" ?
gdzieś miałem , ale jakość ... wiesz , gówniana , ale powiem tak , działa . Poczekaj kolega z LRa wrzucał filmik poszukam i wrzucę , tam jest lepsza jakość .

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: ORUROWANIE I ŚWIATŁA DALEKOSIĘŻNE

Post autor: Wolf » 6 lut 2018, o 11:54

Czyli lampy najlepiej trafić takie ?

http://sklep.wesem.pl/4/6696/halogeny_d ... _typu_hos2

Zasięg katalogowy ponad 300m a 350 netto za 4 szt (bez żarówek H3 130W max) z wysyłką to rewelacyjna cena
http://allegro.pl/reflektor-drogowy-swi ... 84975.html

W katalogu u nich już nie widzę normalnych bez pozycji, a kiedyś mieli

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólny”