Aaaale nie u nas... .
Niedawno miałem dostarczyć ładunek do Gostivaru w Macedonii. Jako, że auto ciężkie (3380 pusty) - siłą rzeczy zawsze powyżej DMC - w tym wypadku 350 kg - niby nie dużo, zwykle bilecik o nominale 20E załatwiał sprawę. A tu kicha.... . Bardzo miły policjant mówi mi, że nie ma absolutnie żadnej możliwości wjazdu na teren MK autem przekraczającym to, co ma w DR.
I BARDZO DOBRZE !!! Dzwonię di firmy i mówię, jak jest - ooo, zdziwieni - a przecież wam mówiłem ( o tych warunkach dawno słyszałem, ale nie miałem potwierdzenia). I co - I auto na terminal - i dalej biegać po agencjach. Po wydaniu w sumie 80E załatwiłem samochód, który przyjechał z Gostivaru, przeładowaliśmy towar. został on powtórnie zważony i jeszcze raz odprawiony . Dwa dni przestoju, kasa psu w dooopę i - mam nadzieję - nauczka dla firmy.
Ach, żeby wszędzie tak było.
Na "dowidzenia" policjant bułgarski - równie przyjazny - zapytał mnie, czy przypadkiem nie próbowałem Macedończykowi "dać w łapę" za przejazd - zgodnie z prawdą - czując pismo nosem - odpowiedziałem, że nie - "No, toś se chłopie doopę uratował, bo u nich za takie coś to dają siedem dni paki "
Miłego...
Jednak ktoś przestrzega przepisów .. :)
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Jednak ktoś przestrzega przepisów .. :)
3380 pusty? Ktoś poważnie rozważa świadczenie usług transportu międzynarodowego autem o ładowności 120 kg? To może ja powinienem moje Daihatsu wrzucić na przerzuty?
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Jednak ktoś przestrzega przepisów .. :)
Niestety - co zrobić. Kontener chłodnia - i tak "lekki", bo mam ścianki 4 cm -a są i 10 cm + agregat + skraplacz + parownik x dwa + ruchoma ścianka dzieląca komory - na ładunek zostaje "mało". Wszystkie chłodnie są podobnie - lub jeszcze bardziej - ciężkie... .
- Zoltek
- Użytkownik
- Posty:77
- Rejestracja:28 paź 2016, o 17:41
- Samochód:Renault Master
- Firma:ZolTrans
- Uprawnienia:T,B,B+E,C,C+E,KK,KO
- Lokalizacja:małopolskie
- Kontakt:
Re: Jednak ktoś przestrzega przepisów .. :)
A w DR ile jest ładowności? Jak znam naszych urzędników to pewnie jakieś 1000 kg To jest cholernie ciekawe, że u nas wklepują w DR dane fabryczne a nie stan faktyczny. A tacy Austriacy (kilka samochodów dostawczych widziałem) w papierach mają dokładnie tyle ile waży auto z zabudową przez co ładowność jest dużo bardziej zbliżona do rzeczywistej, da się? Da się tylko trzeba chcieć Pytam o tą ładowność bo skoro ma 120 kg to zgodnie z przepisami nie powinno zostać zarejestrowane bo o ile dobrze pamiętam to jest przepis, który mówi, że ładowność musi stanowić x% (nie pamiętam ile) DMC.
- detectivus
- Użytkownik
- Posty:164
- Rejestracja:27 lis 2016, o 14:00
- Samochód:Iveco Daily Hi-Matic
- Uprawnienia:B+E, C
- Lokalizacja:Wołomin
Re: Jednak ktoś przestrzega przepisów .. :)
Moja Ivona chłodnia ma w papierach 570kg ładowności, a wczoraj się ważyłem na granicy - nomen omen - macedońsko bułgarskiej to auto ze mną, gratami, 2/3 baku paliwa (230l) i bez towaru ważyło 3490kg.
Więc gdzie tu prawda?
Więc gdzie tu prawda?
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Jednak ktoś przestrzega przepisów .. :)
Dokładnie tak, jak mówisz....Zoltek pisze:A w DR ile jest ładowności? Jak znam naszych urzędników to pewnie jakieś 1000 kg To jest cholernie ciekawe, że u nas wklepują w DR dane fabryczne a nie stan faktyczny. A tacy Austriacy (kilka samochodów dostawczych widziałem) w papierach mają dokładnie tyle ile waży auto z zabudową przez co ładowność jest dużo bardziej zbliżona do rzeczywistej, da się? Da się tylko trzeba chcieć Pytam o tą ładowność bo skoro ma 120 kg to zgodnie z przepisami nie powinno zostać zarejestrowane bo o ile dobrze pamiętam to jest przepis, który mówi, że ładowność musi stanowić x% (nie pamiętam ile) DMC.