Teraz jest 23 lis 2017, o 03:46


Panowie miejcie jaja i ściągnijcie w końcu rurki

Zapraszamy do przedstawienia się oraz prowadzenia dyskusji związanych z motoryzacją i busami .
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 958
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 261 razy
    Otrzymał podziękowań: 139 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Panowie miejcie jaja i ściągnijcie w końcu rurki

Post3 wrz 2017, o 15:04

Od dłuższego czasu obserwuję wypowiedzi wielu "kierowców zawodowych" w tym "busiarzy", za przeproszeniem mega wkurza mnie roszczeniowość oraz wymagania tych ludzi a wręcz śmieszy. Wyobraźcie sobie sytuację gdy jadę w okolicy Hamburga widzę Ducato plandekę na poboczu oparty o niego młody chłopaczek, zatrzymuję się pytam czy wszystko ok, mówi że złapał kapcia ale on tego nie będzie wymieniał tylko dzwonił do szefa i powiedział mu że ma mu serwis zorganizować, pytam się czy tak na serio czy bajki pisze, mówi że tak, pytam się czy mu pomóc bo to max 10 min. i po temacie, odp. nie przecież za to mi nie płacą. Myślę że tutaj komentarz zbędny. Tak samo przykład, widzę przed sobą Mastera plandekę widzę że mu nie świeci tylna lewa lampa, mówię mu na radiu, a ten odpowiada że jutro na serwis podjedzie to mu wymienią.

Dla tych wszystkich pseudo kierowców, a w szczególności "posiadaczy uprawnień" polecam przeczytać sobie wspomnienia z jednej trasy http://40ton.net/category/okiem-milosni ... od/page/3/ , może to wielu wam otworzy oczy.
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 358
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 42 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Iveco Daily
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Panowie miejcie jaja i ściągnijcie w końcu rurki

Post3 wrz 2017, o 16:35

Nie potrzebnie podnosisz sobie ciśnienie Wolf, życia i tak takich "asów" zweryfikuje i pewnie po zjeździe do bazy, znów szuka pracy :-). Takich już nic nie zmieni i to pewnie "posiadacze uprawnień do kierowania busem" na kilka miesięcy i samo im się znudzi bo nie nadają się do takiej pracy jak i nie znajdą za chwilkę nowych miejsc pracy bo wiadomo, fama idzie i każdy mądry boss zapyta : a gdzie pan robił ostatnio?, zadzwoni, zweryfikuje i już nasz "as" zakończył karierę :-). Widzę takich na parkingach ale to dziki, nawet nie podejdzie, nie zapyta co słychać, nie przywita się bo i po co.... Zostaw to Wolfik, sami się wykruszą z czasem.
Offline
Avatar użytkownika

boss1988

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 10
  • Dołączył(a): 1 sty 2017, o 15:00
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 1 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Renault Master
  • Uprawnienia: B,C

Re: Panowie miejcie jaja i ściągnijcie w końcu rurki

Post3 wrz 2017, o 18:43

A co wyście się dzisiaj obudzili że nie wiecie jaki jest problem z ludźmi do takiej pracy? Hehe na rynku są już prawie sami Ukraińcy albo turyści w rurkach. Na c+e nie ma komu robić a co dopiero na busach gdzie zarabia się na jedzenie i mandaty. Jaka płaca taka praca więc ja na miejscu właścicieli bym się cieszył że kierowca wie jak korzystać z nawigacji i umie zatankować....człowieku zejdz na ziemię a nie podsylaj linki o jeździe do Iranu haha. Na szczęście idą zmiany w UE na lepsze i skończy się mam nadzieję jazda za 1euro/h
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 358
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 42 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Iveco Daily
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Panowie miejcie jaja i ściągnijcie w końcu rurki

Post3 wrz 2017, o 19:08

boss1988 napisał(a):A co wyście się dzisiaj obudzili że nie wiecie jaki jest problem z ludźmi do takiej pracy? Hehe na rynku są już prawie sami Ukraińcy albo turyści w rurkach. Na c+e nie ma komu robić a co dopiero na busach gdzie zarabia się na jedzenie i mandaty. Jaka płaca taka praca więc ja na miejscu właścicieli bym się cieszył że kierowca wie jak korzystać z nawigacji i umie zatankować....człowieku zejdz na ziemię a nie podsylaj linki o jeździe do Iranu haha. Na szczęście idą zmiany w UE na lepsze i skończy się mam nadzieję jazda za 1euro/h


Za 1 E/h to własnie jeźdzą tacy o jakich wspomniał Wolf :-). Ja nie narzekam, zlazłem z zestawów na busa co prawda dużego 7/5t ale pensję mam ok. 7.000 zł za jazdę na tacho a więc wiadomo, nie ma gonitwy, nie ma expresów i mam hotele na pauzie czyli tygodniowy odpoczynek. Jak jesteś kierowcą, znajdziesz sobie fajną pracę i Cię docenią, jak jesteś posiadaczem uprawnień "B" to pracujesz właśnie za 1E/h :-). Nie ma problemów z kierowcami kolego, to mit ale kierowcom trzeba płacić a nie dawać im własnie to 1E/H i wymagać....to powszechne zjawisko w PL dlatego bosiki propagują jakieś zesrane mity....nie ma kierowców....są ale zapłać im godziwie. Na zestawie bosik śmieszny, płacił 6.500 zł więc jak chcesz ażeby miał kierowców ? . Teraz mam busika dużego i większe pieniąszki i nie narzekam. Reasumując kolego : kierowcy są, jeleni za 1E/h zaczyna brakować :-) i tu bose bossy maja problem :-).
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 958
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 261 razy
    Otrzymał podziękowań: 139 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Panowie miejcie jaja i ściągnijcie w końcu rurki

Post3 wrz 2017, o 19:43

Tak tylko w temacie 1e/h. Stoję w korku w DE w drodze do Monachium i słyszę rozmowę jaka to chu.wa praca za marne pieniądze, bo zarabia przecież 7000 w miesiącu w cyklu 3/1, co mu daje 12 zł na godzinę, że pier.oli taka robotę pójdzie na budowę dostanie 18pln/h praca tylko 8h dziennie, wtrącam się i się pytam czy umie liczyć bo wg mnie 18pln/h daje mu dniówkę ok 144 zł a miesięcznie ok 3600 pln co daje spadek zarobków o 50%, a jedyny niepodważalny argument to co noc w domu, i nagle rozmówca się umilkł.
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 358
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 42 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Iveco Daily
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Panowie miejcie jaja i ściągnijcie w końcu rurki

Post3 wrz 2017, o 19:56

Wolf, mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że taki "geniusz" w życiu nie zarobił i pewnie nie zarobi 7 tys. :-).
Jak ma tak źle, to po jakiego jedzie? po jakiego wsiada do tej budy ? ....to właśnie nasz naród, jedyny i specyficzny.
Jakby dostał 10 tys., to pewnie też by narzekał bo dlaczego nie ma 15 tys ? :-). Oczywiście, że są takie fuchy po 150 zł/ dniówka i gonią Cię jak psa no ale sorry, kto tu jest winien ? bosy boss czy jeleń który godzi się na takie warunki ? ...
Osobiście nie podejmuję nawet tematu poniżej 200 zł/ dniówka i przy sensowny rozłożeniu pracy czyli max 4.500 km/tyg., bo to jeszcze sensownie brzmi , mamy czas na kąpiel, jedzenie, odpoczynek ale wszystko powyżej 4.500 km/tyg., uważam już za gonitwę i biorę takie opcje pod uwagę ale za bardzo sensowne pieniąszki.

P.S. Ja mam ok.7.000 zł ale za system 4/1 :-), chętnie też zgodzę się za te pieniąszki na 3/1 :-).
Natomiast co do matematyki Wolfik :-), jak to był kierowca dużego to przez 21 dni czyli 3/1 może przerobić 18 dni po 15 godzin co daje nam 270 godzin. 7.000 : 270 = 25.92 zł a więc i tak wiadomo, że kolega piepszył jakieś głodne kawałki.
Wiadomo, że nawet tych 15 godzin na dobe nie przerobi bo może mieć pauzy 9 godzinne tylko 2 razy w tygodni więc ma stawke godzinową ponad 30 zł no ale wiemy kto to był :-). A jak to był busiarz, to już wiadomo, że totalny oszołom bo kto ma 7.000 zł za 3/1 ? a do tego jeszcze narzeka ? :-). Założę się, że jechał za max 150 zł/ dniówka bo kto takiemu da więcej :-).
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 958
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 261 razy
    Otrzymał podziękowań: 139 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Panowie miejcie jaja i ściągnijcie w końcu rurki

Post3 wrz 2017, o 21:53

Dychu napisał(a):Wolf, mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że taki "geniusz" w życiu nie zarobił i pewnie nie zarobi 7 tys. :-).
Jak ma tak źle, to po jakiego jedzie? po jakiego wsiada do tej budy ? ....to właśnie nasz naród, jedyny i specyficzny.
Jakby dostał 10 tys., to pewnie też by narzekał bo dlaczego nie ma 15 tys ? :-). Oczywiście, że są takie fuchy po 150 zł/ dniówka i gonią Cię jak psa no ale sorry, kto tu jest winien ? bosy boss czy jeleń który godzi się na takie warunki ? ...
Osobiście nie podejmuję nawet tematu poniżej 200 zł/ dniówka i przy sensowny rozłożeniu pracy czyli max 4.500 km/tyg., bo to jeszcze sensownie brzmi , mamy czas na kąpiel, jedzenie, odpoczynek ale wszystko powyżej 4.500 km/tyg., uważam już za gonitwę i biorę takie opcje pod uwagę ale za bardzo sensowne pieniąszki.

P.S. Ja mam ok.7.000 zł ale za system 4/1 :-), chętnie też zgodzę się za te pieniąszki na 3/1 :-).
Natomiast co do matematyki Wolfik :-), jak to był kierowca dużego to przez 21 dni czyli 3/1 może przerobić 18 dni po 15 godzin co daje nam 270 godzin. 7.000 : 270 = 25.92 zł a więc i tak wiadomo, że kolega piepszył jakieś głodne kawałki.
Wiadomo, że nawet tych 15 godzin na dobe nie przerobi bo może mieć pauzy 9 godzinne tylko 2 razy w tygodni więc ma stawke godzinową ponad 30 zł no ale wiemy kto to był :-). A jak to był busiarz, to już wiadomo, że totalny oszołom bo kto ma 7.000 zł za 3/1 ? a do tego jeszcze narzeka ? :-). Założę się, że jechał za max 150 zł/ dniówka bo kto takiemu da więcej :-).


To był kierowca zestawu, tak wynikało z rozmowy, ale po prostu on nie liczył czasu pracy, tylko czas poza domem, ale fakt niepodważalny jest taki że ile by dany człowiek nie zarobił to zawsze mu będzie mało, dostanie 2000, będzie marudził że nie 3000, dostanie tyle to ze nie 4000 i tak do końca, przykładów można by mnożyć, ale np z mojego podwórka, dwóch kierowców zarabiali podobnie, jeden rodzina, mieszkanie samochód itd, drugi nic totalnie nic mieszka kątem u matki, pierwszy zadowolony że stać go na opłaty i na utrzymanie rodziny, drugi non stop narzeka że kasy nie ma, że mało, jakiś komentarz ?
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 358
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 42 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Iveco Daily
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Panowie miejcie jaja i ściągnijcie w końcu rurki

Post3 wrz 2017, o 22:20

Bez sensu Wolfik dalsze komentarze, obaj wiemy o co kaman i nic i nikt takiego stanu rzeczy nie zmieni. Morał ? róbmy swoje i nie patrzmy na innych, nam nasza praca daje satysfakcje i zadowolenie a i pewnie kasę jakąś w miarę godziwą więc my możemy być dumni ze swojej pracy i swojego zawodu ale i spełnieni. Oczywistym jest, że zawsze będziemy szukakć lepszej pracy i lepszej kasy ale pewnie nadal w swoim zawodzie :-).

Za ten post autor Dychu otrzymał podziękowanie od
Wolf(4 wrz 2017, o 12:27)
Ocena:5.56%
 
Offline
Avatar użytkownika

orys

Moderator

Moderator

  • Posty: 658
  • Dołączył(a): 19 sie 2014, o 02:13
  • Podziękował : 158 razy
    Otrzymał podziękowań: 111 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B, C, Level D AFS,

Re: Panowie miejcie jaja i ściągnijcie w końcu rurki

Post4 wrz 2017, o 13:00

A ja pójdę pod prąd.

Jak ja łapałem gumę, to sobie oczywiście byłem w stanie sam zmienić, bo co to za problem, więc jeśli okoliczności na to pozwalały, np. auto było puste, albo byłem gdzieś w szkockich HIghlands gdzie pomoc by dojeżdżała 4 godziny to robiłem sam. Ale jak łapałem np. w załadowanym aucie na autostradzie to tego nie robiłem, tylko dzwoniłem na serwis. Dlaczego? Bo po pierwsze szanuję swoje bezpieczeństwo, krzątanie się przy aucie stojącym na poboczu podczas gdy centymetry od Ciebie pędzą ciężarówki 90 na godiznę to nie jest najlepszy sposób, z "obstawą" błyskajacego na pomarańczowo auta obsługi technicznej sprawa wygląda inaczej.

Po drugie - jak sobie zmienię koło to dalej jadę z flakiem zamiast zapasu. Jak wzywam mobilnego wulkanizatora to mi dziurę załata i dalej mogę pojechać bezpiecznie, bo zapas cały czas mam.

No i last but not least, żeby podnieść 3.5 tony na lewarku to się człowiek jednak napoci. Potem trzeba szukać prysznica, odświeżyć się, bo przecież nie zajadę do klienta cały śmierdzący. Czyli czasowo wychodzi na to samo.

Technologia idzie do przodu, po to firma płaci assistance, żeby kierowca nie musiał robić. Owszem, 40 lat temu jak z PKS jeździli do Iranu to mieli ciężko, robili remonty generalne na poboczu i jeździli zimą bez ogrzewania, ale jak by mi dzisiaj ktoś wyskoczył z pomysłem, że mam jeżdzić autem bez ogrzewania bo 40 lat temu pan Zenek w swoim starze też nie miał i dobrze było, to bym go chyba śmiechem zabił.

Także ten, oczywiście są różne przypadki, ale generalnie to moim zdaniem akurat jak najbardziej słusznym jest, że się ludzie wreszcie zaczynają szanować.
Obrazek
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 358
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 42 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Iveco Daily
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Panowie miejcie jaja i ściągnijcie w końcu rurki

Post4 wrz 2017, o 15:00

No to pojechałeś z nami Orysie :-), no cóż, ja będę się trzymał swojej wersji i sam sobie zmienię koło chyba, że będę stał na środku ruchliwej drogi tak jak napisałeś, to będę kombinował co dalej :-). To, że zmienię sobie koło, to nie znaczy, że się nie szanuję więc tu się z Tobą nie zgodzę ale zgodzę się, że porównanie do PKS sprzed pół wieku, to trochę przegięcie pały :-) bo równie dobrze mogliśmy się cofnąć do czasów Mieszka I i mamy z bańki wymianę kół bo mamy tylko woły i konie :-).
Następna strona

Powrót do Ogólny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron