Teraz jest 23 lis 2017, o 05:50


Własna Działalność a Przepisy UE

Zapraszamy do przedstawienia się oraz prowadzenia dyskusji związanych z motoryzacją i busami .
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

0liwski

Moderator

Moderator

  • Posty: 175
  • Dołączył(a): 30 wrz 2016, o 23:23
  • Lokalizacja: POMORSKIE
  • Podziękował : 10 razy
    Otrzymał podziękowań: 8 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: KILKA...Sp.z.o.o.
  • Uprawnienia: A, B, B+E

Re: Własna Działalność a Przepisy UE

Post8 sie 2017, o 11:53

Dychu napisał(a):Witam,
Również się dołączę bo temat wiecznie reformowany i nowe przepisy we Francji , Austrii i Włoszech. Coraz więcej ofert pracy wymaga prowadzenia działalności więc rodzi się pytanie :
1/ Czy w takim wypadku to my odpowiadamy za wszystko ?
2/ Przedstawiciela we Francji też musimy mieć pracując w sumie u siebie ale jeźdżąc dla firmy ?
3/ Jaka jest nasza odpowiedzialność a jaka firmy dla której jeździmy ?
4/ Co nam grozi prowadząc własną działalność ale przecież wszyscy wiemy, że to fikcja bo jeździmy dla kogoś ?

No i fajnie by napisać jakiś poradnik z ważnymi chociaż informacjami dla nas, kierowców bo pewnie za chwilkę skończą się umowy o prace i wszyscy będziemy musieli mieć swoje działalności.

Pozdrawiam,
Andrzej


A więc tak:
ad.1.
jest wręcz przeciwnie - coraz ,mniej firm chce działalności gospodarczej dla pracownika i to w sumie coraz większy trend...czemu..? Wyjaśnię poniżej
Zaś co do odpowiedzialności za cokolwiek - jest ona taka jakbyś był pracownikiem. OC przewoźnika ma firma dla jakiej jeździmy a nie nasza działalność gospodarcza.

ad.2.
Przedstawiciela we Francji musimy mieć...po prostu musimy mieć... To zależy jak się dogadasz ze swoim szefem.
Ale....i tu jest pies pogrzebany.... SZCZEGÓŁ. Skoro masz na CMR pieczątki firmy szefa a nie swojej...to kto ma Ci zapewnić przedstawiciela na Francję..?? Teraz już wiesz.

ad.3.
Odpowiedź masz w ad.1.

ad.4.
Pytasz poważnie..?? Bo pytanie z gruntu okropnie nieprecyzyjne. :shock:
Zarówno Niemcy jak i Francuzi doskonale wiedzą ze ogrom kierowców jeździ na tzw. działalności gospodarczej. I to nie tylko kierowców z POLSKI.
I np w Niemczech...jeśli świadczysz usługi na działalności w stosunku 80% dla jednego przewoźnika - to dla nich jesteś traktowany jak pracownik... Podobnie we Francji... z tym że tam nie ma tego stosunku 80%....
Kontrola widzi, że na CMR nie są Twoje pieczątki tylko innej firmy i wymaga przedstawiciela na Francję...

Osobiście uważam, że zbyt dużo kierowców dawało się "dymać" pracując na działalności.
Bo wcale nie jest ona korzystniejsza.... Owszem....jest..Dla pracodawcy bo ma nas w D....w przeróżnych sytuacjach.
Praca w DziadTransach to całe szczęście coraz mniejszy odsetek.

Polecam zatrudnienie na Umowę o Pracę na minimalną krajową + diety.... Wtedy są uczciwe zasady dla wszystkich a kierowcy zarabiają swoje.
I tu podkreślam/.. DIETY nie są OSKŁADKOWANE ZUSAMI... Stąd możemy więcej zarobić.. :mrgreen:
Nie bić piany... :)
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Moderator

Moderator

  • Posty: 358
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 39 razy
    Otrzymał podziękowań: 42 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Iveco Daily
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Własna Działalność a Przepisy UE

Post19 sie 2017, o 16:45

Witaj,
Sorry, że dopiero teraz odpisuję ale dopiero wróciłem z trasy. Dzięki wielkie za wyjaśnienia, teraz trochę jaśniej mam w pecynie :-). Oczywiście wolę umowę o pracę i tak pracuję cały czas a na dodatek, od 1 września, szef płaci hotele na pauzy czyli tygodniowy odpoczynek. Natomiast od jakiegoś czasu nurtuje mnie własny busik i tu zaczynam kombinować co i jak, jaka spedycja, która, jak przepisy itd. Nie zacznę od leasingu bo to wiadomo chore, najpierw wszystkie info, kalkulacje, przepisy, plusy i minusy a dopiero później jeśli przeważą plusy, zakup busa czy to 3.5t czy 7.5t pod daną spedycję a więc to co oni określą, że będzie mieć rację bytu i sporo zleceń. Nie szukam kierowcy bo chcę sam sobie jeździć ale u siebie i dla siebie dlatego to kilka wątpliwości miałem i pewnie jeszcze trochę ich mam :-). Obecnie popylam po Europie Ivonką 7.5t i całkiem sporo roboty, nie czekam na fracht dłużej niż 30 minut, praca na tacho to bajka bo mamy gwarantowany wypoczynek i nie mamy expresów chorych więc testuję różne opcję :-).

Pozdrawiam,
Andrzej
Poprzednia strona

Powrót do Ogólny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron