Od marzeń po własne kółko

Zapraszamy do przedstawienia się oraz prowadzenia dyskusji związanych z motoryzacją i busami .
Awatar użytkownika
Majkel
Kierowca
Kierowca
Posty:34
Rejestracja:24 mar 2013, o 15:44
Samochód:Audi a3 1.9tdi 131km
Firma:Szukam
Uprawnienia:B,C,C+E,T
Lokalizacja:Borowy Mlyn/Bytow
Re: Od marzeń po własne kółko

Post autor: Majkel » 2 kwie 2013, o 14:42

Mozesz tez na '' twardo '', zalezy jak Tobie lepiej leci bejbe :* 8-)
Obrazek

Awatar użytkownika
MiroBusiarz
Bus Team
Bus Team
Posty:99
Rejestracja:30 mar 2013, o 00:20
Samochód:Zepsuty
Firma:Krzak
Uprawnienia:B + ADR
Lokalizacja:[PZ] - Poznań Zadupie

Re: Od marzeń po własne kółko

Post autor: MiroBusiarz » 2 kwie 2013, o 15:03

Hm.. interpretacje tego są różne...
Ogólnie przyjęło się, iż na terenie UE rozporządzenie 561/2006 obowiązuje tylko kierowców ciężarówek, powyżej 3.5T.
Niemcy, jak to Niemcy, wyszli przed szereg i narzucili ten obowiązek swoimi wewnętrznymi (inland) przepisami. Jedni mówią, że niemieckie przepisy wewnętrzne nie są zgodne z prawodawstwem unijnym, drudzy zaś - że przepisy UE na terenie Niemiec zostały zaostrzone i trzeba się do nich stosować. Swego czasu zgłębiałem temat, czytałem wiele interpretacji, na żywo przekonałem się jednak, iż Niemcy za nic mają sobie przepisy UE i dość rygorystycznie podchodzą do tematu Kontrollbucha.
Nawet nasza GITD wypowiedziała się w tym temacie, przyznając Niemcom rację - ich kraj, ich prawo...

Poniżej cytat ze strony GITD:
Przepisy dotyczące przewozów na terenie Niemiec wykonywanych pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 2,8 t do 3,5 t.
Dodano: 09/07/12
W związku z pojawiającą się znaczną liczbą zapytań dotyczących obowiązujących na terenie Niemiec przepisów prawnych w stosunku do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 2,8 tony do 3,5 tony, w oparciu o informacje przesłane przez niemieckie służby kontrolne BAG (Bundesamt für Güterverkehr) niniejszym informujemy, co następuje:
- zgodnie z § 1, ust. 1, pozycja 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordnung) kierowcy pojazdów, których ciężar całkowity wraz z przyczepą/naczepą wynosi więcej niż 2,8 t, a maksymalnie 3,5 t, zobowiązani są do dokumentowania czasu jazdy, przerw, innego czasu pracy i odpoczynku w myśl § 1, ust. 6 powyższego Rozporządzenia.
Obowiązek dokumentacji oznacza, że kierowcy pojazdów o masie powyżej 2,8 t i mniejszej niż 3,5 t, w których nie jest zamontowany tachograf, muszą zgodnie z § 1, ust. 6 Rozporządzenia, w połączeniu z § 17 Ustawy o czasie pracy (Arbeitszeitgesetz) o ile nie są objęci wyjątkami uregulowanymi w Rozporządzeniu codziennie zapisywać czas jazdy, wszelkie inne czasy pracy, przerwy i okresy odpoczynku. Każda strona dokumentacji musi zawierać imię i nazwisko kierowcy, datę, numer rejestracyjny pojazdu, stan licznika oraz nazwę miejscowość, w której rozpoczęto i w której zakończono jazdę. Wszystkie dane należy wpisywać bezzwłocznie.
Ww. zapisy powinny być prowadzone w formie formularza (tzw. Tageskontrollblatt), który jest dostępny m.in. na stronie internetowej BAG, do której link podajemy poniżej oraz w pliku pod niniejszą informacją:
http://www.bag.bund.de/cln_011/SharedDo ... blatt.html
W momencie przeprowadzania kontroli drogowej kierowca pojazdu o DMC powyżej 2,8 t i nie wyższej niż 3,5 t zobowiązany jest do okazania zapisów bieżących oraz za 28 dni poprzedzające dzień kontroli. W przypadku, gdy kierowca nie prowadził pojazdu, bądź prowadził pojazd wobec którego nie istniał obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowcy powinien okazać zaświadczenie zgodne z §20 Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (dostępne w pliku poniżej).
Dopuszczalne okresy prowadzenia pojazdu, jak również wymagane minimalne okresy odpoczynków, zgodnie z przekazanymi przez stronę niemiecką informacjami mają dokładnie takie same wartości, jak w przypadku kierowców pojazdów o DMC powyżej 3,5 t, tj. określone w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006.
Zgodnie z § 1, ust. 1, poz. 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordnung) powyższy przepis nie ma zastosowania w przypadku:
- pojazdów wymienionych w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006, Art. 3, litery: b) do i) oraz art. 13, litery: a) do m) oraz o) do p),
- pojazdów przewożących materiały, sprzęt lub urządzenia potrzebne do wykonywania działalności zawodowej prowadzonej przez wykonującego transport, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie stanowi jego głównego zajęcia,

- pojazdów , służących do przewozu dóbr należących do wykonującego transport, które są produktami rzemieślniczymi, produktami powstałymi w małych seriach, bądź takimi których naprawa przewidziana jest w miejscu prowadzonej przez kierującego pojazdem działalności zawodowej, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie jest jego głównym zajęciem ,

- maszyn samobieżnych zgodnie z § 2 nr 17 Rozporządzenia o dopuszczeniu pojazdów do ruchu (tj. pojazdów, które ze względu na swoją konstrukcję oraz szczególne przeznaczenie, nie służą do przewozu osób lub towarów),
- pojazdy dostosowane i wykorzystywane jako punkty sprzedaży dóbr na miejscowych targowiskach, o ile prowadzenie pojazdu nie jest podstawowym zajęciem prowadzącego pojazd,
- pojazdów używanych w promieniu 250 kilometrów od miejsca przedsiębiorstwa do transportu produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego określonych w art 3 § 1 Rozporządzenia (WE) nr 1069/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 Października 2009 określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.
Jest sobie też w necie stronka z cennikiem mandatów http://www.bussgeldkataloge.de/:
Fahrtenbuch nicht ordnungsgemäß geführt, nicht ausgehändigt oder nicht für die vorgeschriebene Dauer aufbewahrt 50,- EUR, 1 Punkt
Dodatkowo, na stronie BAG http://www.bag.bund.de/SharedDocs/Downl ... cationFile znajduje się dokument, który w punkcie 4.11 mówi wyraźnie o:

4.11 Mitführpflichten für Fahrzeuge über 2,8 t zHM (§ 1 Abs. 6 FPersV)

Wer ausschließlich ein Fahrzeug mit einer zulässigen Höchstmasse von mehr als 2,8 t bis einschließlich 3,5 t lenkt, hat Nachweise des laufenden Tages und der vorausgehenden 28 Tage auf dem Fahrzeug mitzuführen.
Als Nachweis dienen die o.g. Nachweise für Fahrzeuge mit mehr als 3,5 t zHM sowie zusätzlich auch handschriftliche Aufzeichnungen bzw. Tageskontrollblätter.

5.1 Geltungsbereich

Die FPersV ergänzt die EG-Vorschriften und gilt nach § 1 FPersV auch für Fahrzeuge
• zur Güterbeförderung mit einer zulässigen Höchstmasse einschließlich Anhänger oder
Sattelanhänger von mehr als 2,8 t und nicht mehr als 3,5 t sowie
• zur Personenbeförderung mit mehr als acht Fahrgastplätzen, die im Linienverkehr mit einer
Linienlänge bis zu 50 km eingesetzt sind.
Für solche Beförderungen müssen Lenk- und Ruhezeiten eingehalten werden, ein EGKontrollgerät muss nicht eingebaut sein. Der Nachweis der Lenk- und Ruhezeiten kann auch
durch handschriftliche Aufzeichnungen oder Tageskontrollblätter erfolgen. Sofern ein Kontrollgerät in das der Güterbeförderung dienende Fahrzeug eingebaut ist, muss dieses jedoch bei aufzeichnungspflichtigen Fahrten verwendet werden.

8.1 Allgemeine Hinweise

Wenn Fahrer für einen der 28 Kalendertage, die dem Kontrolltag vorausgehen, keine Aufzeichnungen vorlegen können, benötigen sie für diese Tage eine Bescheinigung des Unternehmers.
Als Aufzeichnungen gelten:
• Schaublätter,
• Eintragungen auf der Fahrerkarte,
• Tageskontrollblätter gem. § 1 Abs. 6 FPersV,
• Ausdrucke aus dem digitalen Kontrollgerät,
• Aufzeichnungen gemäß Art. 15 Abs. 7 VO (EWG) Nr. 3821/85,
• Aufzeichnungen gemäß Kapitel III Art. 11 des Anhangs zum AETR

8.5 Verzicht auf den Nachweis

In einigen Fällen wird in Deutschland auf eine Bescheinigung des Unternehmers verzichtet.
Selbständige Kraftfahrer und selbstfahrende Unternehmer benötigen keine Bescheinigung.
In Deutschland wird keine Bescheinigung des Unternehmers für Tage verlangt, an denen der
Fahrer Nachtragungen auf der Fahrerkarte, dem Schaublatt oder dem Tageskontrollblatt vor
Fahrtantritt vorgenommen hat. Zu beachten ist, dass bei digitalen Kontrollgeräten bestimmter
Hersteller ein manueller Nachtrag nicht möglich ist bzw. keine Speicherung dieses Nachtrags
erfolgt. Es wird daher empfohlen sicherzustellen, dass Nachtragungen tatsächlich auf der Fahrerkarte erfasst und bei Kontrollen ein Download der nachgetragenen Daten möglich ist.
Bei der Nachtragung von Ruhezeiten hat der Fahrer den betreffenden Zeitraum vor Fahrtantritt
manuell auf der Fahrerkarte als Ruhezeit nachzutragen (Art. 15 Abs. 3 Buchstabe d der VO
(EWG) Nr. 3821/85).
Wenn ein Fahrzeug mit analogem Kontrollgerät gelenkt wird, muss der Fahrer die Ruhezeit auf
der Rückseite des nächsten im Anschluss an die Ruhezeit verwendeten Schaublattes nachtragen.
Bei Fahrzeugen mit einer zulässigen Höchstmasse von mehr als 2,8 t und nicht mehr als 3,5 t
ohne Kontrollgerät erfolgt der Nachtrag der Ruhezeit vor Fahrtantritt auf dem Tageskontrollblatt.
Für ungeteilte tägliche Ruhezeiten, die sich nicht über einen vollständigen Kalendertag erstrecken, besteht keine Bescheinigungspflicht und damit auch keine Nachtragungspflicht.
Ostatnio zmieniony 2 kwie 2013, o 15:18 przez MiroBusiarz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
logistyk
Posty:18
Rejestracja:29 mar 2013, o 22:28
Samochód:Mercedes Sprinter
Uprawnienia:prawko kat. B
Lokalizacja:Wieluń

Re: Od marzeń po własne kółko

Post autor: logistyk » 2 kwie 2013, o 15:08

kurde no to ciekawie :)
"Życie kierowcy liczy się w kilometrach' a nie w latach..."

Awatar użytkownika
Majkel
Kierowca
Kierowca
Posty:34
Rejestracja:24 mar 2013, o 15:44
Samochód:Audi a3 1.9tdi 131km
Firma:Szukam
Uprawnienia:B,C,C+E,T
Lokalizacja:Borowy Mlyn/Bytow

Re: Od marzeń po własne kółko

Post autor: Majkel » 2 kwie 2013, o 15:11

Hmm, ostatnimi czasy to nie wiem czy sie zmienilo cos, ale to Kontrollbuch - wlasnie ta karta kierowcy to zaznaczasz jak chcesz, jechales, a rysujesz kreske np. od 16:30 do 18:30 spales. Wiec gdzie tu sens ? Niemcy jak to Niemcy, chca dobrze i mysla, ze ktos to bedzie robil po ich mysli. ;) Nawet spotkalem sie w tym, ze LT 35 bylo tacho na karteczki. :) ... wracajac do Kontrollbuch-a jesli nie masz to i tak nic nie zrobia tylko puczenie, chyba ze trafisz na typowego '' Frycka '', wtedy lezysz. Jak masz to tylko spojzy czy nie masz przypadkiem zbyt duzo pauzy zaznaczone bo wtedy sie kapnie i bedzie dluzsza rozmowa, ale i tak nie udowodnia wiec stracisz troche czasu ... ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
logistyk
Posty:18
Rejestracja:29 mar 2013, o 22:28
Samochód:Mercedes Sprinter
Uprawnienia:prawko kat. B
Lokalizacja:Wieluń

Re: Od marzeń po własne kółko

Post autor: logistyk » 2 kwie 2013, o 15:16

czyli koledzy wniosek nasuwa sie taki: mieć kontrollbuch'a i sobie rysować niż później się wtrybić w kłopoty
"Życie kierowcy liczy się w kilometrach' a nie w latach..."

Awatar użytkownika
Majkel
Kierowca
Kierowca
Posty:34
Rejestracja:24 mar 2013, o 15:44
Samochód:Audi a3 1.9tdi 131km
Firma:Szukam
Uprawnienia:B,C,C+E,T
Lokalizacja:Borowy Mlyn/Bytow

Re: Od marzeń po własne kółko

Post autor: Majkel » 2 kwie 2013, o 15:19

Dokladnie tak, bo szkoda czasu na machanie rekoma, czyli krotko mowiac - rozmawiac po niemiecku :lol: :D
Obrazek

Awatar użytkownika
MiroBusiarz
Bus Team
Bus Team
Posty:99
Rejestracja:30 mar 2013, o 00:20
Samochód:Zepsuty
Firma:Krzak
Uprawnienia:B + ADR
Lokalizacja:[PZ] - Poznań Zadupie

Re: Od marzeń po własne kółko

Post autor: MiroBusiarz » 2 kwie 2013, o 15:22

Wniosek dla Nietoperzy jest taki:

Mieć 2 Kontrollbuchy - jeden, prowadzony legalnie pod kontrolę, a drugi w razie, gdyby czas jazdy miał się nam wydłużyć ponad przepisowe godziny. Pamiętać o tym, by na każdy dzień zamykały się stany liczników oraz miejsce startu-końca podróży, a także, by łączna ilość godzin w ciągu dnia, tygodnia i 2 tygodni nie przekroczyła przepisowej z rozporządzenia 561/2006.
Brudnopis prowadzimy sobie na czas jazdy, czystopis uzupełniamy już kreatywnie na hofie tak, by wszystko miało ręce i nogi:)

Awatar użytkownika
Amcia
Posty:140
Rejestracja:29 mar 2013, o 18:34
Samochód:Citroen Berlingo
Lokalizacja:Rzeszów

Re: Od marzeń po własne kółko

Post autor: Amcia » 2 kwie 2013, o 16:27

Piszesz kartkę i robisz pauze niby, nie? Ale po prostu jedziesz dalej. Starą kartę wyrzucasz, robisz nową wykresówkę tylko dajesz mniejszy przebieg, żeby było wiarygodne i tyle.
Obrazek
Zapraszam na mojego bloga - http://www.amcia.busiarze.com.pl
Polub mnie na Facebooku! http://www.facebook.com/amcia.blog

Awatar użytkownika
MiroBusiarz
Bus Team
Bus Team
Posty:99
Rejestracja:30 mar 2013, o 00:20
Samochód:Zepsuty
Firma:Krzak
Uprawnienia:B + ADR
Lokalizacja:[PZ] - Poznań Zadupie

Re: Od marzeń po własne kółko

Post autor: MiroBusiarz » 2 kwie 2013, o 16:32

Tzw. kreatywna księgowość:)
Raz mi się zdarzyło, że Niemiec przejrzał mi w kabinie wszystko, łącznie z papierami. Gdyby znalazł drugiego Kontrollbucha, pewnie byłoby ciepło. Trzeba to porządnie schować i mieć święty spokój:)
Niemcy lubują się w porannych nalotach na hofach, czają się już od godziny 5:( Dlatego zawsze warto po zjeździe na pauzę zrobić Ordnung w papierach, niepotrzebne podrzeć i do kosza:)

Awatar użytkownika
Amcia
Posty:140
Rejestracja:29 mar 2013, o 18:34
Samochód:Citroen Berlingo
Lokalizacja:Rzeszów

Re: Od marzeń po własne kółko

Post autor: Amcia » 2 kwie 2013, o 16:43

MiroBusiarz pisze:Tzw. kreatywna księgowość:)
Raz mi się zdarzyło, że Niemiec przejrzał mi w kabinie wszystko, łącznie z papierami. Gdyby znalazł drugiego Kontrollbucha, pewnie byłoby ciepło. Trzeba to porządnie schować i mieć święty spokój:)
Niemcy lubują się w porannych nalotach na hofach, czają się już od godziny 5:( Dlatego zawsze warto po zjeździe na pauzę zrobić Ordnung w papierach, niepotrzebne podrzeć i do kosza:)
No to wiadomo! Nigdy się takich rzeczy nie trzyma w kabinie. Stajesz na gdzieś, robisz nową wykresówkę, starą podrzeć i do kosza. Przy okazji można sobie zrobić herbatę czy tam kawę i załatwić potrzebę fizjologiczną. :)
Obrazek
Zapraszam na mojego bloga - http://www.amcia.busiarze.com.pl
Polub mnie na Facebooku! http://www.facebook.com/amcia.blog

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólny”