Pierwsze kroki zakładając firme transportową

Zapraszamy do przedstawienia się oraz prowadzenia dyskusji związanych z motoryzacją i busami .
Awatar użytkownika
Transporter2017
Użytkownik
Użytkownik
Posty:3
Rejestracja:11 sty 2017, o 23:21
Pierwsze kroki zakładając firme transportową

Post autor: Transporter2017 » 17 sty 2017, o 23:17

Witam Panowie.
Pewnie nie będę oryginalny w swoim poście.

Od paru lat pracuję w branży finansowej ( bankowość), dość często udzielam finansowania( środki obrotowe w rachunku, faktoring) firmą transportowym.
Ponieważ moja branża cholernie mi zbrzydła od jakiegoś czasu myślę o własnej małej firmie, na początek z jednym autem w leasingu.

I tutaj do was parę pytań:
Przy zatrudnieniu człowieka który będzie jeździł, jaka jest mniej więcej zyskowność na jednym aucie?
Jak znaleść dobrego spedytora - która będzie się rozliczał na czas?
Jakie propozycje są na poziomie opłacalnym? W jaki sposób to przebiega, jakaś stawka za km? Czy poprostu trasa i konkretna faktura na konkretną kwotę?
Jakie auto w leasingu, chodzi o koszt auta, niezawodność, ładowność?

Setkę pytań mam w głowie no ale zacznijmy od tych podstawowych.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1633
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Pierwsze kroki zakładając firme transportową

Post autor: Wolf » 18 sty 2017, o 09:36

Odpuść temat, na ten moment to jest wegetacja i w cholerę nerwów.
Oczywiście niby zarabiasz, ale tylko na papierze, co piaty kontrahent nie zapłaci ci w ogóle, pozostała 4 po terminie, co chwilę wzrastają wymagania w postaci płacy minimalnej, stawki lecą na pysk, a kierowcy chcą coraz więcej zarabiać.

Reasumując, papier wszystko przyjmie i dla banku jest to super dochodowy interes, ale życie brutalnie to weryfikuje.

Awatar użytkownika
Rarzip
Użytkownik
Użytkownik
Posty:13
Rejestracja:18 sty 2017, o 13:46

Re: Pierwsze kroki zakładając firme transportową