Szok!!!

Zapraszamy do przedstawienia się oraz prowadzenia dyskusji związanych z motoryzacją i busami .
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,
Re: Szok!!!

Post autor: orys » 31 paź 2014, o 15:18

Wolf pisze:Orys jesteś moim bogiem i przewodnikiem w łasce i niełasce, super jest pracować u kogoś i wytykać palcami innych, skoro w twojej firmie busy latają za Funta za milę, to znaczy że macie exxxxxtra kontakty,
Mamy. Bo bierzemy towar bezposrednio od klienta, a nie od polskiej spedycji, ktora ma towar z ttrzeciej reki i kazdy po kolei pobiera swoja dzialke.
natomiast wytłumacz mi w takim razie jakim cudem w chwili obecnej 95% zestawów 40T lata po unii za średnio 1 Euro? bo jak dla mnie bajki piszesz.
Oczywiscie, bo Wam sie w pale nie miesci, ze moze byc inaczej niz w Waszym grajdolku. TIRy lataja za grosze, bo oni robia w masowym transporcie. Firmy ekspresowe oferuja uslugi ekspresowe, na miare - i za to sie placi (juz pomijam takie fakty jak certyfikaty, specjalistyczne uprawnienia kierowcow czy ubezpiecznie na gruba kase, ktorego wymagaja od nas klienci i za to placa). Jak stoi samolot i kazda godzina kosztuje fortune, to klient nie ma czasu na to, zeby spedytor szukal najtanszego dziad transu na gieldzie, ktory bedzie potem jechal 85 km/h za tirem zeby limitu spalania wyznaczonego przez szefa nie przekroczyc tylko dzwoni do firmy i pyta "za ile". I nie chodzi mu o pieniadze, tylko o czas. Sa takie branze, dla ktorych cena nie jest istotna bo kazda godzina to dziesiatki tysiecy stratg - wlasnie branza lotnicza, branza wiertnicza, specjalistyczne czesci maszynowe itd...
Podpierasz się Frontem ?? i bierzesz za przykład to uświadom sobie że chłopak na starcie miał wtopę i jego puste auto fizycznie miało przekroczone 3,5DMC.


I co? I jak tylko sie o tym dowiedzial, to tak szybko jak to bylo mozliwe doprowadzil do sytuacji, ze wszystko jest na legalu wydajac na to ciezka kase. Tak chetnie na niego plujesz, a co Ty zrobiles, zeby dostosowac ladownosc w papierach Twoich aut do rzeczywistej?
Czepiasz się wagi naszych aut to wjedź swoim extra lewostronnym zaprzęgiem i go przetestuj na wadze, moje stare T4 na wadze ma przekłamanie o ok 200 kg przy prawie pustym zbiorniku (auto bez szpachli), a dane były pobierane z oryginalnych dokumentów przy jego sprowadzaniu z za miedzy.
Wazylem sie nie raz. Przy ladunku o wadze rownej maksymalnej ladownosci pojazdu podanej w papierach wyszlo mi o 60 kg za duzo - moja wina, bo jestem grubasem :)
Następnie większość spedycji wymaga ładowności do 1,5T, moje auta aktualnie biorą po 200kg - 500kg sporadycznie do 1T na więcej się nie zgadzam,
No i chwala Ci za to. Jakby wszyscy tak robili jak ty, to by sie spedycje nauczyly, ze nie ma czegos takiego jak "ponizej 3.5t, ladownosc 1,5 tony" i urealnilyby swoje oczekiwania.
następna kwestia to taka że sami klienci zleceniodawcy nie potrafią określić wagi swojego towaru, jako przykład żaba mi raz wsadziła dwie palety palików drewnianych podobno według zlecenia 800kg po czym moja górna część tylnych opon schowała się w nadkolu klinując się, przypuszczam ze 1 paleta mogła tyle mieć i to sucha, a ładunek obciekał wodą.
NIe napisales, czy wziales ten ladunek, czy kazales jedna palete zdjac.
Ale dosyć żyjesz przyjacielu w swoim mniemaniu w lepszym świecie i tej wersji się trzymaj i módl się żeby za dużo Wschodnio Europejczyków nie trafiło do twojej firmy bo na bank stracisz swój raj, to co się teraz dzieje to prawa rynku i zawsze znajdzie się ktoś kto zrobi lub sprzeda za mniej.
Problem jest w tym, ze znajduje sie wielu takich, ktorzy sprzedaja i robia za mniej niz zdrowy rozsadek wymaga. I podcinaja sobie w ten sposob galaz, na ktorej siedza.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1635
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Szok!!!

Post autor: Wolf » 31 paź 2014, o 16:06

Odnośnie pośredników to masz jak najbardziej rację, spedycje przycinają na nas krocie, aczkolwiek brałem ładunki z giełdy niby bezpośrednio od zleceniodawców i co dupa sprawy w sądzie.

Na Fronta nie pluję i nie mam zamiaru z całego serca mu współczuję z zaistniałej sytuacji, osobiście poszedł bym jeszcze do prawnika i założył sprawę poprzedniemu właścicielowi auta o odszkodowanie.

Jeśli mówisz o różnicy 60 KG to jest to totalna ściema chyba że na oparach stałeś, w ładowności nie jest uwzględnione paliwo. Odnośnie ładunku to oczywiście go nie zabrałem kiedyś mi na pakę 1,7T wsadzili wg papierów 1,2T + 500kg opakowanie i auto wyglądało normalnie tutaj położyło się na ziemi obstawiam że co najmniej 3T mi na grzbiet wsadził.

Odnośnie dampingu to jest patologia i temat rzeka.

Jak dla mnie nie ma sensu zmieniać danych w dowodach rejestracyjnych, szkoda mi na to czasu i pieniędzy, natomiast jestem świadom realnych ładowności moich aut.

Kwestia stawek, im dorobkiewicz młodszy tym taniej pojedzie, z czasem uczymy się doceniać swoją pracę.

Awatar użytkownika
Colorado SFR
Użytkownik
Użytkownik
Posty:24
Rejestracja:9 paź 2014, o 22:47
Samochód:Boxer
Uprawnienia:B

Re: Szok!!!

Post autor: Colorado SFR » 2 lis 2014, o 02:30

Hehehe widzę ze tutaj każdy jest super, hiper, extra, Panowie jak cos nie pasuje to radzilbym zacząć zmieniać branze/zawod chociaż znając życie to i tak by nic nie bylo ok w nowej branzy bo np, lopata by byla zla albo ziemia za twarda ;) Jak kierowca mowi ze tacho powinno byc to przeciez podmujac taka prace wiedział na czym ona polega i radzilbym zmienić autko na cięższe wtedy nie będzie juz jeczenia, no chyba ze stary przed wyjazde da z dwa magnesy. A jak przewoznik mówi ze powinno byc tacho to calkiem życzę powodzenia w prowadzeniu dalszego biznesu i tutaj żadne certyfikaty i inne kwity nie pomogą bo sa one bez żadnej wartości, w tej branży liczy sie zupelnie cos innego niż takie papiery, a co do przeladowan ,każdy byl i jeszcze będzie nie raz przeładowany ( w granicach przyzwoitości oczywiście żeby nie robić od razu solówki z busa) nie tylko Polacy tak jeżdżą popatrzcie na Czechów, Węgrów, anglików, a nie wspomnę juz o francuzach co swoimi sprinterami po autostradzie szurają dupa po asfalcie, chociaż chyba malo kto to widzi bo tam się jeździ tylko drogami bezpłatnymi, to jest dopiero bida trans co nie ma na opłaty drogowe

Awatar użytkownika
Junior
Użytkownik
Użytkownik
Posty:98
Rejestracja:29 mar 2014, o 10:49
Samochód:Sprinter; Master
Firma:Własna
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Łódź

Re: Szok!!!

Post autor: Junior » 2 lis 2014, o 11:19

Unormować czas pracy to jedno ale większe znaczenie ma dla mnie powstrzymanie firm krzak które ciągną branże na granicę opłacalności bo nie są w stanie utrzymać się na rynku. Przykład mój znajomy któremu pomogłem załatwić leasing na nowego mastera i pytam go o stawki to mówi że takie jak u mnie czyli 1.5 za kilometr. Kilka dni temu dzwoni do mnie inny kolega i podczas rozmowy o transportach okazało się że dostał oferte transportu za 1zł i czy to nie jest poje.....e nowym autem za takie pieniądze,gdzie koszta utrzymania a o zarobku to nawet nie mówię. Teraz znalazłem w necie że za przeprowadzkę Łódź-Wrocław-Łódź czyli 450km z pomocą przy znoszeniu i wnoszeniu z pakowaniem zainkasował całe 440zł brutto. Co powiecie o takim gościu??

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Szok!!!

Post autor: orys » 2 lis 2014, o 19:22

Wolf pisze:Jeśli mówisz o różnicy 60 KG to jest to totalna ściema chyba że na oparach stałeś, w ładowności nie jest uwzględnione paliwo.
Z tego co się orientuję to w UK uwzględnia się tzw. kerb weight - auto z kierowcą (przyjmuje się 75kg) i płynami do pełna.
Odnośnie ładunku to oczywiście go nie zabrałem kiedyś mi na pakę 1,7T wsadzili wg papierów 1,2T + 500kg opakowanie i auto wyglądało normalnie tutaj położyło się na ziemi obstawiam że co najmniej 3T mi na grzbiet wsadził.
No i chwała Ci za to. I tu dochodzimy właśnie do kwestii przeze mnie poruszanej: co prawda nie masz w papierach super, ale jesteś świadom realnej ładowności swojego auta i pilnujesz, żeby nie dać się przeładować. Własnym przykładem pokazujesz więc, że da się nie przeginać i wciąż pozostawać w biznesie, zadając kłam mądralom twierdzącym, że "jak nie przeładujesz, to nie będziesz miał roboty".

To właśnie myślenie takich dziadów jak duczmal:
zgadzam się na 350kg. przeładowania i mówię otwarcie że nie mam wyrzutów sumienia
czy Colorado SFR:
jak cos nie pasuje to radzilbym zacząć zmieniać branze/zawod
co do przeladowan ,każdy byl i jeszcze będzie nie raz przeładowany
odpowiada za to, że sytuacja na rynku wygląda tak, jak wygląda.

A przecież nie musi tak być. Skoro Ty potrafisz, to dlaczego inni nie mogą? Przecież jak się na chwile człowiek wyzbyje tego polskiego myślenia i stanie trochę z boku to sytuacja jest niezwykle klarowna: trzeba być kompletnym debilem żeby się na to zgadzać. Jesli wszyscy wiemy że ładowność auta zaleznie od wersji to 800 -1200 kg to z każdego takiego ładunku 1.5 tony byłaby robota na dwa busy a nie na jeden...
Kwestia stawek, im dorobkiewicz młodszy tym taniej pojedzie, z czasem uczymy się doceniać swoją pracę.
No, może to jest faktycznie to. Taki duczmal sam pisze w wątku obok, że zaczął miesiąc temu - a dziś wielki przedsiębiorca, pierwszy do pouczania innych.

Brytyjczycy dzisiaj mądrzy, ale w latach 70-tych to oni byli "dziadtransami" Europy. Tylko dlaczego Polak się musi uczyć na własnych błędach, skoro może na cudzych?

* * *

Widzisz Wolf, jak odrzucisz to myślenie że "przyszedł taki od Angoli i poucza" i zaczniesz faktycznie zastanawiać się nad tym co pisze, to dojdziesz do wniosku, że Ty już, teraz uważasz w sumie tak samo jak ja, i nie ma o co się kłócić. Problem jednak z rynkiem w Polsce jest taki, że rynek jest zdominowany przez takich dziadów jak inni koledzy w tym wątku. I teraz tylko jest pytanie: co będzie pierwsze: czy oni zmądrzeją i zaczną podchodzić do wykonywanej pracy tak jak Ty i dla wszystkich będzie lepiej, czy dalej będą ściągać branże w dół aż wszystko piźnie w drzazgi i pociągną Cię ze sobą na dno?
Obrazek

Awatar użytkownika
FRONT242
Posty:650
Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
Samochód:Sprinter 513
Firma:TRaNsTeRRoR
Uprawnienia:A B+E C
Lokalizacja:WaTyKaN

Re: Szok!!!

Post autor: FRONT242 » 3 lis 2014, o 19:44

Junior pisze:Unormować czas pracy to jedno ale większe znaczenie ma dla mnie powstrzymanie firm krzak które ciągną branże na granicę opłacalności bo nie są w stanie utrzymać się na rynku. Przykład mój znajomy któremu pomogłem załatwić leasing na nowego mastera i pytam go o stawki to mówi że takie jak u mnie czyli 1.5 za kilometr. Kilka dni temu dzwoni do mnie inny kolega i podczas rozmowy o transportach okazało się że dostał oferte transportu za 1zł i czy to nie jest poje.....e nowym autem za takie pieniądze,gdzie koszta utrzymania a o zarobku to nawet nie mówię. Teraz znalazłem w necie że za przeprowadzkę Łódź-Wrocław-Łódź czyli 450km z pomocą przy znoszeniu i wnoszeniu z pakowaniem zainkasował całe 440zł brutto. Co powiecie o takim gościu??
Junior - tak jak pisalem wczesniej .... to sa PRAWA WOLNEGO RYNKU i gostek ma prawo jezdzic za takie stawki a ze jest to na granicy nedzy i oplacalnosci to juz inna bajka . Tonacy brzytwy sie chwyta .... jak nie ma innych kursow to gosciu jezdzi za przyslowiowa miche ryzu . Nie pochwalam tego ale rozumiem takie sytuacje . Takie firmy wygina samoistnie , komornik wejdzie z czasem na samochod itd . Tak jest w kazdej branzy , nie tylko w transporcie , zawsze sie znajdzie ktos kto chce ukrecic BAT z GOWNA ... ale to nie da rady :D . Nie wiem czy pamietasz firme RiCÖ , kilka lat temu ta nazwa byla wszedzie . Stawki mieli takie ze nawet polacy nie wydali i sie posrali :lol: i zbankrutowala fucken Ricö :D Taki los czeka DZIADOSTWO w kazdej formie i branzy , kwestia czasu ...

A to ze koles ciebie oszukuje i sciemnia to chyba znaczy ze czas zmienic kolegow .... i tyle :D

Obrazek
Ostatnio zmieniony 3 lis 2014, o 19:52 przez FRONT242, łącznie zmieniany 1 raz.
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:

Awatar użytkownika
FRONT242
Posty:650
Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
Samochód:Sprinter 513
Firma:TRaNsTeRRoR
Uprawnienia:A B+E C
Lokalizacja:WaTyKaN

Re: Szok!!!

Post autor: FRONT242 » 3 lis 2014, o 19:49

orys pisze: Taki duczmal sam pisze w wątku obok, że zaczął miesiąc temu - a dziś wielki przedsiębiorca, pierwszy do pouczania innych.
:lol: :lol: :lol: :lol: mowiac po CZESKU .... ano ano :lol: :lol: :lol: :lol:
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:

Awatar użytkownika
STI
Użytkownik
Użytkownik
Posty:189
Rejestracja:26 lut 2014, o 11:23
Samochód:DOBRY
Uprawnienia:A,B,C

Re: Szok!!!

Post autor: STI » 4 lis 2014, o 00:18

Panie duczmal i wolf dajcie już spokój.Pokazaliście już nam tu wszystkim,że jesteście niedojdami transportu,które aby przeżyć na rynku muszą się qrwić za psi grosz.Może przerzućcie się na handel obwoźny,to dużo prostsze i mniej zachodu.Pocieszeniem dla was jest to,że nie jesteście sami...jest was jeszcze niestety wielu...

Awatar użytkownika
Colorado SFR
Użytkownik
Użytkownik
Posty:24
Rejestracja:9 paź 2014, o 22:47
Samochód:Boxer
Uprawnienia:B

Re: Szok!!!

Post autor: Colorado SFR » 4 lis 2014, o 01:10

Kwestia czasu i ich nie będzie lizneli co swoje,kapitał sie konczy i koniec zabawy w biznesmena. Ja nie mam pojecia czy to takie skomplikowane używać kalkulatora? Bo niektórzy chyba nie wiedza co to jest i jak działa.

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Szok!!!

Post autor: orys » 4 lis 2014, o 01:47

Colorado SFR pisze:Kwestia czasu i ich nie będzie lizneli co swoje,kapitał sie konczy i koniec zabawy w biznesmena. Ja nie mam pojecia czy to takie skomplikowane używać kalkulatora? Bo niektórzy chyba nie wiedza co to jest i jak działa.
No z tego co piszesz to Tobie by się też przydał kalkulator, tyle że w Twoim przypadku powinieneś liczyć nie złotówki a kilogramy...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólny”